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市場調査レポート
商品コード
1644508
インドのコワーキングオフィススペース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)India Co-working Office Spaces - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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インドのコワーキングオフィススペース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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インドのコワーキングオフィススペース市場規模は2025年に20億8,000万米ドルと予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7%で、2030年には29億1,000万米ドルに達すると予測されます。
インドでは、主に新興企業が費用対効果の面からコワーキングスペースを好んで利用しています。利用者は使用料と賃貸料を支払うだけで、余分なものはなく、従来のオフィスのような面倒な手続きやインフラの維持・修繕費もかからないです。新興企業は当初、限られた資本で機能するため、業務遂行のコストが低いことが有利に働く。定期的に変化する経済環境の中で、厳しい条件の長期リース契約に縛られない企業は、より有利な立場に立つことができます。コワーキングスペースは、利用者のニーズに合ったものを的確に選択するなど、サービスパッケージを組み合わせることができる柔軟な料金体系を提供しています。利用者がプロジェクトチームを減らしたり、逆に増やしたりする必要がある場合、例えば、企業が急成長期に入り、より多くの従業員が必要になった場合、コワーキングスペースを利用すれば、いつでも対応できます。
企業の収益は、コワーキングスペースの需要を促進する重要な要因です。コワーキングスペースは、従来のオフィススペースと比べて12~72%のコスト削減が可能です。従来のオフィススペースにかかるコストはすぐにかさみます。リース料に加え、従来のオフィススペースの価格には、光熱費、インターネット、技術サポートとメンテナンスが含まれています。逆に、コワーキング・メンバーシップには通常、光熱費、インターネット、技術サポート、メンテナンスが含まれています。あらゆる規模の企業が、共有ワークスペースのコスト削減に注目しています。
コワーキングエコシステムは、当初は新興企業やフリーランサーのための選択肢だったが、今では中小企業にとって必須条件となっています。1,200万~1,600万席の潜在的な座席数のうち、1,030万席が大企業に割り当てられています。フリーランサーと中小企業の間には、それぞれ150万人ずつの質の格差があります。
2023年10月3日現在、インドは世界第3位のスタートアップ・エコシステムとしての地位を固めており、全国763地区で112,718以上のスタートアップがDPIITによって認定されています。イノベーションの質に関しては、インドは世界第2位であり、中所得国の中でも特に科学論文の質と大学の質が優れています。インドのイノベーションは特定分野を超えており、新興企業は56の多様な産業領域の課題に取り組んでいます。特筆すべきは、新興企業の13%がITサービス、9%がヘルスケアとライフサイエンス、7%が教育、5%が農業、5%が飲食品です。
最も小規模なのは10万席規模の新興企業です。従来のオフィスからフレキシブルなワークスペースへの大幅なシフトが広く受け入れられるようになるにつれ、コスト効率、柔軟性、技術統合、優れたインフラ、生産性の向上、プラグアンドプレイ・ソリューション、ネットワーキングの機会などを理由に、コワーキングを採用する中小企業が増えています。そのため、中小企業は不動産管理の手間を省き、本来のビジネスに集中することができます。
インドのコワーキングオフィススペース市場は断片化されており、世界なコワーキング市場プレイヤーとローカルなコワーキング市場プレイヤーが存在します。市場の主要企業には91 Springboard、Awfis、WeWork、Mumbai Coworkingなどがあります。また、カジュアルな環境のオフィスに対する急速な需要を満たすために、さらに多くの企業が参入しています。インドのコワーキングオフィススペース市場の企業は、戦略的提携、合併、買収など、いくつかの成長・拡大戦略に取り組み、競争優位を獲得しています。
The India Co-working Office Spaces Market size is estimated at USD 2.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.91 billion by 2030, at a CAGR of 7% during the forecast period (2025-2030).
In India, startups mainly prefer co-working spaces for cost-effectiveness. Users only pay for what they use and rent, nothing extra, and there are no hassles or spending on infrastructure maintenance and repair, which conventional offices include. Since startups initially function on limited capital, lower costs of performing work are in their favor. Companies not bound by long-term lease contracts with strict terms in a regularly changing economic environment will be better positioned. Co-working spaces offer flexible tariffs that can combine service packages, such as choosing precisely what suits users' needs. In case users need to reduce or, on the contrary, increase the project team, for example, if companies enter a period of rapid growth and need more employees, using co-working spaces can always do it.
The companies' bottom lines are a crucial factor driving demand for co-working space. Based on locations nationwide, co-working offers a 12-72% cost reduction compared to traditional office space. The cost of traditional office space quickly adds up. In addition to lease payments, prices for conventional office space include utilities, internet, and tech support and maintenance. Conversely, utilities, internet, tech support, and maintenance are typically included in co-working memberships. Businesses of all sizes have caught on to the cost savings of shared workspace.
Co-working ecosystem, initially the go-to option for startups and freelancers, has become a prerequisite for SMEs. The biggest chunk of 10.3 million seats out of the total 12-16 million potential seats is ascribed to large companies. There is a quality divide of 1.5 million each among freelancers and SMEs.
As of October 3, 2023, India cemented its position as the third-largest startup ecosystem globally, boasting over 112,718 startups recognized by DPIIT across 763 districts nationwide. Regarding innovation quality, India ranks second globally, excelling particularly in the quality of scientific publications and the caliber of its universities among middle-income economies. Innovation in India transcends specific sectors, with startups addressing challenges across 56 diverse industrial domains. Notably, 13% of these startups operate in IT services, 9% in healthcare and life sciences, 7% in education, 5% in agriculture, and 5% in food and beverages.
The most minor lot is formed by startups at 100,000 seats. With a substantial shift from traditional offices to flexible workspaces attaining widespread acceptance, more SMEs are embracing coworking due to cost efficiency, flexibility, tech integrations, superior infrastructure, enhanced productivity, plug-and-play solutions, and networking opportunities. Thus, they can concentrate on their fundamental business minus the hassle of managing real estate.
The Indian co-working office space market is fragmented, with global and local co-working market players. Some of the key players in the market are 91 Springboard, Awfis, WeWork, and Mumbai Coworking. Also, many more are entering the need to fulfill the rapid demand for casual environment offices. Companies in the Indian co-working office space market are involved in several growth and expansion strategies, such as strategic partnerships, mergers, and acquisitions, to gain a competitive advantage.