![]() |
市場調査レポート
商品コード
1611785
ベビーワイプ市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Baby Wipes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Dry Wipes, Wet Wipes), By Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, E-commerce), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
ベビーワイプ市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年11月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
|
ベビーワイプの世界市場規模は、2030年には79億9,000万米ドルに達すると予測され、2025~2030年にかけてCAGR 5.2%で拡大する見込みです。
働く女性の増加、eコマース小売業者の普及率上昇、赤ちゃんのスキンケアと栄養補給に関する両親の関心の高まりが、市場を牽引すると予想される顕著な要因の一つです。
ミレニアル世代の親は、幼児のために購入する製品に対する意識が高まっており、ベビーワイプに高い価格を支払うことに抵抗がないため、市場の成長に拍車をかけています。乳幼児の皮膚は成人の皮膚のように成熟しておらず、より多くのケアが必要です。特に、おむつ付近の皮膚は常に清潔にしておく必要があるため、尿の刺激から解放されるベビーワイプが好まれます。また、抗菌性や低刺激性など、ベビーワイプの機能性が向上していることも市場成長を後押しする要因となっています。
全米小売業協会(National Retail Federation)の2018年米国レポートによると、ミレニアル世代は米国の子どもの50%を持つ親であるため、子育てに関連するベビーケア用品への支出に大きく貢献しています。ミレニアル世代の親は、ライフスタイルも買い物の選択も他の親とは異なります。インターネットが簡単に利用できるようになったことで、これらの親は買い物のあらゆる場面でスマートフォンを手にし、意識的に商品の詳細を吟味するようになりました。前述の調査によると、78%近くの親が、購入前にすべてのベビーケア製品についてスマホで調査しています。
乾拭き部門は、2024年に58.8%の最大売上シェアを獲得し、市場を独占しました。ベビーワイプのメーカーは、情報通の親の興味をそそるよう、天然成分を使った製品を提供しています。例えば、米国のNest Designsは、生分解性オーガニックコットン、アロエ、ツバキ葉エキスから作られたオーガニックドライベビーワイプを提供しています。
流通チャネル別では、ハイパーマーケット/スーパーマーケットが2024年に最大の売上シェアを占めました。より多くの消費者を惹きつける幅広い製品群、オファー、割引は、どの店舗でも収益と来店者数を増加させるためにこのようなチャネルが選択する主要戦略です。それとは別に、専門スタッフが案内する異なるブランドの異なる製品を店頭で比較することは、消費者が好む物理的または店頭での体験であり、より効果的な購入に役立ちます。
COVID-19パンデミックは、ベビーワイプの売上にプラスの影響を与えています。さらに、赤ちゃんのワイプは、多くの政府の規制のもとで、必需品とみなされているため、これらの製品の需要と供給は、封鎖された状況の影響を十分に受けていないです。ベビーワイプは、市場で入手可能なワイプの中では最も安価であり、ペーパータオル、トイレットペーパー、ティッシュなど、さまざまな用途に使用されています。
北米のベビーワイプ市場は、2024年に29.0%の最大収益シェアを獲得し、世界の産業を支配しました。同市場の開拓は、HuggiesやPampersをはじめとする大手ブランドの強い存在感と、同地域で発達したサプライチェーンによるものです。さらに、米国などの国々では、親が衛生面に細心の注意を払い、赤ちゃんの世話をする際にワイプを頻繁に使用します。
The global baby wipes market size is anticipated to reach USD 7.99 billion in 2030 and is expected to expand at a CAGR of 5.2% from 2025 to 2030. An increasing number of working women, rising prevalence of e-commerce retailers, and growing concerns among parents related to baby's skincare and nourishment are among the prominent factors expected to drive the market.
Millennial parents have become more conscious about the product they purchase for their children and do not mind paying higher prices for baby wipes, thus fueling the growth of the market. Infant's skin lacks the maturity of adult skin and requires more caring, especially the skin near the diaper area requires constant cleaning, which makes baby wipes their preferred choice to get rid of irritating effects of urine. In addition, improved functionality of baby wipes, including anti-septic and hypoallergenic properties, is another factor boosting the market growth.
According to the National Retail Federation U.S. report 2018, millennials are parents to 50% of children in the U.S., and hence are making a significant contribution to spending on baby care products related to raising their children. Millennial parents differ from other parents both in their lifestyle and shopping choices. With the availability of easy internet, these parents turn to their smartphones at every point during shopping to consciously examine the product details. According to the aforementioned study, close to 78% of parents use their phones to research about all baby care products before purchasing.
The dry wipes segment dominated the market with the largest revenue share of 58.8% in 2024. Manufacturers of the baby wipes have been offering products with natural ingredients to pique the interest of the informed parent. For instance, Nest Designs, a U.S.-based company, offers organic dry baby wipes made from biodegradable organic cotton, aloe, and camellia sinensis leaf extract, which help in nourishing infant skin and keep it refreshing.
By distribution channel, hypermarkets/supermarkets dominated the market with the largest revenue share in 2024. A wide product range, offers, and discounts attracting a larger number of consumers are the key strategies opted by such channels to increase revenue and footfall in any store. Apart from that, in-store comparison between different products of different brands guided by specialized staff is the physical or in-store experience that consumers prefer, thus helping in making a more effective purchase.
Covid-19 pandemic has affected the sales of baby wipes positively as baby wipes have been one of the prominent products considered by consumers during panic buying conditions. Moreover, the demand and supply of these products have not been fully impacted by the lockdown situation because of considering baby wipes as an essential good under many Government regulations. Baby wipes are among the cheapest wipes available in the market and are used by people for multiple applications, including paper towels, toilet paper, and tissues, which, in turn, is driving the demand for the product.
North America baby wipes market dominated the global industry with the largest revenue share of 29.0% in 2024. Growth of the market is attributed to the strong presence of leading brands including Huggies and Pampers, along with a well-developed supply chain in the region. Moreover, parents in countries, such as the U.S., take extra care of the hygiene and use wipes very frequently when taking care of their baby.