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市場調査レポート
商品コード
1635415

食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Food Platform-to-Consumer Delivery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 105 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は予測期間中にCAGR 11.6%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 世界の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は、消費者行動の変化、食品注文の利便性向上、スマートフォンとインターネットの普及率の上昇により、ここ数年で大きな牽引力を獲得しています。
  • ドアダッシュ(DoorDash)やウーバーイーツ(Uber Eats)といった市場大手によるPlatform-to-Consumerサービスに牽引され、食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリーは急速に拡大しています。さらに、ルート最適化技術に加え、より多くの配達ライダーによるネットワーク効果が、より迅速で安価な配達を可能にしています。その結果、世界的に便利ですぐに利用できる食品需要へのシフトが進み、食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場のニーズが高まっています。
  • さらに、デジタルの世界では、プラットフォームが柔軟な支払いオプションを提供するため、顧客は自分に最も適したさまざまな支払い方法で支払うことができます。さまざまな一般的な決済ゲートウェイを統合することで、顧客に柔軟性とキャッシュレス取引を提供し、食品宅配アプリの利用を促しています。
  • パンデミックの間、利便性への動向はより顕著になった。2020年3月から5月にかけて、欧州と米国でのロックダウンが最も深刻だった時期に、フードデリバリー市場は急増しました。重要なことに、この市場はその軌跡を維持し、2020年を通して、そして2021年まで成長を続けています。さらに、パンデミックの初期段階での戸締まりと物理的分散要件が、食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場を大きく押し上げました。

食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の動向

インターネット普及率の上昇に伴うオンライン食品宅配アプリの隆盛

  • インターネット・ユーザーの増加が世界の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリーサービスを後押ししています。スマートフォンユーザーは食品業界にとって主要なオンライン買い物客であり、世界中でインターネット普及率が高まっていることは、食品のオンラインショッピングが増加する可能性を反映しています。
  • オンライン食品デリバリー・プラットフォームの採用拡大は、COVID-19パンデミックの後に大幅に増加し、その後数年間でさらに増加しました。さらに、オンライン食品配達アプリの利便性の容易さとさまざまな支払いゲートウェイの利用可能性が、世界中の消費者の間で広範な採用につながった。
  • さらに、Deliveroo、Uber Eats、Zomato、Swiggy、Doordash Inc.などのさまざまな食品デリバリー・プラットフォームの拡大は、世界中でオンライン・デリバリーの採用をさらに増加させています。さらに、顧客の利便性を高めるためにフードデリバリープラットフォームがスマートテクノロジーを大幅に統合したことで、市場に十分な成長機会がもたらされると予想されます。
  • さらに、オンライン食品配達アプリは、オンライン注文の精度の向上、消費者の利便性の向上、注文処理の簡素化、簡単な追跡など、消費者に数多くの利点を提供します。さらに、食品宅配アプリを利用する人がますます増えているため、複数の新興企業や中小企業がこの有利な市場機会を活用しています。彼らは、人々の変化する需要に応えるために、革新的な機能とユニークな価値提案を備えた食品配達アプリを立ち上げています。
  • 上記のような要因が食品宅配アプリの採用を増加させ、予測期間にわたって食品プラットフォーム対消費者宅配市場を押し上げると予想されます。

アジア太平洋地域が食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場で最大のシェアを占める見込み

  • アジア太平洋地域には、Zomato、Meituan Waimai、Swiggy、FoodPandaのような新興および既に確立された市場プレーヤーが存在します。これらの市場プレーヤーは、同地域で消費者体験を高めた革新的なPlatform-to-Consumerデリバリーを提供しています。
  • さらに、同地域の消費者の間でフードデリバリーアプリの採用が拡大していることも市場を拡大しています。さらに、同地域ではデリバリー・サービス・プロバイダー間の競争が激化しており、その結果、食品が非常に値ごろになっています。さらに、消費者は食品配達を注文する際に、しばしば大幅な割引やクーポンを受け取る。このため、オンライン・フードデリバリーはしばしば外食よりも安くなっています。このため、中国、インド、日本ではオンライン・フードデリバリーが大幅に採用されています。
  • さらに、この地域の大手市場プレーヤーは、農村部や半都市部でのプレゼンスを拡大しつつあります。これは、PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場のプレーヤーに成長の可能性をもたらすと予想されます。例えば、インドでは、バンガロール、デリー、ムンバイが3大市場となっているが、SwiggyやZomatoなどの大手食品デリバリー・プラットフォームは、強い成長の可能性があるとして、現在では小規模都市もターゲットにしています。
  • さらに、アジア太平洋地域の市場は、食品Platform-to-Consumerデリバリー市場のプレーヤーに十分な機会を提供し、世界プレーヤーからの投資を集めています。例えば、2022年3月、英国を拠点とする食品宅配会社Deliverooは、ハイデラバードにエンジニアリングセンターを立ち上げ、インド市場に参入しました。

食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー業界の概要

世界の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は、 UberEats(Uber Technologies Inc.), Deliveroo, Doordash Inc., and Meituan Inc.などの大手企業が存在し、適度に統合されています。これらの市場プレーヤーは世界のPTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場で大きなシェアを占めており、市場シェアではウーバーイーツ(ウーバー・テクノロジーズ・インク)がリードしています。同地域の企業は、革新的なデリバリー・ソリューションを提供し、戦略的提携や買収にふけることで、同地域における市場での存在感を高めています。

  • 2022年3月- アジアの大手フードデリバリーアプリFantuan Deliveryは、オーストラリアでのサービス開始を発表し、シドニーとメルボルンでサービスを開始しました。3月1日より、iOSとAndroidで利用可能なFantuan Deliveryアプリを通じて、オーストラリアの食通は迅速で便利なデリバリーやピックアップサービスを楽しむことができます。ファントゥアン・デリバリーは、シドニーのCBD、イーストウッド、メルボルンのボックスヒルでサービスを開始し、その後数ヶ月で他の地域にも急速に拡大する予定。
  • 2021年11月- フィンランドのフードデリバリーサービスWoltが、米国の競合DoorDashと70億ユーロ相当の取引で合併すると発表。DoorDashによるWoltの買収により、米国を拠点とするフードデリバリーサービスは、フィンランド、スウェーデン、ドイツ、ハンガリーを含む22カ国に新たに拡大します。日本は、現在両社が重複している唯一の市場です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 世界の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリーの市場規模(GMV)・推計
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の上昇とインターネット普及率の急上昇
    • 魅力的でユーザーフレンドリーなアプリの登場
  • 市場の課題
    • サプライチェーンとロジスティクスのコストが利益率に悪影響を及ぼす可能性
    • オンライン取引に伴うデータ・セキュリティと決済失敗のリスク
  • 食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー業界における主な規制と基準
  • 市場成長が食品サービス市場に与える影響の分析
  • 電話注文からオンライン注文へのパラダイムシフトに関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • オランダ
      • その他欧州(オーストリア、ベルギー、フィンランド、ポーランド、ノルウェー、スペインを含む)
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域(パキスタン、タイ、ベトナム、オーストラリアを含む)
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • UberEats(Uber Technologies Inc.)
    • Deliveroo
    • Meituan Inc.
    • DoorDash, Inc.
    • Grubhub Inc.
    • Just Eat Takeaway.com N.V.
    • Swiggy
    • Zomato Limited
    • Delivery Hero SE
    • Just Eat Takeaway.com.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91720

The Global Food Platform-to-Consumer Delivery Market is expected to register a CAGR of 11.6% during the forecast period.

Global Food Platform-to-Consumer Delivery - Market - IMG1

Key Highlights

  • The global food platform-to-consumer delivery market has been gaining significant traction over the past few years owing to an increasing shift in consumer behavior, increasing convenience of ordering food, and rising smartphone and internet penetration.
  • Led by platform-to-consumer services by leading market players, such as DoorDash and Uber Eats, the food platform-to-consumer delivery has expanded rapidly. Moreover, the network effects of more delivery riders, alongside route optimization technologies, have enabled faster and cheaper delivery. This has resulted in a shift towards convenient and quickly available food demand worldwide, thus boosting the need for the food platform-to-consumer delivery market.
  • Additionally, in a digital world, the platforms offer flexible payment options for the customers to pay using various modes of payment most suitable for them. The integration of different popular payment gateways offers flexibility and cashless transactions to the customers, thus encouraging them to use the food delivery app.
  • The trend toward convenience has grown more pronounced during the pandemic. Between March and May 2020, when lockdowns in Europe and the United States were the most severe, the food-delivery market spiked. Significantly, it has maintained that trajectory, continuing to grow throughout 2020 and into 2021. Moreover, lockdowns and physical-distancing requirements early in the pandemic gave the food platform to the consumer delivery market an enormous boost.

Food Platform to Consumer Delivery Market Trends

Growing Prominence of Online Food Delivery Apps along with Rising Internet Penetration

  • An increase in internet users has boosted food platform-to-consumer delivery services worldwide. Smartphone users are the primary online shoppers for the Food industry, and growing internet penetration across the world reflects a potential increase in online shopping for food.
  • The growing adoption of online food delivery platforms significantly rose after the COVID-19 pandemic, which has further increased in the following years. Additionally, ease of convenience and availability of various payment gateways in online food delivery apps led to widespread adoption among consumers worldwide.
  • Moreover, the expansion of the various food delivery platforms such as Deliveroo, Uber Eats, Zomato, Swiggy, and Doordash Inc. further increases online delivery adoption across the globe. Additionally, significant integration of smart technology by the food delivery platforms for customer convenience is expected to provide ample growth opportunity to the market.
  • Moreover, online food delivery apps provide numerous benefits to consumers, such as enhanced accuracy of online orders, increased convenience for the consumers, simpler order processing, easy tracking, etc. Moving on, as more and more people are using food delivery apps, several startups and SMEs are leveraging this lucrative market opportunity. They are launching food delivery apps with innovative features and unique value propositions to cater to the altering demands of the people.
  • Above mentioned factors are expected to increase the adoption of food delivery apps, thus boosting the food platform-to-consumer delivery market over the forecast period.

Asia Pacific Expected to Hold the Largest Share in Food Platform-to-Consumer Delivery Market

  • The Asia Pacific region is home to some of the emerging and already established market players such as Zomato, Meituan Waimai, Swiggy, and FoodPanda. These market players offer innovative platform-to-consumer delivery with an enhanced consumer experience in the region.
  • Moreover, the growing adoption of food delivery apps among consumers in the region proliferates the market. Additionally, growing competition between delivery service providers in the region results in extreme food affordability. Moreover, consumers often receive steep discounts and coupons when placing a food delivery order. This has often made online food delivery cheaper than dining in. This has resulted in the significant adoption of online food delivery in China, India, and Japan.
  • Further, the leading market players in the region are expanding their presence in rural and semi-urban areas. This is expected to provide growth potential for the platform-to-consumer delivery market players. For instance, in India, with Bangalore, Delhi, and Mumbai representing the three largest markets, leading food delivery platforms such as Swiggy and Zomato are now also targeting smaller cities, as they have strong growth potential.
  • Furthermore, the market in Asia Pacific region is providing ample opportunity to food Platform-to-Consumer delivery market players and attracting investment from global players. For instance, in March 2022, United Kingdom-based food delivery company Deliveroo entered the Indian Market by launching an engineering center in Hyderabad.

Food Platform to Consumer Delivery Industry Overview

The global food platform-to-consumer delivery market is moderately consolidated with the presence of major players such as UberEats (Uber Technologies Inc.), Deliveroo, Doordash Inc., and Meituan Inc., among others. These market players hold a significant share in the global platform-to-consumer delivery market, with UberEats (Uber Technologies Inc.) leading the way in terms of market share. The companies in the region are offering innovative delivery solutions and indulging in strategic partnerships and acquisitions to gain more market presence in the region.

  • March 2022 - Leading Asian food delivery app Fantuan Delivery has announced its launch in Australia, kicking off its operation in Sydney and Melbourne. Starting March 1st, Australian foodies can enjoy fast and convenient delivery and pickup services through the Fantuan Delivery App, available on iOS and Android. Fantuan Delivery will be available in CBD, Eastwood in Sydney, and Boxhill in Melbourne, with plans to rapidly expand to other areas in the following months.
  • November 2021 - Finnish food delivery service Wolt announced to merge with US competitor DoorDash in a deal worth EURO 7 billion. Wolt's acquisition by DoorDash will expand the US-based food delivery service into 22 new countries, including Finland, Sweden, Germany, and Hungary. Japan is the only market where the two companies currently overlap.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing (GMV) and Estimates of Global Food Platform-to-Consumer Delivery Market
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Smartphone Penetration and Surge in Internet Penetration
    • 5.1.2 Launch of Appealing and User-friendly Apps
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cost of Supply Chain and Logistics can negatively impact profit margins
    • 5.2.2 Data Security and Risk of Payment Failure Associated with Online Transaction
  • 5.3 Key Regulations and Standards in the Food Platform-to-Consumer Delivery Industry
  • 5.4 Analysis of the impact of market growth on the Foodservice Market
  • 5.5 Commentary on the paradigm shift to online ordering from phone ordering

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Geography
    • 6.1.1 North America
      • 6.1.1.1 United States
      • 6.1.1.2 Canada
    • 6.1.2 Europe
      • 6.1.2.1 United Kingdom
      • 6.1.2.2 Germany
      • 6.1.2.3 France
      • 6.1.2.4 Italy
      • 6.1.2.5 Netherlands
      • 6.1.2.6 Rest of Europe (includes Austria, Belgium, Finland, Poland, Norway, Spain)
    • 6.1.3 Asia Pacific
      • 6.1.3.1 India
      • 6.1.3.2 China
      • 6.1.3.3 Japan
      • 6.1.3.4 South Korea
      • 6.1.3.5 Rest of Asia Pacific (includes Pakistan, Thailand, Vietnam, Australia)
    • 6.1.4 Latin America
      • 6.1.4.1 Brazil
      • 6.1.4.2 Mexico
    • 6.1.5 Middle East and Africa
      • 6.1.5.1 Saudi Arabia
      • 6.1.5.2 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 UberEats (Uber Technologies Inc.)
    • 7.1.2 Deliveroo
    • 7.1.3 Meituan Inc.
    • 7.1.4 DoorDash, Inc.
    • 7.1.5 Grubhub Inc.
    • 7.1.6 Just Eat Takeaway.com N.V.
    • 7.1.7 Swiggy
    • 7.1.8 Zomato Limited
    • 7.1.9 Delivery Hero SE
    • 7.1.10 Just Eat Takeaway.com.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET