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市場調査レポート
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1636518

南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

South America Hybrid Electric Vehicle Battery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 130 Pages
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2~3営業日
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南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

南米のハイブリッド電気自動車用バッテリーの市場規模は2025年に1億2,442万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは13.11%で、2030年には2億3,036万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 中期的には、政府の様々な支援制度により電気自動車の導入が拡大しており、予測期間中、南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー市場の需要を牽引すると予想されます。
  • 一方、原材料の需給ミスマッチが予測期間中の市場成長の妨げになると予想されます。
  • とはいえ、電気自動車へのソリッドステート・バッテリーの採用や、自動車メーカーとバッテリー・メーカーのコラボレーションは、将来的に南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー市場に大きなチャンスをもたらすと予想されます。
  • ブラジルは、排出ガスを抑制するために電気自動車を増やすことを目的とした政府の取り組みによって、大幅な成長が見込まれています。

南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー市場動向

リチウムイオン電池が大幅な成長を遂げる

  • 予測期間中、リチウムイオン電池が南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー市場を独占する見通しです。リチウムイオンバッテリーの人気が高まり、他のタイプのバッテリーを凌駕しているのは、有利な容量対重量比、優れた性能(長寿命、最小限のメンテナンスなど)、印象的な保存期間、顕著な価格の低下によるものです。
  • 従来の鉛バッテリーと比較すると、リチウムイオン(Li-ion)バッテリーは技術的に明確な利点を示しています。リチウムイオンバッテリーは一般的に5,000サイクル以上であり、鉛バッテリーの400~500サイクルとは対照的です。さらに、リチウムイオンバッテリーはメンテナンスや交換の頻度が少ないです。また、放電サイクルを通じて一定の電圧を維持するため、電気部品の効率も長持ちします。
  • 近年、業界の大手企業は、リチウムイオン電池の性能を高めるため、規模の経済と研究開発に重点を置き、投資を強化しています。このような競合の急増により、リチウムイオン電池の価格は著しく低下しています。技術の進歩、製造の最適化、原材料コストの低下により、リチウムイオン電池の平均価格は2013年の780米ドル/kWhから2023年には139米ドル/kWhに急落しました。予測では、2025年には約113米ドル/kWh、2030年には80米ドル/kWhまでさらに下落します。このような電池コストの低下動向は、ハイブリッドEVを含む電気自動車(EV)産業におけるすべての電池の中で、リチウムイオン電池を有利な選択肢にする可能性が高いです。
  • 南米におけるリチウムイオン電池製造産業はまだ初期段階にあるが、同大陸に豊富に埋蔵されている必須原材料と、多様なエンドユーザーからの急増する需要は、市場の急速な拡大を示唆しています。
  • 例えば、南米はリチウムイオン電池の基礎となる膨大なリチウム埋蔵量を誇っています。リチウム・トライアングルと呼ばれるこの地域には、アルゼンチン、ボリビア、チリが含まれ、合わせて世界のリチウム埋蔵量の半分以上が確認されています。チリは、アタカマ砂漠にリチウムを豊富に含む鹹水(かんすい)鉱床があることから、主要生産国として際立っています。ボリビアはウユニ塩湖に大量のリチウムを埋蔵しているが、採掘の課題に直面しています。これらの国々が一体となって、世界のリチウムイオン電池生産サプライチェーンに不可欠な存在となっています。
  • 米国地質調査所によると、2023年のリチウム生産量は注目に値する:チリの生産量は約4万4,000トン、アルゼンチンは9,600トン、ブラジルは4,900トンです。この合計生産量は、世界のリチウム情勢において南米が極めて重要な役割を担っていることを強調しています。
  • 南米諸国は、電気自動車のサプライ・チェーンへの関与を深める努力を強めています。アルゼンチン、チリ、ボリビア、ブラジルなどの国々は、豊富な鉱物資源を活用し、加工能力を増強し、自動車製造を視野に入れることで、採掘されたリチウムをより多くバッテリー化学物質に変換し、最終的にはバッテリーやEVに変換する戦略を立てています。しかし、こうした協力的な取り組みは、生産や価格の調整には及ばないです。
  • 2023年4月、中国の大手電気自動車メーカーBYDは、チリのアントファガスタ地方に2億9,000万米ドルのリチウム正極工場を建設する計画を発表した、とチリの経済開発機関CORFOが報じています。このような投資は今後数年で急増すると予想されます。
  • 2023年半ば、アルゼンチン政府は初のリチウムイオン電池工場の計画を明らかにしました。この工場では、米国の大手鉱山会社リベント・コーポレーションが現地で調達・加工した炭酸リチウムを利用します。国営YPFの子会社であるYPF Tecnologia(Y-TEC)が建設するこの工場は、アルゼンチンの豊富なリチウム埋蔵量に付加価値をつけようという動きを意味します。700万米ドルを投資し、年間生産能力13MWh、据置型蓄電池1,000台を目指します。さらに、リチウムイオン電池の生産を視野に入れている地元企業との技術移転を促進しようとしています。
  • リチウムイオン電池は軽量で、急速充電が可能で、充電サイクルが長く、コストが安く、リチウム埋蔵量も豊富なことから、今後数年で急成長を遂げると思われます。

著しい成長を遂げるブラジル

  • ブラジルは近い将来、南米のハイブリッド電気自動車(HEV)バッテリー市場で支配的なプレーヤーとして台頭する準備が整っています。この急成長の主な要因は、電動モビリティをはじめとするさまざまな分野で電池需要が高まっていることです。さらに、ブラジルの急成長するEV産業は、政府の支援策と技術的進歩によって支えられています。
  • 最近、ブラジルは政府の奨励策により、EVの普及が急速に進んでいます。この勢いを示すように、ブラジルのEV車販売台数は2023年に約5万2,000台と、2022年の1万8,500台から大幅に急増しました。このEV販売台数の急増は、今後数年間、HEV市場のバッテリーを強化することになります。
  • ブラジルは2024年1月から、輸入される100%電気自動車(EV)に10%の課税を行い、7月には18%、2026年7月には35%に引き上げる予定です。これを受けて、中国の自動車メーカー数社が現地投資を活発化させています。特に、BYDは2024年後半から2025年前半の生産を目指して製造コンプレックスを設立しており、長城汽車の工場は2024年に操業を開始する予定です。このような動きは、ブラジルの国内EV製造、ひいてはHEV用バッテリーの需要を強化する構えです。
  • 世界の動向を反映して、ブラジルは二酸化炭素排出量を抑制し、化石燃料への依存度を下げることに積極的に取り組んでいます。この電動モビリティへのシフトを促進するため、政府はさまざまな補助金やインセンティブを展開しています。2023年後半に開始された「グリーン・モビリティ・イノベーション・プログラム」は、低排出ガス交通技術を開拓する企業に対し、2024年から2028年まで190億ブラドルを超える税制優遇措置を提供するもので、このコミットメントの証です。このような努力は、HEVを含むEVを推進し、HEV用電池市場を活性化します。
  • ブラジルのバッテリー原材料の進歩は、HEVバッテリーのサプライチェーンを強化します。例えば、2024年5月、著名なリチウム・サプライヤーであるAMGクリティカル・マテリアルズが、ブラジルでの採掘事業拡大計画を発表しました。同社のリチウム精鉱工場は、現在年産9万トンだが、2024年第4四半期までに年産13万トンのフル生産能力を達成する予定です。
  • もうひとつの重要な動きとして、地元の鉱山事業体であるシグマ・リチウムは、国家開発銀行からの支援を受けて、2024年2月に9,940万米ドルの投資を宣言しました。ミナス・ジェライス州にあるシグマの第2工場は、年間生産量をほぼ2倍の51万トンにすることを目指しています。このような開発は、ブラジルのリチウムイオン電池サプライチェーンを強化することになります。
  • このような力学を考えると、ブラジルのHEV用電池市場は今後数年で大きく成長する可能性があります。

南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー産業概観

南米のハイブリッド電気自動車用バッテリー市場は半固体化しています。同市場の主要企業(順不同)には、Panasonic Holdings Corporation、Clarios(旧Johnson Controls International PLC)、VARTA AG、Contemporary Amperex Technology Co.Limited、BYD Company Ltd.などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2029年までの市場規模および需要予測(単位:米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 有利な政府政策
      • 電気自動車の普及拡大
    • 抑制要因
      • 原材料の需給ミスマッチ
  • サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威製品・サービス
    • 競争企業間の敵対関係
  • 投資分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 電池タイプ別
    • リチウムイオン電池
    • 鉛蓄電池
    • ナトリウムイオン電池
    • その他
  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • ブラジル
    • コロンビア
    • アルゼンチン
    • その他南米

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BYD Company Ltd
    • Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • Clarios(Formerly Johnson Controls International PLC)
    • LG Energy Solutions Ltd
    • VARTA AG
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Duracell Inc.
  • その他の有名企業一覧
  • 市場ランキング/シェア分析

第7章 市場機会と今後の動向

  • 電気自動車への固体電池の採用
目次
Product Code: 50003886

The South America Hybrid Electric Vehicle Battery Market size is estimated at USD 124.42 million in 2025, and is expected to reach USD 230.36 million by 2030, at a CAGR of 13.11% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the medium term, the growing adoption of electric vehicles due to various supportive government schemes is expected to drive the demand for the South American hybrid electric vehicle battery market during the forecast period.
  • On the other hand, the demand-supply mismatch of raw materials is expected to hinder the market's growth during the forecast period.
  • Nevertheless, the adoption of solid-state batteries for electric vehicles and automaker-battery manufacturer collaborations are expected to create vast opportunities for the South American hybrid electric battery market in the future.
  • Brazil is poised for substantial growth, driven by government initiatives aimed at increasing the number of electric vehicles to curb emissions.

South America Hybrid Electric Vehicle Battery Market Trends

Lithium-ion Batteries to Witness Significant Growth

  • During the forecast period, lithium-ion batteries are poised to dominate the South American hybrid electric vehicle battery market. Their rising popularity, outpacing other battery types, can be attributed to a favorable capacity-to-weight ratio, superior performance (including extended life and minimal maintenance), an impressive shelf life, and a notable decrease in price.
  • When compared to traditional lead-acid batteries, lithium-ion (Li-ion) batteries showcase distinct technical advantages. Li-ion batteries typically offer over 5,000 cycles, a stark contrast to the 400-500 cycles of lead-acid counterparts. Moreover, Li-ion batteries demand less frequent maintenance and replacement. They also maintain consistent voltage throughout their discharge cycle, ensuring prolonged efficiency for electrical components.
  • In recent years, major industry players have ramped up investments, focusing on economies of scale and R&D to boost lithium-ion battery performance. This surge in competition has led to a notable drop in lithium-ion battery prices. Due to technological advancements, manufacturing optimizations, and falling raw material costs, the average price of lithium-ion batteries plummeted from USD 780/kWh in 2013 to USD 139/kWh in 2023. Projections suggest a further dip to approximately USD 113/kWh by 2025 and USD 80/kWh by 2030. Such declining trends in battery costs are likely to make it a lucrative choice among all batteries in the electric vehicle (EV) industry, including hybrid EVs.
  • While the lithium-ion battery manufacturing industry in South America is still in its nascent stages, the continent's rich reserves of essential raw materials and the surging demand from diverse end-users signal a rapid market expansion.
  • For instance, South America boasts vast lithium reserves, a cornerstone for lithium-ion batteries. The region, often dubbed the Lithium Triangle, encompasses Argentina, Bolivia, and Chile, collectively housing over half of the globe's known lithium reserves. Chile stands out as the primary producer, thanks to its extensive lithium-rich brine deposits in the Atacama Desert. Bolivia, with its massive lithium reserves in Salar de Uyuni, faces extraction challenges, while Argentina's Puna region salt flats also play a significant role. Together, these nations are integral to the global lithium-ion battery production supply chain.
  • According to the US Geological Survey, in 2023, lithium production figures were notable: Chile produced around 44,000 metric tons, Argentina contributed 9,600 metric tons, and Brazil added 4,900 metric tons. This combined output underscores South America's pivotal role in the global lithium landscape.
  • South American countries are intensifying efforts to deepen their involvement in the electric vehicle supply chain. By capitalizing on their mineral wealth, boosting processing capacities, and eyeing vehicle manufacturing, nations like Argentina, Chile, Bolivia, and Brazil are strategizing to convert more mined lithium into battery chemicals and eventually into batteries and EVs. However, these collaborative efforts don't extend to production or pricing coordination.
  • In April 2023, BYD Co Ltd, China's leading electric vehicle manufacturer, announced plans for a USD 290 million lithium cathode factory in Chile's Antofagasta region, as reported by Chile's economic development agency, CORFO. Such investments are expected to proliferate in the coming years.
  • In mid-2023, the Argentinean government revealed plans for its inaugural lithium-ion battery plant. This facility will utilize lithium carbonate sourced and processed locally by US mining giant Livent Corporation. Constructed by YPF Tecnologia (Y-TEC), a subsidiary of the state-owned YPF, the plant signifies Argentina's move to add value to its rich lithium reserves. With a USD 7 million investment, the facility aims for an annual production capacity of 13MWh, translating to 1,000 stationary energy storage batteries. Additionally, it seeks to foster technology transfer with local firms eyeing lithium-ion battery production.
  • Given their lightweight nature, rapid charging capabilities, extended charging cycles, decreasing costs, and the region's abundant lithium reserves, lithium-ion batteries are set for rapid growth in the coming years.

Brazil to Witness Significant Growth

  • Brazil is poised to emerge as a dominant player in the South American hybrid electric vehicle (HEV) battery market in the near future. This surge is primarily fueled by the escalating demand for batteries across diverse sectors, notably electric mobility. Furthermore, the country's burgeoning EV industry is bolstered by supportive government initiatives and technological strides.
  • Recently, Brazil has seen a swift uptick in EV adoption, thanks to government-backed incentives. Illustrating this momentum, Brazil's EV car sales soared to approximately 52,000 units in 2023, a substantial leap from 18,500 units in 2022. This surge in EV sales is set to bolster batteries for the HEV market in the years ahead.
  • Starting in January 2024, Brazil imposed a 10% tax on imported 100% electric vehicles (EVs), with plans to escalate this to 18% in July and a steep 35% by July 2026. In response, several Chinese automakers are ramping up local investments. Notably, BYD is establishing a manufacturing complex, eyeing production by late 2024 or early 2025, while Great Wall Motor's plant is set to commence operations in 2024. Such moves are poised to bolster Brazil's domestic EV manufacturing and, consequently, the demand for HEV batteries.
  • Echoing a global trend, Brazil is actively working to curb carbon emissions and lessen its fossil fuel reliance. To facilitate this shift towards electric mobility, the government has rolled out various subsidies and incentives. A testament to this commitment is the Green Mobility and Innovation Programme launched in late 2023, offering over BRA 19 billion in tax incentives from 2024 to 2028 for companies pioneering low-emission transport technologies. Such endeavors are set to propel the EV landscape, including HEVs, thereby invigorating the HEV battery market.
  • Brazil's advancements in battery raw materials are poised to fortify its HEV battery supply chain. For instance, in May 2024, AMG Critical Materials, a prominent lithium supplier, unveiled plans to expand its mining operations in Brazil. Their lithium concentrate plant, currently ramping up from 90,000 mt/year, is on track to hit a full capacity of 130,000 mt/year by Q4 2024.
  • In another significant move, Sigma Lithium, a local mining entity, declared a USD 99.4 million investment in February 2024, with backing from the National Development Bank. Sigma's second plant in Minas Gerais aims to nearly double its output to 510,000 metric tons annually. Such developments are set to bolster Brazil's lithium-ion battery supply chain.
  • Given these dynamics, Brazil's HEV battery market is on the brink of substantial growth in the forthcoming years.

South America Hybrid Electric Vehicle Battery Industry Overview

The South America hybrid electric vehicle battery market is semi-consolidated. Some of the key players in the market (not in any particular order) include Panasonic Holdings Corporation, Clarios (Formerly Johnson Controls International PLC), VARTA AG, Contemporary Amperex Technology Co. Limited, and BYD Company Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Favourable Government Policies
      • 4.5.1.2 Growing Adoption of Electric Vehicles
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Demand-Supply Mismatch of Raw Materials
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Battery Type
    • 5.1.1 Lithium-ion Battery
    • 5.1.2 Lead-Acid Battery
    • 5.1.3 Sodium-ion Battery
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Colombia
    • 5.3.3 Argentina
    • 5.3.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BYD Company Ltd
    • 6.3.2 Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • 6.3.3 Clarios (Formerly Johnson Controls International PLC)
    • 6.3.4 LG Energy Solutions Ltd
    • 6.3.5 VARTA AG
    • 6.3.6 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.3.7 Duracell Inc.
  • 6.4 List of Other Prominent Companies
  • 6.5 Market Ranking/ Share Analysis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Adoption of Solid-State Batteries for Electric Vehicles