市場調査レポート
商品コード
1370227
豆腐市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Tofu Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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豆腐市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の豆腐市場規模は2022年に27億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに36億米ドルに達し、2023~2028年の成長率(CAGR)は4.9%になると予測しています。
豆腐(おから)は、新鮮な豆乳を凝固させて固形ブロックにした、クリーミーでタンパク質が豊富な大豆製品を指します。未加工の豆腐は一般的に、超軟質、軟質、絹ごし、硬質、超硬質など、さまざまな食感のものがあります。スパイス、調味料、ソース、マリネなどの風味を効果的に吸収することができるため、さまざまな料理に広く使われています。鉄分、カルシウム、マグネシウム、銅、亜鉛、アミノ酸、ビタミンB1など、さまざまな栄養素や健康促進成分を豊富に含み、心臓や骨の健康増進、体重管理に役立ちます。
飲食品業界の著しい成長、菜食食品に対する消費者の嗜好の高まりは、市場の成長を促進する主な要因の一つです。これに伴い、健康志向の高まりと様々な生活習慣病の増加が、低脂肪・低コレステロールのビーガンおよび大豆ベースの食品の普及につながっています。さらに、豆腐ベースのソース、ハンバーガー、ホットドッグ、アイスクリーム、シェイク、デザートなど、革新的な製品バリエーションの継続的な発売が、もう一つの成長促進要因として作用しています。レストラン、カフェ、その他の飲食店は、革新的でユニークな料理を顧客に提供するため、豆腐のさまざまな味や組み合わせを試しています。さらに、世界中でグルテンフリーや低炭水化物食の高級化が進んでいることも、有機豆腐を食事に取り入れるきっかけとなっています。その他の要因としては、メーカーによるソーシャルメディアプラットフォームでの積極的な販促活動、様々なeコマース小売チェーンによる製品の容易な入手、消費者支出の増加、急速な都市化などがあり、市場をさらに牽引すると予測されます。
The global tofu market size reached US$ 2.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2023-2028.
Tofu, or bean curd, refers to a creamy and protein-rich soy product that is made from curdling fresh soy milk and pressing it into a solid block. Unprocessed tofu is commonly available in a variety of textures, including extra-soft, soft, silken, firm and extra-firm. It is widely used in multiple cuisines as it can effectively absorb flavors from spices, seasoning, sauces and marinades. It is a rich source of various nutrients and health-promoting compounds, such as iron, calcium, magnesium, copper, zinc, amino acids and vitamin B1, which aid in improving heart and bone health and weight management.
The significant growth in the food and beverage industry, along with increasing consumer preferences for vegan food products, is among the key factors driving the growth of the market. In line with this, growing health consciousness and increasing instances of various lifestyle disorders have led to the widespread adoption of low-fat and low-cholesterol vegan and soy-based food products. Furthermore, the continual launch of innovative product variants, such as tofu-based sauces, burgers, hot dogs, ice creams, shakes and desserts, is acting as another growth-inducing factor. Restaurants, cafes and other eateries are experimenting with multiple flavors and combinations of tofu to offer innovative and unique dishes to their customers. Additionally, the premiumization of gluten-free and low carb diets across the globe has also catalyzed the inclusion of organic tofu in the diets. Other factors, including aggressive promotional activities by manufacturers on social media platforms, the easy product availability through various e-commerce retail chains, rising consumer expenditure and rapid urbanization, are projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global tofu market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product, type, application and distribution channel.
Processed Tofu
Unprocessed Tofu
Organic
Conventional
Hotels, Restaurants and Catering
Food Processing
Household
Others
Direct Sales
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialist Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Amy's Kitchen, Eden Foods Inc., Hain Celestia, House Foods Group, Kikkoman, Morinaga & Company, Pulmuone, Tofurky, Vitasoy, etc.