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市場調査レポート
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1635423

アジア太平洋地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Food Platform-to-Consumer Delivery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は予測期間中にCAGR 10.52%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • この地域には、中国、インド、インドネシア、タイ、フィリピン、ベトナムなど、どこよりも多くの新興経済国が存在します。良好な人口動態、堅調な消費者層の拡大、都市化、迅速な技術導入、デジタル変革により、今後20年間も魅力的な市場のひとつであり続けると思われます。この地域の経済的地位の向上は、消費者の消費力の増加を引き起こしており、これは市場拡大の重要な要素となっています。
  • 携帯電話の普及と利用の高まりを考慮すると、アジア太平洋地域の人口はデジタル情報との結びつきを強めています。GSMAによると、2021年に20億台だったアジア太平洋地域のスマートフォン接続台数は、2025年には25億台に増加するといいます。このスマートフォンの増加は、同地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場を支援します。
  • アジア太平洋地域地域では、さまざまな企業が積極的にインターネットを普及させ、5Gを展開しています。例えば、アジア太平洋地域では現在、5G展開の第2波が起きており、2021年現在、いくつかの新市場で5G活動が加速しています。5月には、Telkomselがインドネシアで商用5Gサービスを開始しました。2022年に予想される商用展開を前に、インドのエアテルとリライアンス・ジオは5Gネットワークのテストを開始しました。ネットワークの可用性が高まれば、農村部の顧客もモバイル端末を使ってオンラインで食品を注文できるようになるため、これは同地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の促進要因となります。
  • オンライン・フードデリバリー・サービスでは注文にかなりの時間がかかります。ファーストフードを求める顧客は、デリバリー・サービスを利用するよりも、個人でレストランを訪れるはずです。オンライン・フードデリバリーの待ち時間が長くなるのは、交通、天候、レストランの忙しさ、顧客の注文の複雑さなどが原因であることが多いです。この業界のどのサービス・プロバイダーも、同じ価格を維持しながら配達時間を短縮するという課題に直面しています。
  • COVID-19の流行が始まって以来、政府による複数の閉鎖措置や制限措置がとられ、この地域ではオンライン配食サービスの需要が急増しています。COVID-19の流行は、アジア太平洋地域におけるオンライン食事デリバリー産業の拡大を加速させました。さらに、パンデミックを通じてほとんどの事業者が提供した非接触型デリバリー・サービスが業界の拡大を促進し、食品をオンラインで注文するという新たな動向を確立することで顧客の購買習慣を一変させました。

アジア太平洋地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の動向

同地域におけるスマートフォンとインターネットの普及が市場を牽引

  • 低所得層の顧客にサービスを提供するためにより手頃な価格の5Gデバイスを大量生産するインセンティブは、平均所得水準が控えめな重要な市場での5Gのイントロダクションからもたらされる可能性があります。例えば、中国のスマートフォンメーカーRealmeは、2022年にインドで5G対応端末をわずか135米ドルで発売する予定です。この動向は、同地域のスマートフォン普及率を高め、間接的に同地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場に好影響を与えると思われます。
  • あらゆる規模のモバイル事業者がネットワークの展開と運用にオープンRANソリューションを採用する傾向が強まっており、モバイル業界のネットワーク・インフラ・モデルのパラダイム・シフトを示唆しています。アジア太平洋地域の通信事業者がオープンRANを導入する理由はさまざまで、特に農村部のようなARPUの低い市場でのネットワーク展開や運用コストの削減などが挙げられます。例えば、Axiata Groupは、2021年末までに商用オープンRANネットワークを立ち上げ、大規模な設置を行うことで、マレーシア、インドネシア、スリランカの農村部におけるデジタルデバイドの解消を目指しています。AxiataのオープンRANコンセプトのパートナーには、Mavenir、Parallel Wireless、システムインテグレーターのInfosysなどがあります。これにより、同地域全体のインターネット普及が促進され、アクセシビリティの向上により、同地域では食品プラットフォームから消費者向け宅配アプリケーションの利用者が増加しています。
  • さらに、Indosat OoredooはTelecom Infra Project(TIP)およびParallel Wirelessと提携し、4G Open RANのフィールドトライアルを実施しました。NTTドコモは、5Gネットワーク用のオープンRAN準拠技術を開発するため、サムスンと協力し、より優れた5Gサービスをユーザーに提供します。5Gネットワークを立ち上げるため、国営ナショナル・テレコム(NT)はマベニール、5GCT、シスコと提携し、タイのバンチャンでオープンRANスマートシティ・イニシアチブを開始しました。これらはすべて、この地域におけるインターネット普及の動向を示しており、間接的に市場を牽引しています。
  • 過去2年間のCOVID-19の大流行は、社会の幸福にとってインターネット接続がいかに重要であるかを示しています。その結果、すべての人が高品質で安価な接続サービスを確実に利用できるようにすることが、アジア太平洋地域をはじめとする各国政府の優先事項のリストに挙がっています。モバイル接続は、パンデミック(世界的大流行)の間、特に従来型の接続手段をほとんど、あるいはまったく利用できなかった人々や地域社会にとって生命線となった。これは消費者の考え方に影響を与え、オンライン購入に対する信頼度を高め、この地域の市場を間接的に牽引しています。
  • GSMAによると、2021年末までにアジア太平洋地域の12億3,000万人がモバイルインターネットに加入するといいます。これは同地域の総人口の44%に相当します。2025年までには、さらに2億6,400万人が初めてモバイルインターネットに加入し、インターネット加入者数は14億9,000万人に達すると予想され、これはこの地域の人口の52%に相当します。

この地域の購買力の上昇と膨大な若年人口

  • アジア太平洋地域には、世界の模範となるような特徴的で多様な経済が集まっています。アジア太平洋地域には、非常に小さな島国経済、内陸経済、そして世界で最も人口の多い経済があります。さらに、中低所得国から高所得国まで、幅広い統計能力を持つ経済圏をカバーしています。中国、インド、インドネシアなどの新興経済諸国と、日本、シンガポール、韓国などの先進諸国が、この地域の購買力向上に貢献しています。
  • この地域における購買力の増加は、人々の多様な食品に対する需要を引き起こしています。食品プラットフォームから消費者への宅配を通じて、ユーザーは食品を選択する複数の機会を得ることができます。ラボバンクによると、アジアの消費者の食品支出は2030年までに倍増すると予想されており、投資家にとっては、より健康的で環境に優しい選択肢を顧客に提供する大きな機会が生まれます。
  • また、同グループの「Asia Food Challenge Report 2021」によると、同地域の食品支出は2019年の4兆米ドルから今後10年の初めまでに8兆米ドルに達し、世界最大の食品・飲料市場になるといいます。ほとんどの顧客がオンライン・デリバリー・プラットフォームを通じて食品を購入することを好むため、これは間接的に食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場を強化します。
  • この地域の顧客は、経済成長に伴い食品の品質を優先するようになっています。顧客の信頼度を高めるため、企業はサービス内容を充実させようとしています。例えば、Food pandaは、レストラン認証プログラムを通じて持続可能性運動を推進するため、シンガポールの食品宅配サービスによる初のプログラムであるGreen Labelを導入しました。
  • ユニセフの報告によると、世界の青少年の4分の1は東アジア太平洋地域に住んでおり、その数は約3億2,900万人です。人とのつながりが強く、知識が豊富で、新しい視点を提供することに熱心なこの地域の若者たちは、変革の担い手として重要な役割を果たしています。若年層は一般にハイテクに親しみやすく、食品購入のオンライン・モードを好むため、これがアジア太平洋地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場を牽引しています。

アジア太平洋地域の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリーの業界概要

市場にはさまざまな世界・プレーヤーや地域プレーヤーが存在するため、企業間の競争は非常に激しいです。新興企業の動向により、多くの新興企業が市場に参入し、市場をよりダイナミックなものにしています。各社は、ブランド・プロモーションや割引クーポンの提供など、さまざまなビジネス戦略を通じて市場シェアを獲得しようとしています。

  • 2022年8月:Blinkitにストレージと補助サービスを提供するHands-On Trades Private Limitedは、フードデリバリーサービスのB2Bレストラン供給部門であるZomato Hyperpure Private Limitedに買収されました。Zomatoは買収後、まず顧客とデリバリー・フリートからBlinkitの統合を開始する意向です。また、BlinkitをZomatoアプリに移行することも考えています。
  • 2022年8月:インドネシアのインターネット企業GojekとTokopediaが統合したGoTo Groupは、統合シナジーを活用するため、TokopediaアプリでオンラインフードデリバリーサービスGoFoodを開始しました。このサービスは現在、グレーター・ジャカルタ地域で利用可能で、顧客はGoPay電子財布を利用して支払いを行うこともできます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モバイル普及率の増加
    • インターネット普及率の急上昇
    • アクセスの容易さと注文時の割引
  • 市場の課題
    • オンライン取引に伴うデータ・セキュリティとリスク
  • 市場機会

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Deliveroo
    • Dahmakan
    • LINE Man
    • Kims Kitchen
    • Zomato
    • FoodPanda
    • GoJek
    • GrabFood
    • Delivery Guy
    • SmartBite
    • UberEats.
    • Swiggy

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91746

The Asia Pacific Food Platform-to-Consumer Delivery Market is expected to register a CAGR of 10.52% during the forecast period.

Asia Pacific Food Platform-to-Consumer Delivery - Market - IMG1

Key Highlights

  • There are more emerging economies in this region than anywhere else, including those of China, India, Indonesia, Thailand, the Philippines, and Vietnam. Due to its favorable demography, robust consumer class expansion, urbanization, quick technological adoption, and digital transformation, this will continue to be one of the fascinating markets over the next 20 years. The improvement in the region's economic position is causing an increase in consumer spending power, which is a key component in the market's expansion.
  • Considering the rising adoption and usage of mobile phones, the population of the Asia-Pacific region is becoming increasingly connected to digital information. The number of smartphone connections in APAC, which was 2 billion in 2021, will increase to 2.5 billion in 2025, according to the GSMA. This smartphone increase will help the Food Platform to Consumer Delivery market in the region because the market mostly operates through mobile applications.
  • The APAC region is experiencing internet penetrations and 5G rollout in the region by various companies in an aggressive manner. For instance, the second wave of 5G rollouts is currently taking place in the Asia Pacific, with 5G activities gathering speed in several new markets as of 2021. In May, Telkomsel debuted commercial 5G services in Indonesia. In anticipation of their anticipated commercial deployments in 2022, Airtel and Reliance Jio in India have started testing their 5G networks. This is a driving factor for the Food Platform to Consumer Delivery market in the region because, with good network availability, the customers from rural areas can also use mobile devices to order food online.
  • It takes considerable time to order with an online food delivery service. Customers looking for fast food should likely visit the restaurant independently rather than utilizing delivery services. Traffic, weather, a restaurant's level of busyness, and the complexity of a customer's order are frequently to blame for longer wait times for online meal delivery. Every service provider in the industry faces challenges in reducing delivery times while maintaining the same price.
  • Since the start of the COVID-19 pandemic, multiple lockdowns and restriction measures taken by governments have generated a surge in demand for online food delivery services in the region. The COVID-19 pandemic has expedited the online meal delivery industry's expansion in Asia-Pacific. Additionally, the contactless delivery services provided by most businesses throughout the pandemic have fuelled industry expansion and transformed customer purchasing habits by establishing a new trend of ordering foods online.

APAC Food Platform-to-Consumer Delivery Market Trends

Smart Phones and Internet Penetrations in the region are driving the Market

  • The incentive for the mass production of more affordable 5G devices to serve customers in lower income groups could come from the introduction of 5G in significant markets with modest average income levels. For instance, Chinese smartphone maker Realme intends to release 5G-capable devices in India in 2022 for just USD 135. This trend will increase the smartphone adoptions in the region, which will indirectly have a positive impact on the Food Platform to Consumer Delivery Market in the region.
  • Mobile operators of all sizes are increasingly embracing open RAN solutions for network deployment and operation, signaling a paradigm shift in the mobile industry's network infrastructure models. Operators in the Asia Pacific have different reasons for implementing open RAN including lowering network deployment and operation costs, particularly in low ARPU market situations like those in rural communities. For example, Axiata Group aims to close the digital divide in rural Malaysia, Indonesia, and Sri Lanka by launching commercial open RAN networks by the end of 2021 with extensive installations. Axiata's partners in its open RAN concept include Mavenir, Parallel Wireless, and systems integrator Infosys. This is driving the Internet Penetration across the region and with this increased accessibility the no of users for Food Platform to Consumer Delivery Applications is increasing in the region.
  • In addition, Indosat Ooredoo has teamed up with the Telecom Infra Project (TIP) and Parallel Wireless to carry out a 4G Open RAN field trial. To develop open-RAN compliant technologies for its 5G networks, NTT Docomo collaborated with Samsung to provide users with better 5G services. To launch a 5G network, state-owned National Telecom (NT) has teamed up with Mavenir, 5GCT, and Cisco to open RAN smart city initiative in Thailand's Ban Chang. These all are showing the trend of internet penetration in the region, which is indirectly driving the market.
  • The Covid-19 pandemic over the past two years has shown how crucial connectedness is to society's well-being. As a result, ensuring that everyone has access to high-quality, affordable connectivity has risen to the list of priorities for governments in the Asia Pacific and beyond. Mobile connectivity was a lifeline for people and communities during the pandemic, especially for those who had little or no access to traditional types of connectivity. This has impacted the consumers' mindset and enhanced the trust level for online purchases, which is indirectly driving the market in the region.
  • According to GSMA, 1.23 billion people in Asia and the Pacific have mobile internet subscriptions by the end of 2021. This amounted to 44% of the total population in the area. Up to 2025, an additional 264 million individuals are anticipated to sign up for mobile internet for the first time, bringing the total number of internet subscribers to 1.49 billion, which is equal to 52% of the population in the region.

Rising Purchasing Power and Immense younger Population in the Region

  • A distinctive and varied collection of economies that serve as a model of the world may be found in Asia and the Pacific region. Along with very small island economies, landlocked economies, and some of the most populated economies in the world, it contains. Additionally, it covers lower-middle-income to high-income economies with a broad variety of statistical capabilities. Emerging economies such as China, India, and Indonesia with developed countries such as Japan, Singapore, and South Korea are contributing to the regions' increasing purchasing power.
  • The increasing purchasing power in the region is causing the people's demand for varieties of foods. Through Food Platform to Consumer Delivery, users can have multiple opportunities for food selections. According to Rabobank, Asian consumers' food spending is expected to double by 2030, creating a huge opportunity for investors to provide customers with healthier and more environmentally friendly options.
  • In addition, according to the group's "Asia Food Challenge Report 2021," food spending in the region will reach USD 8 trillion by the beginning of the next decade, up from USD 4 trillion in 2019, becoming the largest food and beverage market in the world. It indirectly enhances the Food Platform to Consumer Delivery Market because most of the customers are preferring to buy foods through online delivery platforms.
  • The customers in the region are giving priority to the quality of food with the increasing economies. To increase the level of trust among the customers, companies are trying to add their service offerings. For instance, Food panda introduced Green Label, a first-of-its-kind program by a Singaporean food delivery service to advance the sustainability movement through a restaurant certification program.
  • According to UNICEF report, a quarter of the world's adolescents live in the East Asia and Pacific region, which is about 329 million. Being more connected, knowledgeable, and eager to offer new perspectives, young people in the region play an important role as change agents. This is driving the APAC Food Platform to Consumer Delivery Market because the young population is generally tech friendly and prefers the online mode of food purchasing.

APAC Food Platform-to-Consumer Delivery Industry Overview

Due to the presence of various global and regional players in the market the competition among the companies is very high. Due to the trend of startups, many emerging players are coming up in the market and making it more dynamic. Companies are trying to acquire the market share through various business strategies such as brand promotions, and discount coupon offerings.

  • August 2022: Hands-On Trades Private Limited, a provider of storage and auxiliary services for Blinkit, has been acquired by Zomato Hyperpure Private Limited, the food delivery service's business-to-business (B2B) restaurant supply division. Zomato intends to begin integrating Blinkit after the acquisition, beginning with customers and delivery fleets. It might also think about transferring Blinkit to the Zomato app.
  • August 2022: GoFood, an online food delivery service, has been launched on the Tokopedia app by GoTo Group, the combined company of Indonesian internet companies Gojek and Tokopedia, to capitalize on integration synergies. The service is currently accessible in the Greater Jakarta region, where customers can also utilize the GoPay e-wallet to make payments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Mobile Penetration
    • 5.1.2 Surge in Internet Penetration
    • 5.1.3 Ease of Access and Discount on orders
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data Security and Risk Associated with Online Transaction
  • 5.3 Market Opportunities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Geography
    • 6.1.1 China
    • 6.1.2 India
    • 6.1.3 South Korea
    • 6.1.4 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Deliveroo
    • 7.1.2 Dahmakan
    • 7.1.3 LINE Man
    • 7.1.4 Kims Kitchen
    • 7.1.5 Zomato
    • 7.1.6 FoodPanda
    • 7.1.7 GoJek
    • 7.1.8 GrabFood
    • 7.1.9 Delivery Guy
    • 7.1.10 SmartBite
    • 7.1.11 UberEats.
    • 7.1.12 Swiggy

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS