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市場調査レポート
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1444693

ソーシャルメディア分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Social Media Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

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ソーシャルメディア分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ソーシャルメディア分析市場規模は、2024年に60億米ドルと推定され、2029年までに175億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24%のCAGRで成長します。

ソーシャルメディア分析-市場

ソーシャルメディア分析は、現在のビジネスシナリオにおいて重要なビジネスおよびマーケティングツールとして広く考えられています。消費者の認識について実用的な洞察を取得し、サービスと製品ポートフォリオを改善するために、世界中の企業がソーシャルメディア分析を使用しています。

主なハイライト

  • インターネットにアクセスできる携帯電話やタブレットの台頭と、ソーシャルメディアプラットフォームのユーザー数の増加が相まって、予測期間中のソーシャルメディア分析市場の成長を促進しています。
  • 段階的な技術の進歩により、世界中の中小規模の組織がソーシャル分析ツールをより利用しやすくなり、いくつかの成長機会への道が開かれる可能性があります。
  • ソーシャル分析ツールは市場で大きな交渉力を発揮するため、消費者のフィードバックが重視されるようになり、ソーシャル分析ツールへの需要が高まっています。現在、消費者はソーシャルメディアプラットフォームを通じてアクセスできるため、世界中の企業にとってソーシャルメディア分析ツールの必要性がさらに高まっています。
  • Facebookによると、2022年第2四半期の時点で月間アクティブユーザー数は29億3,000万人です。実際、Twitterは毎日8億件以上のツイートが送信され、世界レベルでソーシャルメディアネットワークの普及が再び進んでいると述べています。
  • 市場ではいくつかの戦略的開発が行われています。たとえば、2021年 4月、メルトウォーターはAI主導のソーシャルメディア分析を強化するためにLinkfluenceを買収しました。 Linkfluenceは、フランスに本拠を置くSaaS会社で、人工知能を採用して、消費者の洞察を得るためにソーシャルメディアインテリジェンスプラットフォームを改善しています。この買収により、メルトウォーターはソーシャルリスニングと分析を通じて、AIを活用した消費者の洞察を世界企業に提供できるようになります。
  • インストールに多大な労力がかかり、重要な技術スキルが要求されるため、ソーシャルメディア分析組織は分析プロセスの不一致に悩まされています。さらに、データの分析とカスタマイズには時間がかかり、困難が伴います。これは、ソーシャルメディア分析業界全体の成長にとって大きな障害となります。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、オンラインショッピングとeコマースの増加により業界に大きな影響を与えました。たとえば、コロナ禍において、IBMとInfluentialは、企業が信頼できるソーシャルインフルエンサーを特定できるよう支援するソーシャルターゲティングソリューション(AI対応)を発表しました。これは、パンデミック後も、自然言語処理、人工知能、機械学習、拡張現実などのテクノロジーの使用が大幅に増加し、市場の成長を押し上げていることを示しています。

ソーシャルメディア分析市場動向

ターゲットを絞ったマーケティングと競合情報をますます重視

  • 従来の広告キャンペーンの効果が着実に低下し、ソーシャルメディアの利用が増加していることにより、企業はマーケティング戦略に対してよりデータ指向のアプローチを採用するようになりました。ソーシャルメディア分析の出現により、今日のマーケティングキャンペーンの計画と実行方法が変わりました。
  • 新型コロナウイルスの感染拡大中、多くの政府、病院、公的機関はソーシャルメディアチャネルを利用してパンデミックについての意識を高め、一般の人々とつながりました。これらの分析手法は、パンデミックの状況を分析および評価するために使用されます。
  • Facebookなどのソーシャルネットワークは、有料ソリューションを通じて企業に提供するターゲットを絞った広告の重要性を認識しています。企業は、消費者の位置、人口統計、エンドデバイス情報を利用して、ターゲットを絞った消費者層にアプローチすることができます。
  • ホスピタリティ、小売、旅行、その他の業界におけるクラウドベースのAIを活用したソーシャルメディア分析ソリューションの使用の増加により、市場の拡大が促進されるでしょう。 AIベースの分析サービスはますます人気が高まっており、世界中で普及しています。
  • 2022年には、より多くのブランドがオンラインカスタマーサービスの実践を強化し、WhatsAppやMessengerなど、オンラインでのカスタマーサービスを成功させるためのより効果的なテクノロジーを提供する可能性のある新しいプラットフォームに移行する可能性もあります。

北米が主要シェアを握る

  • 予測期間中、北米はこの地域のソーシャルメディア加入者数の増加により、世界市場でかなりの市場シェアを獲得すると予想されます。この地域の企業は、消費者エクスペリエンスを向上させるためにソーシャルメディアを使用しています。ほとんどの組織は、ユーザーエンゲージメントとオンラインアクティビティを監視することで、ソーシャルメディアデータの利点を最適化しています。
  • 2022年には、米国とカナダの月間アクティブ Facebookユーザー数は2億6,400万人になりました。 Facebookは米国人の約69%が使用しており、そのうち24~34歳の人は23.6%を占めています。米国の人々は月に平均16.1時間をFacebookに費やします。
  • しかし、Facebookの普及にもかかわらず、他のソーシャルネットワーキングサイトも、特に十代の若者や若者の間で市場シェアを獲得しています。 InstagramとSnapchatは、アメリカの若いインターネットユーザーの間で人気が高まっています。
  • ソーシャルメディアへの人々の参加率が高いため、Amazon、IBM、Oracleなどの企業は、洞察を生成し、消費者の行動をより深く理解するためにソーシャルメディア分析を導入しており、これによりビジネスと戦略的意思決定をさらに進めることができます。
  • 2022年3月、ブランドウォッチはインフルエンサーマーケティングプラットフォームのパラディンを買収しました。この買収により、Brandwatchはポートフォリオを拡大し、より多くのインフルエンサーマーケティング機能を追加しました。また、ブランドが顧客との重要なつながりを確立するのにも役立ちます。 Paladinプラットフォームは、世界中の主要なソーシャルメディアプラットフォームにわたってインフルエンサーを発見し、キャンペーンを管理し、レポートを作成します。

ソーシャルメディア分析業界の概要

ソーシャルメディア分析市場は競争が激しく、複数の企業で構成されているため、市場は比較的細分化されています。調査対象の市場では、特定の市場分野に特化した複数の企業が、監視ツールのみを備えた他の企業と同様に活動しています。大手企業のほとんどは、幅広い機能を備えた包括的なソリューションを提供しています。ただし、新しい機能はニッチな企業によって開発されています。たとえば、Dataromaは、最適化の機会を示すリアルタイム分析プラットフォームを開発しました。このような発展により、市場には合併と買収による統合の余地が計り知れません。両社はまた、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な協力イニシアチブを活用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディアユーザー数の急激な増加
    • ターゲットマーケティングと競合情報の一層の重視
  • 市場の抑制
    • データとセキュリティ関連の問題

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア(SaaSおよびオンプレミス)
    • サービス(プロフェッショナルおよびマネージド)
  • モジュール別
    • ソーシャルメディアの監視と追跡
    • ソーシャルメディアの測定/リスニングと分析
  • エンドユーザー業界別
    • メディアとエンターテイメント
    • ITとテレコム
    • BFSI
    • 小売(電子商取引を含む)
    • 旅行とホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー産業(ヘルスケア、公共サービスなど)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sprinklr
    • Synthesio
    • BrandWatch(Crimson Hexagon)
    • Oracle Corporation
    • NetBase Solutions Inc.
    • Meltwater(Sysomos Inc.)
    • Talkwalker
    • Sprout Social
    • Digimind Social
    • Brand24

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 53219

The Social Media Analytics Market size is estimated at USD 6 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 24% during the forecast period (2024-2029).

Social Media Analytics - Market

Social media analytics is widely considered a significant business and marketing tool in the present-day business scenario. To gain actionable insights into consumer perceptions and improve their services and product portfolio, businesses worldwide use social media analytics.

Key Highlights

  • The rise of mobile phones and tablets with access to the internet, coupled with the ever-growing user volume on social media platforms, is boosting the growth of the social media analytics market over the forecast period.
  • Incremental technological advancements may pave the way for several growth opportunities by making social analytics tools more accessible to small/medium-scale organizations worldwide.
  • The demand for social analytics tools has been bolstered by the increased emphasis on consumer feedback, as they exhibit greater bargaining power in the market. Currently, the consumer is accessible through social media platforms, further reinforcing the need for social media analytics tools for enterprises globally.
  • According to Facebook, it had 2.93 billion active monthly users as of the second quarter of 2022. In fact, Twitter stated that more than 800 million tweets are sent each day, reinstating the growing penetration of social media networks at a global level.
  • Several strategic developments are taking place in the market. For instance, in April 2021, Meltwater acquired Linkfluence to increase AI-driven social media analytics. Linkfluence is a SaaS company based in France that employs artificial intelligence to improve social media intelligence platforms for consumer insights. Through this acquisition, Meltwater can deliver AI-enabled consumer insights to global companies through social listening and analytics.
  • Due to the high installation effort and the demand for critical technical skills, social media analytics organizations suffer discrepancies in analytical processes. Furthermore, data analysis and customization are both time-consuming and challenging. This is a significant obstacle to the overall growth of the social media analytics industry.
  • The COVID-19 pandemic significantly impacted the industry due to increased online shopping and e-commerce. During COVID times, for example, IBM and Influential announced a social targeting solution (AI-enabled) to assist companies in identifying credible social influencers. That shows even after the pandemic, there is a significant growth in the usage of technologies like natural language processing, artificial intelligence, machine learning, and augmented reality, boosting the market growth.

Social Media Analytics Market Trends

Increased Emphasis on Targeted Marketing and Competitive Intelligence

  • A steady decline in the effectiveness of traditional advertising campaigns and rising social media usage has prompted businesses to adopt a more data-oriented approach to their marketing strategies. The emergence of social media analytics has transformed how marketing campaigns are planned and carried out in the present day.
  • During the COVID outbreak, numerous governments, hospitals, and public authorities used social media channels to raise awareness about the pandemic and connect with the public. These analytical methods are used to analyze and evaluate the pandemic condition.
  • Social networks, such as Facebook, have realized the importance of targeted advertising that they offer through paid solutions to businesses, wherein location, demographics, and end-device information of consumers are made available for businesses to reach out to the targeted section of consumers.
  • Rising usage of cloud-based and AI-powered social media analytics solutions in hospitality, retail, travel, and other industries will boost market expansion. AI-based analytics services are becoming more popular and prevalent across the globe.
  • In 2022, more brands may strengthen their online customer service practices and even move to new platforms that may potentially offer more effective technology for customer service to thrive online, such as WhatsApp and Messenger.

North America to Hold Major Share

  • During the forecast period, North America is anticipated to have a substantial market share in the global market due to the growing number of social media subscribers in the region. Companies in this region use social media to improve the consumer experience. Most organizations optimize the benefits of social media data by monitoring user engagement and online activity.
  • In 2022, there were 264 million monthly active Facebook users in the United States and Canada. Facebook is used by around 69% of US people, with 23.6% of those aged between 24 and 34 years. People in the United States spend an average of 16.1 hours a month on Facebook.
  • However, in spite of Facebook's ubiquity, other social networking sites have also gained market share, especially among teenagers and young adults. Instagram and Snapchat are growing in popularity continually among young American internet users.
  • Owing to the high participation of the population in social media, companies, such as Amazon, IBM, and Oracle, have been deploying social media analytics to generate insights and gain a better understanding of consumer behavior, which further guides their business and strategic decision making.
  • In March 2022, Brandwatch acquired Paladin, an influencer marketing platform. With this acquisition, Brandwatch expanded its portfolio to include more influencer marketing features. It also assists brands in establishing significant connections with their customers. The Paladin platform discovers influencers, manages campaigns, and reports across the globe's major social media platforms.

Social Media Analytics Industry Overview

The social media analytics market is highly competitive and consists of several players that make the market relatively fragmented. Multiple players specializing in a particular vertical of the market, as well as other players with just monitoring tools, are active in the market studied. Most of the major players offer all-encompassing solutions with a broad range of capabilities. However, new capabilities are being developed by niche players; for instance, Dataroma developed a real-time analytics platform indicating opportunities for optimization. Owing to such developments, there is immense scope in the market for consolidation through mergers and acquisitions. The companies are also leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

In February 2022, Qualtrics introduced XM Discover, which makes use of Clarabridge technology to help businesses better understand their customers. Using artificial intelligence and machine learning, XM Discover enables businesses to consolidate input from structured and unstructured data sources such as chat, posts on social media, and review websites onto a single platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Exponential Growth of Number of Social Media Users
    • 4.5.2 Increased Emphasis on Target Marketing and Competitive Intelligence
  • 4.6 Market Restraint
    • 4.6.1 Data and Security-related Issues

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software (SaaS and On-premise)
    • 5.1.2 Services (Professional and Managed)
  • 5.2 By Module
    • 5.2.1 Social Media Monitoring and Tracking
    • 5.2.2 Social Media Measurement/Listening and Analytics
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Media and Entertainment
    • 5.3.2 IT and Telecom
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 Retail (including E- commerce)
    • 5.3.5 Travel and Hospitality
    • 5.3.6 Other End-user Industries (Healthcare, Public Services, etc.)
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Sprinklr
    • 6.1.2 Synthesio
    • 6.1.3 BrandWatch (Crimson Hexagon)
    • 6.1.4 Oracle Corporation
    • 6.1.5 NetBase Solutions Inc.
    • 6.1.6 Meltwater (Sysomos Inc.)
    • 6.1.7 Talkwalker
    • 6.1.8 Sprout Social
    • 6.1.9 Digimind Social
    • 6.1.10 Brand24

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET