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市場調査レポート
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1631651

イタリアの決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Italy Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
イタリアの決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

イタリアの決済市場は予測期間中に11.04%のCAGRで推移する見込み。

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主要ハイライト

  • イタリアの決済市場では、Visa、American Express、Discoverが主要な競合相手です。American ExpressとDiscoverは、銀行や第三者プロバイダーを通じてクレジットカードを提供するMastercardとVisaに代わって、消費者に直接クレジットカードを提供しています。MastercardとVisaは、このサービスを提供することで、決済処理市場をほぼ独占しています。
  • ネクシィーズ(同国の大手アクワイアラー)は2020年8月、金融機関と提携し、イタリア市場における小規模加盟店のカード受け入れを拡大するため、マイクロペイメント払い戻しイニシアチブを開始しました。小規模加盟店は2021年12月まで、このイニシアチブを通じて最大10ユーロ(11.23米ドル)の加盟店手数料の払い戻しを受けることができます。これは、Visa、Mastercard、Bancomatのペイメントカードを使用して、物理的と仮想のPOS端末で行われた決済に適用されます。
  • モバイル決済は、テイクアウト食品の注文、映画チケットの購入、スマートフォンゲームのアップグレードなど、さまざまな業務に利用されており、イタリア市場の成長を牽引すると期待されています。また、先進国、新興国を問わず、デビットカードやクレジットカードによる決済が増加しています。この要因は、市場の成長をさらに押し上げると予想されます。これは、カード情報が携帯電話に保存でき、決済が迅速に処理できるためです。
  • COVID-19の要件を満たすために行われたeコマースの改善は、将来的にイタリアのeコマースにも引き継がれる可能性が高いです。例えば、イタリアでは、Uberなどのオンラインサービスプロバイダーが、加盟店が毎週ではなく毎日決済を受けられるようにインフラをアップグレードし、加盟店が注文処理に使用できるデバイスの数を増やしました。
  • COVID-19の流行はイタリア経済にほとんど影響を与えなかった。イタリア中銀によると、2020年には消費全体が11.7%減少し、財が6.4%減、サービスが16.4%減になると推定されました。この年、オンライン決済の利用は徐々に減少し、イタリアの電子決済の大部分を占めるペイメントカードで決済された商品やサービスの金額は、ほとんど減少しなかった。

イタリアの決済市場動向

オンライン販売におけるデジタル決済の利用増加

  • イタリアの決済市場は、消費者の行動に合わせて進化しています。キャッシュレス経済、モバイルバンキング、即時決済、デジタルコマース、規制当局の影響力の増大などは、決済市場に影響を与えるいくつかの動向です。
  • イタリアの決済嗜好は、現金やクレジットカードからデジタルウォレットや後払い決済(BNPL)へとシフトしています。代替決済手段の台頭や、クレジットカードやデビットカードと連動したデジタルウォレットへの移行が、クレジットカードのシェア低下の要因となっています。
  • イタリアでは、eコマースでの購入はデジタルウォレットで行われ、銀行口座経由で資金を調達することが多いです。これは、ベルギー、フランス、ドイツ、ルクセンブルクにも広がっているイタリアのモバイルウォレット、サティスペイのケースです。イタリアでは150万人以上の愛用者がおり、オンラインや店舗での買い物の決済や、友人とのお金のやり取りを可能にしています。
  • カードはイタリアで最も人気のあるオンライン決済手段のひとつであり、その市場シェアは2023年まで安定すると予想されています。Visa、Mastercard、国内ブランドのCartaSiが最も人気のあるカードブランドです。地元のカードスキームであるPagoBancomatも人気があり、デジタルウォレット機能に数十0万米ドルを投資しています。

イタリアのインターネットユーザー数

  • オンラインバンキングの取引はすべてインターネット上で行われます。一方、モバイルバンキングは、タブレットやスマートフォンを使って行われるバンキング業務を指します。そのため、モバイルバンキングには、銀行のモバイルウェブサイトへのアクセス、銀行とのメール、モバイルアプリの利用などが含まれます。モバイルバンキングは、顔認証などの先進的機能を使用してログインを高速化し、どこでも利用できるため、イタリアの顧客の間で普及しています。
  • イタリアのオンラインショッピング市場には、数多くの機会があります。国境を越えた購買意欲は、国際的なeコマース業者に利益をもたらします。国内のeコマースがまだ初期段階にある中、イタリアのeショッパー数人が昨年、海外で買い物をしました。
  • 決済手段は、当事者間での金銭のやり取りを可能にします。最も一般的なのは、現金と、小切手、電信送金、口座引き落とし、デビットカード、クレジットカード、電子マネーなどの代替手段との区別です。情報技術の進歩により、インターネットや携帯電話を使った決済(いわゆるe-ペイメントやm-ペイメント)が増える傾向にあります。
  • イタリア国民はインターネットを導入しており、同国のデジタル化レベルは近年着実に上昇しています。WorldBankによれば、2020年には人口の70%がすでにインターネットを利用しているといいます。しかし、このデータは、まだインターネットを利用していない多くのユーザーがいることも示しています。より多くの個人がインターネットにアクセスするようになり、オンライン流通チャネルの利用者が増えることで、同国の決済市場はさらに牽引力を増すと予想されます。

イタリア決済産業概要

Bancomat Payはポテンシャルの高いイタリア国内のモバイル決済手段です。Bancomat Payは、PagoBancomatデビットカードを持っている3,700万人以上のイタリア人が、P2P、店舗内、オンライン取引で利用できます。イタリアのオンライン買い物客は、VISAまたはMasterCardのクレジットカード、デビットカード、プリペイドカードの使用を好みます。これらのカードのほとんどは、CartaSiまたはPostePayのブランド名で流通しています。その結果、これら2つの銀行ブランドは「支払方法」として指定されています。さらに、クレジットカード、PayPal、オンライン銀行振込は、イタリアの決済市場で人気のオンライン決済手段です。

  • 2022年5月-夏休みに合わせ、イタリアとドイツで世界のPayByPhoneアプリが登場。多くの都市で、PayByPhoneのアプリにより、ドライバーは遠隔操作で駐車料金の決済や駐車時間の延長ができるほか、高額な駐車違反の罰金を回避するためのスマートアラートも提供されます。
  • 2021年12月-Mastercardは、ビジネスソフトウェアソリューションを提供するZucchettiと新たなパートナーシップを締結したと発表。この提携は、Mastercardカードを発行する銀行のサービスに経費管理ソリューション(EMS)を導入することを目的としています。このデジタルソリューションにより、イタリアの中小企業は柔軟なオペレーションが可能になると期待されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 国内における決済環境の進化
  • 国内におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が同国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新たな決済方法が広く受け入れられている
    • 海外での消費に前向きな消費者層の増加
    • eコマースが急速に普及し、購買力の向上により国境を越えたeコマースが促進
  • 市場課題
    • 若年層や女性の失業率の高さが影響しています。
  • 市場機会
    • 若年層におけるデジタル決済の普及拡大
  • デジタル決済産業における主要規制と基準
  • 主要事例と使用事例の分析
  • イタリアの決済産業に関する主要人口動向とパターンの分析(人口、インターネット普及率、銀行普及率/非銀行人口、年齢・所得などをカバー)
  • イタリアにおける顧客満足度重視の高まりと世界の動向の融合に関する分析
  • イタリアにおける現金離れと非接触型決済モードの台頭に関する分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済モード
    • 販売時点情報管理(POS)
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • 現金
      • その他
    • オンライン販売
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • その他(代金引換、銀行振込、Buy Now, Pay Laterを含む)
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • エンターテインメント
    • 医療
    • ホスピタリティ
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bancomat Pay
    • Amazon Pay
    • Visa
    • MasterCard
    • PayPal
    • American Express
    • CartaSi
    • Apple Pay
    • MyBank
    • Postepay

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90747

The Italy Payments Market is expected to register a CAGR of 11.04% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Visa, American Express, and Discover are key competitors in the Italian payment market. American Express and Discover provide credit cards to consumers directly instead of Mastercard and Visa, which offer through banks and third-party providers. Mastercard and Visa have a near-duopoly on the payment processing market with this offering.
  • Nexi (the country's leading acquirer) partnered with its financial institutions to launch the Micropayments refund initiative in August 2020 to increase card acceptance among small merchants in the Italy market. Small merchants are eligible for a refund on merchant fees of up to EUR 10 (USD 11.23) through this initiative until December 2021. This applies to payments made using Visa, Mastercard, and Bancomat payment cards at physical and virtual POS terminals.
  • Mobile payments are used for various operations, such as ordering takeout food, purchasing movie tickets, and upgrading smartphone games, which is expected to drive the growth of the Italian market. In addition, the use of debit or credit cards to make these payments is increasing in both developed and developing countries. This factor is expected to boost the market's growth even further. This is due to the fact that card information can be saved on mobile phones, and payments can be quickly processed.
  • E-commerce improvements made to meet COVID-19 requirements would most likely be carried over into Italian e-commerce in the future. For example, in Italy, online service providers such as Uber upgraded their infrastructure to allow merchants to receive payments daily rather than weekly, and they expanded the number of devices merchants can use to process orders.
  • The COVID-19 pandemic had little impact on the Italian economy. According to the Bank of Italy, overall consumption was estimated to decline by 11.7 % in 2020, with goods falling 6.4% and services falling 16.4%. During this year, the use of online payments fell gradually, with the value of goods and services settled with payment cards, the vast majority of Italian e-payments - falling negligibly.

Italy Payments Market Trends

Increasing Use of Digital Payments for Online Sale

  • Italy's payments market is evolving in response to consumer behavior. Cashless economies, mobile banking, instant payments, digital commerce, and the growing influence of regulatory agencies are a few trends affecting the payments market.
  • Italy's payment preferences are shifting away from cash and credit cards toward digital wallets and buy now, pay later transactions (BNPL). The rise of alternative payment methods and volume moving to credit- and debit-linked digital wallets are all factors contributing to credit cards' declining share.
  • Several e-commerce purchases in Italy are made with a digital wallet, frequently funded via a bank account. This is the case with Satispay, an Italian mobile wallet that is spreading to Belgium, France, Germany, and Luxembourg. It enables over 1.5 million loyal customers in Italy to pay for purchases online and in-store, as well as exchange money with friends.
  • Cards are one of the most popular online payment methods in the country, and their market share is expected to remain stable until 2023. Visa, Mastercard, and the domestic brand CartaSi are the most popular card brands. PagoBancomat, a local card scheme, is also popular and has invested millions in its digital wallet capabilities.

Number of internet users in Italy

  • Every online banking transaction takes place over the internet. On the other hand, mobile banking refers to banking operations carried out using a tablet or a smartphone. As a result, mobile banking includes accessing a bank's mobile website, texting with the bank, or using its mobile app. Mobile banking is prevalent among Italian customers because it uses advanced features such as face recognition for faster log-ins and can be used anywhere.
  • The Italian online shopping market offers numerous opportunities. A willingness to make cross-border purchases will benefit international e-commerce merchants. With domestic e-commerce still in its early stages, several Italian e-shoppers have made an overseas purchases in the last year.
  • Payment instruments enable money to be transferred between parties. The most common distinction is between cash and alternative mechanisms such as cheques, wire transfers, direct debits, debit cards, credit cards, and electronic money. The advancement of information technologies tends to increase the use of the internet and mobile phones for payment (so-called e-payments and m-payments).
  • Italians are adopting the internet, with the country's digitalization levels steadily increasing in recent years. The country had witnessed intense internet penetration, with 70% of its population already using it in 2020 as per WorldBank. However, the data also indicates the large number of users that are yet to explore it, which has created a massive opportunity for the market's growth. As more individuals start accessing the internet, the payments market of the country is expected to gain more traction with more users of online sales channels.

Italy Payments Industry Overview

Bancomat Pay is a high-potential domestic Italian mobile payment method. Bancomat Pay is available to over 37 million Italians with a PagoBancomat debit card for P2P, in-store, and online transactions. Online shoppers in Italy prefer to use their VISA or MasterCard credit, debit, or prepaid card. Most of these cards are distributed under the CartaSi or PostePay brand names. As a result, these two bank brands have been designated as 'payment methods.' Furthermore, credit cards, PayPal, and online bank transfers are popular methods of online payment in Italy payment market.

  • May 2022 - In Time for Summer Vacations, a Global PayByPhone App Launches in Italy and Germany. In many cities, PayByPhone's app allows drivers to pay for parking and extend parking sessions remotely, as well as provides smart alerts to help drivers avoid costly parking fines.
  • December 2021 - Mastercard announced that it has entered into a new partnership with Zucchetti, a provider of business software solutions. The partnership is aimed at bringing Expense Management Solution (EMS) to the offering of banks that issue Mastercard cards. The digital solution is expected to enable Italian SMEs with operational flexibility.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Evolution of the payments landscape in the country
  • 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emerging payment methods are widely accepted
    • 5.1.2 Increasing outward-looking consumer base willing to spend overseas
    • 5.1.3 E-commerce is spreading rapidly, with cross-border e-commerce becoming aided by rising purchasing power.
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Market is influenced by high unemployment rates among young people and women.
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Rising Adoption of Digital Payment Methods Among the Young Generation
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the Italy (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
  • 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the Italy
  • 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the Italy

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Mode of Payment
    • 6.1.1 Point of Sale
      • 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.1.3 Cash
      • 6.1.1.4 Others
    • 6.1.2 Online Sale
      • 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Entertainment
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bancomat Pay
    • 7.1.2 Amazon Pay
    • 7.1.3 Visa
    • 7.1.4 MasterCard
    • 7.1.5 PayPal
    • 7.1.6 American Express
    • 7.1.7 CartaSi
    • 7.1.8 Apple Pay
    • 7.1.9 MyBank
    • 7.1.10 Postepay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market