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市場調査レポート
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1557272

ソーシャルメディア分析市場-2024年から2029年までの予測

Social Media Analytics Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 135 Pages
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ソーシャルメディア分析市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年07月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ソーシャルメディア分析市場は、CAGR 16.03%で2024年の126億8,400万米ドルから2029年には266億8,000万米ドルに成長すると予測されています。

ソーシャルメディア分析は、Facebook、Instagram、Twitter、LinkedIn、YouTubeなど、さまざまなソーシャルメディアプラットフォームを通じて収集されたデータを蓄積・分析し、ビジネスの意思決定をサポートしたり、アクションのパフォーマンスを測定したりします。こうした分析は、プレビューやリツイート、Google AnalyticsやLinkedInでマーケティング・キャンペーンをサポートするサービスとは異なります。

デジタル化の進展、政府の好意的な政策による高速ネットワーク帯域幅への投資、5G技術へのアクセスを加速させるための投資は、今後数年間、組織によるソーシャルメディア分析の需要を刺激すると予想されます。ソーシャルリスニングのコンセプトと、さまざまなチャネルをモニタリングしてビジネス機会を探るソーシャルメディア分析は、中小企業から大企業まで幅広い企業で導入が進んでいます。

エンドユーザーの成長促進、市場参入企業間の戦略的提携、スマートフォン文化とソーシャルメディア消費の活発化が、市場拡大の原動力になると予測されます。しかし、ソーシャルメディア・プラットフォームとその管理に関する政府の厳しい規制が、市場成長の障害となることが予想されます。

ソーシャルメディア分析市場促進要因

  • 活況を呈する5Gの普及が市場拡大の原動力になると予測されます。

時代が進むにつれて、最新のイノベーションの範囲も拡大し、新たな成長展望が得られます。特に5Gネットワークや高速帯域幅といった最新オプションへの投資は、急速な都市化と無線インフラへの需要増に後押しされて増加傾向にあります。米国、中国、インド、日本、EU諸国といった主要経済国は、5Gネットワークの拡大に積極的に参加しています。

Global Mobile Suppliers Associationの"Mobile Economy 2024 "によると、2023年、中国の5G加入者普及率は45%に達し、2030年までに加入者普及率は88%に達する見込みです。同様に、欧州の5G加入率は2023年に20%に達し、2030年には81%に成長します。高速インターネットの普及に伴い、ソーシャルメディアの消費規模も増加傾向にあります。

  • スマートフォン消費の拡大が市場拡大を刺激します。

急速な都市化と生活水準の向上により、ソーシャルメディア・プラットフォームを閲覧する主要な媒体であるスマートフォンなど、最新の電子機器の需要が高まっています。スマートフォンの普及に伴い、ソーシャルメディアの利用も増加し、さまざまな分析ソリューションの需要と利用が促進されると予想されます。Ericsson Mobility Report-June 2024」によると、2024年第1四半期の世界のスマートフォン出荷台数は6%増加しました。2023年、世界のスマートフォン契約数は69億3,000万に達し、2022年の65億7,000万契約数を5.48%上回った。従って、2029年には契約数は81億に達します。

  • ソーシャルメディア消費の活況が市場拡大を加速させると考えられます。

Facebook、Instagram、Twitterなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、今日の消費者行動に不可欠な部分を形成しています。企業はデジタルページを開設し、特定の商品やサービスに関する必要な最新情報を提供することで、消費者の購買意欲を高めています。

バンカーの2023年9月のプレスリリースによると、2022年、米国はソーシャルメディア上で見た商品の衝動買いに約710億米ドルを費やし、衝動買いの平均支出額は754米ドルに達しました。さらに同じ情報源は、ミレニアル世代(27歳から42歳)とZ世代(18歳から26歳)のソーシャルメディアユーザーが衝動買いをする可能性が最も高いと述べています。したがって、製品の最新情報を提供することで、企業は顧客ロイヤリティを維持することができます。

ソーシャルメディア分析市場地理的展望

  • 北米が最大の地域市場です。

地域的には、世界市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米地域は、技術の早期導入と確立されたインフラにより、注目すべき市場シェアを占めると予測されています。さらに、米国、カナダ、メキシコのインターネット普及率の高さ、それに続く5G技術への有利な投資が、この地域の市場拡大に寄与しています。

Canadian Internet Surveyによると、2022年、15歳以上のカナダ人のインターネット利用率は92%から95%に増加しました。さらに、メキシコインターネット協会によると、2022年の同国のインターネット利用者数は9,680万人で、2021年比で年間93%増加しました。さらに、同市場における主要参入企業の存在も北米市場の成長を支えています。

インド、中国、インドネシアなどの主要新興経済諸国では、ソーシャルメディア・プラットフォームの普及が進んでおり、他の地域よりもかなり多くのソーシャルメディア・ユーザーとともに、より高速で安価なインターネットの普及が急増していることが、アジア太平洋で市場が適正な成長率を示す主要要因の1つとなっています。インド・インターネット・モバイル協会によると、2022年のアクティブ・インターネット・ユーザー数は7億5,900万人で、総人口の59%を占めました。同協会はさらに、この数は2025年までに9億人に達する見込みであると述べています。

ソーシャルメディア分析市場の主要開発

  • 2024年4月、HootsuiteはAIベースのソーシャルリスニングソリューション企業Talkwalker社を買収すると発表しました。これにより、同社は顧客とのソーシャルメディア・リレーションに関するサービスを強化できるようになります。
  • 2024年3月、Sprout Socialのバーチャル・プラットフォーム「The Arboretum」は、ソーシャルメディアとマーケティングのプロフェッショナルのための新しいメンターシップ・プログラムを開始しました。このプログラムは、アイデアの交換とブランドの拡大を促進し、それによってプロフェッショナルに、ペースの速い業界における競争上の優位性を記載しています。

ソーシャルメディア分析市場は以下のように区分・分析されます。

展開別

  • オンプレミス
  • クラウド

エンドユーザー別

  • 小売
  • メディアとエンターテイメント
  • BFSI
  • 旅行・ホスピタリティ
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • イタリア
  • その他
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • インド
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ソーシャルメディア分析市場:展開別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウド

第6章 ソーシャルメディア分析市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 小売
  • メディアとエンターテイメント
  • BFSI
  • 旅行・ホスピタリティ
  • その他

第7章 ソーシャルメディア分析市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • SAS Institute Inc.
  • IBM Corporation
  • SAP
  • Oracle
  • NetBase Quid, Inc.
  • Adobe Inc.
  • Salesforce, Inc.
  • GoodData Corporation
  • Clarabridge
目次
Product Code: KSI061610520

The social media analytics market is projected to grow from US$12.684 billion in 2024 to US$26.680 billion in 2029 at a CAGR of 16.03%.

Social media analytics involves accumulating and analyzing data gathered through various social media platforms, namely Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, and YouTube, among others, to support business decision-making and measure action performance. Such analytics differ from previews, retweets, and services that support marketing campaigns on Google Analytics or LinkedIn.

The growing digitization, investment in high-speed network bandwidth followed by favorable government policies, and investments to accelerate 5G technology access are anticipated to stimulate the demand for social media analytics by organizations in the coming years. Its concept of social listening and monitoring various channels for opportunities is driving its incorporation in enterprises both small & medium, and large.

Bolstering end-user growth, strategic collaborations among market players, and boosting smartphone culture and social media consumption are projected to drive market expansion. However, the stringent government regulations regarding social media platforms and their management are expected to act as an obstacle to market growth.

Social Media Analytics Market Drivers:

  • Booming 5G penetration is anticipated to drive the market expansion.

As time advances, the scope of modern innovations also increases, which provides new growth prospects. Investments in modern options, especially 5G networks and high-speed bandwidth, are on the rise, fuelled by rapid urbanization and growing demand for wireless infrastructure. Major economies, namely the United States, China, India, Japan, and EU nations, are actively participating in expanding their 5G networks.

As per Global Mobile Suppliers Association's "Mobile Economy 2024", in 2023, 5G subscriber penetration in China stood at 45%, and by 2030, the subscriber penetration is poised to reach up to 88%. Likewise, Europe's 5G subscription reached 20% in 2023 and will grow to 81% by 2030. With the growing high-speed internet adoption, the scale of social media consumption will also experience an upward trajectory, thereby providing more scope for enterprises to understand customer dynamics and plan their strategies accordingly.

  • Growing smartphone consumption will stimulate market expansion.

Rapid urbanization and improving living standards have increased the demand for modern electronic devices, such as smartphones, which constitute a major medium for surfing social media platforms. With the booming smartphone penetration, the prevalence of social media consumption is also expected to increase, thereby driving the demand for and usage of various analytics solutions. According to "Ericsson Mobility Report - June 2024", in Q1 of 2024, global smartphone shipment experienced a 6% increase. In 2023, the global smartphone subscription reached 6.93 billion, which signified a 5.48% growth over 2022's 6.57 billion subscriptions. Hence, by 2029, the subscription volume is set to reach 8.10 billion.

  • Booming social media consumption will accelerate the market expansion.

Social media platforms such as Facebook, Instagram, and Twitter are forming an integral part of today's consumer behavior. Companies are developing their digital pages that provide necessary updates regarding their specific products and services, which assist consumers in making purchase decisions.

According to the Banker's September 2023 press release, in 2022, Americans spent nearly US$71 billion on impulse buying of products they saw on social media, and the average impulse spending stood at US$754. The same sources further stated that millennials (aged 27 to 42 years) and Generation Z (18 to 26 years) social media users are most likely to engage in impulse buying. Hence, providing product updates enables companies to retain their customer loyalty.

Social Media Analytics Market Geographical Outlook

  • North America is the largest regional market.

Geographically, the global market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The North American region is projected to hold a notable market share due to the early adoption of technology and well-established infrastructure. Moreover, the high internet penetration in the United States, Canada, and Mexico, followed by favorable investments in 5G technology, contributes to the regional market expansion.

According to the Canadian Internet Survey, in 2022, internet use among Canadians aged 15 years and older increased from 92% to 95%. Furthermore, as per the Mexican Internet Association, in 2022, there were 96.8 million internet users in the country, which signified a 93% annual increase over 2021. Additionally, the presence of key players in the market also supports market growth in North America.

The increasing penetration of social media platforms in major developing economies such as India, China, and Indonesia, coupled with a surge in the penetration of faster and cheaper internet along with a considerably larger number of social media users among other regions, is one of the key factors for the market to grow at a decent rate in the Asia Pacific region. According to the Internet and Mobile Association of India, in 2022, there were 759 million active Internet users, which represented 59% of the total population. The same source further stated that the number is expected to reach up to 900 million by 2025.

Social Media Analytics Market Key Developments

  • In April 2024, Hootsuite announced that it is set to acquire the AI-based social listening solution company Talkwalker. This will enable the former to bolster its services regarding social media relationships with its customers. The company will provide a social media performance engine to businesses that will turn decisions into actions on sight.
  • In March 2024, Sprout Social's virtual platform, The Arboretum, launched a new mentorship program for social media and marketing professionals. The program would facilitate the exchange of ideas and brand expansion, thereby providing professionals with a competitive advantage in a fast-paced industry.

The Social Media Analytics market is segmented and analyzed as follows:

By Deployment

  • On-premise
  • Cloud

By End-User

  • Retail
  • Media and Entertainment
  • BFSI
  • Travel and Hospitality
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SOCIAL MEDIA ANALYTICS MARKET BY DEPLOYMENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. On-Premise
  • 5.3. Cloud

6. SOCIAL MEDIA ANALYTICS MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Retail
  • 6.3. Media & Entertainment
  • 6.4. BFSI
  • 6.5. Travel & Hospitality
  • 6.6. Others

7. SOCIAL MEDIA ANALYTICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Deployment
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Deployment
    • 7.3.2. By End-User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Deployment
    • 7.4.2. By End-User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Italy
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Deployment
    • 7.5.2. By End-User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Deployment
    • 7.6.2. By End-User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. SAS Institute Inc.
  • 9.2. IBM Corporation
  • 9.3. SAP
  • 9.4. Oracle
  • 9.5. NetBase Quid, Inc.
  • 9.6. Adobe Inc.
  • 9.7. Salesforce, Inc.
  • 9.8. GoodData Corporation
  • 9.9. Clarabridge