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市場調査レポート
商品コード
1635357

欧州の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Food Platform-to-Consumer Delivery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は予測期間中にCAGR 10.52%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 欧州ではオンラインによる食品注文が普及しています。食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の成長を促進している主な要因の1つは、インターネット接続とスマートフォンの普及率が上昇していることであり、これにより便利で迅速に食品を配達してもらう選択肢が提供されています。
  • さらに、モバイル・アプリケーションでは、ネットバンキング、デビットカード、クレジットカード、デジタル・ウォレット、代金引換(COD)など、さまざまな支払い方法が利用できます。デジタルマネーの知識が深まるにつれ、欧州の顧客の大半はオンライン決済を好むようになっています。
  • 便利で時間を節約できる食品宅配サービスに対する消費者の志向の高まりが、調査対象市場の売上を押し上げると予想されます。スマートフォンの利用が大幅に増加し、インターネットへのアクセスが容易になったことと、フードデリバリーアプリの大幅な発展が相まって、欧州フードプラットフォーム・ツー・カスタマーデリバリー市場の需要がさらに高まっています。
  • COVID-19は、欧州のオンライン食品配達部門に新たな成長機会を生み出しました。国が封鎖されていたとき、何百万人もの欧州人がオンラインで食品を購入しました。魅力的でユーザーフレンドリーなアプリとテクノロジーを駆使したドライバー・ネットワークの供給源は、消費者の期待の変化と結びついて、調理済み食品の宅配を不可欠なカテゴリーとして解き放った。

欧州の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリーの市場動向

オンライン食品デリバリー・プラットフォームの需要増加

  • オンライン追跡技術により、消費者は時間通りに商品を受け取り、必要に応じて配達員と連絡を取ることができます。追跡とトレースはラストマイル・デリバリー・システムの重要な要素です。また、ルート管理や、手作業を必要としない一括配送システムの構築にも役立ちます。その結果、手続きが迅速化され、特定のシナリオでスタッフが不足している場合に特に効果的です。
  • 例えば、COVID-19のパンデミックによる需要は、DoorDashが提供するサービスに対するものです。2021年9月、ドアダッシュはヘルシンキを拠点とするフードデリバリーのスタートアップ、ウォルトを約81億米ドルの全株式取引で買収しました。提携と買収を通じて、同社は欧州、特にドイツでのデリバリー競争を激化させることを目指しています。ドイツでは、Just Eat Takeaway、Uber Eats、Delivery Heroなどのオンラインデリバリー企業がすでに競合しています。
  • DeliverooとJust Eatは英国にあります。両社はオンライン・フードデリバリー業界の大手企業です。どちらも顧客とレストランの仲介役として機能し、顧客の自宅まで料理を届けるオンライン注文プラットフォームを提供しています。例えば、ジャスト・イートは英国で年間約1億件の注文を処理しており、同社最大の市場となっています。
  • 例えば、2021年9月、英国を拠点とするフードデリバリー会社Deliverooは、アイルランドと英国のアマゾン・プライム会員に無料サービスを提供しました。Deliverooの50,000のレストランが無料デリバリーを提供しています。両地域のアマゾン・プライムの新規顧客と既存顧客は全員、デリバー・プラスに1年間無料で加入できます。3,400万米ドル以上の注文で無料配達が受けられます。
  • オンライン・フードデリバリー・システムの急成長は、COVID-19の大流行によるもので、その後数年で増加しています。例えば、2021年11月、欧州最大の食品宅配グループJust Eatsの2021年の売上高は26億ユーロを記録し、2020年の売上高と比較して51%増加しました。ジャストイーツは市場シェア拡大のため、米国のグラブハブ(Grubhub)も買収しました。ジャスト・イート・テイクアウェイによるグラブハブ買収は、米国市場に浸透し、ウーバーイーツやドアダッシュと競合するための大きな戦略の一環です。

アグリゲーター・プラットフォームがPTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の成長を牽引すると予想されます。

  • 欧州の食品業界では、サードパーティ・デリバリー企業が成長を始めています。これらのサードパーティ企業は、単一のオンライン・ゲートウェイを通じて様々なレストランへのアクセスを提供することで、従来の食事デリバリーのコンセプトを拡張するアグリゲータ・プラットフォームを提供しています。顧客は、アプリケーションやウェブサイトにサインインすることで、メニュー、価格、同業者の評価を素早く比較することができます。第三者企業が注文の配達を管理するため、顧客は食事の配達を心配する必要がないです。
  • Doordash Inc.のような多数の食事デリバリー・アグリゲーターの成長は、オンライン・デリバリーを強化しています。さらに、消費者の利便性を高めるために、食品宅配プラットフォームがスマートAIやスマート技術を複数統合することで、業界は十分な開発機会を得ることができると思われます。さらに、ドローンやロボットによる食品配達などの技術開発は、オンライン食品配達業界が食品プラットフォーム間消費者配達市場の成長を加速させるのに役立つ技術の現在の動向です。
  • 欧州では、食品宅配はテイクアウトを越えて、Glovo、Uber Eat、delivery Club、Just Eat、DeliverooといったPTC(Platform-to-Consumer)サービスが主導するあらゆるものへと進化しており、潜在的な収益獲得額は数十億米ドルに達しています。例えば、ジャストイートのレストランネットワークは、英国のハングリーハウス、ポーランドのPyszne.pl、イスラエルの10bis、ドイツのLieferheldやFoodoraなどのトップサービスをすでに買収しています。
  • 2021年には、PTC(Platform-to-Consumer)デリバリーが最も高い売上シェアを占めると予測されています。Deliveroo、UberEats、Grubhubなど数多くの食事デリバリープラットフォームアプリケーションの人気が高まっていることが、市場の成長にさらに貢献しました。さらに、スマートフォンの普及率の上昇と、さまざまな革新的なフードデリバリーアプリの大幅な開発が、市場に大きな成長をもたらすと予想されます。

欧州の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー産業の概要

欧州の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は大きく成長しています。欧州の食品宅配業界では少数の著名企業が大きな市場シェアを占めています。市場の主要企業はDeliveroo、UberEatsなどです。これらの市場プレーヤーは、戦略的な共同創造性を活用して市場シェアと収益性を高めています。

  • 2021年12月-Delivery Hero SEは、ドイツの事業であるFoodpanda Germanyを、デリバリー事業のための新しいロジスティクスとソフトウェアソリューションの創造に焦点を当てたベルリンを拠点とするハブに統合する意向を発表しました。さらに、同社はFoodpandaブランドで事業を展開する日本法人の売却予定時期を発表。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新たなデリバリー・プラットフォーム(アグリゲーター・プラットフォーム)が市場の成長を促進
    • 持ち帰りサービスの増加
  • 市場抑制要因
    • 市場競争の激化

第6章 市場セグメンテーション

  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Deliveroo
    • Just Eat
    • Uber Eat
    • Doordash Inc
    • Delivery Hero
    • Glovo
    • Delivery Club
    • GrubHub
    • FoodPanda
    • Bolt Foods
    • FoodHub

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91530

The Europe Food Platform-to-Consumer Delivery Market is expected to register a CAGR of 10.52% during the forecast period.

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Key Highlights

  • In Europe, online food ordering is becoming more popular. One of the major factors propelling the food platform-to-consumer delivery market's growth is the rising penetration of internet connections and smartphones, which provide the option to get food delivered conveniently and quickly.
  • In addition, the mobile application allows various payment options, including net banking, debit cards, credit cards, digital wallets, and cash on delivery (COD). Most European customers prefer the online payment method as their knowledge of digital money grows.
  • Growing consumer inclination towards convenient and time-saving food delivery services is expected to drive sales in the studied market. A significant rise in the usage of smartphones and easy internet access, coupled with the substantial development in food delivery apps, drives more demand for Europe Food Platform-to Customer Delivery Market.
  • COVID-19 has created new growth opportunities for the European online food delivery sector. Millions of Europeans purchased food online when the country was under lockdown. The source of appealing, user-friendly apps and tech-enabled driver networks, connected with changing consumer expectations, has unlocked ready-to-eat food delivery as an essential category.

Europe Food Platform-to-Consumer Delivery Market Trends

Increasing Demand of Online Food Delivery Platforms

  • The online tracking technology allows the consumers to receive their items on time and connect with the delivery employee if necessary. Tracking and tracing are critical components of last-mile delivery systems. It also assists route management and creating batch delivery systems without requiring manual intervention. This, in turn, expedites the procedure, and they are especially effective when there is a shortage of staff in specific scenarios.
  • For instance, COVID-19 pandemic-driven demand for services offered by DoorDash. In September 2021, DoorDash acquired Helsinki-based food-delivery startup Wolt in an all-stock deal worth approximately USD 8.1 billion. Through partnership and acquisition, the company aims to increase delivery competition in Europe, particularly in Germany, where online delivery companies such as Just Eat Takeaway, Uber Eats, and Delivery Hero is already competing.
  • Deliveroo and Just Eat are located in the United Kingdom. They are major participants in the online food delivery industry. Both function as a middleman between customers and restaurants, providing an online platform for ordering food delivered to the customer's house. For example, Just Eat handles approximately 100 million orders annually in the United Kingdom, representing the company's largest market.
  • For instance, in September 2021, the United Kingdom-based food delivery company, Deliveroo offered free service to Amazon Prime members in Ireland and the United Kingdom. Deliveroo's 50,000 restaurants provide free delivery. All new and current Amazon Prime customers in the two areas are eligible for a one-year complimentary subscription to Deliveroo Plus. They will receive free delivery on orders over USD 34 million.
  • The sudden growth in online food delivery systems has been attributed to the COVID-19 pandemic which has increased in the following years. For instance, in November 2021, Europe's largest food delivery group Just Eats, revenue recorded EUR 2.6 billion in 2021, a rise of 51% compared with 2020 revenue. Just Eats also acquired the US-based Grubhub to expand its market share. The acquisition of Grubhub by Just Eat Takeaway is part of a larger strategy to penetrate the US market and compete with Uber Eats and DoorDash.

Aggregators Platform are expected to drive growth in the Platform -to-consumer delivery Market

  • Third-party delivery companies have started growing in the Europe food industry. These third-party companies provide aggregators platforms to expand on the traditional meal delivery concept by providing access to various restaurants through a single online gateway. Customers may rapidly compare menus, pricing, and peer ratings by signing in with the application or website. Since third-party companies manage the order deliveries, the Customer doesn't need to worry about the food delivery.
  • The growth of numerous meal delivery aggregators, such as Doordash Inc., enhances online delivery. Furthermore, multiple integrations of smart AI and smart technology by food delivery platforms for consumer convenience will likely present the industry with sufficient development opportunities. In addition, technological developments such as food delivery by drones and robots are the current trend in technology that helps the online food delivery industry to accelerate growth in the Food Platform-to-Consumer Delivery Market.
  • In Europe, food delivery has evolved beyond takeout to everything led by platform-to-consumer services such as Glovo, Uber Eat, delivery Club, Just Eat, and Deliveroo, adding billions of dollars in potential revenue capture. For Instance, Just Eat's restaurant network, having already purchased Hungry House in the United Kingdom, Pyszne. pl in Poland, 10bis in Israel, and several of Germany's top services such as Lieferheld and Foodora
  • In 2021, platform-to-consumer delivery was predicted to have the highest revenue share. The increasing popularity of numerous meal delivery platform applications such as Deliveroo, UberEats, and Grubhub further contributed to the market growth. Furthermore, increased smartphone penetration and considerable development of different innovative food delivery apps are expected to provide significant growth to the market.

Europe Food Platform-to-Consumer Delivery Industry Overview

Europe's Food Platform-to-Consumer Delivery Market is growing significantly. Few prominent companies in the European food delivery industry hold a significant market share. Major players in the market are Deliveroo, UberEats, etc. These market players leverage strategic collaborative creativity to increase their market share and profitability.

  • December 2021 - Delivery Hero SE announced intentions to consolidate its German operations, Foodpanda Germany, into a Berlin-based hub focused on creating new logistics and software solutions for the delivery business. Furthermore, the company announced a timeline for the planned divestiture of its Japanese entity, which also operates under the brand Foodpanda.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 New delivery platforms (Aggregator platforms) are driving the growth towards the market
    • 5.1.2 Increasing the number of takeaway services
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increased Competition in the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Country
    • 6.1.1 United Kingdom
    • 6.1.2 Germany
    • 6.1.3 France
    • 6.1.4 Italy
    • 6.1.5 Spain
    • 6.1.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Deliveroo
    • 7.1.2 Just Eat
    • 7.1.3 Uber Eat
    • 7.1.4 Doordash Inc
    • 7.1.5 Delivery Hero
    • 7.1.6 Glovo
    • 7.1.7 Delivery Club
    • 7.1.8 GrubHub
    • 7.1.9 FoodPanda
    • 7.1.10 Bolt Foods
    • 7.1.11 FoodHub

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS