デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1628828

アジア太平洋の飲料包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Asia Pacific Beverage Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.35円
アジア太平洋の飲料包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋の飲料包装市場は予測期間中にCAGR 4.5%を記録する見込み

Asia Pacific Beverage Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 同地域の飲料市場では、ソースやケチャップのボトルとともに、果肉、ジュース、その他の濃縮物の需要が増加しています。また、各種健康飲料、乳製品、ビール、酒類が主にこの地域の飲料需要の増加に寄与しており、市場成長を牽引しています。
  • さらに、インドの大手飲料メーカーは毎年、紅茶やコーヒーなど様々な製品を海外市場に輸出しています。統計・プログラム実施省(MOSPI)の調査によると、2019年度のインドにおける飲料製造による収入は109億4,000万米ドルでした。2023年には116億9,000万米ドルに達すると予想されています。例えば、インドで最も重要な多国籍軟包装材料&ソリューション企業であるUFlex Limitedは、飲料セグメント向けに「Asepto Eye」と呼ばれる包装ソリューションを発売しました。Aseptoの最新製品は、その優れた包装によって無菌包装に現代的な復活をもたらし、Aseptoブランドが公言する革新的な道を歩んでいます。
  • 使い捨てプラスチックの禁止に関する最近の規制は、プラスチック包装の成長を伸ばすと予想され、すべての利害関係者との話し合いがまとまれば、将来施行される予定です。これらの規制は、ペットボトル、ストロー、容器の形でプラスチックが広く使用されている飲料エンドユーザー産業のプラスチック使用に大きな影響を与えると予想されます。
  • アルコール飲料と非アルコール飲料市場の成長に伴い、金属缶包装の需要は地域全体で大幅に増加すると予想されます。また、飲料包装の増加は、この地域の金属キャップとクロージャ市場を牽引しています。この地域には、飲料産業にROPPやアルミのキャップやクロージャーを供給する参入企業が多く存在します。例えば、Oricon Enterprises Ltdはアルミクラウンキャップを年間92億1,600万個、ROPPキャップを年間18億個供給しています。
  • さらに、2020年2月、Coca-Cola Japanは東京、神奈川、千葉、埼玉で350mlと700mlの2種類の飲料用PET包装を発売しました。

アジア太平洋飲料包装市場の動向

ビールが大きな市場シェアを占める見込み

  • ビールの消費量は近年急激に増加しています。インドは依然として最大のビール市場の一つであり、毎年2,000万人以上が飲酒適齢期を迎えています。また、有名なKingfisherブランドも製造するインドで最も著名なビールメーカー、United Breweriesは、最新のKingfisher Instant Beerを発表しました。この製品は、2袋入りの箱で販売されます。
  • この地域でビールに使われる伝統的包装材は、王冠で密閉されたガラス瓶です。同地域ではガラスがアルコール包装に広く使用されているため、予測期間中に需要が増加すると予想されます。また、ガラスの価格は、原油価格の動向に基づいて変動するアルコール企業のマージンプロファイルに大きな影響を与えます。
  • マージンが不透明なため、メーカーは徐々に他の包装材料を生産ラインに取り入れるようになっています。最近の動向としては、アルコールビールとノンアルコールビールの両方の包装にPETボトルが使われています。使用されるPETボトルには、非トンネル式低温殺菌ボトル、一方向トンネル式低温殺菌ボトル、リターナブル/詰め替えボトルがあります。
  • ビールは、炭酸飲料(CSD)に使用されるPETに比べ、高いCO2とO2バリア性能を必要とします。必要なレベルは、ビールタイプ、容器のサイズ、流通チャネル、環境条件(保存時間、温度、湿度レベル)によって異なります。
  • さらにこの地域では、消費者がグルテンフリーのビールにシフトしつつあります。また、中国、インド、ベトナムではビールの消費量が年率6%以上で伸びています。したがって、フレーバーや調合における技術革新の高まりがビール需要を牽引し、缶ビールの成長を増大させる可能性が高いです。例えば、アムステルダムに本社を置くHeinekenは、バンガロールに本社を置くインド最大のビールメーカー、United Breweriesへの出資比率を高めました。
  • さらに、日本企業は、東南アジアの成長を取り込むため、東南アジアでの製品革新によって事業を拡大しています。例えば、2021年3月、日本のToyo Ink Groupのポリマー・塗料の子会社であるToyochemは、金属製ビール瓶・缶用の新しいビスフェノールA非含有(BPA-NI)内面コーティング剤を発売しました。新しいBPA-NI内装スプレーとステイオンタブ(SOT)エンド用コイルコーティングは、アクリルエマルジョンとポリエステル樹脂をベースに、要求される性能を達成するように配合されています。また、規制当局や消費者からのBPAに関連する健康と食品安全上の懸念にも対応しています。さらに、ToyochemはBPA-NIソリューションをLionovaという新しいブランド名で販売し、海外市場での地位拡大を目指します。

大幅な普及が見込まれるインド

  • インドの飲料包装は、ガラスと硬質プラスチックが大きなシェアを占めています。PETは水の包装に使われる材料で、インドの包装水部門の約55%を占めています。
  • インドの包装市場の成長は、主に飲食品産業が牽引しています。IBEFによると、インドの食品・食料品市場は世界第6位で、小売が売上の70%を占めています。
  • 中間所得層の消費能力の向上、組織小売の急速な拡大、輸出が市場の成長をさらに促進しています。このため、保存性を高め、生産スピードを維持し、同時に品質を確保できる標準化された包装が必要とされています。
  • したがって、品質を確保するために先進包装手法を採用することは、インドの飲食品産業にとって非常に重要になっています。2020年1月にインド工業連盟が開催した全国包装会議によると、飲食品産業とeコマースが包装産業の50%を占めています。
  • さらに2020年7月、Fabonest Foodはインドのサステイナブル開発目標を維持するため、持続可能で無限にリサイクル可能なアルミ缶入りの湧水飲料をインドで発売しました。
  • インド包装協会(IIP)によると、インドの包装消費量は過去10年間で200%増加し、1人当たり年間4.3kgから8.6kgに増加しました。しかし、この成長にもかかわらず、インドの一人当たり消費量は世界の経済大国の中で最低です。このことは、市場の将来的な成長の可能性をさらに強調しています。
  • さらに、2021年6月には、FieldFresh Foodsの高級包装食品ブランドであるDel Monteが、優れた健康効果と味覚効果で有名な包装入りキングココナッツウォーターの発売を発表しました。Del Monteは、キングココナッツウォーターを提供するインド初のブランドです。消費者がより健康的なライフスタイルを採用する傾向が強まる中、急成長しているココナッツウォーターの包装セグメントに新たな風を吹き込みます。

アジア太平洋飲料包装産業概要

アジア太平洋の飲料包装市場は、その性質上、セグメント化されています。市場で大きなシェアを持つ大手企業は、様々な地域で顧客基盤を拡大しています。また、多くの企業が市場シェアと収益性を高めるため、複数の企業と戦略的・協力的なイニシアティブを結んでいます。市場の最近の動向としては、以下のようなものがあります。

  • 2020年11月-日本の飲料メーカーであるSangariaは、9年以上にわたってサイデルを重要なパートナーとして頼りにしてきました。同社は、無菌的に炭酸飲料やペットボトル飲料を処理するための「Versatile Sidel Aseptic Combi Predis」を導入することで、生産の柔軟性を高めるために再び信頼できるサプライヤーに頼った。この投資は、Sangariaが将来的に製品ポートフォリオを拡大するための支援にもなります。
  • 2020年5月-Piramal Glass LimitedはMicrosoftと提携し、製造プロセスにデジタル技術を取り入れることで業務手順を変革します。ガラス事業を変革するため、新興技術や新時代の技術を活用します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 包装機械の輸入が加速し、飲料包装産業が急増
    • 消費者の簡便包装に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • ベストマネジメントと製造プラクティスへの暴露不足
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • パウチとカートン
    • キャップ・クロージャー
    • その他
  • 用途別
    • 炭酸飲料・果実飲料
    • ビール
    • ワイン・蒸留酒
    • ボトルウォーター
    • 牛乳
    • エネルギー・スポーツドリンク
    • その他
  • 生産国
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Parekhplast India Limited
    • Crown Holdings, Inc.
    • Uflex Ltd
    • Haldyn Glass Limited
    • Rexam plc
    • Owens-Illinois Inc
    • Piramal Glass Private Limited
    • HSIL Group
    • Hindustan Tin Works Ltd
    • Amcor plc
    • Hindustan National Glass & Industries Ltd(HNGIL)

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 55116

The Asia Pacific Beverage Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period.

Asia Pacific Beverage Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The demand for fruit pulp, juices, and other concentrates, along with sauces or bottles of ketchup, is increasing in the beverage market in the region. In addition, various health beverages, milk products, beer, and liquors have mainly contributed to the increasing demand for drinks in the area, thus driving the market growth.
  • Moreover, the leading beverage manufacturers in India export various products, such as tea and coffee, to foreign markets each year. According to the Ministry of Statistics and Program Implementation (MOSPI) survey, the revenue from manufacturing beverages in India in FY 2019 was USD 10.94 billion. It is expected to reach USD 11.69 billion by 2023. For instance, UFlex Limited, India's most significant multinational flexible packaging materials & solution company, has launched a packaging solution called 'Asepto Eye' for the beverages segment. The newest offering from Asepto gives a modern revival to aseptic packaging due to its packaging excellence, taking forward the innovative trail that the brand Asepto professes.
  • The recent regulation on the ban of single-use plastics is expected to grow plastic packaging growth, which is scheduled to be enforced in the future once the discussion with all the stakeholders gets concluded. These regulations are expected to significantly affect the use of plastics in the beverage end-user industry, where plastics are extensively used in the form of bottles, straws, and containers.
  • With the growth of the alcoholic and non-alcoholic beverage market, the demand for metal can package is expected to increase significantly across the region. Also, the increase in beverage packaging is driving the metal caps and closure market in the area. The region holds many players that supply ROPP and aluminum caps and closures to the beverage industries. For instance, Oricon Enterprises Ltd has 9,216 million units per annum of aluminum crown caps and 1,800 million units per annum of ROPP caps.
  • Further, in February 2020, Coca-Cola Japan has launched two new PET packaging sizes for beverages that include 350ml and 700ml for its drink in Tokyo, Kanagawa, Chiba, and Saitama.

Asia Pacific Beverage Packaging Market Trends

Beer is Expected to Account For Significant Market Share

  • The consumption of beer has been increasing exponentially in the recent past. India remains one of the largest beer markets, with more than 20 million people entering the legal age for drinking every year. In addition, United Breweries, India's most prominent beer producer that also makes the famous Kingfisher brand, has announced their latest Kingfisher Instant Beer. The product is sold in a box that contains two sachets.
  • The traditional packaging material used for beer in the region is the glass bottle sealed with a crown closure. As glass is extensively used for alcohol packaging in the area, the demand is expected to increase during the forecast period. Also, glass prices have a significant impact on the margin profile of the alcohol companies, which fluctuates based on the crude oil price movement.
  • Owing to the uncertain margins, manufacturers are gradually incorporating other packaging materials in their production lines. A recent development is the use of PET bottles for the packaging of both alcoholic and non-alcoholic beer. The PET beer bottles used are non-tunnel pasteurized, one-way tunnel pasteurized and returnable/refillable bottles.
  • Beer needs high CO2 and O2 barrier performance compared to PET used in carbonated soft drinks (CSD). The level required depends on the type of beer, container size, distribution channels, and environmental conditions (storage time, temperature, and humidity levels).
  • Moreover, in this region, consumers are increasingly shifting toward gluten-free beers. Also, beer consumption grows at over 6 percent per annum in China, India, and Vietnam. Hence, the growing innovation in flavors and preparations is likely to drive the demand for beer, increasing beer cans' growth. For instance, Heineken, an Amsterdam-based company, increased its stake in Bangalore-based United Breweries, India's largest beer manufacturer, thereby offering high growth potential for the beer packaging industry in the country, which will raise the usage of beer cans.
  • Further, Japanese companies are striding up their business by product innovation in Southeast Asia to cash in on the region's growth. For instance, in March 2021, Toyochem Co., Ltd., the polymers and coatings subsidiary of Japan's Toyo Ink Group, launched a new Bisphenol A non-intent (BPA-NI) internal coatings for metal beer bottles and cans. The new BPA-NI interior sprays and coil coatings for stay-on tab (SOT) ends are formulated to achieve the required performance based on acrylic emulsion and polyester resins. It is also addressing BPA-related health and food safety concerns from regulators and consumers alike. In addition, Toyochem will be marketing its BPA-NI solutions under the new brand name Lionova, as the company also seeks to expand its position in markets overseas.

India to Expected to Witness Significant Rate of Adoption

  • In terms of India's beverage packaging, glass and rigid plastic hold a prominent share of the market. PET is the material that is used for packaging water, which accounts for around 55% of India's packaged water sector.
  • The growth of the packaging market in India is primarily driven by the food and beverage industries. According to IBEF, the Indian food and grocery market is the world's sixth-largest, with retail contributing to 70% of the sales.
  • The increase in the spending capacity of the middle-income group, the rapid expansion of organized retail and exports further facilitate the growth of the market. This has led to the need for standardized packaging, which can improve shelf-life, maintain production speed, and simultaneously ensure quality.
  • Thus, adopting advanced packaging methods to ensure quality has become critical for India's food and beverage industry. According to the National Packaging Conference held by the Confederation of Indian Industries in January 2020, the food and beverage industries and e-commerce accounted for 50% of the packaging industry.
  • Further, in July 2020, Fabonest Food and Beverages has launched spring water beverages in sustainable and endlessly recyclable aluminum cans in India to keep up India's sustainable development goals.
  • According to the Indian Institute of Packaging (IIP), packaging consumption in India increased by 200% in the past decade, rising from 4.3 kg per person per annum (pppa) to 8.6 kg pppa. However, despite this growth, the per capita consumption of India is the lowest among the large economies of the world. This further emphasizes the future growth potential of the market.
  • Further, in June 2021, Del Monte, the premium packaged foods brand from FieldFresh Foods, has announced its packaged King Coconut Water launch, renowned for its superior health and taste benefits. Del Monte is the first brand in India to offer King Coconut Water. It raises the bar in the fast-growing packaged coconut water segment as consumers increasingly adopt healthier lifestyles.

Asia Pacific Beverage Packaging Industry Overview

The Asia Pacific beverage packaging market is fragmented in nature. The major players with a significant share in the market are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:

  • November 2020 - The Japanese beverage company Sangaria has been counting on Sidel as a vital partner for more than nine years. The company once again turned to its reliable supplier to increase its production flexibility by acquiring the Versatile Sidel Aseptic Combi Predis to handle aseptically carbonated and still drinks in PET bottles. This investment will also support Sangaria to widen its product portfolio in the future.
  • May 2020 - Piramal Glass Limited partnered with Microsoft to transform its operational procedures to include digital technology in the manufacturing process. It will leverage some of the emerging or new-age technologies to transform its glass business.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Acceleration in Packaging Machinery Imports, leading to proliferation of Beverage Packaging Industry
    • 4.4.2 Increased demand for convenience packaging from consumers
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Lack of Exposure to Best Management and Manufacturing Practices
  • 4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Type of Product
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Cans
    • 5.2.3 Pouches and Cartons
    • 5.2.4 Caps and Closures
    • 5.2.5 Other Types of Product
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Carbonated Soft Drinks and Fruit Beverages
    • 5.3.2 Beer
    • 5.3.3 Wine and Distilled Spirits
    • 5.3.4 Bottled Water
    • 5.3.5 Milk
    • 5.3.6 Energy and Sports Drinks
    • 5.3.7 Other Applications
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Parekhplast India Limited
    • 6.1.2 Crown Holdings, Inc.
    • 6.1.3 Uflex Ltd
    • 6.1.4 Haldyn Glass Limited
    • 6.1.5 Rexam plc
    • 6.1.6 Owens-Illinois Inc
    • 6.1.7 Piramal Glass Private Limited
    • 6.1.8 HSIL Group
    • 6.1.9 Hindustan Tin Works Ltd
    • 6.1.10 Amcor plc
    • 6.1.11 Hindustan National Glass & Industries Ltd (HNGIL)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET