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市場調査レポート
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1640575

ラテンアメリカのソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 110 Pages
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2~3営業日
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ラテンアメリカのソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのソフトドリンクパッケージング市場は予測期間中にCAGR 8.5%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • ラテンアメリカにおけるソフトドリンクの需要は、GDPの成長と消費者の購買力の増加に起因します。ラテンアメリカのソフトドリンク消費は、ソフトドリンクブランドのオーナーやボトラーにとって明るい話題であるため、レディ・トゥ・ドリンクのお茶やボトル入り飲料水は重要な機会分野となります。
  • ソフトドリンクは水に次いで消費量の多い飲料で、ソフトドリンクのパッケージに最も使われている素材はプラスチックです。人口の増加と可処分所得の増加により、この地域全体でソフトドリンク製品に対する需要が増加しています。しかし、非生分解性包装ソリューションの使用に対する政府の規制が、ソフトドリンク包装の成長を抑制しています。
  • 効率的な包装ソリューションには、使いやすさ、廃棄のしやすさ、ユーザー体験の向上といった利点があります。こうした利点により、ソフトドリンクパッケージング・ソリューションの需要が増加しています。需要を増大させているもう1つの動向は、新製品や代替製品のイントロダクションであり、メーカーが製品の差別化を図りながらブランドの認知度を高めるのに役立っています。例えば、2022年4月、Honest Teaは新しいカフェイン入りレディ・トゥ・ドリンク「Honest Yerba Mate」を発売し、テスト用ボトル飲料のポートフォリオを拡大しました。
  • ブラジル保健省が実施した調査によると、ブラジルの成人人口の半数以上が太りすぎです。ブラジルの消費者は、この問題の原因をアルコール摂取に求めており、個人の健康管理の一環としてアルコール摂取を制限しています。このため、ソフトドリンク会社は、健康を気遣う人々に代替アルコールを販売する機会を増やしています。

COVID-19の大流行は、ソフトドリンクのパッケージ市場にマイナスの影響を与えました。パンデミックはサプライチェーンを混乱させ、顧客の可処分所得を減少させたため、COVID-19パンデミック期間中の消費量は減少しました。急激な景気後退の影響や、パンデミック後のウェルネスや健康の優先順位は、業界にマイナスの影響を与えると思われます。さらに、パンデミックによって、ソフトドリンク会社の焦点は、製品レンジの合理化から、より大型のフォーマットへの投資や、消費者への直接販売を中心とした取り組みへと移っています。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、パッケージングのエコシステム全体に影響を与えています。

ラテンアメリカのソフトドリンク包装市場の動向

プラスチックが大きなシェアを占める見込み

  • ソフトドリンクの包装には、安価で輸送が容易で安全なプラスチックボトルが好まれます。また、プラスチックは製造にエネルギー効率がよく、代替素材よりも軽量です。
  • PETボトルの採用は、ガラスに比べて軽量化に役立ち、より経済的な輸送プロセスを可能にします。さらに、PEやPPボトルよりも機械的性質が良いため、重量が軽減されます。さらに、この地域では再生プラスチックが最も安く入手できます。このことも、同地域におけるPETのリサイクル率を高めています。
  • ラテンアメリカのソフトドリンク市場の拡大に伴い、ジュース、エナジードリンク、スポーツドリンクなどの栄養製品の需要が増加し、ソフトドリンクパッケージ市場を牽引していることは明らかです。例えば、2021年9月、ペプシコーラはウルグアイのコロニア・デル・サクラメント自由貿易地区での増産のために6,400万米ドルを投資すると発表しました。

しかし、ソフトドリンクの包装に有害なプラスチックを使用することに対する環境への懸念が高まっているため、ラテンアメリカのメーカーと消費者は、プラスチックに代わる環境に優しい代替品に目を向けています。例えば、2022年5月、SIGはブラジル最大の牛乳会社の一つであるFrimesaとコンビスタイルのカートン包装を発売しました。

ブラジルが大きな市場シェアを占める

  • ブラジルのポリエチレンテレフタレート(PET)延伸ブロー成形業界は、炭酸飲料、健康飲料、そして最近では牛乳飲料のような無菌充填製品に後押しされ、大きく成長しています。
  • 各社は、ソフトドリンク用飲料缶に対する顧客ニーズの高まりに対応するため、ブラジルでより良いポジションを維持するための投資を行っています。例えば、2022年7月、Canpack S.A.は、ブラジルのポコス・デ・カルダスに約7億1,000万ブランドル(1億4,000万米ドル)を投資して新生産工場を建設し、飲料用アルミ缶の製造能力を増強すると発表しました。同工場の生産能力は当初、年間約13億缶となります。
  • さらに2022年2月、金属包装のリーダーであるトリビウム・パッケージング社は、アルミ衝撃押出缶・ボトルの生産を拡大するため、2つの新製造工場への投資を発表しました。2023年には、オハイオ州ヤングスタウンとブラジルのイトゥペバにある施設に新しいラインが追加されます。これにより、これらの施設は新たな能力を獲得し、スペースも大幅に拡大します。
  • コカ・コーラの2022年第2四半期の報告によると、ソフトドリンクの売上高は8%増加しました。これは全地域の事業セグメントの成長によるものだが、メキシコとブラジルが牽引しています。また、栄養ドリンク、ジュース、乳製品、植物性飲料は、ラテンアメリカのDel Valle社が牽引して6%増加しました。

ラテンアメリカのソフトドリンクパッケージング業界の概要

ラテンアメリカのソフトドリンクパッケージング市場は、国内外に多数のプレーヤーが存在するため断片化しています。市場は細分化されており、プレーヤーは価格、製品デザイン、製品革新などの点で競争しています。市場の主要企業には、Amcor Ltd、Sealed Air Corporation、Tetra Pak International、Graham Packaging Company、Crown Holdings Incorporatedなどがあります。

2022年10月、パッケージング・ソリューション・プロバイダーのSidel社は、Sidel社の顧客が持続可能性の目標を達成し、ハイエンド製品の販売を促進するのを支援するため、ラベルのないリサイクルPETボトル「1SKIN」を発売しました。この1リットルボトルは、高感度ジュース、紅茶、フレーバードリンクの活況市場向けです。

2022年2月、ハイネケンはブラジルのサンパウロ州に3億2,000万BRL(6,380万米ドル)を投資すると発表しました。ガラス包装のリサイクルもハイネケンの優先事項のひとつで、2025年までにレストランやバーで使用される包装の100%リサイクルを達成するという目標に貢献するための新たな取り組みを発表する予定です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 世界のソフトドリンク包装市場の概要

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加と経済成長
    • すぐに使える飲料への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 非生分解性製品に対する政府の厳しい規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • 紙・板紙
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • カートン
  • タイプ別
    • ボトルウォーター
    • 炭酸飲料
    • ジュース
    • RTD飲料
    • スポーツドリンク
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Graham Packaging Company
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings Incorporated
    • Tetra Pak International
    • CAN-PACK SA
    • Refresco Group NV
    • Ardagh Group SA
    • Victory Packaging
    • Trivium Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 55135

The Latin America Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The demand for soft drinks in Latin America is attributed to GDP growth and increasing consumer purchasing power. Ready-to-drink teas and bottled water will be key opportunity areas, as soft drink consumption in Latin America has been the bright spot for soft drink brand owners and bottlers.
  • Soft drinks are the second most consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drink packaging. The increasing population and rising disposable income have led to an increase in demand for soft drink products across the region. However, government regulations for the use of non-biodegradable packaging solutions are restraining the growth of soft drink packaging.
  • Efficient packaging solutions offer benefits like ease of use, disposal, and enhanced user experience. These advantages have resulted in an increase in demand for soft drink packaging solutions.The other trend augmenting demand is the introduction of new and alternative products, which helps manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation. For instance, in April 2022, Honest Tea expanded its testing bottled beverage portfolio with a new caffeinated ready-to-drink, Honest Yerba Mate.
  • According to a survey conducted by the Brazilian Ministry of Health, more than half of the adult population in Brazil is overweight. Brazilian consumers blame alcohol consumption for the problem, so they limit their alcohol consumption as part of personal health management.This gives soft drink companies more chances to sell alcohol alternatives to people who care about their health.

The COVID-19 pandemic impacted the soft drink packaging market negatively. The pandemic situation disrupted the supply chain and reduced customers' disposable income, resulting in less consumption during the COVID-19 pandemic period. Sharp recessionary effects, as well as post-pandemic wellness and health priorities, would have a negative impact on the industry. In addition, the pandemic has shifted the focus of soft drink companies from range rationalization to investment in larger formats and working around direct-to-consumer marketing. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Latin America Soft Drinks Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Significant Share

  • Plastic bottles are usually preferred for packaging soft drinks as they are cheaper, easier to transport, and safer. Also, plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than alternative materials.
  • The adoption of PET plastic bottles helps in weight reduction as compared to glass, allowing for a more economical transportation process. Additionally, better mechanical qualities reduce weight compared to PE and PP bottles. Further, the availability of recycled plastic in the region is considered among the cheapest. This has also helped increase the rate of recycling PET in the region.
  • With the expansion of the soft drinks market in Latin America, it is clear that nutritional product demand, such as juices, energy drinks, and sports drinks, is increasing and driving the soft drinks packaging market. For example, in September 2021, Pepsi Cola said it would invest USD 64 million to increase production in the Colonia del Sacramento free trade zone in Uruguay.

However, because of the growing environmental concern about the use of plastic for soft drink packaging, which is hazardous, manufacturers and consumers in Latin America are turning to environmentally friendly alternatives to plastic. For instance, in May 2022, SIG launched combistyle carton packaging with Frimesa, one of Brazil's largest milk companies.

Brazil to Contribute Significant Market Share

  • Brazil's polyethylene terephthalate (PET) stretch blow molding industry is significantly growing, propelled by carbonated soft drinks, health drinks, and most recently, aseptically filled products like milk beverages, fueled by rising incomes for large segments of the world's fifth-most populous nation that are making things like bottled water and soda newly accessible to everyday Brazilians.
  • The companies are investing in Brazil to maintain a better position to serve their customers' growing needs for beverage cans for soft drinks. For instance, in July 2022, Canpack S.A. announced that it would increase its manufacturing capacity of aluminum beverage cans with a new production plant in Pocos de Caldas, Brazil, with an investment of approximately BRL 710 million (USD 140 million), which will be operational in 2024. The capacity of the plant will initially be around 1.3 billion cans per year.
  • Furthermore, in February 2022, metal packaging leader Trivium Packaging announced an investment in two of its new manufacturing plants to expand the production of aluminum impact-extruded cans and bottles. In 2023, new lines will be added to the facilities in Youngstown, Ohio, and Itupeva, Brazil. This will give the facilities new capabilities and a lot more space.
  • Coca-Cola's report for the second quarter of 2022 says that sales of soft drinks have gone up by 8%. This is due to growth in all geographic operating segments, but Mexico and Brazil have led the way. In addition, nutrition, juice, dairy, and plant-based beverages grew by 6%, led by Del Valle in Latin America.

Latin America Soft Drinks Packaging Industry Overview

The Latin America Soft Drinks Packaging market is fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Sealed Air Corporation, Tetra Pak International, Graham Packaging Company, and Crown Holdings Incorporated among others.

In October 2022, Sidel, a packaging solution provider, launched 1SKIN, a label-less recycled PET bottle to help Sidel's customers achieve their sustainability goals and drive sales of high-end products. The one-liter bottle is destined for the booming market in sensitive juices, teas, and flavored drinks.

In February 2022, Heineken announced that it would invest BRL 320 million (USD 63.8 million) in the Brazilian state of Sao Paulo. Recycling glass packaging is also among the priorities of the company, which would present new initiatives for contributing to the goal of reaching 100% recycling of its packaging used in restaurants and bars by 2025.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Overview of the Global Soft Drinks Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Disposable Income and Growing Economies
    • 5.1.2 Growing Demand for Ready-to-use Drinks
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations Against Non-biodegradable Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Paper and Paperboard
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Cans
    • 6.2.3 Boxes
    • 6.2.4 Cartons
  • 6.3 By Type
    • 6.3.1 Bottled Water
    • 6.3.2 Carbonated Drinks
    • 6.3.3 Juices
    • 6.3.4 RTD Beverages
    • 6.3.5 Sport Drinks
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Brazil
    • 6.4.2 Mexico
    • 6.4.3 Argentina
    • 6.4.4 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Graham Packaging Company
    • 7.1.3 Ball Corporation
    • 7.1.4 Crown Holdings Incorporated
    • 7.1.5 Tetra Pak International
    • 7.1.6 CAN-PACK SA
    • 7.1.7 Refresco Group NV
    • 7.1.8 Ardagh Group SA
    • 7.1.9 Victory Packaging
    • 7.1.10 Trivium Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET