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市場調査レポート
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1557337

ベビーワイプの世界市場:2024年から2029年までの予測

Global Baby Wipes Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 140 Pages
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ベビーワイプの世界市場:2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
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概要

ベビーワイプ市場は2024年に約52億6,400万米ドルと推定され、2029年にはCAGR 4.56%で65億7,700万米ドルに成長すると予測されています。

ベビーワイプ市場は、世界の総人口の伸びと同様に高い成長率で成長すると推定されます。ベビーワイプ市場のタイプ別セグメントでは、ウェットティッシュのカテゴリーが最大の市場シェアを獲得すると推定されます。ベビーワイプ市場の販売チャネル別では、世界のインターネット利用の増加に伴い、オンラインカテゴリーが急成長すると予測されます。ベビーワイプ市場は、世界のインターネット利用率の増加とともに大きく伸び、世界のeコマース産業の拡大を後押しし、ベビー用品の市場シェアを拡大すると推定されます。

ベビーワイプは、赤ちゃんのデリケートで敏感な肌を清潔にするために使用される使い捨てワイプです。可処分所得と生活水準の上昇により、様々なベビーケア製品に対する需要が世界的に高まっています。中国、インド、ブラジル、メキシコなどの新興経済諸国における急速な都市化の動向も、赤ちゃんの健康と衛生に対する新たな傾向に支えられ、ベビーワイプの需要を増大させています。働く女性の増加も、ベビーワイプを含むベビーケア製品の人気を高めています。

WHO(世界保健機関)などの国際機関やNGO、政府も、乳幼児の健康習慣やベビーケア用品を使うメリットについて人々の意識を高め、ベビーワイプの需要を促進しています。世界のeコマース産業の成長も、ベビーワイプ市場の成長を促進する主な要因です。人々の多忙なライフスタイルは、オンラインストアを介してベビーケア製品を購入することを奨励しており、その結果、時間、労力、お金を節約し、それによってベビーワイプの市場成長に拍車をかけています。

世界の市場プレーヤーは、生分解性材料から作られたベビーワイプを作るためにさまざまな革新的な技術を使用しているため、今後数年間のベビーワイプ市場のさらなる拡大に大きな機会を提供しています。製品の技術革新が進み、オーガニック原料を使用したベビーワイプへのシフトが進んでいます。さらに、特定の原材料が赤ちゃんの健康や環境に与える有害な影響に対する消費者の意識の高まりは、メーカーが天然原材料を使用したベビーワイプで製品ポートフォリオを多様化することを後押ししています。また、多くのベンダーが純水ベースのベビーワイプに注力しています。赤ちゃんの肌は非常にデリケートで敏感であるため、純水での洗浄がより安全で、刺激やアレルギー、赤みの可能性を減らすことができると、複数の健康団体や健康専門家による研究が提唱されています。

しかし、プラスチックやその他のポリマーでできたベビーワイプの廃棄に関する環境問題の高まりが、ベビーワイプの世界市場の成長を妨げています。新興経済諸国における老人人口の増加が、ベビーワイプ市場の成長をさらに抑制しています。米国国勢調査局によると、ベビーブーム世代は2030年までに全員が65歳以上になり、住民の5人に1人が定年退職を迎えるなど、高齢者人口の規模が拡大します。

ベビーワイプ市場は、タイプ別、販売チャネル別、地域別に区分されています。タイプ別では、ドライワイパーとウェットワイパーに区分されます。販売チャネル別では、オンラインとオフラインに区分されます。

ベビーワイプ市場促進要因:

  • 世界人口と出生数の拡大

ベビーワイプ市場成長の主な原動力の1つは、世界の人口増加と出産であると推定されます。世界人口の拡大に伴い、生まれる子供の数も増加します。出産総数の増加は、ベビーケア製品に対する世界の需要を増加させる。

世界銀行の世界総人口データによると、2021年に記録された総人口は約78億9,000万人で、2022年には約79億5,000万人に増加しました。世界の総人口は約80億2,000万人を記録しました。さらに同団体は、インドの総人口は2021年に約14億1,000万人と記録され、2023年には約14億3,000万人に増加すると述べた。同様に、米国の総人口は2021年に約3億3,152万6,000人と記録され、2023年には約3億3,491万7,000人に増加します。

  • 世界のインターネット利用の増加。

世界のインターネット利用の増加も、ベビーワイプ市場の需要を押し上げると推定されます。世界のインターネット利用の増加に伴い、世界のインターネットビジネスプラットフォーム(eコマースプラットフォーム)市場は急成長すると推定されます。近年、インターネットの利用は世界中で大幅に増加しています。国際電気通信連合(ITU)の世界統計によると、インターネットを利用する世界の個人は約49億人と記録され、2022年には約51億人に増加し、2023年には合計約54億人に達します。

世界のeコマース・プラットフォームもまた、総需要の大幅な増加を目の当たりにしています。米国国勢調査局は、四半期小売eコマース売上高報告書の中で、2024年第2四半期、米国のeコマース小売総売上高は約2,916億米ドルとなり、2024年第1四半期から約1.3%増加したと述べています。

ベビーワイプ市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域がベビーワイプ市場で大きなシェアを占めると予測されます。

地域的には、ベビーワイプ市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域のベビーワイプ市場は、予測期間中に最も高いCAGRで成長する見込みです。インドや中国のような国々における購買力や生活水準の上昇、出生率の高さが、子供一人当たりの支出の増加をもたらし、それがこの地域におけるベビーワイプの需要を大きく押し上げています。

衛生的なベビーケア製品や習慣に関する意識の高まりは、この地域全体でベビーワイプの採用拡大につながっています。インドでは、「国家保健政策」の下での「小児保健目標」などの好意的な政策も、乳児の衛生と健康に関する意識の高まりに寄与しており、ベビーワイプの市場成長に拍車をかけています。高齢化と労働人口の減少に対する懸念の高まりから、中国では一人っ子政策が解除され、ベビーワイプの需要がさらに高まっています。PIGEON、Johnson and Johnson、Procter and Gambleなどの世界の市場プレイヤーの存在も、APAC地域のベビーワイプ市場の成長を支えています。

ベビーワイプ主要企業が提供する市場製品:

  • Himalaya Global Holding Ltd.傘下のHimalaya Wellness Companyはインドの多国籍企業であり、医薬品、パーソナルケア、ベビーケア、ウェルネス、動物用健康食品など様々な分野で複数の製品を提供しています。ベビーケア製品のカテゴリーでは、液体洗浄剤、洗濯用洗浄剤、入浴剤、おむつ、子供の口腔ケア製品などを提供しています。
  • パンパースはプロクター・アンド・ギャンブルの傘下で、世界のベビーケア製品の製造・販売会社です。オムツ、パンツ、ワイプなど、生後1ヶ月から12ヶ月以上の乳幼児向けの製品とソリューションを複数のカテゴリーで提供しています。ベビーワイプ市場では、パンパースのアロエワイプを提供しています。

ベビーワイプ市場の主な発展:

  • 2021年7月、ユニ・チャームは、台湾と中華圏で新しいプレミアムワイプ「Mamy Poko Premium Baby Wipes」の発売を目指すと発表しました。同社は、この新しいワイプはオーガニックコットンの複合シートを使用しており、エコテックスのSTANDARD100認証を取得していると述べています。

ベビーワイプ市場は以下のように区分・分析される:

タイプ別

  • ドライワイプ
  • ウェットワイプ

販売チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • イタリア
  • その他中東・アフリカサウジアラビアアラブ首長国連邦イスラエル
  • その他中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ベビーワイプの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ドライワイプ
  • ウェットティッシュ

第6章 ベビーワイプの世界市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 ベビーワイプの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Pampers(Procter & Gamble)
  • Himalaya Wellness Company
  • Mamy Poko Pants(Unicharm Corporation)
  • American Hygienics Corporation
  • Rockline(United Kingdom)
  • Johnson & Johnson Private Limited
  • Codi Group
  • Farlin-Global
  • Pigeon India
  • KCWW(Kimberley-Clark)(Huggies)
  • Albaad
  • Nolken Hygiene Products GmbH
目次
Product Code: KSI061613749

The global baby wipes market is estimated to be around US$5.264 billion in 2024 and is anticipated to grow to US$6.577 billion by 2029 at a CAGR of 4.56%.

The global baby wipes market is estimated to grow at a higher rate, as with the growth in the total global population. Under the type segment of the global baby wipes market, the wet wipes category is estimated to attain the maximum market share. The online category in the sales channel segment of the global baby wipes market will grow rapidly, as with the increase in global internet usage. The global baby wipes market is estimated to witness a major increase with the increase in global internet usage, boosting the global e-commerce industry's expansion and increasing the market share of baby products.

Baby wipes are disposable wipes used to clean babies' delicate and sensitive skin. Rising disposable incomes and living standards have increased the demand for various baby care products globally. Rapid urbanization in developing economies such as China, India, Brazil, and Mexico, supported by the emerging trend toward the health and hygiene of babies, also augments the demand for baby wipes. The increasing number of working women is also escalating the popularity of baby care products, including baby wipes.

International organizations such as WHO (World Health Organization), NGOs, and governments are also creating awareness among people about infant child health practices and the benefits of using baby care products, thus fuelling the demand for baby wipes. The ever-growing global e-commerce industry is also a major factor driving the global baby wipes market growth. The busy lifestyle of people is encouraging them to buy baby care products via online stores, which results in saving time, effort, and money, thereby spurring the market growth of baby wipes.

Global market players are using different innovative techniques to make baby wipes made from biodegradable materials, thus providing a great opportunity for the further expansion of the global baby wipes market in the coming years. There has been a rise in product innovation and a shift towards baby wipes made of organic raw materials. Moreover, growing consumer awareness about the harmful impact of certain raw materials on their baby's health and the environment encourages manufacturers to diversify their product portfolio with baby wipes made from natural raw materials. Many vendors are also focusing on purified water-based baby wipes. Studies by several health organizations and health experts have advocated that cleaning with pure water is safer and reduces the chances of irritation, allergy, and redness, as babies have very delicate and sensitive skin.

However, growing environmental concerns regarding the disposal of baby wipes made of plastic and other polymers are currently hindering the global market growth of baby wipes. The growing geriatric population in developed economies is further restraining the market growth of baby wipes. According to the United States Census Bureau, all baby boomers will be older than age 65 by 2030, expanding the size of the older population such that 1 in every 5 residents will be at retirement age.

The global baby wipes market has been segmented by type, sales channel, and geography. By type, it has been divided into dry wipes and wet wipes. By sales channels, it has been segmented into online and offline.

Global Baby Wipes Market Drivers:

  • Expanding global population and births.

One of the major driving factors for the growth of the global baby wipes market is estimated to be the growing population and childbirths worldwide. With the expansion of the global population, the number of children born increases. The total increase in births will increase global demand for baby care products.

The World Bank, in its total global population data, stated that in 2021, the total population recorded was about 7.89 billion, which grew to about 7.95 billion in 2022. The total population of the globe was recorded at about 8.02 billion. Furthermore, the organization further stated that the total population of India was recorded at about 1.41 billion in 2021, which grew to about 1.43 billion in 2023. Similarly, the total population of the United States was recorded at about 331.526 million in 2021, which grew to about 334.917 million in 2023.

  • Growth of Internet usage across the globe.

The increase in the global usage of the internet is also estimated to push the market demand for the global baby wipes market. With the increase in global internet usage, the global internet business platform, or the e-commerce platform market, is estimated to grow rapidly. In recent years, internet usage has witnessed a massive increase worldwide. The International Telecommunication Union (ITU), in its global statistics, stated that the global individual using the internet was recorded at about 4.9 billion, which grew to about 5.1 billion in 2022 and reached a total of about 5.4 billion in 2023.

The global e-commerce platform landscape has also witnessed a massive increase in its total demand. The United States Census Bureau, in its Quarterly Retail E-Commerce Sales report, stated that in the second quarter of 2024, the total US retail sales of e-commerce receded at about US$291.6 billion, which marked an increase of about 1.3% from the first quarter of 2024.

Global Baby Wipes Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the Global Baby Wipes Market.

Geographically, the global baby wipes market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The Asia Pacific regional market for baby wipes is poised to grow at the highest CAGR during the forecast period. Rising purchasing power and living standards in countries like India and China, along with a high birth rate, have resulted in an increased expenditure per child, which, in turn, is significantly driving the demand for baby wipes in this region.

Rising awareness about hygienic baby care products and practices is leading to greater adoption of baby wipes across this region. Favorable policies in India, such as the "Child Health Goal" under the "National Health Policy," also contribute to the rising awareness about infant hygiene and health, thereby spurring the market growth of baby wipes. The lifting of the one-child policy in China due to growing concerns about the aging population and declining workforce has further fueled the demand for baby wipes in the country, thus positively impacting the overall growth of this regional market. The presence of global market players, including PIGEON, Johnson and Johnson, and Procter and Gamble, also supports the market growth of baby wipes in the APAC region.

Global Baby Wipes Market Products Offered by Key Companies:

  • Himalaya Wellness Company, part of Himalaya Global Holding Ltd., is an Indian multinational organization that offers multiple products across various sectors, such as pharmaceuticals, personal care, baby care, wellness, and animal health. In the baby care products category, the company offers liquid cleansers, laundry wash, baths, diapers, and kid oral care products. In the global baby wipes market, the company offers gentle baby wipes.
  • Pampers, a part of Procter & Gamble, is a global baby care product manufacturer and distributor. It offers multiple categories of products and solutions, including diapers, pants, and wipes, for babies and toddlers from birth to 12+ months old. In the global baby wipes market, the company offers Pampers Aloe Wipes.

Global Baby Wipes Market Key Developments:

  • In July 2021, Unicahrm announced that it aims to launch its new premium baby wipes, Mamy Poko Premium Baby Wipes, in the Taiwan and Greater China region. The company stated that its new wipes use organic cotton compound sheets, which are certified as STANDARD100 by OEKO-TEX.

The Global Baby Wipes Market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Dry Wipes
  • Wet Wipes

By Sales Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL BABY WIPES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dry Wipes
  • 5.3. Wet Wipes

6. GLOBAL BABY WIPES MARKET BY SALES CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. GLOBAL BABY WIPES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.1. North America
    • 7.1.1. By Type
    • 7.1.2. By Sales Channel
    • 7.1.3. By Country
      • 7.1.3.1. United States
      • 7.1.3.2. Canada
      • 7.1.3.3. Mexico
  • 7.2. South America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Sales Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. Brazil
      • 7.2.3.2. Argentina
      • 7.2.3.3. Others
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Sales Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. United Kingdom
      • 7.3.3.2. Germany
      • 7.3.3.3. France
      • 7.3.3.4. Spain
      • 7.3.3.5. Italy
      • 7.3.3.6. Others
  • 7.4. Middle East and Africa
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Sales Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Saudi Arabia
      • 7.4.3.2. UAE
      • 7.4.3.3. Israel
      • 7.4.3.4. Others
  • 7.5. Asia Pacific
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Sales Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. China
      • 7.5.3.2. Japan
      • 7.5.3.3. India
      • 7.5.3.4. South Korea
      • 7.5.3.5. Taiwan
      • 7.5.3.6. Thailand
      • 7.5.3.7. Indonesia
      • 7.5.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Pampers (Procter & Gamble)
  • 9.2. Himalaya Wellness Company
  • 9.3. Mamy Poko Pants (Unicharm Corporation)
  • 9.4. American Hygienics Corporation
  • 9.5. Rockline (United Kingdom)
  • 9.6. Johnson & Johnson Private Limited
  • 9.7. Codi Group
  • 9.8. Farlin-Global
  • 9.9. Pigeon India
  • 9.10. KCWW (Kimberley-Clark) (Huggies)
  • 9.11. Albaad
  • 9.12. Nolken Hygiene Products GmbH