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市場調査レポート
商品コード
1444057

ドッグフード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Dog Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 461 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ドッグフード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 461 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

ドッグフード市場規模は2024年に963億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,566億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.21%のCAGRで成長します。

ドッグフード-マーケット

フード・トリーツが世界のドッグフード市場を独占し、獣医用食事療法が主要なペットフードセグメントとして台頭

  • 世界的には、市販のペットフードの消費量と人口の多さから、犬はペットフード市場を独占する主要なペットとなっています。 2022年、犬は世界のペットフード市場の48.7%を占めました。犬の頭数の増加とプレミアム製品への需要の高まりにより、シェアは2017年から2022年の間に67.2%増加しました。たとえば、犬の頭数は、2017年と比較して2022年に13.5%増加しました。フードセグメントはドッグフード市場で最大のセグメントであり、2022年の価値は547億米ドルに達します。これは、ペットの品種の大きさや年齢に関係なく、ペットフードがほとんどのペットの飼い主にとって主食であるためです。
  • トリーツは2番目に大きな製品タイプで、2022年の市場価値は133億米ドルに達します。犬は他のペットよりもトリーツを好みます。これらのトリーツは、トレーニング、歯の健康の維持、ご褒美の提供など、さまざまな目的に役立ちます。ドッグトリーツ市場は、予測期間中に9.0%のCAGRで成長すると予測されています。
  • ペットの獣医用食事療法は、尿路疾患、腎不全、消化器官過敏症などのペットの特定の健康状態に対処するために特別に配合されています。特定の健康上の問題の発症を避けるための予防策として、ペットに与えることもあります。ペットの獣医用食事療法は、これらの特殊な製品に対する需要が高まっているため、予測期間中に最高のCAGR 9.8%を記録すると予想されます。
  • ペットの栄養補助食品市場は、特に犬の健康懸念の高まりによる健康的な食事への意識の高まりにより、2022年に2017年と比較して19.7%増加しました。
  • この市場は、犬の頭数の増加、犬特有の健康ニーズ、犬の飼い主の健康に対する意識の高まりによって牽引されています。予測期間中に8.8%のCAGRが見込まれると予測されています。

可処分所得の増加と、この地域におけるペットの人間化の高まりにより、北米が市場を独占している

  • 世界のドッグフード市場は大幅な成長を遂げました。 2022年、北米は世界のドッグフード製品市場で最大の地域として浮上し、その市場規模は360億米ドルとなり、2017年から2022年の間に81.8%増加しました。この成長は、同期間に犬の頭数が17.8%増加したこと、可処分所得が増加したこと、ペットの人間化の傾向が高まったことによって促進されました。
  • 欧州はドッグフード市場において2番目に主要な地域です。 2022年には194億8,000万米ドルを占め、2029年には355億7,000万米ドルに達すると予測されています。これは、ペットの栄養に対する意識の高まり、穀物不使用および天然製品に対する需要の高まり、予防的アプローチの採用、この地域での犬の頭数の増加に関連しています。たとえば、2022年の犬の頭数は9,700万頭で、2017年と比べて14.2%増加しました。
  • アジア太平洋は、新興ドッグフード市場の1つです。 2022年には、世界のドッグフード市場の17.5%を占め、2017年から2022年の間に61.9%という大幅な成長を遂げました。これは、市販のペットフード製品を選択するペットの飼い主が増えていることと、この地域の人口の増加によるものです。 2022年には世界の犬の頭数の29.1%を占めました。
  • アフリカと南米は世界のドッグフード市場で最も急成長している地域であり、予測期間中のCAGRはそれぞれ12.6%と12.4%と予測されています。この成長は、ペットの人間化の進行、ペットの個体数の増加、そして多くのペットの飼い主が家庭で調理されたフードから市販のペットフードに移行していることに関連しています。
  • 市販製品の使用量の増加によりペットの数が増加し、ペットの人間化動向の高まりが、予測期間中に8.8%のCAGRで市場を牽引すると予想される要因です。

世界のドッグフード市場動向

北米とアジア太平洋では、ペットの生態系が進化していることに加え、動物保護施設からの引き取りや購入が可能であるため、犬の個体数が最も多くなっている

  • 世界のペット人口に占める犬の割合は猫よりも高いです。世界的に、猫よりも多くの犬を引き取ることが好まれているのは、人々が犬に対してより安心感を感じ、無条件の友情を築き、犬が飼い主の日常に適応する能力があるためです。過去5年間でペットの人間化が進み、それが世界的に犬の里親を増やすことにも貢献しました。米国や中国などの先進国では、犬を家族の一員として扱い、犬への感謝と動物愛護の強い文化があるため、高い犬の里親率が見られます。たとえば、2017年から2018年にかけて、米国では犬を家族の一員と考えるペットの親が85%を占めました。 2020年、中国のペットの親は自分の犬を家族の一員として扱い、ペットの総人口の82.8%を占めました。
  • 北米とアジア太平洋では、ペットの犬の数が最も多く、2022年には54.6%を占めています。これは、ペットの生態系が進化していること、動物保護施設などのルートから犬の里親や購入が可能になっていること、ペットの購入を提供する店舗が存在していることなどによるものです。北米では、ワーク・フロム・カルチャーの台頭とミレニアル世代が新しいペットを受け入れることが増えたため、2020年から2022年の間にペットの犬の頭数が9.6%増加しました。この影響は、アジア太平洋、南米、欧州などの他の地域でも同様に観察されました。犬の平均寿命は10~12年であるため、COVID-19のパンデミックの影響はさらに長期化すると予想されています。ペットの生態系の進化、ペットの人間化の進展、そして犬の無条件の友情が、世界のペットの犬の数を増やす要因となっています。

市販のペットフード製品への移行が進み、世界的に犬1頭当たりの支出が増加している

  • 研究期間中に犬へのペット支出が増加しました。犬へのペット支出の増加は、プレミアム化と健康への懸念の高まりによるものです。これらの要因により、2017年から2022年の間に犬のペット支出が36.4%増加しました。ペット支出に占める犬の割合が高く、2022年には39.4%を占めました。これは、犬の方が猫よりも多くのペットフードを消費し、ペットの病気になる可能性が高いためです。専用のペットフードを与えています。
  • ペットの親はペットの健康を心配しているため、ペットの支出のうち最も多くをペットフードに投資します。他のペットや見栄えの良いペットとのより良い交流を目的として、ペットのグルーミング、ペットの託児所、ペットの散歩などのサービスを提供するサービスが増加しています。この傾向は、北米、欧州、アジア太平洋で見られます。たとえば、インドでは、ペットの親はペディグリーやロイヤルカナンなどのブランドのトリーツを犬に与えており、犬の支出(624米ドル)の約65%~70%がペットフードに当てられ、20%がその他の費用です。ペットのグルーミングとペットの保育園。
  • オンライン小売業者を通じてペットフード製品を購入することは、犬の親たちの間で関心を集めています。この傾向は、Webサイトでより多くの製品が入手可能になり、さまざまな小売店の価格を比較できるため、北米やアジア太平洋などの地域で見られます。たとえば、2021年には、ペットフードをオンラインで購入した犬の飼い主を含むペットの親は、インドのペットの親の73%を占めました。したがって、インドにおける迅速なeコマースビジネスの進化により、オンラインでのペットフードの売上が増加すると予想されます。
  • 保険料の上昇とペットの健康への関心の高まりは、予測期間中にペットの支出を増加させると予想される要因です。

ドッグフード業界の概要

ドッグフード市場は適度に統合されており、上位5社が41.66%を占めています。この市場の主要企業は、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、General Mills Inc.、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、The JM Smucker Company(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • ペットの数
  • ペットの支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドルでの金額と数量の市場規模、2029年までの予測、成長見通しの分析を含む)

  • ペットフード製品
    • フード
    • 栄養補助食品/サプリメント
    • トリーツ
    • 獣医用食事療法
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャンネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 地域
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Clearlake Capital Group, LP(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo Aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell &Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • The JM Smucker Company

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

目次
Product Code: 51296

The Dog Food Market size is estimated at USD 96.33 billion in 2024, and is expected to reach USD 156.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.21% during the forecast period (2024-2029).

Dog Food - Market

Food products and treats dominate the global dog food market, with veterinary diets emerging as the major pet food segment

  • Globally, dogs are the major pets dominating the pet food market due to the higher consumption of commercial pet food and high population. In 2022, dogs held 48.7% of the global pet food market. The share increased by 67.2% between 2017 and 2022 due to the rising dog population and the growing demand for premium products. For instance, the dog population grew by 13.5% in 2022 compared to 2017. The food segment is the largest segment in the dog food market, valued at USD 54.7 billion in 2022. This is because pet food is a staple purchase for most pet owners regardless of their pet breed size or age.
  • Treats were the second-largest product type, amounting to a market value of USD 13.3 billion in 2022. Dogs show a preference for treats over other pets. These treats serve multiple purposes, including training, maintaining dental health, and providing rewards. The dog treats market is projected to witness a CAGR of 9.0% during the forecast period.
  • Pet veterinary diets are specifically formulated to address specific health conditions in pets, such as urinary tract diseases, renal failure, and digestive sensitivity. They may also be given to pets as a preventative measure to avoid developing specific health issues. During the forecast period, pet veterinary diets are expected to register the highest CAGR of 9.8%, as there is a growing demand for these specialized products.
  • The pet nutraceuticals market increased by 19.7% in 2022 compared to 2017, driven by the growing awareness of healthy diets, particularly due to rising health concerns in dogs.
  • The market is driven by the increasing dog population, the specific health needs of dogs, and the growing awareness of health among dog owners. It is projected to witness a CAGR of 8.8% during the forecast period.

North America dominates the market due to increased disposable income and higher pet humanization in the region

  • The global dog food market witnessed significant growth. In 2022, North America emerged as the largest region in the global dog food product market, accounting for USD 36.0 billion, which increased by 81.8% between 2017 and 2022. This growth was driven by the increasing dog population by 17.8% in the same period, increasing disposable income, and the rising trend of pet humanization.
  • Europe is the second major region for the dog food market. In 2022, it accounted for USD 19.48 billion in 2022, and it is projected to reach 35.57 billion in 2029. It is associated with increasing awareness about pet nutrition, rising demand for grain-free and natural products, adoption of preventive approaches, and increased dog population in the region. For instance, the dog population in 2022 was 97.0 million, which increased by 14.2% since 2017.
  • Asia-Pacific is one of the emerging dog food markets. In 2022, it accounted for 17.5% of the global dog food market, which had a significant growth of 61.9% between 2017 and 2022. This is due to the pet owners increasingly opting for commercial pet food products and the higher population in the region. In 2022, it accounted for 29.1% of the global dog population.
  • Africa and South America are the fastest-growing regions in the global dog food market, with projected CAGRs of 12.6% and 12.4% during the forecast period, respectively. This growth is associated with the increasing pet humanization, growing pet population, and a large number of pet owners shifting from home-cooked food to commercial pet food.
  • The higher usage of commercial products increased the pet population, and the rise in pet humanization trends are factors expected to drive the market with a CAGR of 8.8% during the forecast period.

Global Dog Food Market Trends

North America and Asia-Pacific have the highest dog populations due to evolving pet ecosystems, along with the availability of dogs for adoption and purchase from animal shelters

  • Dogs have a higher share than cats in the global pet population. Globally, the preference for more dogs to be adopted as compared to cats is because people feel more secure with dogs, form unconditional friendships, and the ability of dogs to adapt to the owner's routine. Over the past five years, there has been a rise in pet humanization, which has also helped in increasing the adoption of dogs globally. In developed countries such as the United States and China, a high adoption rate of dogs was witnessed as they treat their dogs as family members and have a strong culture of dog appreciation and animal welfare. For instance, between 2017 and 2018, pet parents who consider dogs as family members accounted for 85% in the United States. In 2020, pet parents in China treated their dogs as family members, accounting for 82.8% of the total pet population.
  • North America and Asia-Pacific have the highest number of pet dogs, accounting for 54.6% in 2022, owing to the evolving pet ecosystem, the availability of dogs for adoption and purchase from channels such as animal shelters, and stores offering pet purchases along with services. In North America, there was an increase of 9.6% in the pet dog population between 2020 and 2022 due to the rise in the work-from-culture and millennials increasingly adopting new pets. This effect was witnessed in other regions as well, such as Asia-Pacific, South America, and Europe. The impact of the COVID-19 pandemic is expected to last for a longer period, as the average lifespan of dogs is 10-12 years. The evolving pet ecosystem, rise in pet humanization, and unconditional friendship of dogs are the factors that have helped in increasing the global pet dog population.

The increasing shift toward commercial pet food products has contributed to the increase in the expenditure per dog globally

  • There has been an increase in pet expenditure for dogs during the study period. The growth in pet expenditure for dogs is due to increasing premiumization and growing concerns about health. These factors helped increase pet expenditure for dogs by 36.4% between 2017 and 2022. Dogs have a higher share of the pet expenditure, which accounted for 39.4% in 2022. This is because dogs consume more pet food than cats and are more likely to be fed specialized pet food.
  • Pet parents invest the highest share of their pet expenditure on pet food as they are concerned about their pets' well-being. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other pets and good-looking pets. This trend has been witnessed in North America, Europe, and Asia-Pacific. For instance, in India, pet parents feed their dogs with treats from brands such as Pedigree and Royal Canin, and about 65%-70% of the dog expenditure (USD 624) is toward pet food, whereas 20% is other expenses such as pet grooming and pet daycare.
  • The purchase of pet food products through online retailers is gaining interest among dog parents. This trend was witnessed in regions such as North America and Asia-Pacific due to the availability of a higher number of products on the website and the ability to compare prices across different retailers. For instance, in 2021, pet parents, including dog owners who purchased pet food online, accounted for 73% of Indian pet parents. Thus, evolving quick e-commerce business in India is expected to increase online pet food sales.
  • The rising premiumization and growing concern for pet health are the factors anticipated to increase pet expenditure during the forecast period.

Dog Food Industry Overview

The Dog Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 41.66%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Online Channel
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.5 Other Channels
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 South Africa
      • 5.3.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 Australia
      • 5.3.2.1.2 China
      • 5.3.2.1.3 India
      • 5.3.2.1.4 Indonesia
      • 5.3.2.1.5 Japan
      • 5.3.2.1.6 Malaysia
      • 5.3.2.1.7 Philippines
      • 5.3.2.1.8 Taiwan
      • 5.3.2.1.9 Thailand
      • 5.3.2.1.10 Vietnam
      • 5.3.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 France
      • 5.3.3.1.2 Germany
      • 5.3.3.1.3 Italy
      • 5.3.3.1.4 Netherlands
      • 5.3.3.1.5 Poland
      • 5.3.3.1.6 Russia
      • 5.3.3.1.7 Spain
      • 5.3.3.1.8 United Kingdom
      • 5.3.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.3.4 North America
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Canada
      • 5.3.4.1.2 Mexico
      • 5.3.4.1.3 United States
      • 5.3.4.1.4 Rest of North America
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Argentina
      • 5.3.5.1.2 Brazil
      • 5.3.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Heristo Aktiengesellschaft
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Nestle (Purina)
    • 6.4.8 PLB International
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 The J. M. Smucker Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms