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市場調査レポート
商品コード
1628798

ソフトドリンク包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ソフトドリンク包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ソフトドリンク包装市場は予測期間中にCAGR 3.96%を記録する見込み

Soft Drinks Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 飲料業界の中で炭酸飲料(CSD)市場は成熟してきました。最近ではいくつかの変化が起きており、この変化はしばらく続くと予想されます。近年、消費者の健康志向はますます高まっています。顧客は、自分に栄養を補給し、安全に摂取できる製品により多くのお金を費やすようになっています。
  • 顧客は、さまざまな味の選択肢がある健康的な製品を求めています。さらに、こうした期待に応えるため、企業は新たな製品を投入しています。その結果、包装業界にとって、これらの商品により多くのチャンスが生まれることになります。
  • 中国やインドのような新興経済諸国の経済が拡大し、一般大衆の可処分所得が増加しています。すぐに使える包装飲料は、現在消費者からの需要が高まっています。
  • 非生分解性プラスチックの使用には厳しい政府規制があり、企業は他の環境に優しい包装材料を使用することができないです。これらの材料は価格が高いため、利益率が低下し、結果的にソフトドリンク包装市場に影響を与えています。
  • COVID-19パンデミック緊急事態に対応した封鎖手続きは、サプライチェーンを大きく混乱させ、消費者の可処分所得を減少させました。炭酸飲料業界は間違いなく、COVID-19後の時代における堅調な不況の反動と新たな健康・フィットネスへの懸念の影響を受けると思われます。

ソフトドリンク包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める

  • プラスチック包装は他の製品よりも軽く、扱いやすいため、消費者はソフトドリンク事業において他の製品よりもプラスチック包装を好むと見られています。さらに、大手メーカーは製造コストがはるかに安いため、プラスチック包装を好んでいます。
  • 生分解性または持続可能な資源から作られた包装オプションをメーカーに求めさせる政府の法律と顧客の要求は、業界に困難をもたらすと予測されます。
  • 近年、多くのプラスチック製品がリサイクルされ、再び利用されるようにもなっています。この分野の市場シェアを押し上げているもう一つの要因は、PVC、PE、PP、PS、PET、ナイロンなど、包装に利用できるプラスチックの多様性です。
  • PETボトルは重量が小さいため、保管や輸送にかかる費用を抑えることができ、ソフトドリンクにとって最も経済的な包装オプションのひとつです。しかし間もなく、消費者による作りたての商品への需要が、世界のソフトドリンク包装産業の拡大に悪影響を及ぼす可能性があります。
  • 炭酸飲料を包装するPETボトルに使用される樹脂は非常に高品質です。PETボトルは、CO2の内圧を歪みや膨張なしに封じ込めるため、非常に強靭でなければならないです。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域には多くの顧客基盤があり、急速に経済が拡大している国もいくつかあります。しかし、地域によって包装の嗜好は大きく異なるため、地域や用途に特化したソリューションを採用することで、製品の輸送が改善されると予想されます。さらに、消費者擁護団体、政府、消費者からの圧力が高まっているため、メーカーは持続可能な包装基準を積極的に導入しています。
  • アジアでは、日本の消費者の一人当たり所得が最も高いです。このことは、同国の高齢者人口の増加と新しい機能性表示食品制度と相まって、特に高齢の消費者をターゲットとした健康訴求の高級ソフトドリンクブランドに参入の余地を与えています。
  • インドでは、成長と技術進歩のために多額の投資が行われている分野のひとつが飲料事業です。同国のソフトドリンク包装分野では最近、すべてのソフトドリンクカテゴリーで普及している一般的なマルチサーブプレゼンテーションから、より小型の"オン・ザ・ゴー"パックや、さらに重要な"ファミリーパック "に移行する傾向が顕著になっています。
  • さらに、いくつかのマクロ的な理由から、この地域のノンアルコール飲料市場は、世界で最も急成長している市場のひとつです。現在の一人当たりの消費量が少ないことから、将来の数量成長の可能性は非常に大きいです。

ソフトドリンク包装業界の概要

ソフトドリンク包装ソリューションを提供する企業が複数存在することで、市場競争は激化しています。そのため、多くの企業が拡大戦略を展開しており、市場はより結束している可能性があります。著名な市場企業には、Amcor PLC、Toyo Seikan Group Holdings Ltd、Graham Packaging Companyなどがあります。

2022年7月、LinkOwens-Illinois Inc.はケンタッキー州ボーリンググリーンに新しいグリーンフィールドガラス工場を建設すると発表しました。健康的でリサイクル可能かつ持続可能な飲食品包装を求める消費者の強い動向に沿ったものです。同社は、今後数回に分けて最大2億4,000万米ドルを投資し、同地域に約140人の雇用を拡大する予定です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加と経済成長
    • すぐに使える飲料への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 非生分解性製品に対する政府の厳しい規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • 紙・板紙
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • カートン・箱
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • Graham Packaging Company
    • Ball Corporation
    • Owens-Illinois Inc.
    • Pacific Can China Holdings Limited
    • Crown Holdings Incorporated
    • CAN-PACK SA
    • CKS Packaging Inc.
    • Refresco Group NV
    • Tetra Pak Inc.
    • Ardagh Group SA

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54501

The Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.96% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The market for carbonated soft drinks (CSD) has matured within the beverage industry. It has undergone several changes recently, and it is anticipated that this flux will last for some time. Consumers have been becoming more and more health-conscious in recent years. Customers are spending more money on products that replenish them and are safe to ingest.
  • Customers seek healthy products with a variety of flavor options. Furthermore, to accommodate these expectations, businesses are introducing additional products. Consequently, more chances will arise for the packaging industry for these items.
  • The economies of developing nations like China and India are expanding, increasing the disposable income available to the general public. Ready-to-use packaged drinks are currently more in demand from consumers.
  • The use of non-biodegradable plastics is subject to stringent government regulations preventing businesses from using other eco-friendly packaging materials. Due to their outstanding prices, these items reduce the profit margin, ultimately impacting the soft drink packaging market.
  • Lockdown procedures in response to the COVID-19 pandemic emergency have severely disrupted the supply chain and reduced consumer disposable income. The carbonated soft drink industry will undoubtedly be impacted by the solid recessionary repercussions and new health and fitness concerns in the post-COVID-19 age.

Soft Drinks Packaging Market Trends

Plastic to Account for the Largest Market Share

  • Since plastic packets are lighter and more comfortable to handle than other items, consumers have been seen to prefer them over other products in the soft drink business. Additionally, the big manufacturers favor plastic packaging options due to the much cheaper production costs.
  • Government laws and customer demand, which are causing manufacturers to seek out packaging options that are biodegradable or made from sustainable sources, are predicted to present difficulties to the industry.
  • In recent years, many plastic products have also been recycled and utilized again. Another factor boosting the market share of this sector is the diversity of plastics available for packaging, including PVC, PE, PP, PS, PET, and nylon.
  • PET bottles are one of the most economical packaging options for soft drinks because of their small weight, which lowers storage and shipping expenses. However, shortly, the demand for freshly manufactured goods by consumers could have a detrimental effect on expanding the worldwide soft drink packaging industry.
  • The resins used in PET bottles to pack carbonated drinks are of exceptional quality. The PET bottles have to be extremely strong to contain the internal pressure of CO2 without distortion and expansion.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • Asia-Pacific has a sizable customer base and several economies that are expanding quickly. However, regional packaging preferences vary widely; therefore, adopting regional and application-specific solutions is anticipated to improve product transportation. Additionally, manufacturers are actively implementing sustainable packaging standards due to rising pressure from consumer advocacy organizations, the government, and consumers.
  • In Asia, Japanese consumers have the highest per capita income. This, together with the country's elderly population's growth and the new functional food labeling system, has made room for luxury available soft drink brands, particularly those that target older consumers with health claims.
  • In India, one of the sectors where significant investments are being made for growth and technological advancement is the beverage business. The country's soft drink packaging sector has recently seen a substantial trend away from the common multi-serve presentations prevalent in all soft drink categories in favor of more miniature "on the go" packs and, even more critical, "family packs."
  • Additionally, for several macro reasons, the non-alcoholic beverage market in the region is among the fastest-growing markets globally. The current low per capita consumption indicates a huge future volume growth potential.

Soft Drinks Packaging Industry Overview

The availability of several players providing soft drinks packaging solutions has intensified the competition in the market. Therefore, the market could be more cohesive, with many companies developing expansion strategies. Some prominent market players are Amcor PLC, Toyo Seikan Group Holdings Ltd, and Graham Packaging Company.

In July 2022, LinkOwens-Illinois Inc. announced the building of a new greenfield glass plant in Bowling Green, KY. In line with strong consumer trends toward healthy, recyclable, and sustainable food and beverage packaging. The company plans to invest up to USD 240 million in several waves of expansion over time, adding about 140 additional jobs to the area.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Disposable Income and Growing Economies
    • 5.1.2 Growing Demand for Ready-to-use Drinks
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations Against Non-biodegradable Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Paper and Paperboard
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottle
    • 6.2.2 Can
    • 6.2.3 Cartons and Boxes
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Spain
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Argentina
    • 6.3.5 Middle-East and Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 United Arab Emirates

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • 7.1.3 Graham Packaging Company
    • 7.1.4 Ball Corporation
    • 7.1.5 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.6 Pacific Can China Holdings Limited
    • 7.1.7 Crown Holdings Incorporated
    • 7.1.8 CAN-PACK SA
    • 7.1.9 CKS Packaging Inc.
    • 7.1.10 Refresco Group NV
    • 7.1.11 Tetra Pak Inc.
    • 7.1.12 Ardagh Group SA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS