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市場調査レポート
商品コード
1654496

米国のスープ市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント別予測、2025~2030年

U.S. Soup Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Ready-to-eat Wet Soups, Dry Soup, Frozen/Refrigerated Soup, Wet Broths/Stocks), By Distribution Channel (Retail, Online, Foodservice), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
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米国のスープ市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント別予測、2025~2030年
出版日: 2025年01月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のスープ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のスープ市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 3.1%を記録し、2030年には59億3,000万米ドルに達すると予測されています。

健康的で活動的なライフスタイルを送ることに対する意識の高まりが、予測期間中の需要を促進すると予想されます。

スープの消費を通じて提供される健康上の利点は、産業の成長を促進すると予想されます。スープに含まれる高い水分含有量は摂取カロリーの減少につながり、体重減少に役立ちます。さらに、低ナトリウムやグルテンフリーのスープなど、カスタマイズ型製品の採用も産業の成長を後押ししています。

産業では、製品の栄養を改善するために、ミネラルや野菜を加えたスープやスープの採用を数多く展示しています。製品はまた、製品の売上を増やし、経済の中で衰退している産業の成長を復活させるために、高い広告費で宣伝されています。

eコマース・ポータルの台頭は、企業が消費者に価格割引を提供することで、製品の購入を容易にしています。加えて、レストランやホスピタリティチェーンなどのオントレード流通チャネルからの需要も増加しています。原料コストの変動は産業の成長に影響を及ぼすと予想されます。

産業には、広範な製品ポートフォリオと流通網を活用して事業を展開する大手メーカーが存在します。産業の大手企業は、合併や買収を通じて事業の拡大に取り組んでいます。各社はまた、より多くの消費者を引き付けるために割引やその他のオファーを提供しています。

米国のスープ市場レポートハイライト

  • 2024年にはRTEウェットスープが28.8%の最大売上シェアで市場を独占。RTEウェットスープは最小限の準備で済み、包装から直接飲めるという利便性が、忙しいライフスタイルの消費者にアピールしています。
  • 冷蔵・冷凍スープは、予測期間中最も速いCAGR 8.9%で成長すると予想されます。消費者が新鮮材料と優れた味を提供するスープを求めるようになり、便利で高品質な食事の選択肢に対する需要が高まっていることが大きな促進要因となっています。
  • 2024年には、小売チャネルが最大の収益シェアを占めました。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、食料品店を含む小売店は、スープの主要な購入場所であり、消費者にブランド、フレーバー、種類の面で幅広い選択肢を提供しています。
  • オンラインチャネルは、予測期間中最も速いCAGRで成長すると予想されます。eコマースプラットフォームの普及とオンラインショッピングの利便性が重要な役割を果たしており、消費者は自宅に居ながらにしてスープ製品を閲覧、比較、購入することができます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のスープ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連市場展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 利益率分析(産業レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国のスープ市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国のスープ市場、製品別:主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018~2030年
    • RTEウェットスープ
    • 濃縮ウェットスープ
    • ドライスープ
    • ウェットブイヨン/ストック
    • 冷蔵・冷凍スープ

第6章 米国のスープ市場:流通チャネル別、推定・動向分析

  • 米国のスープ市場、流通チャネル別:主要ポイント
  • 流通チャネル変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 流通チャネル別、2018~2030年
    • 小売
    • オンライン
    • フードサービス

第7章 米国のスープ市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • The Campbell's Company
    • Kellanova
    • PepsiCo
    • Nestle
    • General Mills Inc.
    • The Kraft Heinz Company
    • Hain Celestial Group
    • Cargill, Incorporated
    • Con Agra Brands, Inc.
    • Greencore
図表

List of Tables

  • Table 1. U.S. soup market: Key market driver analysis
  • Table 2. U.S. soup market: Key market restraint analysis
  • Table 3. U.S. soup market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 4. U.S. soup market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 5. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 6. Company market share, 2024 (%)
  • Table 7. Company heat map analysis, 2024
  • Table 8. Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. soup market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 Global parent industry and U.S. soup size (USD Million)
  • Fig. 11 U.S. soup size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 12 U.S. soup market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. soup market: Value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. soup market: Dynamics
  • Fig. 15 U.S. soup market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. soup market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Fig. 17 RTE wet soups market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Condensed wet soups market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Dry soup market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Wet broth/stock soups market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Refrigerated/frozen soups market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 U.S. soup market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Fig. 23 U.S. soup market estimates & forecasts for retail, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 U.S. soup market estimates & forecasts for online, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. soup market estimates & forecasts for food service, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Key company categorization
  • Fig. 27 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 28 Strategic framework of U.S. soup
目次
Product Code: GVR-2-68038-158-0

U.S. Soup Market Growth & Trends:

The U.S. soup market size is expected to reach USD 5.93 billion by 2030, registering a CAGR of 3.1% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising awareness about leading a healthy and active lifestyle is expected to propel the demand for the product over the forecast period.

Health benefits offered through the consumption of soup are expected to drive the growth of the industry. High water content in the soup results in a decrease in calorie intake, which helps weight reduction. In addition, the introduction of customized products such as low sodium and gluten-free soups is also boosting the growth of the industry.

The industry exhibits the introduction of a number of soups and broths with added minerals and vegetables in a bid to improve the nutrition of the product. The products are also being promoted with high advertisement expenditure in a bid to increase product sales and revive the dwindling industry growth in the economy.

The rise of e-commerce portals results in ease in the product purchase with companies offering price discounts to their consumers. In addition, the product has registered an increase in demand from the on-trade distribution channel such as restaurants and hospitality chains. The fluctuating cost of raw materials is anticipated to affect industry growth.

The industry exhibits the presence of major manufacturers operating their business by leveraging an extensive product portfolio and distribution network. The major players in the industry are engaged in expanding their business through mergers and acquisitions. The companies also offer discounts and other offers in order to attract more consumers.

U.S. Soup Market Report Highlights:

  • RTE wet soups dominated the market with the largest revenue share of 28.8% in 2024. The convenience of RTE wet soups, which require minimal preparation and can be consumed directly from the packaging, appeals to consumers with busy lifestyles.
  • Refrigerated/frozen soup is expected to grow at the fastest CAGR of 8.9% over the forecast period. The increasing demand for convenient and high-quality meal options is a major driver, as consumers seek out soups that offer fresh ingredients and superior taste.
  • The retail channel dominated the market with the largest revenue share in 2024. Retail stores, including supermarkets, hypermarkets, and grocery stores, are the primary points of purchase for soups, offering consumers a wide variety of options in terms of brands, flavors, and types.
  • The online channel is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The increasing adoption of e-commerce platforms and the convenience of online shopping play a significant role, allowing consumers to browse, compare, and purchase soup products from the comfort of their homes.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Soup Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Soup Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Soup Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. RTE Wet Soups
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Condensed Wet Soups
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Dry Soup
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4. Wet Broth/Stock
      • 5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.5. Refrigerated/ Frozen Soup
      • 5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Soup Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Soup Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Retail
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Online
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Food Service
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Soup Market: Competitive Analysis

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. Company Profiles
    • 7.9.1. The Campbell's Company
      • 7.9.1.1. Company Overview
      • 7.9.1.2. Financial Performance
      • 7.9.1.3. Product Portfolios
      • 7.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.2. Kellanova
      • 7.9.2.1. Company Overview
      • 7.9.2.2. Financial Performance
      • 7.9.2.3. Product Portfolios
      • 7.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.3. PepsiCo
      • 7.9.3.1. Company Overview
      • 7.9.3.2. Financial Performance
      • 7.9.3.3. Product Portfolios
      • 7.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.4. Nestle
      • 7.9.4.1. Company Overview
      • 7.9.4.2. Financial Performance
      • 7.9.4.3. Product Portfolios
      • 7.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.5. General Mills Inc.
      • 7.9.5.1. Company Overview
      • 7.9.5.2. Financial Performance
      • 7.9.5.3. Product Portfolios
      • 7.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.6. The Kraft Heinz Company
      • 7.9.6.1. Company Overview
      • 7.9.6.2. Financial Performance
      • 7.9.6.3. Product Portfolios
      • 7.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.7. Hain Celestial Group
      • 7.9.7.1. Company Overview
      • 7.9.7.2. Financial Performance
      • 7.9.7.3. Product Portfolios
      • 7.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.8. Cargill, Incorporated
      • 7.9.8.1. Company Overview
      • 7.9.8.2. Financial Performance
      • 7.9.8.3. Product Portfolios
      • 7.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.9. Con Agra Brands, Inc.
      • 7.9.9.1. Company Overview
      • 7.9.9.2. Financial Performance
      • 7.9.9.3. Product Portfolios
      • 7.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.10. Greencore
      • 7.9.10.1. Company Overview
      • 7.9.10.2. Financial Performance
      • 7.9.10.3. Product Portfolios
      • 7.9.10.4. Strategic Initiatives