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市場調査レポート
商品コード
1660749
乾燥スープ市場レポート:製品タイプ、タイプ、生成、包装タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Dried Soup Market Report by Product Type, Type, Preparation, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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乾燥スープ市場レポート:製品タイプ、タイプ、生成、包装タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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乾燥スープの世界市場規模は2024年に129億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは2033年には169億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて2.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
乾燥スープとは、脱水した穀物、野菜、肉に様々な保存料や香料を加えて作る即席スープミックスのことです。食材は、栄養価に影響を与えることなく水分を除去するのに役立つ凍結乾燥または低速空気乾燥技術を用いて脱水されます。通常、持ち運び可能なカップやパウチ入りで、手軽な食事やスナックとしてあらゆる年齢層に愛用されています。さらに、通常ナトリウムや保存料を多く含む麺類など、他のインスタント食品に代わる、より栄養価の高い食品として広く考えられています。
労働人口の増加と多忙なライフスタイルにより、バランスの取れた栄養価の高い食事を準備する時間はごくわずかとなっています。その結果、簡便ですぐに食べられる食品の需要が世界中で大幅に増加しています。こうした食品は、消費者の栄養ニーズと多様な嗜好の両方に対応しています。さらに、付加価値の高いグルテンフリーやオーガニックの乾燥スープのバリエーションがイントロダクションとして導入されることで、製品需要が増加すると予想されます。加えて、食料品店やコンビニエンスストアといった組織化された流通チャネルの拡大や、いくつかのオンライン食料品ポータルサイトによって、製品へのアクセスが向上しています。これとは別に、必要な栄養情報やその他の健康上の利点が記載された革新的な製品パッケージも、消費者に乾燥スープを購入するよう説得するのに役立っています。その他の市場成長要因としては、可処分所得と支出能力の上昇、メーカーによる積極的なプロモーション活動が挙げられます。
The global dried soup market size reached USD 12.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 16.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.9% during 2025-2033.
Dried soup refers to an instant soup mix made by using dehydrated grains, vegetables and meat, along with various preservatives and flavoring agents. The ingredients are dehydrated using freeze-drying or slow air-drying techniques that help in removing the water content without affecting their nutritional value. It is usually available in portable cups and pouches and is relished by individuals of all age groups as a quick meal or snack option. Furthermore, it is widely considered as a more nutritious alternative to other instant food products such as noodles that usually contain a high amount of sodium and preservatives.
Rising working population and hectic lifestyles have left negligible time for preparing a balanced and nutritious meal. Consequently, the demand for convenience and ready-to-eat foods is experiencing a significant increase across the globe. These foods cater to both the nutritional needs and diversified tastes of consumers. Furthermore, the introduction of value-added gluten-free and organic variants of dried soup is expected to increase product demand. Additionally, the expansion of organized distribution channels such as grocery and convenience stores, along with several online grocery portals, has enhanced the product accessibility. Apart from this, innovative product packaging with the required nutritional information and other health benefits also helps in persuading the consumers to buy dried soup. Other factors contributing to the market growth include rising disposable income and expenditure capacity, along with aggressive promotional activities by manufacturers.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Associated British Foods, B&G Foods, Baxters Food Group, Campbell Soup, Subo Foods, Frontier Soups, General Mills, Hain Celestial, House Foods Group, Kraft Heinz, Kroger, Nestle, Nissin Foods, NK Hurst Company, Unilever, Premier Foods, etc.