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市場調査レポート
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1627137

欧州のソフトドリンク包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のソフトドリンク包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のソフトドリンク包装市場は予測期間中にCAGR 4.8%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 欧州のソフトドリンクの成長は、引き続きGDP成長と消費者の購買力増加に連動します。ラテンアメリカのソフトドリンク消費は、最近の調査期間においてソフトドリンクブランドのオーナーやボトラーにとって世界の明るい話題であったため、RTDティーとボトル入り飲料水は主要な機会分野となるであろう。
  • 炭酸飲料(CSD)の消費量は欧州地域で高いが、消費者主導の健康とウェルネスの動向は、継続的な成長に打撃を与える可能性があります。ステビアや代替甘味料は、消費者が贅沢なソフトドリンクを楽しむための自然な方法を提供し、RTD紅茶がその代替品となる可能性もあります。
  • ソフトドリンクは水に次いで消費量の多い飲料であり、ソフトドリンク包装に最も使用されている素材はプラスチックです。人口の増加と可処分所得の増加により、世界中でソフトドリンク製品に対する需要が高まっています。包装はソフトドリンク市場で重要な役割を果たしています。
  • 効率的なパッケージング・ソリューションは、使いやすさ、廃棄のしやすさ、ユーザー体験の向上といった利点を提供します。こうした利点が、ソフトドリンク分野のパッケージング・ソリューションの需要拡大につながっています。需要を増大させているもう一つの動向は、新しく革新的な製品であり、メーカーが製品の差別化を図りながらブランドの認知度を高めるのに役立っています。
  • カーニーの新しい調査によると、欧州のソフトドリンクの消費量は、規制による消費量の減少にもかかわらず、COVID以前のレベルに戻ると予想されています。しかし、消費者の嗜好は国によって異なります。例えば、ドイツでは一人当たりの消費量が若干減少する可能性がある一方、英国の消費者は今後より多くのソフトドリンクを消費する可能性が高いです。

欧州のソフトドリンク包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは製造のエネルギー効率が高く、代替素材よりも軽いため、ソフトドリンク包装の素材としては他の代替素材よりも効率的です。
  • 例えば、たった2ポンドのプラスチックで10ガロンの液体(i.g.)を配送できるのに対し、同じ量の液体を配送するには3ポンドのアルミニウム、8ポンドのスチール、40ポンド以上のガラスが必要となります。
  • ソフトドリンクの分野では、社会人の多忙な生活により、様々なブランドから1回分のプラスチック小袋が発売されています。そのため、すぐに飲める飲料の重要性が増し、市場の成長をさらに後押ししています。
  • HDPEは最も広く使われているプラスチック包装材料です。多くの種類のボトルや容器の製造に使用されています。着色されていないボトルは半透明で丈夫で、バリア性に優れ、ジュースやエナジードリンクのような賞味期限が短い製品の包装に適しています。
  • ソフトドリンク市場の拡大に伴い、ジュース、エナジードリンク、スポーツドリンクなどの栄養製品の需要が増加しており、ソフトドリンク包装市場を直接牽引していることは明らかです。また、プラスチックは耐久性に優れ、持ち運びに手間がかからないです。さらに、プラスチックは気密性が高いため、漏れたり古くなったりする可能性が低いです。

英国が最大の市場シェアを占める

  • 英国は、人口の増加とプレミアム飲料の需要により、大きな市場と勢いを得ると思われます。さらに、競争企業間の敵対関係の高さと入手のしやすさが市場の成長を支えています。
  • ここ数年、英国のソフトドリンク市場は、炭酸飲料分野が圧倒的なシェアを占めています。25歳人口の減少が同国の売上にマイナスの影響を与えそうです。主要市場競争企業は、利益と競争力を維持するため、絶えず製品を革新しています。
  • 例えばペプシコは、サトウキビやステビアのような甘味料を含む頑固なソーダを発売しており、レモン、オレンジなど様々なフレーバーがあります。クリーンラベル、グルテンフリー、低カロリー、低炭水化物製品に対する需要の高まりが、欧州のソフトドリンク業界における低カロリーRTD炭酸飲料市場の上昇につながっています。
  • アッパーミドルクラス、ミドルクラス、農村人口の消費パターンのような社会階級の違いが、パッケージング・ソリューションの需要を促進しています。炭酸飲料、ジュース、エナジードリンク、アルコール飲料、RTD飲料、スポーツドリンク、ボトル、水など、さまざまなソフトドリンク向けのパッケージング・ソリューションの需要は、近い将来も成長を遂げると思われます。堅調な小売市場と経済活動の改善が欧州のソフトドリンク包装市場を牽引します。
  • 英国では、ソフトドリンク、フルーツジュース、水の包装はプラスチックが主流です。プラスチック包装の利点は、化学的に不活性で、製品の品質、匂い、味に影響を与えないことです。強靭で硬く、100%リサイクル可能です。

欧州のソフトドリンク包装業界の概要

ソフトドリンク包装市場は、国内外に多くの企業が存在するため、非常に断片化されています。市場は細分化されており、各企業は価格、製品デザイン、製品革新などの点で競争しています。市場の主要企業には、Amcor Ltd、Sealed Air Corporation、Tetra Pak International、Graham Packaging Company、Crown Holdings Incorporatedなどがあります。

  • 2021年7月- シールドエアー・コーポレーションは、オートメーテッド・パッケージング・システムズ・ブランドのソリューションに対する加速する需要に対応するため、世界の生産能力の拡大と新しい設備システムへの投資のために3,000万米ドル以上の資本を投入しました。この投資は、主にオハイオ州StreetsboroとBedford Heights、ウェストバージニア州Keyserの施設における生産能力拡大、「タッチレス」オートメーション、独自のデジタル印刷技術のためのもので、2021年に完了する予定。また、英国のマルバーン、フィリピンのカビテ、中国の青浦にあるAPSの拠点でも生産能力を拡大し、新たな設備を導入します。
  • 2021年11月-Amcorは、ブランドがクロージャーリンダーをカスタマイズできるようにするCYNKカラー印刷技術を使用した、MGJと提携して開発したインプレッション技術を発売すると発表しました。インプレッションズ技術は、サラネックスやブリキライナー、アムコアのワイン用クロージャーSTELVIN、スピリッツ用アルミクロージャーSTELCAPと互換性があります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加と経済成長
    • すぐに使える飲料への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 非生分解性製品に対する政府の厳しい規制
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • 紙・板紙
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • カートン
  • 地域別
    • 欧州
      • 英国
      • スウェーデン
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • Graham Packaging Company
    • Ball Corporation
    • Owens-Illinois Inc.
    • Pacific Can China Holdings Limited
    • Crown Holdings Incorporated
    • CAN-PACK SA
    • CKS Packaging Inc.
    • Refresco Group NV
    • Tetra Pak Inc.
    • Ardagh Group SA

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49992

The Europe Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.8% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The growth of soft drinks in Europe will remain tied to GDP growth and increasing consumer purchasing power. RTD teas and bottled waters will be key opportunity areas as soft drinks consumption in Latin America have been the global bright spot for soft drinks brand owners and bottlers over the recent review period.
  • Although Carbonated Soft Drinks (CSD) consumption is high in European regions, consumer-led health and wellness trends could take their toll on continued growth. Stevia and alternative sweeteners offer a natural way for consumers to enjoy indulgent soft drinks, with RTD tea a possible alternative.
  • Soft drinks are the second most-consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drinks packaging. The increasing population and rising disposable income have led to the increasing demand for soft drinks products across the world. Packaging plays an important role in the soft drinks market.
  • Efficient packaging solutions offer benefits like ease of use, disposability, and enhanced user experience. These benefits have led to the growth in demand for packaging solutions for the soft drinks segment. The other trend that is augmenting the demand is the new and innovative products, which helps manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation.
  • A new Kearney study finds that soft drink consumption in Europe is expected to return to pre-COVID levels despite declining consumption due to restrictions. However, consumer preferences vary from country to country. For example, per capita consumption in Germany may decline slightly, while consumers in the UK are likely to consume more soft drinks in the future.

Europe Soft Drinks Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • Plastics are a more efficient material for soft drinks packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than alternative materials.
  • For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of Liquid, i.e., milk, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of Liquid.
  • In the soft drinks segment, the busy life of working people has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready-to-consume drinks and further boosts market growth.
  • HDPE is the most widely used type of plastic packaging material. It is used to make many types of bottles and containers. Unpigmented bottles are translucent and sturdy, have good barrier properties, and are well suited for packaging products with a shorter shelf life, such as Juices, Energy Drinks.
  • With the expanding soft drinks market, it is evident that nutritional product demand, such as Juices, Energy drinks, sports drinks, is increasing, and it is directly driving the soft drinks packaging market. It is also durable, and people can carry them without hassle. Moreover, plastics are airtight, so the chances of leakage and getting stale is unlikely.

United Kingdom to Hold the Largest Market Share

  • The United Kingdom is to gain significant market and momentum due to the increase in population and demand for premium drinks. Moreover, high competitive rivalry and easy availability are supporting the growth of the market.
  • For the last few years, the Carbonated drinks segment has dominated the United Kingdom soft drinks market. The shrinking base population of age 25 years is likely to affect the sales in the country negatively. The key market players are continuously innovating products to maintain profit and a competitive edge.
  • For instance, PepsiCo introduces Stubborn Soda, which contains sweeteners like sugar cane and stevia, and it is available in different flavors such as lemon, orange, etc. The growing demand for clean-label, gluten-free, low-calorie, and low-carb products has led to the elevation of the low-calorie RTD carbonated beverages market in the soft drinks industry of Europe.
  • The social class differences like the ones between the upper-middle class, middle class, and the rural population consumption patterns are driving the demand for packaging solutions. The demand for packaging solutions for different soft drinks like Carbonated Drinks, Juices, Energy Drinks, Alcoholic Drinks, RTD Beverages, Sports Drinks, Bottles, Water, and others will continue to witness growth in the near future. The robust retail market and improving economic activity will drive the Europe Soft Drinks Packaging Market.
  • In the United Kingdom, plastic is the conventional method for packaging soft drinks, fruit juices, and water. The advantage of plastic packaging is that it is chemically inert and will not affect the quality, odor, or taste of the product. It is strong, rigid, and 100% recyclable.

Europe Soft Drinks Packaging Industry Overview

The Soft Drinks Packaging market is highly fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Sealed Air Corporation, Tetra Pak International, Graham Packaging Company, Crown Holdings Incorporated, among others.

  • July 2021 - Sealed Air Corporation has dedicated more than $30 million in capital to expand global production capacity and invest in new equipment systems to meet the accelerating demand for Automated Packaging Systems brand solutions. The investment is for capacity expansion, "touchless" automation, and proprietary digital printing technologies primarily in facilities in Streetsboro and Bedford Heights, Ohio, and Keyser, West Virginia, and will be completed in 2021. The company will also expand capacity and install new equipment at APS sites in Malvern, UK; Cavite, Philippines; and Qingpu, China.
  • November 2021 - Amcor has announced that it will launch Impressions technology that's developed in partnership with MGJ that uses CYNK color printing technology enabling brands to customize closure linders. The Impressions technology is compatible with Saranex and tin liners, as well as Amcor's STELVIN closures for wine and STELCAP aluminum closures for spirits.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Disposable Income and Growing Economies
    • 4.3.2 Growing Demand for Ready-to-use Drinks
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations Against Non-biodegradable Products
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Glass
    • 5.1.4 Paper and Paperboard
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Bottle
    • 5.2.2 Can
    • 5.2.3 Boxes
    • 5.2.4 Cartons
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Europe
      • 5.3.1.1 United Kingdom
      • 5.3.1.2 Sweden
      • 5.3.1.3 Germany
      • 5.3.1.4 France
      • 5.3.1.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • 6.1.3 Graham Packaging Company
    • 6.1.4 Ball Corporation
    • 6.1.5 Owens-Illinois Inc.
    • 6.1.6 Pacific Can China Holdings Limited
    • 6.1.7 Crown Holdings Incorporated
    • 6.1.8 CAN-PACK SA
    • 6.1.9 CKS Packaging Inc.
    • 6.1.10 Refresco Group NV
    • 6.1.11 Tetra Pak Inc.
    • 6.1.12 Ardagh Group SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS