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市場調査レポート
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日本の航空:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Japan Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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日本の航空:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本の航空市場規模は2024年に104億9,000万米ドルと推定され、2029年までに133億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.94%のCAGRで成長します。

日本の航空- マーケット

主なハイライト

  • 航空機タイプ別最大の市場、民間航空: 航空旅客数の増加とパンデミック前のレベルへの回復、および既存の航空機を先進的な持続可能な航空機への置き換えが民間航空市場を牽引しています。
  • サブ航空機タイプ別最大の市場、旅客機: 現在の旅客輸送量に合わせて国内航空会社の国際展開を拡大することで、2022年から2028年にかけて市場を牽引すると予想されます。

日本の航空市場動向

民間航空は最大の航空機タイプです

  • 航空会社とそのサプライチェーンで構成される民間航空業界は、予測期間中に日本のGDPに721億米ドル貢献すると推定されています。航空輸送部門への投入と空路で訪れる外国人観光客は、合計で国のGDPの2.4%を支えています。
  • COVID-19感染症の流行が地域の民間航空業界に影響を与えているにもかかわらず、日本は世界で力強く成長している民間航空市場の一つです。旅客輸送量の回復は、日本の民間航空産業の復活につながると期待されています。日本では、2021年に航空旅客輸送量が合計 139%増加しました。旅客輸送量の増加は、国境制限の緩和によるものです。
  • 富裕層率の増加、訓練学校、ビジネスジェットインフラ開発への政府の注力、規制緩和活動などの要因が、予測期間中に日本の一般航空の成長を促進すると予想されます。
  • 国内のチャーター航空会社は、不定期の出張のニーズの高まりを受けて、路線を継続的に拡大し、自社機材に新しい航空機を追加しています。これにより、日本におけるビジネスジェットやターボプロップ機の需要が促進されました。一方で、ライトスポーツ機や練習機の需要は依然として高く、一般航空機材の増加に貢献しました。
  • 日本の防衛省は2021年初めに493億米ドルを超える2022年度予算を提案したが、これは記録的であり、長年の上限であるGDPの1%を超える可能性があります。2027年までに日本は米国と中国に次いで世界第3位の国防支出国になる可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 航空旅客輸送量
  • 航空輸送貨物
  • 国内総生産
  • 有償旅客キロ数(RPK)
  • インフレ率
  • アクティブなフリートデータ
  • 防衛費
  • 個人富裕層(HNWI)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • 民間航空
      • サブ航空機タイプ別
      • 貨物機
      • 旅客機
      • ボディタイプ別
      • ナローボディ航空機
      • ワイドボディ航空機
    • 一般航空
      • サブ航空機タイプ別
      • ビジネスジェット
      • ボディタイプ別
      • 大型ジェット
      • 小型ジェット
      • 中型ジェット機
      • ピストン固定翼機
      • その他
    • 軍用航空
      • サブ機の種類別
      • 固定翼機
      • 体型別
      • 多目的航空機
      • 練習機
      • 輸送機
      • その他
      • 回転翼航空機
      • 体型別
      • マルチミッションヘリコプター
      • 輸送ヘリコプター
      • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • ATR
    • Bombardier Inc.
    • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Textron Inc.
    • The Boeing Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92659

The Japan Aviation Market size is estimated at USD 10.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.94% during the forecast period (2024-2029).

Japan Aviation - Market

Key Highlights

  • Largest Market by Aircraft Type - Commercial Aviation : Increasing air passenger traffic and its recovery to pre-pandemic levels, coupled with replacing existing aircraft with advanced sustainable aircraft, is driving the commercial aviation market.
  • Largest Market by Sub-Aircraft Type - Passenger Aircraft : Increasing the international reach of the country's airlines to match ongoing passenger traffic is anticipated to drive the market from 2022 to 2028.

Japan Aviation Market Trends

Commercial Aviation is the largest Aircraft Type

  • The commercial aviation industry, comprising airlines and their supply chains, is estimated to contribute USD 72.1 billion to Japan's GDP during the forecast period. In all, inputs to the air transport sector and foreign tourists coming by air support 2.4% of the country's GDP.
  • Japan is one of the world's strongly growing commercial aviation markets, despite the COVID-19 epidemic impacting the region's commercial airline industry. The recovery of passenger traffic is anticipated to aid in the revival of Japan's commercial aviation industry. Japan witnessed a total increase of 139% in Air Passenger traffic in 2021. The rise in passenger traffic is due to ease in border restrictions.
  • Factors such as the increasing rate of HNWIs, training schools, the government's focus on developing business jet infrastructure, and deregulation activities are expected to drive the growth of general aviation in Japan during the forecast period.
  • Charter operators in the country are constantly expanding their routes and are adding new aircraft to their fleets, driven by the growing need for non-scheduled business travel. This has helped the demand for business jets and turboprops in Japan. On the other hand, the demand for light sport and trainer aircraft remained high, contributing to the general aviation fleet growth.
  • Japan's Defense Ministry proposed a budget for fiscal 2022 of more than USD 49.3 billion at the beginning of 2021, which is a record and potentially exceeds the long-standing cap of 1% of GDP. By 2027, Japan might be the world's third-largest defense spender, after only the United States and China.

Japan Aviation Industry Overview

The Japan Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 96.59%. The major players in this market are Airbus SE, ATR, Lockheed Martin Corporation, Textron Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 Air Transport Freight
  • 4.3 Gross Domestic Product
  • 4.4 Revenue Passenger Kilometers (RPK)
  • 4.5 Inflation Rate
  • 4.6 Active Fleet Data
  • 4.7 Defense Spending
  • 4.8 High-Net-Worth Individual (HNWI)
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Commercial Aviation
      • 5.1.1.1 By Sub Aircraft Type
      • 5.1.1.1.1 Freighter Aircraft
      • 5.1.1.1.2 Passenger Aircraft
      • 5.1.1.1.2.1 By Body Type
      • 5.1.1.1.2.1.1 Narrowbody Aircraft
      • 5.1.1.1.2.1.2 Widebody Aircraft
    • 5.1.2 General Aviation
      • 5.1.2.1 By Sub Aircraft Type
      • 5.1.2.1.1 Business Jets
      • 5.1.2.1.1.1 By Body Type
      • 5.1.2.1.1.1.1 Large Jet
      • 5.1.2.1.1.1.2 Light Jet
      • 5.1.2.1.1.1.3 Mid-Size Jet
      • 5.1.2.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
      • 5.1.2.1.3 Others
    • 5.1.3 Military Aviation
      • 5.1.3.1 By Sub Aircraft Type
      • 5.1.3.1.1 Fixed-Wing Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1 By Body Type
      • 5.1.3.1.1.1.1 Multi-Role Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1.2 Training Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1.3 Transport Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1.4 Others
      • 5.1.3.1.2 Rotorcraft
      • 5.1.3.1.2.1 By Body Type
      • 5.1.3.1.2.1.1 Multi-Mission Helicopter
      • 5.1.3.1.2.1.2 Transport Helicopter
      • 5.1.3.1.2.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 ATR
    • 6.4.3 Bombardier Inc.
    • 6.4.4 Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    • 6.4.5 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.6 Textron Inc.
    • 6.4.7 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms