デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1697046

IDCの世界マーケティング分類法、2025年

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy, 2025


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 34 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
IDCの世界マーケティング分類法、2025年
出版日: 2025年03月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 34 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDCの調査は、予算管理とコスト管理のためのリファレンスガイドです。これは、マーケティングおよび財務担当幹部が財務管理能力をCレベル幹部に効果的に示し、標準化リソース割り当てに基づいて意思決定プロセスを改善するための基盤として機能します。IDCのCMOアドバイザリーサービスのリサーチマネージャーであるメリーアン・ホルダー・ブラウン(MaryAnn Holder-Browne)氏は、「毎年発行されるIDCのマーケティング分類法は、マーケティング支出、人員配置、プログラムへの投資に関する重要な経営上の疑問に対する答えを提供しています。主要業績評価指標(KPI)に関する貴重な最新情報、他組織や他部門との比較、プランニング、継続的な相互評価、プランニングを改善しマーケティングキャンペーンやプログラムを最適化するための測定をサポートします。」と、述べました。

IDCの世界規模のマーケティング分類

2025年のマーケティング分類の変更

  • マーケティングスタッフ:最新情報
  • マーケティングプログラム:重要な更新

分類の概要

  • マーケティングスタッフの経費:何が含まれ、何が含まれないか?
  • スタッフの重点分野:企業(世界)、事業部門(製品ライン)、地域マーケティング
    • 企業(世界)マーケティングの焦点
    • 事業部マーケティングフォーカス
    • 地域マーケティングの焦点
  • マーケティングプログラム費用の概要

定義

  • マーケティングスタッフの分類
    • 広告
    • ビジネス開発担当者
    • コーポレートコミュニケーション
    • キャンペーン管理
    • コンテンツマーケティング
    • クリエイティブブランドサービス
    • ダイレクトマーケティング
    • イベントマーケティング
    • 役員
    • フィールドマーケティングとセールスイネーブルメント
    • 業界とオーディエンスマーケティング
    • インテリジェンス
      • 顧客インテリジェンス
      • 競合情報
      • 市場情報
      • すべてのインテリジェンスカテゴリから除外
    • ロイヤルティ、アドボカシー、顧客マーケティング
    • マーケティング業務
    • マーケティングテクノロジー
    • パートナーマーケティング
    • 製品およびソリューションマーケティング
    • ソーシャルマーケティング
    • Webサイト
    • その他のマーケティングスタッフ
  • マーケティングプログラムの分類
    • 広告(デジタルおよび非デジタル)
      • 企業スポンサー
      • モバイル広告
      • オンライン(デスクトップ)広告
      • 屋外広告
      • 印刷
      • 検索(SEM)
      • 社会
      • テレビとラジオ
    • 企業ブランドアイデンティティ:開発、維持、ガバナンス
    • コンテンツマーケティング
      • デジタルコンテンツ
      • 印刷コンテンツ
      • 翻訳とローカリゼーション
      • コンテンツシンジケーション
    • コーポレートコミュニケーション
      • アナリストリレーション
      • 広報
        • 代理店手数料と社内費用
      • 戦略および従業員ブランドコミュニケーション
    • ダイレクトマーケティング
      • ダイレクトメール(印刷)
      • メールマーケティング
      • ビジネス開発、市場開発、テレマーケティングサービス
      • SMS、テキストメッセージ、モバイルマーケティング
    • イベント
      • 会議と展示会
      • 顧客/見込み客イベント
      • 業界イベント
      • パートナーイベント
    • インテリジェンス
      • 顧客インテリジェンスと分析
      • 競合情報と分析
      • 市場情報と分析
    • ロイヤルティ、アドボカシー、顧客プログラム
    • 市場開発基金と共同マーケティング基金
    • マーケティングテクノロジー
      • コンテンツ制作と管理のためのソフトウェアとツール
      • データ管理と分析のためのソフトウェアとツール
      • 管理および運営のためのソフトウェアとツール
      • プロモーション、エンゲージメント、コンバージョンを管理するためのソフトウェアとツール
    • 販売とパートナー支援
      • 直接販売チャネル:販売とパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
      • 間接チャネルパートナー:販売とパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
      • アライアンスパートナーとインフルエンサー:販売とパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
    • ソーシャルマーケティング
    • ウェブサイトのコンテンツとサービス
      • 企業ウェブサイト
      • モバイルウェブとアプリ
      • 検索エンジン最適化
    • その他のマーケティングプログラム

参考資料

  • 調査手法
    • 活動基準会計調査手法
    • 販売費及び一般管理費
  • 要約
目次
Product Code: US52470525

This IDC study is a reference guide for budget management and cost control. It can serve as the foundation for marketing and finance executives to better demonstrate fiscal management capabilities to C-level executives and to improve decision-making processes based on standardized resource allocations."The annual IDC marketing taxonomy provides answers to critical management questions spanning marketing spending, staffing, and investment in programs," says MaryAnn Holder-Browne, research manager of IDC's CMO Advisory Services practice. "It provides valuable up-to-date information on key performance indicators (KPIs), comparisons against other organizations and sectors, and supports planning, ongoing peer evaluation, and measurements to improve planning and optimize marketing campaigns and programs."

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy

Marketing Taxonomy Changes for 2025

  • Marketing Staff: Updates
  • Marketing Programs: Significant Updates

Taxonomy Overview

  • Marketing Staff Expense: What's In? What's Out?
  • Staff Focus: Corporate (Global), Business Unit (Product Line), and Regional Marketing
    • Corporate (Global) Marketing Focus
    • Business Unit Marketing Focus
    • Regional Marketing Focus
  • Marketing Program Expense Overview

Definitions

  • Marketing Staff Taxonomy
    • Advertising
    • Business Development Reps
    • Corporate Communications
    • Campaign Management
    • Content Marketing
    • Creative Brand Services
    • Direct Marketing
    • Event Marketing
    • Executives
    • Field Marketing and Sales Enablement
    • Industry and Audience Marketing
    • Intelligence
      • Customer Intelligence
      • Competitive Intelligence
      • Market Intelligence
      • Excluded from All Intelligence Categories
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Marketing
    • Marketing Operations
    • Marketing Technology
    • Partner Marketing
    • Product and Solution Marketing
    • Social Marketing
    • Website
    • Other Marketing Staff
  • Marketing Program Taxonomy
    • Advertising (Digital and Nondigital)
      • Corporate Sponsorship
      • Mobile Advertising
      • Online (Desktop) Advertising
      • Out of Home
      • Print
      • Search (SEM)
      • Social
      • Television and Radio
    • Corporate Brand Identity: Development, Maintenance, and Governance
    • Content Marketing
      • Digital Content
      • Print Content
      • Translation and Localization
      • Content Syndication
    • Corporate Communications
      • Analyst Relations
      • Public Relations
        • Agency Fees and In-House Expense
      • Strategic and Employee Brand Communications
    • Direct Marketing
      • Direct Mail (Print)
      • Email Marketing
      • Business Development, Market Development, and Telemarketing Services
      • SMS, Text Messages, and Mobile Marketing
    • Events
      • Conferences and Trade Shows
      • Customer/Prospect Events
      • Industry Events
      • Partner Events
    • Intelligence
      • Customer Intelligence and Analytics
      • Competitive Intelligence and Analytics
      • Market Intelligence and Analytics
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Programs
    • Market Development Funds and Co-Op Marketing Funds
    • Marketing Technology
      • Software and Tools for Content Production and Management
      • Software and Tools for Data Management and Analytics
      • Software and Tools for Management and Administration
      • Software and Tools for Managing Promotions, Engagement, and Conversion
    • Sales and Partner Enablement
      • Direct Sales Channels: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Indirect Channel Partners: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Alliance Partners and Influencers: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
    • Social Marketing
    • Website Content and Services
      • Company Websites
      • Mobile Web and Apps
      • Search Engine Optimization
    • Other Marketing Programs

Learn More

  • Methodology
    • Activity-Based Accounting Methodology
    • Selling, General, and Administrative Expenses
  • Synopsis