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市場調査レポート
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1636617

アジア太平洋のリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Real Time Payment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
アジア太平洋のリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のリアルタイム決済市場は予測期間中にCAGR 32.5%を記録する見込み。

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主要ハイライト

  • インド、中国、タイ、ベトナムなどの新興国の消費者、企業、政府は、より簡単で経済的な安全性を得るために迅速な決済を採用し、ソリューションの需要を高めています。
  • 同市場を支えているのは、世界の携帯電話の普及と、ベンダーと購入者間の金銭取引を迅速に清算・精算したいというニーズの高まりです。さらに、ウェブベースのビジネス販売業者や小売店オーナーによるリアルタイム決済ソリューションの受け入れ拡大により、市場の発展が予測されます。これらのシステムには、他の電子的手法よりも速い取引速度、リアルタイム通信、広範なデータ取引、24時間365日のベンダーや企業組織へのアクセスといった利点があります。
  • さらに、キャッシュレス取引の増加や、ネットバンキングやモバイルバンキングなどのシステムに対する買い物客の嗜好の高まりも、産業の拡大に拍車をかけると考えられます。Samsung Pay、Google Pay、Apple Payといったフィンテックの普及により、産業は大きく成長する可能性が高いです。さらに、これらのサービス/サービス機関と地方銀行が一体となった取り組みを拡大し、スピーディーな立替払いやマネーレス決済の提供などの先進的な取り組みを開始することで、産業はさらに加速すると考えられます。
  • ACI WorldwideとCentre for Economics and Business Researchの調査「Globaldata's Prime-Time for Real-Time 2022」(Cebr)によると、タイは世界第4位の国です。タイはリアルタイム取引に関して世界第4位の国で、97億件でした。2021年には、リアルタイム決済の普及により、企業や消費者は13億米ドルを節約し、その結果、同国のGDPの1.12%に相当する60億米ドルの追加経済生産が見込まれます。
  • COVID-19の結果として課されたロックダウンはeコマースや食品アプリを強化し、リアルタイム決済ビジネスをも牽引しました。例えば、ACIによると、2021年のインドにおける決済取引量全体に占めるリアルタイム決済の割合は31.3%に達しています。これは、UPIベースのモバイル決済アプリやQRコード決済が加盟店に受け入れられたことに加え、COVID-19の流行期間中にデジタル決済の利用が増加したためです。

アジア太平洋リアルタイム決済市場動向

インドが取引量と経済成長でリード

  • ACIの調査によると、リアルタイム決済は2026年にインドのGDPを459億米ドル押し上げると予想されており、その頃にはリアルタイム決済の取引量は2,060億件を超えるとみられています。
  • ACIの推定によると、2021年のインドのリアルタイム決済取引額は486億件で、中国(180億件)の3倍以上、米国、カナダ、英国、フランス、ドイツ(75億件)の7倍近くに達します。
  • UPIベースのモバイル決済アプリやQRコード決済の加盟店導入や、COVID-19の流行時にデジタル決済の利用が増加したことが奏功し、昨年の決済取扱高全体に占めるリアルタイム決済の割合は31.3%に達しました。消費者が現金からモバイルベースのリアルタイム決済に急速に移行し、ペイメントカードを使用しなくなったため、決済取引高全体に占めるリアルタイム決済の割合は2026年には70%以上に上昇すると予想されています。
  • 世界の小売業者、銀行、資本市場組織向けに技術ソリューションを提供する著名なプロバイダーであるFISの最新の世論調査によると、COVID-19の大流行により、インドの1日のリアルタイム取引は4,100万件に倍増しました。
  • ACI Worldwideが提供したレポートによると、インドのリアルタイム決済市場は、米国、英国、カナダ、オーストラリアなどの他の市場と比較して、十分に発展しています。"Prime Time For Real-Time 2022 "と題されたレポートによると、インドのリアルタイム決済には、近年利用が拡大している即時決済サービス(IMPS)とユニバーサル・ペイメント・インターフェース(UPI)があります。これらはまた、インドのリアルタイム決済の主要な推進力であると考えられています。
  • インドにおけるユニバーサル・ペイメント・インターフェース(UPI)の取引額は、2022年4月時点で9兆8,000億インドルピーを超えると推定されています。これは前月から少し上昇したもの、UPIの取引額は5,500億インドルピーに満たなかった2018年8月から大きく上昇していました。UPIは2016年に導入されたインド国家決済公社(NPCI)のプラットフォームです。PhonePeやGooglePayのような決済サービスプロバイダーの利用者が、NPCIをスイッチとして銀行と接続し、送金できるようにするものです。IMPSのような以前の取引方法よりも利用しやすくなっています。

スマートフォンとインターネットの普及が市場を牽引

  • スマートフォンは、常にインターネットに接続する必要性から、インドのみならず世界的に最も普及しているデバイスとなっています。特に都市部に住み、多忙なライフスタイルを送る人々は、外出先でのコミュニケーションに慣れています。可処分所得の増加や(EMIなどの)簡単な融資オプションのおかげで、スマートフォンの所有はもはや贅沢品ではなくなりました。これは、インドのような膨大な労働人口を抱える新しい国にとっては現実です。さらに、携帯電話メーカー間の熾烈な競争と技術の進歩により、スマートフォンの価格は下がり続け、購入しやすい価格と販売台数が増加しています。
  • アジア太平洋の通信事業者は、モバイルネットワークとサービスの規模と有用性を活用し、大企業や中小企業がインダストリー4.0の目標に沿った新しいデジタルソリューションを導入するのを支援しており、その中で5GとIoTは重要な役割を果たすと考えられます。この地域では、5Gネットワーク展開の第2波が始まっており、インド、インドネシア、マレーシアで5G関連の活動がいくつか行われています。
  • これらの市場の一部で5Gがイントロダクションを迎えることで、低所得層ユーザー向けのより手頃な価格の5Gデバイスの大量製造や、新興国市場の消費者や企業向けの斬新な5Gアプリケーションの開発が促進される可能性があります。GSMA Mobile Economy Report 2021によると、2025年末までに、5Gはモバイル接続総数で2Gと3Gを上回り、全接続数の14%を占めるようになります。
  • 接続性は、アジア太平洋がパンデミックに対処し、最終的にはそこから脱却するために、経済を再建し、将来の衝撃に強くする上で非常に重要になります。5Gネットワーク、クラウドサービス、エッジコンピューティング、AI、ビッグデータ、モノのインターネットはすべて、パンデミック後のデジタル経済の可能性をフルに引き出し、リアルタイム決済市場を後押しする上で極めて重要な役割を果たすと考えられます。
  • 送金に携帯電話を使うことは、今やアジア太平洋全域で受け入れられているだけでなく、新たな常識となっています。中国のAliPayとWeChat Pay、インドのPayTM、インドネシアのOVO、ShopeePay、LinkAja、GoPay、日本と台湾のLINE Pay、韓国のKakao Pay、マレーシアとシンガポールのGrabPay、インドのGpayとPaytmなどが市場をリードしています。

アジア太平洋リアルタイム決済産業概要

アジア太平洋のリアルタイムペイメント市場は、様々な地域参入企業が存在するため競争が激しいです。顧客の嗜好が急速に変化する中、市場の魅力が高まり、多額の投資が集まっています。市場開拓の可能性が大きいため、新規参入企業によって市場は細分化されています。製品革新を促すため、サービスプロバイダーは提携を結んでいます。

  • 2022年1月-インド国家決済公社(NPCI)の国際決済部門であるNPCI International Payments Limited(NIPL)は、オランダを拠点とする世界の決済インフラ企業であるTerraPayと覚書を締結し、有効なUPI IDを持つインド人がTerraPayの安全な決済技術を通じて銀行口座にリアルタイムで国際決済を受けられるようにしました。
  • 2022年1月-デジタルP2P決済の成長における世界的リーダーであるMoneyGram International, Inc.は、Digital Wallet Corporationとの戦略的提携を発表しました。この世界のフィンテック企業は、日本最大のモバイル送金サービスとデジタルウォレットであるSmiles Mobile Remittance(Smiles)を所有しています。日本の消費者は、MoneyGramの世界の決済レールとほぼリアルタイムの機能に支えられたスマイルズのモバイルアプリを使って、世界200以上の国と地域に送金できるようになりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 国内における決済環境の進化
  • 同地域におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が同国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の増加
    • 従来型バンキングへの依存度の低下
    • 利便性の向上
  • 市場課題
    • 決済詐欺
    • 現金への依存
  • 市場機会
    • デジタル決済の成長を奨励する政府施策により、庶民の間でのリアルタイム決済の成長が期待
  • デジタル決済産業における主要規制と基準
    • 世界各国の規制状況
    • 規制上の障害となりうるビジネスモデル
    • ビジネス情勢の変化に伴う開発余地
  • 主要事例と使用事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済タイプ別
    • P2P
    • P2B
  • 地域別
    • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fiserv Inc.
    • Paypal Holdings Inc.
    • Mastercard Inc.
    • FIS Global
    • VISA Inc.
    • Apple Inc.
    • Alipay(Ant Financials)
    • SIA SpA
    • Finastra
    • ACI Worldwide Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91181

The Asia Pacific Real Time Payment Market is expected to register a CAGR of 32.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Consumers, businesses, and governments in emerging nations such as India, China, Thailand, Vietnam, etc., are adopting quick payments to gain greater ease and financial security, driving up demand for the solutions.
  • The market is primarily supported by the growing use of cell phones worldwide and the ever-increasing desire for quick clearing and reimbursement of money transactions between vendors and purchasers. Furthermore, the market is predicted to develop due to the growing acceptance of real-time payment solutions by web-based business sellers and retail location owners. These systems offer advantages such as faster transaction speeds than other electronic techniques, real-time communications, extensive data transactions, and vendor and corporate organization accessibility 24 hours a day, seven days a week.
  • Additionally, rising volumes of cashless transactions and a growing shopper preference for systems like net and mobile banking will add to industry expansion. Due to the increasing popularity of FinTech administrations such as Samsung Pay, Google Pay, and Apple Pay, the industry is likely to grow significantly. Furthermore, expanding the combined efforts of these services/service organizations and regional banks to launch advancements, such as the provision of speedy advances and money-less payments, would accelerate the industry even further.
  • According to ACI Worldwide and the Centre for Economics and Business Research's research, Globaldata's Prime-Time for Real-Time 2022, (Cebr). Thailand was the fourth-largest country in the world regarding real-time transactions, with 9.7 billion. In 2021, widespread adoption of real-time payments was expected to save businesses and consumers USD 1.3 billion, resulting in USD 6 billion in additional economic production, representing 1.12% of the country's GDP.
  • Lockdowns imposed as a result of COVID-19 enhanced e-commerce and food apps, driving the real-time payments business as well. Real-time payments, for example, accounted for 31.3 percent of overall payments transaction volume in India in 2021, according to ACI, owing to merchant acceptance of UPI-based mobile payment apps and QR code payments, as well as increasing use of digital payments during the Covid-19 outbreak.

APAC Real Time Payment Market Trends

India to lead in terms of Volume of Transactions and economic growth

  • According to a survey by ACI, real-time payments are expected to enhance India's GDP by USD 45.9 billion in 2026, with real-time payments transaction volumes expected to top 206 billion by then.
  • According to an ACI estimate, India accounted for 48.6 billion real-time transactions in 2021, over three times that of China (18 billion transactions) and nearly seven times that of the United States, Canada, the United Kingdom, France, and Germany (7.5 billion).
  • Real-time payments accounted for 31.3% of overall payments transaction volume last year, thanks to merchant adoption of UPI-based mobile payment apps and QR code payments and increased use of digital payments during the Covid-19 outbreak. Real-time payments' proportion of overall payments volume is expected to climb to over 70% in 2026, as consumers rapidly transition from cash to mobile-based real-time payments, skipping payment cards.
  • According to the latest FIS poll, a prominent provider of technology solutions for retailers, banks, and capital markets organizations globally, India's daily real-time transactions have doubled to 41 million due to the COVID-19 pandemic.
  • According to a report provided by ACI Worldwide, the Indian real-time payments market is well developed compared to other markets such as the United States, the United Kingdom, Canada, and Australia. The Immediate Payment Service (IMPS) and Unified Payments Interface (UPI), both of which have witnessed considerable usage in recent years, are among India's real-time payments, according to the paper titled "Prime Time For Real-Time 2022." These are also considered to be India's primary drivers of real-time payments.
  • The universal payment interface (UPI) transactions in India were estimated to be worth over 9.8 trillion Indian rupees as of April 2022. Although this was a little rise from the previous month, the value of UPI transactions had climbed significantly from August 2018, when it was less than 550 billion Indian rupees. UPI was a National Payments Corporation of India (NPCI) platform introduced in 2016. It allows users of payment service providers like PhonePe or GooglePay to connect with banks and transfer money using NPCI as a switch. It's easier to utilize than earlier transaction methods like IMPS.

Increased Smartphone and Internet Penetration to drive the Market

  • Smartphones have become the most popular device in India and globally due to the continual need to be connected. People, especially those who live in urban areas and have hectic lifestyles, have become accustomed to communicating on the go. Smartphone ownership is no longer a luxury, thanks to increased disposable income levels and simple financing options (such as EMI). This is a reality for a new country with a huge working population, such as India. Furthermore, tight rivalry among handset manufacturers and technological advancements continue to drive down smartphone prices, increasing affordability and sales growth.
  • Operators around the Asia Pacific are leveraging the scale and utility of mobile networks and services to help large and small businesses implement new digital solutions in accordance with Industry 4.0 goals, in which 5G and IoT will play significant roles. In the area, the second wave of 5G network rollouts has commenced, with several 5G-related activities taking place in India, Indonesia, and Malaysia.
  • The introduction of 5G in some of these markets could encourage the mass manufacture of more affordable 5G devices for lower-income users and the development of novel 5G applications for consumers and businesses in emerging markets. By the end of 2025, 5G will have surpassed 2G and 3G in total mobile connections, accounting for 14% of all connections, according to the GSMA Mobile Economy Report 2021.
  • Connectivity will be critical in rebuilding economies and making them more resilient to future shocks as the Asia Pacific continues to deal with and eventually emerge from the pandemic. 5G networks, cloud services, edge computing, AI, big data, and the Internet of Things will all play a crucial part in realizing the full potential of a post-pandemic digital economy, boosting the real-time payments market.
  • The usage of a mobile phone for money transfer is now not only acceptable but also the new normal throughout the Asia Pacific. AliPay and WeChat Pay in China, PayTM in India, OVO, ShopeePay, LinkAja, and GoPay in Indonesia, LINE Pay in Japan and Taiwan, Kakao Pay in South Korea, GrabPay in Malaysia and Singapore, and Gpay and Paytm in India are among the market leaders.

APAC Real Time Payment Industry Overview

The Asia-Pacific Real Payment Market is competitive owing to the presence of various regional players. With quickly changing customer preferences, the market has become a lucrative choice, attracting a large amount of investment. Because of the enormous development potential, the market is fragmenting due to new entrants. To encourage product innovation, service providers are forming alliances.

  • In January 2022 - NPCI International Payments Limited (NIPL), the international payments arm of the National Payments Corporation of India (NPCI), has signed a memorandum of understanding with TerraPay, a Netherlands-based global payments infrastructure company, to enable Indians with an active UPI ID to receive real-time, international payments into their bank accounts via TerraPay's secure payments technology.
  • January 2022 - MoneyGram International, Inc., a global leader in the growth of digital P2P payments, has announced a strategic relationship with Digital Wallet Corporation. This global fintech firm owns Smiles Mobile Remittance (Smiles), Japan's largest mobile money transfer service and digital wallet. Consumers in Japan may now send money to more than 200 countries and territories worldwide using the Smiles mobile app, which is backed by MoneyGram's global payment rails and near real-time capabilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Evolution of the payments landscape in the country
  • 4.4 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the Region
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Smartphone Penetration
    • 5.1.2 Falling Reliance on Traditional Banking
    • 5.1.3 Ease of Convenience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Payment Fraud
    • 5.2.2 Existing Dependence on Cash
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Government Policies Encouraging the Growth of Digital Paymentis expected to aid the growth of Real Time Payment methods amongst commoners
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
    • 5.4.1 Regulatory Landscape Across the World
    • 5.4.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks
    • 5.4.3 Scope for Development in Lieu of Evolving Business Landscape
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Payment
    • 6.1.1 P2P
    • 6.1.2 P2B
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 Asia Pacific
    • 6.2.2 China
    • 6.2.3 India
    • 6.2.4 Japan
    • 6.2.5 South Korea
    • 6.2.6 Rest of the Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Fiserv Inc.
    • 7.1.2 Paypal Holdings Inc.
    • 7.1.3 Mastercard Inc.
    • 7.1.4 FIS Global
    • 7.1.5 VISA Inc.
    • 7.1.6 Apple Inc.
    • 7.1.7 Alipay (Ant Financials)
    • 7.1.8 SIA SpA
    • 7.1.9 Finastra
    • 7.1.10 ACI Worldwide Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET