![]() |
市場調査レポート
商品コード
1639398
北米のソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)North America Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
北米のソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
|
北米のソフトドリンクパッケージング市場は予測期間中にCAGR 8.95%を記録する見込みです。
パッケージングはソフトドリンク市場において重要な役割を果たしています。効率的なパッケージングソリューションは、使いやすさ、廃棄性、ユーザーエクスペリエンスの向上を提供します。こうした利点が、この地域のソフトドリンクセグメント向けパッケージング・ソリューションの需要につながっています。需要を増大させているもう一つの動向は、メーカーが製品の差別化を図りながらブランドの認知度を高めるのに役立つ、新しく革新的な製品です。
健康志向の動向が炭酸飲料の成長を脅かす中、パッケージングの刺激を通じて消費者を獲得する新しく革新的な方法を見つけることは、パッケージングメーカーやブランドオーナーにとって極めて重要です。しかし、新しいパッケージングを実現するためには、やはりコストが重要な要素となります。
ソフトドリンクは水に次いで消費量の多い飲料であり、ソフトドリンクの包装に最も使用されている素材はプラスチックです。軽量で耐久性があり、コスト効率が高いため、多くの飲料メーカーがペットボトル飲料用のプラスチック包装材を好んで使用しています。
近年、多くのプラスチック製品がリサイクルされ、再利用されています。また、PVC、PE、PP、PS、PET、ナイロンなど、包装に利用できるプラスチックの種類が豊富なことも、この地域におけるこのセグメントの市場シェアに貢献している理由のひとつです。
COVID-19の大流行の結果、歴史的に最も高い利益率を生み出してきたソフトドリンクの家庭外消費は、衛生状態の維持や広範囲に及ぶ戸締まりに対する懸念の高まりにより、ほぼ停止状態に陥っています。これは顧客の行動と購買パターンに長期的な変化をもたらすと予想され、包装業界は変化する要件を満たす革新的なソリューションを提供する必要に迫られています。
RTD飲料には、お茶、コーヒー、エナジードリンク、スポーツ栄養ドリンク、高栄養・フレーバーウォーター、アルコポップ、レディメイドのアルコールカクテルなどが含まれます。これらの飲料は、この地域で消費が大幅に増加しています。また、野菜ジュース、バー・ミックス、スムージーのような他の飲料も需要が増加しています。
最近では、すぐに飲めるアイスティーが需要の増加により大きく伸びています。市場のベンダーは、RTD・ティー用に特化したリサイクル包装を提供しています。例えば、Graham Packagingはリサイクル可能なプラスチック包装を提供し、シングルサーブ包装の賞味期限を長くしています。
エナジードリンクは、この地域のミレニアル世代の間で絶大な人気を得ています。この人気の主な理由は、主に若い消費者に向けた積極的なマーケティング・キャンペーンに大きく関係しています。さらに、広告ではエナジードリンクが体をリフレッシュし、心に火をつけ、スタミナとパフォーマンスを高めることを宣伝しています。
米国市場ではカクテルの需要が高まっているため、ベンダーは柔軟な飲料パッケージを採用しています。例えば、アメリカの飲料ブランドであるbuzzox社とTetra Pak社は、リサイクル可能なパッケージを使って外出先でもカクテルを楽しめるようにしています。カクテルは200mlのリサイクル可能なテトラパックのパッケージに入っており、保存料を使わずに安全で新鮮な味を保つことができます。
RTD(RTD)コーヒーは、調査対象地域ではもはやニッチな市場セグメントではないです。RTDコーヒーの小売売上は、特に米国で伸びています。消費者は最近、健康志向も高まっており、高糖分や炭酸飲料の代わりにRTDコーヒーを選ぶことが多くなっています。一部のコールドブリューRTD飲料が提供するその他の健康特典により、これらの製品の市場は増加傾向にあり、プレミアム製品とみなされています。
北米のソフトドリンクパッケージング市場は適度に集中しており、まもなく断片化段階に移行します。市場の主要企業が採用する主な戦略は、製品のイノベーション、合併、買収、パートナーシップです。市場の主なプレーヤーには、Pactive LLC、Amcor Ltd、Genpak LLC、Graham Packaging Companyなどがあります。市場の最近の動向としては、以下のようなものがある:
The North America Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.95% during the forecast period.
Packaging plays an essential role in the soft drinks market. Efficient packaging solutions offer ease of use, disposability, and enhanced user experience. These benefits have led to the demand for packaging solutions for the soft drinks segment in the region. Another trend augmenting demand is new and innovative products that help manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation.
With the trend toward healthier beverages threatening the growth of carbonated soft drinks, finding new and innovative ways to get consumers through packaging stimuli is crucial for packaging manufacturers and brand owners. However, the cost will still be the key ingredient to any new packaging feasibility.
Soft drinks are the second most-consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drinks packaging. Many beverage companies favor plastic packaging material for bottled beverages due to its lightweight, durability, and cost-efficiency.
Many plastic products are being recycled and reused in recent years. Also, the variety of plastics available for packaging, such as PVC, PE, PP, PS, PET, and nylon, is one of the reasons contributing to the market share of this segment in the region.
As a result of the COVID-19 pandemic, out-of-home consumption of soft drinks, which historically generates the highest margin, has come to nearly a standstill due to growing concerns about maintaining hygiene and widespread lockdown. This is expected to bring long-term changes in customers' behavior and purchasing patterns, pushing the packaging industry to bring innovative solutions to meet the changing requirements.
Ready-to-drink beverages include tea, coffee, energy drinks, sports nutrition drinks, highly nutrient and flavored water, alcopops, and ready-made alcohol cocktails. These beverages are witnessing a significant rise in consumption in the region. Also, other beverages, like vegetable juices, bar mixes, and smoothies, are experiencing increased demand.
Lately, ready-to-drink iced tea has grown considerably due to the increasing demand. Market vendors are offering specialized recycle packaging for ready-to-drink tea. For instance, Graham Packaging offers recyclable plastic packaging to provide longer shelf life for single-serve packaging.
Energy drinks are getting immense popularity among the region's millennial population. The principal reason for this popularity is significantly related to the aggressive marketing campaigns primarily directed toward young consumers. Moreover, advertisements promote that energy drinks refresh the body, ignite the mind, and enhance stamina and performance.
Owing to the increasing demand for cocktails in the US market, vendors adopt flexible beverage packages. For instance, buzzox, an American beverage brand, and Tetra Pak provide cocktails on the go using recyclable packages. The cocktails come in 200 ml recyclable Tetra Pak's packages, allowing the beverages to stay safe and taste fresh without using preservatives.
Ready-to-drink (RTD) coffee is no longer a niche market segment in the studied region. Retail sales of RTD coffee have been growing, especially in the United States. Consumers are also more health-conscious nowadays; therefore, they opt for RTD coffee instead of high-sugar and carbonated beverages more often. Due to the additional health benefits that some cold-brew RTD beverages offer, the market is on the rise for these products, and they are seen as premium products.
The North America soft drinks packaging market is moderately concentrated, shortly moving toward the fragmented stage. The key strategies adopted by the major players in the market are product innovations, mergers, acquisitions, and partnerships. Some of the major players in the market are Pactive LLC, Amcor Ltd, Genpak LLC, and Graham Packaging Company. Some of the recent developments in the market are: