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市場調査レポート
商品コード
1644610
ドイツの決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Germany Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ドイツの決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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ドイツの決済市場は予測期間中に12.32%のCAGRで推移する見込みです。
ドイツは現金支配の国であるが、パンデミック以降、ドイツでは現金決済が積極的に抑制されています。その結果、ほとんどの施設や店舗がカード決済を受け入れるようになり、ドイツ人はデジタル決済ソリューションに移行し始めています。
このように、デジタル化は、第二次決済サービス指令(PSD2)の登場と堅調なeコマースの成長と相まって、この地域で多くの新しい決済手段を開発する道を開いた。Apple Pay、Googleペイ、クウィットのような銀行によるモバイル決済ソリューションの登場は、モバイルの成長に拍車をかけると考えられます。
ドイツの決済市場には、革新的なデジタル決済ソリューションが続々と登場しています。スマートフォンの普及とPayPalのようなデジタルウォレット決済の台頭が主要動向で、ドイツにおけるオンライン決済の最新動向の第1位に躍り出た。
さらに、より多くの人々が電子的な手段を利用しています。新しいカード端末、小規模加盟店向けのより利用しやすいソリューション、輸送でのキャッシュレス・チケット、モバイル決済、非接触型カードなどがすべて重要です。政府主導の取り組みも、最近、決済セクターの強靭性を強化するためのいくつかの法制化イニシアチブを実施することで役立っています。
COVID-19の流行は、ドイツにおけるキャッシュレス決済の傾向を大幅に加速させました。ドイツのデジタル協会であるBitkomによると、ドイツ人の70%以上がデジタル決済や非接触型決済の選択肢を増やすことを望んでいるといいます。店舗での決済行動も、パンデミック発生中に急ピッチで進化しました。パンデミック発生中、ドイツでは(非接触)カード決済やモバイル決済が急増しました。加盟店は、現金の代わりにカード、理想的には非接触型での決済を顧客に積極的に勧めました。
ここ数年のオンラインショッピング利用者の増加により、同地域のeコマースは急速に拡大しています。例えば、EUROSTATによると、欧州連合(EU)の16歳から74歳の個人のうち、インターネット経由で商品やサービスを注文したり持ち込んだりする人の割合は、2016年には51%であったが、2021年には66%に増加します。
ドイツの多くのオンラインショップやeコマースプラットフォームでは、決済方法としてクレジットカードやPayPalが利用できます。また、多くのeコマース・ウェブサイトでは、請求書、今すぐ購入、後払いも受け付けています。このように多くの利点があるため、eコマース企業は簡単な決済ソリューションを提供しています。eコマース市場は予測期間中にさらに成長すると予想されます。
さらに、この地域の多くの市場参入企業が専用アプリを開発しているため、モバイルコマースの採用が増加しています。多くのアプリケーションは、消費者とクレジットカードの接続を可能にし、市場の成長を後押ししています。eコマース協会BEVHによると、ドイツにおけるモバイルコマースの売上は、2021年にはeコマース商品売上の約40%を占めるといいます。
さらに、この地域では決済方法が絶えず進化しています。PostNordの報告によると、ドイツ人の50%はオンライン購入の際にPayPalまたは同様のオプションを通じて決済をしており、請求書とデビットカードまたはクレジットカードがそれぞれ21%と17%で続いています。
小売業はドイツでトップ3に入る産業です。その結果、小売部門は新規ビジネス、取引、投資の豊富な機会を提供し続けています。ドイツの決済市場は、顧客行動の変化とともに開拓されています。モバイル決済、インターネット・バンキング、インスタント決済、政府の成長イニシアティブといった動向は、ドイツの決済市場に影響を与えています。
さらに、ドイツ人は、飲食品、タバコ、衣料品、靴、化粧品、ボディケア製品、家具、民生用電子機器、時計やアクセサリーなどのレジャー用品などのカテゴリーにかなりの割合でお金を使う。さらに、この地域の小売市場の主要企業が提供する様々な決済ソリューションが、小売セクターの成長をさらに加速させています。
ドイツ小売協会(HDE)とドイツ連邦統計局によると、小売売上高は過去数年間継続的に上昇しています。データによると、小売売上高は2018年の5,268億ユーロから2021年には5,861億ユーロに増加します。
このような小売部門の継続的な増加は、この地域の決済プロバイダーに、需要の増加に対応するために決済プラットフォームやアプリを強化する様々な機会を提供しています。さらに、デジタルウォレットやカードによる非接触決済の採用が増加していることも、同地域の決済プロバイダーに有利な機会をもたらしています。
ドイツの決済市場は、多数の参入企業が参入して競争が激化しているため、セグメント化しているように見えます。ドイツの決済市場の大手企業は、より多くの地域の消費者にリーチを広げるため、買収や提携といった戦略を採用しています。決済市場の主要企業には、Visa Inc.、Mastercard Inc.、Girocard、Google pay(Google LLC)、PayPalなどがあります。
2022年3月-ベルリンを拠点とするB2B BNPLプラットフォームMonduは、米国を拠点とするベンチャーキャピタルファンドValar Venturesが主導する4,300万米ドルのシリーズAラウンドを調達。
2021年9月-Deutsche Bankはベルリンを拠点とする決済サービスプロバイダーのBetter Paymentを買収すると発表。ドイツ銀行はBetter Paymentの技術的ソリューションを今後12ヶ月間にわたり既存の製品群に統合し、この買収を活用して決済処理・受入の市場シェアを拡大します。
The Germany Payments Market is expected to register a CAGR of 12.32% during the forecast period.
Germany is a cash-dominant country, but cash payments have been actively discouraged in Germany since the pandemic. Consequently, most establishments and stores have started accepting card payments, and Germans have begun to move toward digital payment solutions.
As such, digitization, coupled with the advent of the second Payment Services Directive (PSD2) and robust e-commerce growth, paved the way for developing many new payment options in the region. The emergence of Apple Pay, Google Pay, and mobile payment solutions from banks like Kwitt will likely fuel mobile growth.
Innovative digital payment solutions are making their way into the German payments market. Driven predominantly by the rising use of smartphones and the emergence of digital wallet payment options such as PayPal, it emerged as the newest number one trend for online payments in Germany.
Furthermore, more people are using electronic means for transactions. New card terminals, more accessible solutions for smaller merchants, cashless ticketing in transit, mobile payments, and contactless cards are all important. Government-led initiatives are also helping by recently implementing several legislative initiatives to strengthen the payment sector's resilience.
The Covid-19 outbreak has significantly accelerated the trend toward cashless payments in Germany. According to Bitkom, Germany's digital association, more than 70% of Germans would like to see more digital and contactless payment options. In-store payment behavior has also evolved at a pace during the outbreak. During the pandemic, Germany has seen a surge in (contactless) card-based and mobile payments. Merchants actively encouraged customers to pay by card, ideally contactless, instead of cash.
E-commerce in the region is proliferating at a high rate owing to the increasing number of online shoppers over the past few years. For instance, as per EUROSTAT, the proportion of individuals aged between 16 to 74 in the European Union who ordered or brought goods and services over the internet was 51% in 2016, which grew to 66% in 2021.
Many online stores and E-commerce platforms in Germany accept credit cards and PayPal as payment methods. Many E-commerce websites also accept invoices, buy now and pay later. With so many advantages, E-commerce companies offer easy payment checkout solutions. The E-commerce market is further expected to grow over the forecast period.
Furthermore, the adoption of mobile commerce is on the rise because many market players in the region have developed dedicated apps. Many applications allow connecting consumers with a credit card, which drives the market's growth. As per the E-commerce association BEVH, the mobile commerce revenue in Germany made up around 40% of e-commerce goods sales in 2021.
Furthermore, payment methods are continuously evolving in the region. As reported by PostNord, 50% of Germans made payments through PayPal or similar options for online purchasing, followed by invoices and debit or credit cards by 21% and 17%, respectively.
The retail industry is one of the top three industries in Germany. As a result, the retail sector continues to represent a wealth of opportunities for new business, trading and investing. The payment market in Germany is developing with the changing customer behavior. Trends such as mobile payments, internet banking, instant payments, and the Government's growth initiatives are affecting the payment market in the country.
Further, Germans spend a significant share of money on categories that include food, beverages, tobacco, clothing, footwear, cosmetics, body care products, furniture, appliances for the household, and leisure items such as watches and accessories. Furthermore, various payment checkout solutions offered by top retail market players in the region are further accelerating the growth of the retail sector.
As per The German Retail Association (HDE) and the Federal Statistical Office of Germany, the retail sales revenue has continuously risen over the past few years. As per data, the retail sales revenue grew from EUR 526.8 billion in 2018 to EUR 586.1 billion in 2021.
This continuous rise in the retail sector provides various opportunities to payments providers in the region to enhance their payment platforms and apps to cater to the increasing demand. Furthermore, the rising adoption of digital wallets and contactless payments by cards is further providing lucrative opportunities for payment providers in the region.
The German payments market appears to be fragmented owing to the availability of the large number of players intensifying the competition. Major players in the German payments market are adopting strategies like acquisitions and partnerships to expand their reach to more regional consumers. Some major companies in the payments market are Visa Inc., Mastercard Inc., Girocard, Google pay (Google LLC), and PayPal.
March 2022 - Berlin-based B2B BNPL platform Mondu raised a USD 43 Million Series A round led by US-based venture capital fund Valar Ventures and will use the funding to expand into more European countries later this year.
September 2021 - Deutsche Bank announced to acquire Berlin-based payment service provider Better Payment. Deutsche Bank will integrate Better Payment's technical solutions into its existing product range over the next twelve months, leveraging the acquisition to expand its market share in payment processing and acceptance.