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市場調査レポート
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1645129

米国のソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

US Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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米国のソフトドリンクパッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のソフトドリンクパッケージング市場は予測期間中にCAGR 8.20%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • より健康的なライフスタイルを求める消費者の欲求に後押しされ、ボトル入り飲料水は炭酸飲料を抜いて米国の消費者が選ぶパッケージ飲料のトップになります。より健康的な飲料を求める動向が炭酸飲料の成長を脅かす中、パッケージング刺激によって消費者の購買意欲を高める新しく革新的な方法を見つけることは、パッケージングメーカーやブランドオーナーにとって極めて重要になります。しかし、新しいパッケージングを実現するためには、やはりコストが重要な要素となると思われます。
  • ペットボトル入り飲料水業界はどの分野も成長しており、ペットボトル入り飲料水は米国で最も成功している大衆向け飲料カテゴリーと考えられています。
  • さらに、ニューヨーク、ボストン、ロサンゼルス、サンフランシスコ、ラスベガス、ヒューストン、マイアミ、ワシントンD.C.を含む17の主要都市では、ボトル入り飲料水が小売清涼飲料を上回っています。このリストに加わる都市はさらに増えると予測されています。
  • 炭酸飲料の大半は、アルミ缶やペットボトルで売られています。また、外食産業ではソーダファウンテンで大量に販売されています。ガラス瓶入りのCSDはまだごく一部です。消費者の嗜好やライフスタイルが変化していることや、容積比の高いPETボトルやアルミ缶に対して、重くて容積の少ないガラス容器を輸送することに伴うコスト増のため、これらは通常、小さなサイズで包装されています。
  • さらに、清涼飲料は水に次いで消費量の多い飲料であり、清涼飲料の包装に最も使われている素材はプラスチックです。多くの飲料メーカーがボトル入り飲料のプラスチック包装材を好んで使用しているのは、その軽量性、耐久性、コスト効率の高さによるものです。
  • さらに、炭酸飲料は通常アルミ缶に入っています。COVID-19のパンデミックは、パンデミックの初期にこれらの缶の供給に影響を与え、これらの缶の限界を浮き彫りにしました。この缶不足により、炭酸飲料メーカーは新しいパッケージ、特に長い周囲保存期間を可能にする無菌のあらゆる形態を探すようになった。

米国のソフトドリンクパッケージング市場の動向

プラスチックが大きな市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは製造のエネルギー効率が高く、代替素材よりも軽量であるため、ソフトドリンクパッケージングとしては他の代替素材よりも効率的な素材です。例えば、たった2ポンドのプラスチックで10ガロンの液体、すなわち牛乳を供給できるのに対し、同じ量の液体を供給するには3ポンドのアルミニウム、8ポンドのスチール、40ポンド以上のガラスが必要です。
  • レディ・トゥ・ドリンクのアイス・ティーは、需要の増加により大きく伸びています。市場のベンダーは、レディ・トゥ・ドリンク・ティー用に特化したリサイクル包装を提供しています。例えば、グラハム・パッケージング社はリサイクル可能なプラスチック包装を提供し、シングルサーブ包装の賞味期限を長くしています。
  • また、社会人の多忙な生活により、様々なブランドからシングルサーブ用のプラスチック小袋が発売されています。そのため、すぐに飲める飲料の重要性が増し、市場の成長をさらに後押ししています。
  • HDPEは最も広く使われているプラスチック包装材料です。多くの種類のボトルや容器の製造に使用されています。着色されていないボトルは半透明で頑丈、バリア性に優れ、ジュースやエナジードリンクのような賞味期限が短い製品の包装に適しています。
  • ソフトドリンク市場の拡大に伴い、ジュース、エナジードリンク、スポーツドリンクなどの栄養製品の需要が増加しており、ソフトドリンクパッケージング市場を直接牽引していることは明らかです。また、プラスチックは耐久性に優れ、持ち運びにも苦労しないです。さらに、プラスチックは気密性が高いため、漏れたり古くなったりすることはまずないです。

炭酸飲料が最大の市場シェアを占める

  • 炭酸飲料市場は、世界中で成熟した産業のひとつです。この分野ではここ数年、製品の革新や提供方法が大きく変化しています。増大する市場の課題に対処するため、企業は消費者の健康とウェルネスへの関心を念頭に置きながら、新しいフレーバーを提供しています。
  • 米国では、炭酸飲料は水に次いで消費量の多い飲料であり、ソフトドリンクパッケージングに最も使用されている素材はプラスチックです。人口の増加と可処分所得の増加により、炭酸飲料製品に対する需要が高まっています。
  • 炭酸飲料の大半はアルミ缶とペットボトルで販売されています。また、外食産業ではソーダファウンテンで大量に販売されています。ガラス瓶入りのCSDはまだごく一部です。消費者の嗜好やライフスタイルが変化し、容積比の高いPETボトルやアルミ缶に比べ、重く容量の少ないガラス容器を輸送することに伴うコストが増加したためです。
  • さらに、コーラ系清涼飲料は2020年に米国で最も人気のある炭酸飲料となった。売上高は130億米国ドルを超えました。柑橘系炭酸飲料は第2位で、売上高は約46億米ドルに達しました。
  • さらに、効率的なパッケージング・ソリューションは、使いやすさ、廃棄のしやすさ、ユーザー体験の向上を提供します。こうした利点が、清涼飲料セグメント向けのパッケージング・ソリューションの需要につながっています。需要を増大させているもう1つの動向は、新しく革新的な製品であり、メーカーが製品の差別化を図りながらブランドの認知度を高めるのに役立っています。

米国のソフトドリンクパッケージング産業の概要

米国のソフトドリンクパッケージング市場は、国内外に多くのプレーヤーが存在するため、非常に断片化されています。市場は細分化されており、プレーヤーは価格、製品デザイン、製品革新などの点で競争しています。市場の主要企業には、Amcor Ltd、Sealed Air Corporation、Tetra Pak International、Graham Packaging Company、Crown Holdings Incorporatedなどがあります。

  • 2021年7月-Sealed Air Corporationは、Automated Packaging Systemsブランドのソリューションに対する加速する需要に対応するため、世界の生産能力の拡大と新しい設備システムへの投資のために3,000万米ドル以上の資本を投入しました。この投資は、主にオハイオ州StreetsboroとBedford Heights、ウェストバージニア州Keyserでの生産能力拡大、「タッチレス」自動化、独自のデジタル印刷技術のためのもので、2021年に完了する予定。
  • 2021年2月- テトラパックは認定リサイクルポリマーを導入し、持続可能な生物材料に関する円卓会議(RSB)の先進製品認証を食品・飲料パッケージング業界で初めて取得しました。帰属リサイクルポリマーを統合したカートンパッケージは、現在、飲食品メーカー向けに販売されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • すぐに使える飲料への需要の高まり
    • 消費者の簡便包装に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • プラスチック使用に関する環境問題
    • 厳しい政府規制

第6章 市場セグメンテーション

  • パッケージング材タイプ別
    • プラスチック
    • 紙・板紙
    • ガラス
    • 金属
    • その他の材料
  • 製品タイプ別
    • ボトル入り飲料水
    • 炭酸飲料
    • ジュース
    • RTD飲料
    • スポーツドリンク
    • その他の製品

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings Inc.
    • Amcor Ltd.
    • Tetra Pak International
    • Sealed Air Corporation
    • Graham Packaging Company
    • Ball Corporation
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • WestRock Company
    • Owens-Illinois Inc.
    • Refresco Group NV
    • Ardagh Group SA
    • CAN-PACK S.A.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 54340

The US Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.20% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Driven by consumer desire for a healthier lifestyle, bottled water will overtake carbonated soft drinks as the leading packaged beverage of choice among U.S. consumers. With trends toward healthier beverages threatening the growth of carbonated soft drinks, finding new and innovative ways to get consumers to buy through packaging stimuli will be crucial for packaging manufacturers and brand owners. However, the cost will still be the key ingredient to any new packaging feasibility.
  • Every segment of the bottled water industry is growing, and bottled water is considered the most successful mass-market beverage category in the U.S. Single-serve PET plastic bottled water outperformed all other beverage categories, posting another significant rise.
  • Further, bottled water outsells retail soft drinks in 17 major cities, including New York, Boston, Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Houston, Miami, and Washington D.C. Overall, soft drink consumption declines. More cities are projected will join the list.
  • The majority of carbonated soft drinks are sold in aluminum cans and PET bottles. They are also sold in bulk in the foodservice industry through soda fountains. Only a tiny portion of CSDs are still packaged in glass bottles. These are usually packaged in smaller sizes due to changing consumer preferences and lifestyles and increased costs associated with transporting heavy, low-volume glass containers versus high volume-to-packaging ratio PET bottles and aluminum cans.
  • Moreover, soft drinks are the second most-consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drinks packaging. Many beverage companies favor plastic packaging material for bottled beverages due to its lightweight, durability, and cost-efficiency.
  • Further, carbonated soft drinks are usually packaged in aluminum cans. The COVID-19 pandemic impacted the supply of these cans in the early months of the pandemic, which highlighted the limitations of these cans. The can shortage made carbonated beverage producers look for new packages, specifically all forms of aseptic, enabling a long ambient shelf life.

US Soft Drinks Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold Significant Market Share

  • Plastics are a more efficient material for soft drinks packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture and lighter than alternative materials. For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of Liquid, i.e., milk, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of Liquid.
  • Ready-to-drink iced tea has grown considerably due to the increasing demand. Market vendors are offering specialized recycle packaging for ready-to-drink tea. For instance, Graham Packaging offers recyclable plastic packaging to provide longer shelf life for single-serve packaging.
  • Also, the busy life of working people has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready-to-consume drinks and further boosts market growth.
  • HDPE is the most widely used type of plastic packaging material. It is used to make many types of bottles and containers. Unpigmented bottles are translucent and sturdy, have good barrier properties, and are well suited for packaging products with a shorter shelf life, such as Juices and Energy Drinks.
  • With the expanding soft drinks market, it is evident that nutritional product demand, such as Juices, Energy drinks, sports drinks, is increasing, directly driving the soft drinks packaging market. It is also durable, and people can carry them without hassle. Moreover, plastics are airtight, so leakage and getting stale is unlikely.

Carbonated Beverages to hold the Largest Market Share

  • The carbonated beverages market is one of the matured industries across the globe. The segment has undergone significant changes in product innovations and offerings in the last few years. To face the growing market challenges, companies are bringing new flavors keeping in mind consumers' health and wellness concerns.
  • In the United States, carbonated drinks are the second most-consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drinks packaging. The increasing population and rising disposable income have led to the increasing demand for carbonated soft drinks products.
  • The majority of carbonated soft drinks are sold in aluminum cans and PET bottles. They are also sold in bulk in the foodservice industry through soda fountains. Only a tiny portion of CSDs are still packaged in glass bottles. These are usually packaged in smaller sizes due to changing consumer preferences and lifestyles and increased costs associated with transporting heavy, low-volume glass containers versus high volume-to-packaging ratio PET bottles and aluminum cans.
  • Moreover, Cola style soft drinks were the most popular carbonated beverage in the United States in 2020. The sales reached over 13 billion U.S. dollars. Citrus carbonated soft drink varieties ranked second, with sales amounting to around 4.6 billion U.S. dollars.
  • Further, efficient packaging solutions offer ease of use, disposability, and enhanced user experience. These benefits have led to the demand for packaging solutions for the soft drinks segment. The other trend augmenting the demand is the new and innovative products, which helps manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation.

US Soft Drinks Packaging Industry Overview

The US Soft Drinks Packaging market is highly fragmented, owing to many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Sealed Air Corporation, Tetra Pak International, Graham Packaging Company, Crown Holdings Incorporated, among others.

  • July 2021 - Sealed Air Corporation has dedicated more than USD b30 million in capital to expand global production capacity and invest in new equipment systems to meet the accelerating demand for Automated Packaging Systems brand solutions. The investment is for capacity expansion, 'touchless' automation, and proprietary digital printing technologies, primarily in Streetsboro and Bedford Heights, Ohio, and Keyser, West Virginia, and will be completed in 2021.
  • February 2021 - Tetra Pak introduced certified recycled polymers and became the first company in the food and beverage packaging industry to be awarded the Roundtable on Sustainable Biomaterials (RSB) Advanced Products certification. Its carton packages integrating attributed recycled polymers are now available for food and beverage manufacturers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Ready-to-use Drinks
    • 5.1.2 Increased demand for convenience packaging from consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental concerns regarding usage of plastic
    • 5.2.2 Stringent Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper & Paperboard
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Metal
    • 6.1.5 Other Materials
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottled Water
    • 6.2.2 Carbonated Drinks
    • 6.2.3 Juices
    • 6.2.4 RTD Beverages
    • 6.2.5 Sports Drink
    • 6.2.6 Other Products

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.2 Amcor Ltd.
    • 7.1.3 Tetra Pak International
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 Graham Packaging Company
    • 7.1.6 Ball Corporation
    • 7.1.7 Placon Corporation
    • 7.1.8 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • 7.1.9 WestRock Company
    • 7.1.10 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.11 Refresco Group NV
    • 7.1.12 Ardagh Group SA
    • 7.1.13 CAN-PACK S.A.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET