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市場調査レポート
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1635344

ドイツのリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Germany Real Time Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 199 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ドイツのリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 199 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのリアルタイム決済市場は予測期間中にCAGR 31.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • ノンバンクの決済サービスプロバイダー(PSP)や銀行が開発した新しい決済技術の台頭により、企業や消費者は幅広い決済手段を利用できるようになりました。技術の進歩に伴い、これらの設備は先進的API、AI、モバイルバンキングソリューションの力を活用し、フィンテックの世界を再構築しています。
  • リアルタイム決済は、現金を愛するドイツ人をデジタル決済に移行させるゲームチェンジャーとして注目されています。SCT Instは、クレジットカードにまつわる文化的なマイナスイメージを解消します。FSIのデータによると、多くの中小銀行は、リアルタイム決済モードの取引サービスやソリューションを消費者に提供するため、技術サービスプロバイダー経由の決済を選択しています。ドイツにおけるリアルタイム決済は、2027年までに小売決済取引全体の37%を占めるようになると予想されています。
  • ドイツでは、ユーロ圏における最近の規制改革に伴い、大きな変革が起きています。多くの大手企業が、ビジネスとFintechソリューション・プロバイダーとしての地位を確立する機会を利用しようとしています。例えば、ユーロ単一決済圏(SEPA)の設立、決済サービス指令(PSD2)、ユーロ小売決済委員会(ERPB)の設立などが市場の成長を後押ししています。
  • COVID-19の流行はデジタルトランスフォーメーションの起爆剤となり、経済の「イノベーション加速装置」となりました。市場参入企業はeコマースに重点を移し、オンラインでの買い物を増やしており、市場はすでに大きな変貌を遂げています。パンデミック(世界的大流行)の激化や、ロックダウンやタッチレス決済のような規制の変更は、産業に恩恵をもたらしました。それに伴い、付加サービスとしての保険、特に購入者保護(PayPalやクレジットカード・プロバイダーが提供するものなど)のような機能も登場しました。特典や特別オファーに対するキャッシュバック・ポイントは、一部の参加者にアピールしています。
  • リアルタイム決済ソリューションは、消費者や企業に、すぐに資金にアクセスでき、ボタン1つで資金を移動できる利便性を容易に提供したが、新たな決済インフラの導入コスト、決済に関連する金融犯罪、技術障害、サイバー攻撃などに関する課題もあり、産業は設立当初から直面しています。

ドイツのリアルタイム決済市場動向

P2Bセグメントが市場の主要シェアを占める

  • ACI Worldwideが発表したレポートによると、ペイメントフロートとは、まだ決済されていない銀行口座への入金です。現在リアルタイム決済が普及しているドイツの企業や消費者は、2021年には決済フロートの減少により、3億1,300万米ドルの効率化を実現すると予測されています。インスタントペイメントの導入により、ドイツでは浮動時間が短縮され、2021年には1日当たり48億2,300万米ドルの取引総額が削減されます。この運転資金により、同年に推定1億1,400万米ドルの確定生産が促進されました。
  • 最近、EPC(欧州決済協議会)は2022年6月、P2B取引に関わるQRコード(モバイル主導型(SEPA)決済)の標準化の最終版を発表し、即時信用送金(SCT)決済と送金の規制機関の必要性に対処しました。
  • ドイツ連邦銀行の調査によると、2021年末時点で、ドイツのデビットカードによる決済の4件中3件(73%)がNFC技術を利用した非接触型でした。ドイツでは1億枚以上のカードが流通しています。このシステムはドイツの銀行部門によって運営されており、VisaやMastercardのような国際的なクレジットカード会社から独立しているため、近い将来、リアルタイム決済においてドイツが有利になると予想されています。
  • リアルタイム決済市場は、インスタントペイメントのドイツ市場を牽引する重要な要因となっている新たな参入企業の採用よって、大きな変化を経験しています。 N26銀行は、この地域でリアルタイム決済ソリューションを提供する最初の組織のひとつであり、これらのシステムの鍵は、新しいデジタルバンキングアプリケーションプログラミングインターフェース(API)にあります。
  • 最近、ドイツの貯蓄銀行は、顧客がインスタントペイメントとして取引を行える新機能を導入しました。しかし、この新機能は、受け手の銀行もインスタントペイメントに対応している場合にのみ機能します。技術的な進歩とこの地域におけるリアルタイム決済モードの適応率に伴い、ドイツではすでにこの技術の早期導入グループに加わる金融機関が増えており、これがドイツのリアルタイム決済市場を牽引する重要な要因となっています。

eコマースが市場を牽引するカギとなる

  • パンデミック以降、ドイツのeコマース事業は急成長しており、コロナウイルスの大流行中も地域全体で売上が伸びています。例えば、Postnordが発表した2021年のeコマースビジネスに関するレポートでは、人口の約94%がオンラインショッピングを利用しており、これは6,210万人の消費者に相当します。同レポートはまた、ドイツではほとんどのB2C企業がPaypal、Apple Pay、Googleペイといったベンダーとのリアルタイム決済を好んでいることも示唆しています。
  • Postnordの最近の調査でも、ドイツは欧州人がオンラインで買い物をする国の第4位(各国(中国、米国、英国)から買い物をした数百万人の数)に位置しています。これは欧州の消費者全体の約26%にあたる。この調査ではまた、この地域で好まれる決済ゲートウェイはPayPalまたは同様のオプションで50%、次いで請求書が21%、デビットカードまたはクレジットカードが17%であることが示唆されました。
  • 発表された報告書(2021 European E-commerce Report)によると、ドイツでは全人口の96%がインターネットにアクセスしており、そのうちの88%がオンラインで商品やサービスを購入しています。
  • 世界の大流行により、ビジネスを行うシナリオ全体が変化しました。即座に取引を行う必要性が高まり、産業全体でデジタル決済ソリューションの強化が必要となっています。コンテクスチュアル・コマースが台頭し、労働者、商人、顧客、サプライヤーが、24時間365日のライフスタイルに合った迅速な取引方法を導入できるようになっています。
  • ドイツの新しい技術改革と規制の進展により、リアルタイム決済システムの市場は異質なものとなっています。その主要理由は、デジタル化の進展、顧客行動の変化、NFCやQRコードなどの技術を導入したPSD2規制の登場です。

ドイツのリアルタイム決済産業概要

消費者の嗜好が急速に変化する中、この市場は有利な選択肢となっており、そのため巨額の投資が集まっています。巨大な成長の可能性があるため、新規参入により市場は細分化に向かっています。サービスプロバイダーは製品イノベーションを促進するためにパートナーシップを結んでいます。

  • 2022年6月-ドイツを拠点とするデジタル決済処理会社ePayとEuronet Worldwideは、追加製品の発売を発表しました。ePayは、ビジネスインセンティブ、ギフトカード、オムニチャネル・コマースのためのeコマース、カード受入、モバイルなどの決済ソリューションのポートフォリオを提供しています。これらのサービスには、POS、エンド・ツー・エンドのATM、カード・アウトソーシングソリューション、カード発行、加盟店獲得サービスなどが含まれます。
  • 2022年5月-クロスボーダー送金産業の主要企業であるEuronet Worldwide, Inc.の事業部門であるRia Money Transferは、スウェーデンに本社を置く国際電話サービスプロバイダーであるRebtelとの新たな提携を発表しました。この提携により、Riaの国際送金サービスはRebtelのデジタルプラットフォームに直接組み込まれ、Rebtelの顧客は世界中の大切な人への送金を簡単かつ便利に行えるようになります。Riaは170の国と地域で銀行口座、モバイルウォレット、現金への決済を提供しており、世界最大のリアルタイム国際決済ネットワークであるEuronetのDandelionサービスを利用しています。送金機能を組み込むことは、フィンテックセグメントへの参入を希望する通信事業者にとってユニークな成長機会となります。
  • 2021年6月-Deutsche BankとFiservは、加盟店向けの決済ソリューションを提供するジョイントベンチャーを設立します。このジョイントベンチャーは、Cloverの決済アクセプタンスソリューションとドイツ銀行の統合バンキングサービスを組み合わせたものです。この合弁事業は中小・中堅企業(SME)にサービスを提供し、規制当局の承認を経てフランクフルト・アム・マインに拠点を置いています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 国内における決済環境の進化
  • 国内におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が同国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及
    • 従来型バンキングへの依存度の低下
    • 利便性の向上
  • 市場課題
    • 決済詐欺
    • 現金への依存
  • 市場機会
    • デジタル決済の成長を奨励する政府施策により、庶民の間でのリアルタイム決済の成長が期待
  • デジタル決済産業における主要規制と基準
    • 世界各国の規制状況
    • 規制上の障害となりうるビジネスモデル
    • ビジネス情勢の変化に伴う開発余地
  • 主要事例と使用事例の分析
  • 全取引に占めるリアルペイメント取引のシェアと主要国の取引量・取引額の地域別分析
  • 非現金取引に占めるリアルペイメント取引の割合と主要国の地域別取引量分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済タイプ別
    • P2P
    • P2B

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ACI Worldwide, Inc.
    • Mastercard Inc.
    • Finastra International GmbH
    • PayPal Holdings, Inc.
    • Fiserv, Inc.
    • Fidelity National Information Services, Inc.(FIS Inc.)
    • Wirecard AG
    • Worldpay, Inc.
    • Temenos AG
    • Visa Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
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The Germany Real Time Payments Market is expected to register a CAGR of 31.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • With the rise of new payment technologies developed by non-bank payment service providers (PSPs) and banks, businesses and consumers now have a wide range of payment instruments. With the rise of technological advancement, these facilities are reshaping the fintech world, leveraging the power of advanced API, AI, and mobile banking solutions.
  • Real-time payments are being touted as a game-changer for moving cash-loving Germans into digital payments. SCT Inst solves the negative cultural association of credit cards. As per the data by FSI Many smaller banks have opted to use payments via a technical service provider to deliver real-time payment mode transactional services and solutions for consumers. Real-time payments in Germany are expected to make up 37 percent of all retail payment transactions by 2027.
  • Germany has been experiencing a major transformation with the recent regulatory reforms in the Euro region. Many major players are trying to take advantage of the opportunity to establish themselves as a business and Fintech solution provider. For instance, the establishment of the Single Euro Payments Area (SEPA), Payment Services Directive (PSD2), and the establishment of the Euro Retail Payments Board (ERPB) have aided the growth of the market.
  • The COVID-19 pandemic has turned out to be a catalyst for digital transformation and thus an 'innovation accelerator' for the economy. The market has already been going through a major transformation, with participants shifting focus toward e-commerce to do more shopping online. Pandemic intensification and changes in regulation like lockdown and touchless payments benefitted the industry. Along came features like Insurance as an added service, particularly in buyer protection (e.g., as provided by PayPal and credit card providers). Cashback points for rewards and special offers appeal to some participants.
  • The real-time payment solution has easily given consumers and businesses the luxury of ready access to funds and the convenience of transferring them with a single button; however, there are also challenges related to the cost of adopting a new payment infrastructure, financial crimes related to payments, technological failure, and cyberattacks, which the industry has faced since its inception.

Germany Real Time Payments Market Trends

P2B Segment Will hold The Major Share of the Market

  • According to a report published by ACI Worldwide, a payment float is a deposit into a bank account that has not yet been cleared. With its current share of real-time adoption, German businesses and consumers will gain an estimated net efficiency saving of USD 313 million in 2021, driven by a reduction in the payment float. Instant payments unlocked a total transaction value of USD 4,823 million daily in 2021 through a reduced float time in Germany. This working capital facilitated an estimated USD 114 million of firm output in the same year.
  • Recently in June 2022 EPC (European payment council) publishes the final version of the standardization of QR codes ( mobile-initiated ( SEPA) payment) involving the P2B mode of transaction addressing the need for a regulatory body for Instant credit transfer (SCT) payment and transfers, which seems to make real-time payment more secured in upcoming future. looking forward to these regulatory reforms Germany is expected to double its real-time payments volume by 2026.
  • As per the study by Deutsche Bundesbank at the end of 2021, three out of four (73%)payments of the debit card in Germany were contactless using NFC Technology. In Germany, there are more than 100 million cards in circulation. The system is operated by the German banking sector and is independent of international credit card companies like Visa and Mastercard which is expected to favor Germany in real-time payment settlement in the near future.
  • Real-time payment market has been experiencing tremendous changes with the introduction of new players which has been a key factor to drive the market for instant germany N26 bank one of the first organizations to provide real-time payment solutions in the region key to these sytems lies in the new digital banking application programming interfaces - APIs.
  • Recently, Germany's savings banks introduced a new feature allowing customers to make a transaction as an instant payment. But it only works if the receiving bank also supports instant payments. With technological advancement and the adaptation rate of the real-time payment mode in the region, an increasing number of lenders in Germany have already joined the group of early adopters of the technology, which has been a key factor in driving the real-time payment market in Germany.

Ecommerce will be the Key to Drive The Market

  • Germany's e-commerce business has proliferated since the pandemic, and sales have increased across the region during the coronavirus pandemic. For Instance, the report posted on eCommerce business 2021 by Postnord reflects approximately 94 % of the population is shopping online, which is 62.1 million consumers. The report also suggested that most B2C companies prefer real-time payment settlement with vendors like Paypal, Apple Pay, and Google pay in Germany.
  • The recent survey from Postnord also reflects that Germany is at 4th position in countries where Europeans shop online (number of millions who shopped from each country (China, USA, and the UK). It's approximately 26 % of the total consumers in the European region. The study also suggested that the preferred payment gateway in the area be PayPal or a similar option at 50%, followed by invoices at 21%, debit or credit card at 17 %.
  • As per the report (2021 European E-commerce Report) published, 96 % of the total population in Germany have access to the internet estimated growth rate of 1 %, and 88% of that internet user that bought goods or services online growth rate expected to be 2%from the previous year 2020.
  • The global pandemic has changed the entire scenario of doing business; an increased need for immediate transactions and enhanced digital payment solutions across industries have become necessary. Contextual commerce is on the rise - allowing workers, merchants, customers, and suppliers to implement a quicker way to do business that fits into their 24/7/365 lifestyle.
  • With the country's new technological reforms and regulations advancement, Germany has a heterogeneous market for real-time payment systems. The key reasons are the growing digitalization level, changes in customer behavior, and the advent of the PSD2 regulation by deploying technologies such as NFC or QR codes.

Germany Real Time Payments Industry Overview

With consumer preferences changing rapidly, the market has become a lucrative option and thus, has attracted a huge amount of investments. Due to the huge growth potential, the market is moving towards fragmentation due to the new entrants. The service providers are engaging in partnerships to promote product innovation.

  • June 2022 - Germany-based digital payments processing company ePay and Euronet Worldwide announced additional product launches. ePay offers a portfolio of business incentives, gift cards, and payment solutions, such as eCommerce, card acceptance, and mobile for omnichannel commerce. These services include point-of-sale (POS), end-to-end ATM, card outsourcing solutions, card issuance, and merchant acquisition services.
  • May 2022 - Ria Money Transfer, a business segment of Euronet Worldwide, Inc., a key player in the cross-border money transfer industry, announced a new partnership with Rebtel, an international calling service provider based in Sweden. The partnership embeds Ria's international money transfer service directly into Rebtel's digital platform, making it easy and convenient for Rebtel's customers to send money to loved ones worldwide. Ria offers payments to bank accounts, mobile wallets, and cash across 170 countries and territories and is powered by Euronet's Dandelion service, the world's largest real-time international payments network. Embedding a money transfer feature presents a unique growth opportunity for Telcos wanting to enter the fintech space.
  • June 2021 - Deutsche Bank and Fiserv are entering into a Joint venture to provide a payment solution for merchants. The joint venture is to combine Clover's payment acceptance solution with Deutsche Bank's integrated banking services. The joint venture will serve small, medium-sized, and small, medium-sized enterprises (SMEs) and will be based in Frankfurt am Main, pending regulatory approval.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Evolution of the payments landscape in the country
  • 4.4 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Smartphone Penetration
    • 5.1.2 Falling Reliance on Traditional Banking
    • 5.1.3 Ease of Convenience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Payment Fraud
    • 5.2.2 Existing Dependence on Cash
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Government Policies Encouraging the Growth of Digital Paymentis expected to aid the growth of Real Time Payment methods amongst commoners
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
    • 5.4.1 Regulatory Landscape Across the World
    • 5.4.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks
    • 5.4.3 Scope for Development in Lieu of Evolving Business Landscape
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of Real Payments Transactions as a share of all Transactions with a regional breakdown of key countries by volume and transacted value
  • 5.7 Analysis of Real Payments Transactions as a share of Non-Cash Transactions with a regional breakdown of key countries by volumes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Payment
    • 6.1.1 P2P
    • 6.1.2 P2B

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ACI Worldwide, Inc.
    • 7.1.2 Mastercard Inc.
    • 7.1.3 Finastra International GmbH
    • 7.1.4 PayPal Holdings, Inc.
    • 7.1.5 Fiserv, Inc.
    • 7.1.6 Fidelity National Information Services, Inc. (FIS Inc.)
    • 7.1.7 Wirecard AG
    • 7.1.8 Worldpay, Inc.
    • 7.1.9 Temenos AG
    • 7.1.10 Visa Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET