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市場調査レポート
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1639398

北米のソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のソフトドリンクパッケージング市場は予測期間中にCAGR 8.95%を記録する見込みです。

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パッケージングはソフトドリンク市場において重要な役割を果たしています。効率的なパッケージングソリューションは、使いやすさ、廃棄性、ユーザーエクスペリエンスの向上を提供します。こうした利点が、この地域のソフトドリンクセグメント向けパッケージング・ソリューションの需要につながっています。需要を増大させているもう一つの動向は、メーカーが製品の差別化を図りながらブランドの認知度を高めるのに役立つ、新しく革新的な製品です。

健康志向の動向が炭酸飲料の成長を脅かす中、パッケージングの刺激を通じて消費者を獲得する新しく革新的な方法を見つけることは、パッケージングメーカーやブランドオーナーにとって極めて重要です。しかし、新しいパッケージングを実現するためには、やはりコストが重要な要素となります。

ソフトドリンクは水に次いで消費量の多い飲料であり、ソフトドリンクの包装に最も使用されている素材はプラスチックです。軽量で耐久性があり、コスト効率が高いため、多くの飲料メーカーがペットボトル飲料用のプラスチック包装材を好んで使用しています。

近年、多くのプラスチック製品がリサイクルされ、再利用されています。また、PVC、PE、PP、PS、PET、ナイロンなど、包装に利用できるプラスチックの種類が豊富なことも、この地域におけるこのセグメントの市場シェアに貢献している理由のひとつです。

COVID-19の大流行の結果、歴史的に最も高い利益率を生み出してきたソフトドリンクの家庭外消費は、衛生状態の維持や広範囲に及ぶ戸締まりに対する懸念の高まりにより、ほぼ停止状態に陥っています。これは顧客の行動と購買パターンに長期的な変化をもたらすと予想され、包装業界は変化する要件を満たす革新的なソリューションを提供する必要に迫られています。

北米のソフトドリンクパッケージング市場の動向

RTD飲料セグメントが大きな市場シェアを占める見込み

RTD飲料には、お茶、コーヒー、エナジードリンク、スポーツ栄養ドリンク、高栄養・フレーバーウォーター、アルコポップ、レディメイドのアルコールカクテルなどが含まれます。これらの飲料は、この地域で消費が大幅に増加しています。また、野菜ジュース、バー・ミックス、スムージーのような他の飲料も需要が増加しています。

最近では、すぐに飲めるアイスティーが需要の増加により大きく伸びています。市場のベンダーは、RTD・ティー用に特化したリサイクル包装を提供しています。例えば、Graham Packagingはリサイクル可能なプラスチック包装を提供し、シングルサーブ包装の賞味期限を長くしています。

エナジードリンクは、この地域のミレニアル世代の間で絶大な人気を得ています。この人気の主な理由は、主に若い消費者に向けた積極的なマーケティング・キャンペーンに大きく関係しています。さらに、広告ではエナジードリンクが体をリフレッシュし、心に火をつけ、スタミナとパフォーマンスを高めることを宣伝しています。

米国市場ではカクテルの需要が高まっているため、ベンダーは柔軟な飲料パッケージを採用しています。例えば、アメリカの飲料ブランドであるbuzzox社とTetra Pak社は、リサイクル可能なパッケージを使って外出先でもカクテルを楽しめるようにしています。カクテルは200mlのリサイクル可能なテトラパックのパッケージに入っており、保存料を使わずに安全で新鮮な味を保つことができます。

RTD(RTD)コーヒーは、調査対象地域ではもはやニッチな市場セグメントではないです。RTDコーヒーの小売売上は、特に米国で伸びています。消費者は最近、健康志向も高まっており、高糖分や炭酸飲料の代わりにRTDコーヒーを選ぶことが多くなっています。一部のコールドブリューRTD飲料が提供するその他の健康特典により、これらの製品の市場は増加傾向にあり、プレミアム製品とみなされています。

米国が最大の市場シェアを占める

  • この市場の消費者は、健康とウェルネスへの意識が高まっています。朝のジュースからエナジードリンクに至るまで、リフレッシュメントを提供する製品への支出が増えており、ウェルネス傾向の中にあります。この動向は、フルーツ系飲料セグメントにおいて費用対効果の高いパッケージング・ソリューションに対する高い需要を生み出しています。
  • フルーツジュースと飲料に対するこの需要は、予測期間中にまともに成長すると予想されます。これらの製品に包装を使用することで、保存性が向上します。最近の新しい包装方法は、保存安定性の高いフルーツジュースを提供します。
  • さらに、果実飲料の無菌包装は、容器、無菌ジュース、補助包装材料を無菌環境に置くプロセスです。これらの飲料は無菌充填機で充填・密封されます。果汁食品は通常、高温で殺菌された後、無菌要件を達成するために20℃~30℃に下げられます。
  • さらに、果実飲料用の無菌包装には、プラスチック層を持つプラスチック包装が含まれます。アルミニウム層は飲料を光と酸素から保護します。その結果、冷却しなくても賞味期限を保つことができます。製品の湿気や外部からの湿気からプラスチックパッケージを保護するために、ポリエチレン(PE)の層が内側と外側に施されています。
  • さらに、炭酸飲料は通常アルミ缶に入っています。COVID-19のパンデミックは、パンデミックの初期にこれらの缶の供給に影響を与え、これらの缶の限界を浮き彫りにしました。この缶不足により、炭酸飲料メーカーは新しいパッケージ、特に長い周囲保存期間を可能にするあらゆる形態の無菌パッケージを探すようになった。

北米のソフトドリンクパッケージング産業の概要

北米のソフトドリンクパッケージング市場は適度に集中しており、まもなく断片化段階に移行します。市場の主要企業が採用する主な戦略は、製品のイノベーション、合併、買収、パートナーシップです。市場の主なプレーヤーには、Pactive LLC、Amcor Ltd、Genpak LLC、Graham Packaging Companyなどがあります。市場の最近の動向としては、以下のようなものがある:

  • 2021年7月-LiquiboxとWestRockは、消費者を喜ばせ、廃棄物を減らし、商品が破損せずに届くことを保証する、Amazon向けのSIOC(Ships In Own Container)バッグインボックス・ソリューションを発表しました。厳格な性能テストの結果、この新しいパッケージはAmazon APASS認定ラボでISTA 6-Amazon.com-SIOCテストに合格し、追加の保護箱は必要ありませんでした。
  • 2021年1月-Ball Corporationは、ケンタッキー州ボウリンググリーンに新しいアルミニウム端材製造施設を建設する計画を発表。この施設は2022年初頭に生産を開始し、複数年かけて拡大し、約200人の製造業雇用を創出する予定です。ケンタッキー州ボウリンググリーンの新施設は、北米で拡大するBall社の飲料缶製造工場ネットワークにアルミ端材を供給します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19パンデミックの市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソフトドリンク消費の増加
    • 消費者のコンビニエンス包装に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • プラスチック使用に関する環境問題
    • 厳しい政府規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装材タイプ別
    • プラスチック
    • 紙・板紙
    • ガラス
    • 金属
    • その他の材料
  • 製品タイプ別
    • ボトルウォーター
    • 炭酸飲料
    • ジュース
    • RTD飲料
    • スポーツドリンク
    • その他の製品タイプ
  • 地域別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pactive LLC
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company
    • Ball Corporation
    • SIG Combibloc Company Ltd
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • WestRock Company
    • Owens-Illinois Inc.
    • The Scoular Company
    • Ardagh Group SA
    • Crown Holdings Inc.
    • CAN-PACK SA
    • Alcoa Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 49249

The North America Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.95% during the forecast period.

North America Soft Drinks Packaging - Market - IMG1

Packaging plays an essential role in the soft drinks market. Efficient packaging solutions offer ease of use, disposability, and enhanced user experience. These benefits have led to the demand for packaging solutions for the soft drinks segment in the region. Another trend augmenting demand is new and innovative products that help manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation.

With the trend toward healthier beverages threatening the growth of carbonated soft drinks, finding new and innovative ways to get consumers through packaging stimuli is crucial for packaging manufacturers and brand owners. However, the cost will still be the key ingredient to any new packaging feasibility.

Soft drinks are the second most-consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drinks packaging. Many beverage companies favor plastic packaging material for bottled beverages due to its lightweight, durability, and cost-efficiency.

Many plastic products are being recycled and reused in recent years. Also, the variety of plastics available for packaging, such as PVC, PE, PP, PS, PET, and nylon, is one of the reasons contributing to the market share of this segment in the region.

As a result of the COVID-19 pandemic, out-of-home consumption of soft drinks, which historically generates the highest margin, has come to nearly a standstill due to growing concerns about maintaining hygiene and widespread lockdown. This is expected to bring long-term changes in customers' behavior and purchasing patterns, pushing the packaging industry to bring innovative solutions to meet the changing requirements.

North America Soft Drinks Packaging Market Trends

The RTD Beverages Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

Ready-to-drink beverages include tea, coffee, energy drinks, sports nutrition drinks, highly nutrient and flavored water, alcopops, and ready-made alcohol cocktails. These beverages are witnessing a significant rise in consumption in the region. Also, other beverages, like vegetable juices, bar mixes, and smoothies, are experiencing increased demand.

Lately, ready-to-drink iced tea has grown considerably due to the increasing demand. Market vendors are offering specialized recycle packaging for ready-to-drink tea. For instance, Graham Packaging offers recyclable plastic packaging to provide longer shelf life for single-serve packaging.

Energy drinks are getting immense popularity among the region's millennial population. The principal reason for this popularity is significantly related to the aggressive marketing campaigns primarily directed toward young consumers. Moreover, advertisements promote that energy drinks refresh the body, ignite the mind, and enhance stamina and performance.

Owing to the increasing demand for cocktails in the US market, vendors adopt flexible beverage packages. For instance, buzzox, an American beverage brand, and Tetra Pak provide cocktails on the go using recyclable packages. The cocktails come in 200 ml recyclable Tetra Pak's packages, allowing the beverages to stay safe and taste fresh without using preservatives.

Ready-to-drink (RTD) coffee is no longer a niche market segment in the studied region. Retail sales of RTD coffee have been growing, especially in the United States. Consumers are also more health-conscious nowadays; therefore, they opt for RTD coffee instead of high-sugar and carbonated beverages more often. Due to the additional health benefits that some cold-brew RTD beverages offer, the market is on the rise for these products, and they are seen as premium products.

The United States Accounts for the Largest Market Share

  • Consumers in the market are becoming increasingly conscious of health and wellness. From juice in the morning to energy drinks, they are spending more on the products that provide refreshments are well within the wellness trend. This trend has created a high demand for cost-effective packaging solutions in the fruit-based beverage segment.
  • This demand for fruit juices and beverages is expected to grow decently over the forecast period. The use of packaging for these products improves the shelf-life. The recent new packaging method provides shelf-stable fruit juices.
  • Moreover, Fruit-based beverages aseptic packaging is a process in which containers, aseptic juices, and auxiliary packaging materials are placed in an aseptic environment. These beverages are filled and sealed with an aseptic filling machine. Fruit juice foods are usually sterilized at high temperatures and then reduced to 20°C to 30°C to attain aseptic requirements.
  • Additionally, aseptic packaging for fruit-based beverages includes plastic packaging with plastic layers. The aluminum layer protects the beverage from light and oxygen. As a result, the product can retain shelf life without cooling. To protect the plastic package against the moisture of the product and the moisture from the outside, a layer of polyethylene (PE) is applied on the inside and outside.
  • Further, Carbonated soft drinks are usually packaged in aluminum cans. The COVID-19 pandemic impacted the supply of these cans in the early months of the pandemic, which highlighted the limitations of these cans. The can shortage made carbonated beverage producers look for new packages, specifically all forms of aseptic, enabling a long ambient shelf life.

North America Soft Drinks Packaging Industry Overview

The North America soft drinks packaging market is moderately concentrated, shortly moving toward the fragmented stage. The key strategies adopted by the major players in the market are product innovations, mergers, acquisitions, and partnerships. Some of the major players in the market are Pactive LLC, Amcor Ltd, Genpak LLC, and Graham Packaging Company. Some of the recent developments in the market are:

  • July 2021 - Liquibox and WestRock launched a Ships In Own Container (SIOC) bag-in-box solution for Amazon that delights consumers, reduces waste, and ensures that products arrive undamaged. Following rigorous performance tests, the new packaging passed the ISTA 6-Amazon.com-SIOC test in an Amazon APASS-certified lab and did not require additional protective boxes.
  • January 2021 - Ball Corporation announced plans to build a new aluminum end manufacturing facility in Bowling Green, Kentucky. The facility is scheduled to begin production in early 2022 and expand over multiple years to create approximately 200 manufacturing jobs. The new Bowling Green, Kentucky, facility will provide aluminum end supply to Ball's expanding North American network of beverage can manufacturing plants.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of the COVID-19 Pandemic on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Soft Drink Consumption
    • 5.1.2 Increased Demand for Convenience Packaging from Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental Concerns Regarding Usage of Plastic
    • 5.2.2 Stringent Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Packaging Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper and Paperboard
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Metal
    • 6.1.5 Other Materials
  • 6.2 Product Type
    • 6.2.1 Bottled Water
    • 6.2.2 Carbonated Drinks
    • 6.2.3 Juices
    • 6.2.4 RTD Beverages
    • 6.2.5 Sports Drinks
    • 6.2.6 Other Product Types
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Pactive LLC
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Genpak LLC
    • 7.1.4 Graham Packaging Company
    • 7.1.5 Ball Corporation
    • 7.1.6 SIG Combibloc Company Ltd
    • 7.1.7 Tetra Pak International
    • 7.1.8 Placon Corporation
    • 7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • 7.1.10 WestRock Company
    • 7.1.11 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.12 The Scoular Company
    • 7.1.13 Ardagh Group SA
    • 7.1.14 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.15 CAN-PACK SA
    • 7.1.16 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET