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市場調査レポート
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1632065

英国のリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Real Time Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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英国のリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のリアルタイム決済市場は、予測期間中にCAGR 11.45%を記録する見込みです。

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英国では2021年に34億件のリアルタイム取引が記録され、その結果、企業や消費者は9億5,000万米ドルのコスト削減を実現したと推定されます。この結果、同国のGDPの0.10%に相当する32億米ドルの追加経済生産高が創出されました。

リアルタイムの取引は2026年には58億件に増加し、消費者と企業の純節約額は18億米ドルに達すると予測されます。これは、同国の予測GDPの0.11%に相当し、38億米ドルの追加的な経済生産高を生み出すのに役立ちます。つまり、リアルタイム決済がもたらす潜在的な経済効果は未開拓のままということです。

Cebrによると、すべてのチャージがリアルタイム化された場合の理論上のインパクトは、2026年までに正式なGDPに2.7%を追加する可能性があるといいます。消費者がリアルタイム決済にアクセスするのは簡単で安価であるにもかかわらず、英国の決済はいまだに伝統的なツール、特にカードに強く縛られています。

COVID-19の大流行中、リアルタイム決済のシェアは比較的高かった(全取引の9.2%)が、2021年には、リアルタイム決済による消費者と企業の正味利益は、英国で9億5,000万米ドルに達しました。

このうち最大のものは、決済システム内の取引コスト削減による正味の節約です。1トランザクションあたりで見ると、英国のリアルタイム決済は現在、すべての非リアルタイム価格の加重平均ミックスよりも平均決済コストが14.1%低いです。

英国のリアルタイム決済市場の動向

利便性の高い決済オプションへのニーズの高まり

英国では、ロックダウンにより、2020年から2021年にかけて経済の大部分が停止しました。企業も在宅勤務に切り替えたため、出張費や都心での支出が減少しました。景況感と消費者信頼感の低下により、消費者は裁量的支出を減らし、企業投資の減少により、2020-21年のGDPは9.8%減少しました。

上記のような要因が支払総額の減少に寄与していることに加え、2020年の英国では、人々や企業の支払方法にも変化が見られました。これには、人々がコンタクトレス、オンライン、モバイルウォレットチャネルをより多く利用するようになったことが含まれ、主に現金決済が犠牲になった。パンデミックは英国のリアルタイム決済市場にも影響を与えました。

2020年、コロナウイルスの大流行が世界を襲い、私たちの生活や働き方に大きな影響を与えました。当然のことながら、これは英国の決済額にも影響を与え、2020年には11%減の356億円となった。

さらに、2020年のカード決済全体は減少し、カード決済のシェアは上昇し、2020年には全決済の半分以上(52%)がカード決済となった。これは、多くの小売業者がカードやコンタクトレスの利用を奨励していることに加え、ロックダウンにより多くの人がオンラインショッピングを選択したためです。同時に、実店舗やコンタクトを多用するサービスは閉鎖されました。

現金依存度の低下

  • 英国では、2020年も現金決済は長期的な減少を続け、パンデミックの結果、現金利用は前年比35%減となった。2017年以降、現金使用は毎年約15%ずつ減少していたため、2020年はこの減少が加速したことになります。これは、パンデミックによる現金利用への影響が主な原因であり、現金決済は他の多くの決済よりも大きな影響を受けました。
  • その結果、現金がCOVID-19トランスミッションの媒介となることを懸念して、小売業者は非接触型決済を推し進め、現金利用が多い多くの企業は閉鎖されました。
  • しかし、現金は2020年においても英国で2番目に使用頻度の高い決済手段であり続け、決済総数の5分の1弱に使用されています。全体的な決済件数は減少したもの、企業や消費者がオンライン・バンキングやモバイル・バンキングを利用して決済や送金を行うことが増えたため、ファスター・ペイメントでは力強い成長が見られました。
  • 特にモバイル・バンキングは力強い成長を続けており、利用者はこうしたサービスを利用して行う業務の幅を絶えず広げ、残高の確認にとどまらず、単発の支払いやその他の財務管理にも手を伸ばしています。
  • 英国における356億件の支払いの大部分は消費者によるもので、10件中9件近くを占めました。消費者による支払いの81%は自発的な買い物であり、残りの19%は定期的な請求や約束に対するものでした。

英国のリアルタイム決済業界の概要

消費者の嗜好が急速に変化する中、英国のリアルタイム決済市場は有利な選択肢となり、巨額の投資を集めています。巨大な成長ポテンシャルを背景に、新規参入企業による市場の細分化が進んでいます。サービス・プロバイダーは、製品イノベーションを促進するためにパートナーシップを結んでいます。

2021年、UK Financeの市場調査によると、若年層は年配層よりもアップルペイ、グーグルペイ、サムスンペイのいずれかを利用する可能性が高いです。2020年にモバイル決済に登録した人は、成人人口の3分の1近く(32%、1,730万人)に達し、2019年に比べて740万人(75%)増加しました。モバイル決済に注目した人のうち、84%が支払いを記録しました。これらの登録ユーザーの半数(50%)は、2週間またはそれ以上の頻度で支払いを行っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 英国における決済環境の進化
  • 英国におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が英国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネット普及率の増加
    • 伝統的バンキングの動向低下
    • 利便性の高い決済手段へのニーズの高まり
  • 市場の課題
    • オンライン決済詐欺増加の脅威
    • 政府規制の欠如
  • 市場機会
    • デジタル決済の成長を奨励する政府政策により、庶民の間でのリアルタイム決済の成長が期待されます。
  • デジタル決済業界における主な規制と基準
    • 英国全体の規制状況
    • 規制上の障害となりうるビジネスモデル
    • ビジネス情勢の変化に伴う開発余地
  • 主要事例と使用事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済タイプ別
    • P2P
    • P2B

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ACI Worldwide Inc.
    • Fiserv Inc.
    • Paypal Holdings Inc.
    • Mastercard Inc.
    • Google LLC(Google Pay)
    • VISA Inc.
    • Apple Inc.(Apple Pay)
    • Samsung Electronics(UK)Limited(Samsung Pay)
    • Diners Club International
    • Finastra Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91052

The United Kingdom Real Time Payments Market is expected to register a CAGR of 11.45% during the forecast period.

United Kingdom Real Time Payments - Market - IMG1

The UK recorded 3.4 billion real-time transactions in 2021, which resulted in an estimated cost savings of USD 950 million for businesses and consumers. This helped unlock USD 3.2 billion of additional economic output, representing 0.10% of the country's GDP.

With real-time transactions rising to 5.8 billion in 2026, net savings for consumers and businesses are forecast to climb to USD 1.8 billion. That would help to generate an additional USD 3.8 billion of economic output, equivalent to 0.11% of the country's forecasted GDP. That means the potential economic benefits of real-time payments remain untapped.

According to the Cebr, the theoretical impact of all charges being real-time could add 2.7% to formal GDP by 2026. Payments in the UK are still very much tied to traditional tools - especially cards - despite being easy and cheap for consumers to access real-time payments.

During the COVID-19 pandemic, a relatively strong real-time payments mix share (9.2% of all transactions), in 2021, net benefits for consumers and businesses of real-time payments hit USD 950 million in the United Kingdom.

The largest component of this was net savings through the transaction costs within the payments system. On a per-transaction basis, real-time payments in the UK currently have a 14.1% lower average payments cost than the weighted average mix of all non-real-time prices.

UK Real Time Payments Market Trends

Growing Requirement of Convenient Payment Options

In the United Kingdom, lockdowns resulted in large parts of the economy shutting down for details 2020-2021. Businesses also switched to working from home, reducing expenditure on travel and spending in city centers. The fall in business and consumer confidence saw consumers reduce discretionary spending while lower levels of business investment resulted in GDP falling by 9.8% in 2020-21.

Keeping above mentioned factors contributing to the fall in total payment volumes, 2020 in the UK also saw changes in how people and businesses paid. This included people making greater use of contactless, online, and mobile wallet channels, largely at the expense of cash payments. This is a permanent change to people's behavior, as in many other parts of people's lives; the pandemic has also affected UK real-time payment markets.

In 2020, the coronavirus pandemic hit the world, significantly impacting how most of us live and work. Unsurprisingly this also affected payment volumes in the UK, which declined by 11% to 35.6 billion in 2020.

Moreover, overall card payments in 2020 declined, and their share of payments increased, with over half (52%) of all payments made by cards in 2020. This was due to many retailers encouraging card and contactless use, along with lockdowns resulting in many people opting to shop online. At the same time, physical stores and contact-intensive services were shut down.

Declining Cash Dependency

  • In the United Kingdom, cash payments continued their long-term decline in 2020, with the pandemic resulting in cash use falling by 35% compared to the previous year. Since 2017 cash use had been declining by around 15% each year, so 2020 represented an acceleration of this decline. This is largely attributed to the impact of the pandemic on cash use, with cash payments being affected to a greater degree than many other payments.
  • They resulted in retailers pushing contactless payment options amid fears about cash being a vector for COVID-19 transmission, while many businesses with high levels of cash spend were closed.
  • However, cash remained the second most frequently used payment method in the UK in 2020, being used for just under a fifth of the total number of payments made. Despite overall payment volumes falling, strong growth was seen in Faster Payments as businesses and consumers increasingly used online and mobile banking to make payments and transfer money.
  • Mobile banking, in particular, continued to grow strongly, with users continually widening the range of tasks they perform using such services, exploring beyond checking their balances to make one-off payments and manage other aspects of their finances.
  • Consumers made the large majority of the 35.6 billion payments in the UK, accounting for nearly nine out of ten costs. Spontaneous purchases accounted for 81% of payments made by consumers, with the other 19% of payments being made for regular bills and commitments

UK Real Time Payments Industry Overview

With consumer preferences changing rapidly, the United Kingdom real-time payments market has become a lucrative option and thus, has attracted a huge amount of investments. Due to the huge growth potential, the market is moving towards fragmentation due to the new entrants. The service providers are engaging in partnerships to promote product innovation.

In 2021, according to UK Finance market research, younger people were more likely than older people to use either Apple Pay, Google Pay, or Samsung Pay. Nearly a third (32%, 17.3 million people) of the adult population had registered for mobile payments in 2020, an increase of 7.4 million people (75%) compared with 2019. Of those noted for mobile payments, 84% of these people recorded a payment. Half (50%) of these registered users made payments fortnightly or more frequently.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Evolution of the payments landscape in the United Kingdom
  • 4.4 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the United Kingdom
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the payments market in the United Kingdom

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Internet Penetration
    • 5.1.2 Decreasing Traditional Banking trend
    • 5.1.3 Growing Requirement of Convenient Payment Options
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Threat of Growing Online Payment Fraud
    • 5.2.2 Lack of Government Regulation
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Government Policies Encouraging the Growth of Digital Paymentis expected to aid the growth of Real Time Payment methods amongst commoners
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
    • 5.4.1 Regulatory Landscape Across the United Kingdom
    • 5.4.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks
    • 5.4.3 Scope for Development in Lieu of Evolving Business Landscape
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Type of Payment
    • 6.1.1 P2P
    • 6.1.2 P2B

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ACI Worldwide Inc.
    • 7.1.2 Fiserv Inc.
    • 7.1.3 Paypal Holdings Inc.
    • 7.1.4 Mastercard Inc.
    • 7.1.5 Google LLC (Google Pay)
    • 7.1.6 VISA Inc.
    • 7.1.7 Apple Inc. (Apple Pay)
    • 7.1.8 Samsung Electronics (UK) Limited (Samsung Pay)
    • 7.1.9 Diners Club International
    • 7.1.10 Finastra Limited

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market