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市場調査レポート
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1637768

欧州のソーシャルメディア分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Social Media Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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欧州のソーシャルメディア分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のソーシャルメディア分析の市場規模は、2025年に36億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは14.82%で、2030年には73億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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欧州では、より洗練された分析ツールとの組み合わせによるビジネスインテリジェンスやBI技術に対する需要の増加、および膨大な数のインターネットユーザーにより、ソーシャルメディア分析の利用が拡大しています。

主なハイライト

  • 多くのユーザーがインターネットにアクセスするようになり、今後数年間で携帯電話の普及率が大幅に伸びると推定されます。世界銀行の統計によると、ドイツはアクティブなインターネットユーザー数が多く、ソーシャルメディアの発展に貢献しています。ソーシャルメディアコンテンツにアクセスする最も一般的なソースの1つは携帯電話です。
  • 欧州におけるソーシャルコマースの成長は、フェイスブック、イグナイト、ティックトックで利用可能なショッピング機能と相まって、消費者とブランド間の相互作用が増加したことに起因しています。ソーシャル・ネットワーク・プラットフォーム、小売業者、テクノロジー大手は、この動向が世界に広がるにつれ、ソーシャル・メディアのアナリティクスへの投資を増やしています。
  • 企業がユーザーの行動を追跡し、ソーシャルメディア上の会話に素早く対応しようと努力する中で、リアルタイム分析への意欲が高まっています。顧客の行動をより深く理解する人工知能と機械学習を統合することで、高度な感情分析と予測分析が可能になります。
  • 予測期間中、市場の成長は、統一されたソーシャルメディア分析手段の必要性によって阻害されると予想されます。また、増加する未分類のデータを管理するための1つの共通ソリューションの欠如とともに。

欧州のソーシャルメディア分析市場動向

クラウドが大きく成長

  • クラウドやプランの利用や計画は、地域全体の多くの組織でますます増えており、これが市場の急成長につながると予想されます。クラウドの採用に関しては、新興企業や中小企業よりも大企業の方がクラウドへの移行に慎重であると見られています。
  • ソーシャル・ネットワークは、多くのマルチメディア・コンテンツをクラウド・ストレージ・システムに保存するため、インターネットの利用を容易にしています。ソーシャル・メディアで最もよく共有されるコンテンツは、動画と写真です。動画や写真はリソースを必要とするため、アプリケーションやサーバーの処理速度を低下させる可能性があります。
  • ビジネス機能を強化するため、クラウド展開モデルがますます採用されるようになり、市場の成長が見込まれています。ソーシャルメディア分析の市場規模は、パフォーマンスの向上、ストレージ容量の増加、柔軟性、クラウド展開の費用対効果の特徴によっても刺激されると予想されます。
  • さらに、災害時のデータのバックアップと復元にかかるコストを削減することで、クラウド・コンピューティングは有用なものとなります。データを1か所に保存するだけでは、はるかにリスクが高いです。そこで何か起きたときにデータを取り出すのは、ほとんど現実的ではないです。特にソーシャル・ネットワークでは、ユーザーのデータがそこに保存されているため、その一部を失うわけにはいかないです。

最も高い市場シェアを占めるメディアとエンターテインメント

  • 欧州では、ソーシャルメディア・スペースは、コミュニケーションとエンターテインメントの分野で最も急速に成長しているカテゴリーのひとつです。
  • ネットフリックス、アマゾン・プライム、CBSなどのネットワークは、最も視聴された番組からデータを収集し、それを分析して、顧客に同様のレコメンデーションを提供するために、デジタルメディア分析を利用しています。ドイツでは、さまざまな価格シナリオ、広告戦略、社会シナリオをテストするために、放送局がマーケティング・キャンペーン、売上予測、価格設定について実際のビジネス上の意思決定を行うことができるシミュレーション・モデルの使用が行われています。
  • 英国、ドイツ、カナダでは、北欧ドラマの魅力に賭けて、ネットフリックスやディズニー・プラスといった米国のストリーミング・サービスに対抗する汎欧州の主要なライバルが立ち上がる予定です。2022年9月、スウェーデンのViaplayを所有するNordic Entertainment Groupは、米国、オランダ、ポーランド、バルトにオーストリアとスイスを加え、2023年までに16カ国に参入すると発表しました。
  • アナリティクスは、ソーシャルメディア・プラットフォームの普及に伴い、消費者のインサイトや利用パターンに関する情報を見つける上で重要な役割を果たします。このツールは、フェイスブックやインスタグラムのように、消費者の競合情報を得るために多くのプラットフォームで利用することができます。インスタグラムはインスタグラム・アナリティクスを使用しており、フォロワー数などの指標は、アナリティクス・ツールを使用してフォロワー増加率を計算するために利用されています。
  • より良いパフォーマンスを確保するために、有名人やテレビ局はファンからの討論やレビューを観察するためにフェイスブックなどのオンライン・プラットフォームを利用しています。さらに、多くのフォロワーを持つ有名人は、ナイキやアディダスなどの人気ブランドから製品ラインに基づいて選ばれ、これらの製品のリーチを広げることを目的としたマーケティング戦略に協力しています。

欧州のソーシャルメディア分析産業の概要

欧州のソーシャルメディア分析市場の競合情勢は、市場に中小規模のソリューション・プロバイダーがいくつか出現していることから、半固体化に向かっていくと予想されます。ソリューションプロバイダーは、ソーシャルメディアアナリティクスソリューションの採用を促進するため、業界を超えた複数の企業との連携を強めています。また、既存の市場プレーヤーは、競争に勝つためにソリューションを革新しています。

2023年6月、アドビシステムズ社は、100以上の言語のテキストプロンプトをサポートし、世界中のユーザーがスタンドアロンのFireflyウェブサービスで母国語を使用して画像やテキストエフェクトを生成できるようにするFireflyアドビの新しいジェネレーティブAIモデルの世界展開を発表しました。このサービスは20カ国語にローカライズされ、フランス語、ドイツ語、日本語、スペイン語、ブラジルのポルトガル語版が現在提供されています。

2023年2月、セールスフォースは、通信業界向けに開発されたイノベーションに組み込まれた、一般的なプロセスを自動化し、顧客体験の向上を促進し、運用コストを削減する「通信事業者向け新アナリティクス、AI、自動化ソリューション」を発表しました。これにより、WhatsAppとの新たな統合を通じて、顧客とのインタラクションが促進され、より豊かなものになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • ソーシャルメディア分析市場へのCOVID-19の影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディアユーザー数の指数関数的増加
    • ターゲットマーケティングと競合情報重視の高まり
  • 市場抑制要因
    • 非構造化データの増加
    • 複雑なソーシャルメディアワークフロー分析と認識不足

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • モニタリング
    • 測定
    • 分析と洞察
  • 展開形態別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • 小売
    • ヘルスケア
    • 政府サービス
    • メディア・娯楽
    • 公益事業
    • 運輸・物流
    • その他のエンドユーザー
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Clarabridge Inc.
    • Adobe Systems Incorporated
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.com

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 46914

The Europe Social Media Analytics Market size is estimated at USD 3.66 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.31 billion by 2030, at a CAGR of 14.82% during the forecast period (2025-2030).

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Europe's use of social media Analytics is growing due to increased demand for business intelligence and BI techniques in combination with more sophisticated analytic tools, as well as a huge number of internet users.

Key Highlights

  • As a growing number of users gain access to the internet, it is estimated that there will be massive growth in mobile phone penetration over the next few years, and this would boost the market for Social Media Analytics. Germany has a high number of active Internet users, which contributes to the development of Social Media as per World Bank statistics. One of the most common sources for accessing social media content is a mobile phone.
  • The growth of Social Commerce in Europe can be attributed to increased interaction between consumers and brands, combined with shopping features made available on Facebook, Ignite, or TikTok. Social network platforms, retailers, and technology giants have been increasing their investments in Analytics of Social Media as the trend has spread to this part of the world.
  • As companies strive to track the behavior of users and quickly react to social media conversations, there's a growing appetite for real-time analytics. Integrating artificial intelligence and machine learning, which gives customers a deeper understanding of their behavior, will allow for advanced sentiment analysis and predictive analytics.
  • The market growth is expected to be impeded by the need for uniform social media analytic measures over the forecast period. And along with a lack of one common solution for managing increased volumes of uncategorized data.

Europe Social Media Analytics Market Trends

Cloud to Show Significant Growth

  • The cloud and plan are increasingly being used or planned by many organizations across the region, which is expected to lead to rapid market growth. It has been seen that larger enterprises are more cautious in the transition to the cloud than start-ups and SMEs when it comes to the adoption of the cloud.
  • Social networks make it easier for the Internet to be used, as they store a lot of multimedia content in Cloud Storage Systems. Videos and photographs, which take up most of the available space on a given site, are the most commonly shared content on Social Media. They can slow down applications and servers with all their resource needs.
  • The market is expected to grow as more and more cloud deployment models are adopted in order to enhance business capabilities. The growth of the market size for Social Media Analytics is also anticipated to be stimulated by improved performance, increasing storage capacity, flexibility, and cost-effectiveness characteristics of cloud deployment.
  • In addition, by reducing the cost of Backup and restoring data in the event of a disaster, cloud computing becomes useful. It's much more risky if you just store the data in one place. It's nearly impracticable to retrieve the data when something happens there. In particular, it is useful for social networks as their users' data are stored there, and they cannot afford to lose any part of this.

Media and Entertainment to Hold the Highest Market Share

  • In Europe, the social media space represents one of the fastest-growing categories of communication and entertainment; it is becoming a useful way to expose brands and content to both active and prospective readers, especially young people.
  • To gather data from the most watched programs and analyze them in order to give customers similar recommendations, networks such as Netflix, Amazon Prime, or CBS use digital media analysis. In Germany, the use of simulation models, which allow broadcasters to make real business decisions on marketing campaigns, sales projections, and pricing, is being carried out in order to test a range of price scenarios, advertising strategies as well and societal scenarios.
  • In the UK, Germany, and Canada, a major pan-European rival to US streaming services such as Netflix and Disney Plus is set to launch, betting on the appeal of Nordic drama. In September 2022, Nordic Entertainment Group, which owned Viaplay in Sweden, announced that it would enter into 16 countries by 2023, with Austria and Switzerland being added to the US, Netherlands, Poland, and Baltics.
  • Analytics play an important role in finding consumer insights and information about the use patterns of social media platforms as they become more widespread. This tool can be used by a number of platforms, like Facebook and Instagram, for gaining competitive information on consumers. Instagram uses Instagram analytics, where metrics such as follower count are utilized to calculate follower growth rate using analytics tools.
  • To ensure a better performance, celebrities and TV channels are using online platforms such as Facebook for the observation of debates and reviews from fans. In addition, celebrities with large followings are selected by popular brands such as Nike, Adidas, and others based on their product lines to collaborate in marketing strategies aimed at widening the reach of these products.

Europe Social Media Analytics Industry Overview

The competitive landscape of the Europe social media analytics market is expected to move towards semi-consolidated, owing to the emergence of several small and medium-sized solution providers in the market. The solution providers are increasingly collaborating with several companies across the industries to boost the adoption of their Social Media analytics solutions. Also, the existing market players are innovating their solutions to compete.

In June 2023, Adobe Systems Incorporated announced the global expansion of Firefly Adobe's new generative AI models to support text prompts in over 100 languages, enabling users across the world to generate images and text effects using their native languages in the standalone Firefly web service. The service will also be localized in 20 languages, with versions in French, German, Japanese, Spanish, and Brazilian Portuguese available now.

In February 2023, Salesforce announced the New Analytics, AI, and Automation Solutions for Communications Providers and Analytics, which automate common processes, drive improved customer experience, and reduce operating costs embedded in innovations developed for the communications industry. This will facilitate and enrich the interaction of customers through a new integration with WhatsApp.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assesment of COVID-19 impact on Social Media Analytics Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Exponential of number of social media users
    • 5.1.2 Inreased Emphasis On Targeted MARKEting and Competitive Intelligence
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing volume of unstructured data
    • 5.2.2 Complex social Media workflow analytics and Lack of Awareness

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Component
    • 6.1.1 Monitoring
    • 6.1.2 Measurement
    • 6.1.3 Analytics and Insight
  • 6.2 Mode of Deployement
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT and Telecommunication
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Government Service
    • 6.3.6 Media and Entertainment
    • 6.3.7 Utilities
    • 6.3.8 Transportation and Logistics
    • 6.3.9 Other End-users
  • 6.4 Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 SAS Institute Inc.
    • 7.1.3 Clarabridge Inc.
    • 7.1.4 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 Salesforce.com

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET