デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1639394

マーケティングアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Marketing Analytics Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
マーケティングアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マーケティングアナリティクスの市場規模は2025年に71億2,000万米ドルと予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは12.84%で、2030年には130億3,000万米ドルに達すると予測されます。

ing Analytics Market-IMG1

主なハイライト

  • マーケティングアナリティクスソリューションにより、ソーシャルメディアマーケターやSEOマネージャーなどの利害関係者は、Google AdWordsやFacebook Adsなどのプラットフォームにおけるマーケティングキャンペーンのパフォーマンスを測定、管理、分析できるようになり、目標達成とコスト最小化に貢献します。
  • マーケティングアナリティクスによって、企業はマーケティングキャンペーンのパフォーマンスをよりよく理解し、どのアプリケーションが最も高いリターンをもたらすかを判断するための比較分析に取り組むことができます。これは、マーケティングのアトリビューション、全体的なマーケティング効果、投資収益率(ROI)など、重要なビジネス指標を測定することによって行われます。
  • クラウドベースのマーケティングアナリティクスソフトウェアの人気は、優れた機能性や費用対効果などの利点により高まっています。このため、Oracle CorporationやAdobe Inc.のようなサービスプロバイダーは、マーケティング担当者にクラウド分析ソリューションを提供するようになりました。
  • 予測期間中にマーケティングアナリティクス・ソリューションを使用する最も顕著な利点と予想されるリアルタイムのインテリジェンスと予測パーソナライゼーションは、人工知能(AI)と機械学習(ML)の開発によって可能になった。
  • マーケティングアナリティクスはマーケティング担当者と消費者の双方を支援します。この洞察により、マーケティング担当者は、どのような戦略がコンバージョンやブランド認知に資するかを分析することで、マーケティング投資に対する優れたROIを目標とすることができます。これを通じて、消費者は自分のニーズや関心に応えるパーソナライズされた広告を見ることができます。
  • マーケティングアナリティクスソフトウェアを使用することで、膨大なデータを入手することができ、マーケティングチームは顧客のクリック、インプレッション、ビューをすべて分析することができます。しかし、データの質には大きな問題があり、これを改善する必要があります。企業の社内チームがタイムリーに構造化し、キャンペーンの洞察を可能にしなければ、データの質は関係ないです。以前の調査によると、データのフォーマットに多くの時間が費やされ、消費者インサイトの分析に割く時間が少なくなり、マーケティングアナリティクスソフトウェアの成長を妨げています。

マーケティングアナリティクス市場の動向

クラウドベースのソリューションセグメントが成長を遂げる見込み

  • クラウドコンピューティング技術は市場成長の原動力と考えられています。多くの大企業は、膨大なデータセットを活用して複数のマーケティングチャネルを展開しています。クラウドコンピューティングは、マーケティングアナリティクスプラットフォームを利用した費用対効果の高いデータ構造化を容易にします。クラウドベースのマーケティングアナリティクスは、主にその優れた機能性と費用対効果によって人気が高まっています。これにより、オラクルOracle CorporationやアドビAdobe Inc.はマーケティング担当者にクラウド・ソリューションを提供できるようになった。
  • クラウドシステム管理市場の需要を牽引しているのは、ハイブリッドおよびマルチクラウドアーキテクチャの利用が増加し、クラウド、オンプレミス、エッジの各環境で一貫した構築と運用が可能になったことです。クラウドは、デジタルの最適化と変革に向けた取り組みを劇的に支援しています。
  • 企業は、成長目標を達成し、市場環境に対応し、迅速なデジタルトランスフォーメーション活動を実施するために、構造化されたイノベーションプログラムに投資しています。例えば、業界をリードするハイブリッド・クラウド・コンテナ技術であるRed Hat OpenShiftは、IBMによって開発されました。Red Hat OpenShiftを使えば、ユーザーはクラウド・サービスをどこからでも作成・利用できます。
  • 銀行や金融機関は、オンデマンドのスケーラブルなインフラストラクチャーサービス、適切なデータとストレージ管理、SDIに対応した従量課金モデルのプライベートクラウドインフラストラクチャー、AIを活用したクラウド管理、クラウド導入の旅を受け入れる俊敏なオペレーションソリューションから大きな恩恵を受けることができます。Eurostatのデータによると、EUでは2023年に45%の企業がクラウドサービスを購入しています。また、さまざまなクラウド・コンピューティング・サービスを購入した企業の数が最も多かったのはフィンランド(78.3%)、次いでスウェーデン(71.6%)、デンマーク(69.5%)だった。
  • さらに、クラウドベースのマーケティングアナリティクスソフトウェアは、データ分析のための拡張性と柔軟性をさらに提供し、このタイプのソフトウェアの市場成長を後押ししています。人工知能とクラウドベースのプラットフォームを組み合わせることで、課題に対処するための複数の選択肢を容易にする多くの技術を提供することができます。これらは、マーケティング・キャンペーンに関する提言をビジネス・オーナーに提供します。このような機能は、デジタルマーケティングキャンペーンの採用を増加させ、予測期間中に市場を推進すると予想されます。

北米が市場シェアの大半を占める見込み

  • 技術革新により、北米がマーケティングアナリティクス市場を独占すると予想されます。世界の主要ベンダーのほとんどがこの地域に拠点を置いています。マーケティングサービスへの投資が増加し、ソーシャルメディアの存在感が大きいことから、同国は市場にとって有利な拠点となっています。
  • SaaS型クラウドサービスの採用増加、データ統合サービスの需要増加、5Gネットワークの普及拡大といった要因が、同地域の市場に大きな可能性をもたらすと予想されます。2023年5月、マイクロソフトはOpenAIへの130億米ドルの投資と、AI技術をBingの検索エンジンや電子メール、Word、Excelなどの他の製品に統合するための初期の取り組みを発表しました。マイクロソフトは、企業のデータベースに蓄積された情報をユーザーが理解できるようにするチャットボットやCopilotを展開しています。
  • デジタル・マーケティングに対する需要の高まりと、機械学習(自然言語処理)やデータ・クラウドなどの先進技術をマーケティング実務に統合する必要性の高まりが、北米の市場成長を支える支配的な要因となっています。
  • 米国では、BIとアナリティクスのプラットフォームやサービスを利用することで大きなリターンを実感する小売業者が増えており、小売マーケティングアナリティクス・ソリューションの採用が増加しています。同地域の小売マーケティングアナリティクス市場を牽引する主な要因は、オンラインショッピングの拡大、ソーシャルメディアの活用、ビッグデータの連続的な増加、スマートフォンの普及による顧客のショッピングの利便性です。

マーケティングアナリティクス業界の概要

マーケティングアナリティクス市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。現在、市場シェアで市場の大半を支配している大手競合企業は数社です。これらのプレーヤーは、国際的な消費者基盤の拡大に注力しています。主なプレーヤーは、IBM Corporation、Microsoft、Oracle Corporationなどです。

2023年9月:オラクルは、カスタマイズされたニーズとオラクル・クラウド・インフラストラクチャ(OCI)サービスに対する需要の高まりに対応するため、クラウド・サービスを拡充しました。最新のオファリングには、Oracle Database@AzureとMySQL HeatWave Lakehouse on AWSが含まれます。これらは、どこでもクラウドサービスを利用できる柔軟性を提供し、データのプライバシー、低レイテンシー要件、ワークロード量に制約のない100以上のサービスへのアクセスを保証します。

2023年9月セールスフォースとグーグルは、戦略的パートナーシップの拡大を宣言し、セールスフォースのNo.1 AI CRMとグーグルワークスペースを統合し、AIによる生産性の向上を目指します。この協業には、Googleカレンダー、ドキュメント、Meet、Gmailなどの統合が含まれ、プラットフォーム間で生成的なAI体験を促進します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学?

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディア・チャネルの増加
    • 効果的なROIのためにマーケティング予算を活用する必要性の高まり
    • クラウド技術とビッグデータの採用
  • 市場抑制要因
    • マーケティングアナリティクスソフトウェアの導入コストの高さとシステム統合の問題
    • 多くの無料オープンソースソフトウェアの利用可能性
  • 技術スナップショット

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 用途別
    • オンラインマーケティング
    • メールマーケティング
    • コンテンツマーケティング
    • ソーシャルメディア・マーケティング
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • BFSI
    • 教育
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.Com Inc.
    • Accenture PLC
    • Adobe Systems Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Teradata Corporation
    • Neustar Inc.
    • Pegasystems Inc.
    • Tableau Software
    • Google LLC

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49205

The Marketing Analytics Market size is estimated at USD 7.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 13.03 billion by 2030, at a CAGR of 12.84% during the forecast period (2025-2030).

ing Analytics Market - IMG1

Key Highlights

  • Marketing analytics solutions allow the stakeholders, including social media marketers and SEO managers, to measure, manage, and analyze the performance of marketing campaigns on platforms such as Google AdWords and Facebook Ads, thereby helping them reach targets and minimize costs.
  • Marketing analytics enables companies to understand their marketing campaigns' performance better and engage in comparative analysis to determine which application offers the highest returns. This is done by gauging critical business metrics, such as marketing attribution, overall marketing effectiveness, and Return on Investment (ROI).
  • The popularity of cloud-based marketing analytics software has increased owing to benefits such as better functionality and cost-effectiveness. This has encouraged service providers like Oracle Corporation and Adobe Inc. to offer cloud analytics solutions to marketers.
  • Real-time intelligence and predictive personalization, which are anticipated to be the most prodigious benefits of using marketing analytics solutions over the forecast period, were made possible by the development of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML).
  • Marketing analytics helps both marketers and consumers. The insights allow marketers to target good ROI on marketing investments by analyzing what strategies are conducive to conversions and brand awareness. Through this, consumers can see personalized ads catering to their needs and interests.
  • Extensive data is available using marketing analytics software, which helps marketing teams analyze every customer click, impression, and view. However, a significant problem arises in the quality of the data, which needs to be improved, and the quality of the data is irrelevant if the firm's in-house team does not structure timely and allow them campaign insights. As per earlier research, much time is consumed in formatting the data, leaving less time for consumer insights analysis, hindering marketing analytics software's growth.

Marketing Analytics Market Trends

The Cloud-based Solutions Segment is Expected to Witness Growth

  • Cloud computing technology is considered a powerhouse for market growth. Many large organizations deploy multiple marketing channels by leveraging extensive datasets. Cloud computing facilitates cost-effective data structuring using a marketing analytics platform. Cloud-based marketing analytics is growing in popularity, mainly due to its good functionality and cost-effectiveness. It allows Oracle Oracle Corporation and Adobe Inc. to offer cloud solutions to marketers.
  • The demand for the cloud system management market is driven by the increasing usage of hybrid and multi-cloud architectures, allowing consistent building and operation across cloud, on-premises, and edge environments. The cloud has dramatically aided initiatives for digital optimization and transformation.
  • Businesses invest in structured innovation programs to achieve growth objectives, react to market conditions, and carry out expedited digital transformation activities. For instance, Red Hat OpenShift, the industry-leading hybrid cloud container technology, was created by IBM. With Red Hat OpenShift, users can create and use cloud services from any cloud, anywhere.
  • Banking and financial institutions can significantly benefit from on-demand scalable infrastructure services, adequate data and storage management, SDI-enabled private cloud infrastructure in pay-per-use models, AI-driven cloud management, and agile operations solutions that embrace their cloud adoption journey. According to data from Eurostat, 45% of enterprises in the European Union bought cloud services in 2023. Also, the most significant number of enterprises that bought various cloud computing services were in Finland (78.3%), followed by Sweden (71.6%) and Denmark (69.5%).
  • Furthermore, cloud-based marketing analytics software further provides scalability and flexibility for data analysis, which boosts the market growth for this type of software. Combining artificial intelligence and cloud-based platforms can provide many techniques that facilitate multiple options to address challenges. These provide recommendations to business owners regarding marketing campaigns. Such features increase the adoption of digital marketing campaigns, which is expected to propel the market during the forecast period.

North America is Expected to Hold the Majority of Market Share

  • Owing to innovations, North America is expected to dominate the marketing analytics market. Most major global vendors are based in the region. The increasing investment in marketing services and an enormous social media presence make the country a lucrative hub for the market.
  • Factors such as the increasing adoption of SaaS cloud services, increasing demand for data integration services, and expanding 5G network coverage are expected to provide a massive scope for the region's market. In May 2023, Microsoft announced an investment of USD 13 billion in OpenAI and its early efforts to integrate AI technology into Bing's search engine and other products such as e-mail, Word, and Excel. Microsoft is rolling out a chatbot or Copilot that allows users to make sense of the information stored in corporate databases.
  • The increasing demand for digital marketing and the growing need to integrate advanced technologies such as machine learning (natural language processing) and data cloud in marketing practices are dominant factors leveraging market growth in North America.
  • The adoption of retail marketing analytics solutions in the United States is increasing as more retailers realize significant returns from using BI and analytics platforms and services. Major factors driving the retail marketing analytics market in the region are growing online shopping, social media utilization, consecutive increases in Big Data, and the proliferation of smartphones, which have made shopping easy for customers.

Marketing Analytics Industry Overview

The marketing analytics market is highly competitive and consists of several major players. Few big competitors now control most of the market in terms of market share. These players are concentrating on growing their international consumer base. Major players include IBM Corporation, Microsoft, and Oracle Corporation.

September 2023: Oracle expanded its cloud offerings to address customized needs and growing demand for Oracle Cloud Infrastructure (OCI) services. The newest offerings include Oracle Database@Azure and MySQL HeatWave Lakehouse on AWS. These provide the flexibility to use cloud services anywhere and ensure data privacy, low latency requirements, and access to more than 100 services without any constraints on the volume of workload.

September 2023: Salesforce and Google declared an expansion of the strategic partnership to integrate Salesfore's #1 AI CRM and Google Workspace to enhance productivity with AI. This collaboration included the integration of Google Calendar, Docs, Meet, Gmail, and others to facilitate generative AI experiences across platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS?

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Social Media Channels
    • 5.1.2 Increasing Need to Utilize Marketing Budgets for an Effective ROI
    • 5.1.3 Adoption of Cloud Technology and Big Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Implementation and System Integration Issues for Marketing Analytics Software
    • 5.2.2 Availability of Many Free Open Source Software
  • 5.3 Technology Snapshot

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Online Marketing
    • 6.2.2 E-mail Marketing
    • 6.2.3 Content Marketing
    • 6.2.4 Social Media Marketing
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Education
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Manufactuing
    • 6.3.6 Travel and Hospitality
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.Com Inc.
    • 7.1.5 Accenture PLC
    • 7.1.6 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.7 SAS Institute Inc.
    • 7.1.8 Teradata Corporation
    • 7.1.9 Neustar Inc.
    • 7.1.10 Pegasystems Inc.
    • 7.1.11 Tableau Software
    • 7.1.12 Google LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS