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市場調査レポート
商品コード
1552634

スープの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Soup Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Canned, Dried, UTH), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online), By Region And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~10営業日
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スープの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

スープ市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスープ市場規模は2024年から2030年にかけてCAGR 4.7%を記録し、2030年には262億1,000万米ドルに達すると予測されています。

加工食品、調理済み食品、パック詰め食品への需要の高まりと女性の労働力の増加が、今後数年間の市場需要を増加させると予想されます。また、中国やインドを含む新興国における可処分所得の増加や消費者のライフスタイルの変化は、スープの需要を増加させると予想されます。

北米と欧州では、顧客の行動や嗜好に合わせた継続的な製品革新により、缶詰や乾燥スープ製品の消費が増加しています。加えて、女性の経済的自立の高まりが、先進諸国におけるパック詰め・加工食品の消費を増加させています。

スープは、ビタミン、ミネラル、栄養、タンパク質の健康的な供給源であり、家庭で調理される食品に代わる顕著な役割を果たします。したがって、このような労働人口の増加は、将来のスープ需要に大きな影響を与えると予想されます。レストラン、外食店、食品販売店におけるスープの需要は、すぐに食べられる製品に対する消費者の嗜好の高まりと、健康的な食習慣への傾斜の高まりにより、わずかな市場シェアを獲得すると予想されます。

缶詰や乾燥スープ製品にコーンスターチと塩を継続的に使用することは、世界市場の抑制要因として働くと予想されます。コーンスターチの大量消費は、血糖値や血圧の上昇など、いくつかの健康問題を引き起こす可能性があります。しかし、キャンベル・スープ・カンパニー(Campbell Soup Company)のような企業による継続的な製品開発は、ローストした赤唐辛子とトマト、バターナッツスクワッシュとサツマイモ、収穫したニンジンと生姜のような新しい味を提供し、世界中の若年層の購買行動に影響を与えると予想されます。市場のリーダーたちは、市場で自分たちのスタイルを主張するために、新しいフレーバーや製品の開拓に力を入れています。

スープ市場レポートハイライト

  • 製品別では、UHT(超高温)セグメントが予測期間中に最も速いCAGRを記録する見込みです。UHTスープの成長を牽引しているのは、冷蔵を必要としない賞味期限の長い食材であり、忙しいライフスタイルに最適で、食事の無駄を省くことができます。
  • 乾燥分野は2023年に59.5%の最大の市場収益シェアを占めました。便利で調理済みの代替食品に対する需要の高まりは、特に多忙な都市部の人々に、生産者が製品サービスを革新し拡大する大きな機会を提供しています。
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット部門が2023年の市場を独占しました。スーパーマーケット/ハイパーマーケットでは、さまざまなブランドからさまざまな種類のスープが提供され、栄養ニーズも異なるため、消費者は同じ場所で膨大な選択肢と便利な買い物をすることができます。
  • 欧州地域は2023年に38.9%の収益シェアで市場を独占しました。欧州の気候もスープ市場の成長に一役買っています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 スープ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 スープ市場:製品別推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • スープ市場:製品変動分析、2023年および2030年
  • 缶詰
  • 乾燥
  • UHT
  • その他

第6章 スープ市場:流通チャネル別推定・動向分析

  • 流通チャネル分析と市場シェア、2023年と2030年
  • スープ市場:流通チャネルの変動分析、2024年および2030年
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンライン
  • その他

第7章 スープ市場:地域別推定・動向分析

  • スープ市場シェア、地域別、2024年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリアとニュージーランド
    • ニュージーランド
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ/ポジショニング分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • The Campbell Soup Company
    • Nestle SA
    • Baxters Food Group Limited
    • General Mills, Inc.
    • Conagra Brands, Inc.
    • Premier Foods Group Limited
    • The Kraft Heinz Company
    • Hindustan Unilever Limited
    • Ottogi Co., Ltd
    • Associated British Foods plc
目次
Product Code: GVR-2-68038-902-9

Soup Market Growth & Trends:

The global soup market size is expected to reach USD 26.21 billion by 2030, registering a CAGR of 4.7% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing demand for processed, ready to eat, and packed food and increasing women workforce are expected to increase the market demand in the upcoming years. In addition, increase in disposable income and changing consumer lifestyle in emerging economies including China and India are anticipated to increase the demand for soups.

Consumption of canned and dried soup products is increasing in North America and Europe, on account of continuous product innovation as per customer behavior and preferences. In addition, growing economic independence among women is increasing the consumption of packed and processed food products in the developed countries.

Soup being a healthy source of vitamins, minerals, nutrition, and protein serves as a prominent replacement for home cooked food. Therefore, this evolution in the working population is anticipated to significantly influence the demand for soup in future. Demand for soups in restaurants, food outlets, and food joints is expected to acquire a small market share due to growing consumer preference for ready to eat products and rising inclination towards healthy food habits.

Continuous use of cornstarch and salt in canned and dried soup products is expected to act as a restraining factor in the global market. High consumption of corn starch can lead to several health issues like increased level of blood sugar and blood pressure. However, continuous product development by companies such as Campbell Soup Company, which provides new flavors like roasted red pepper and tomato, butternut squash and sweet potato, and harvest carrot and ginger, is expected to influence the buying behavior of the younger population across the globe. The market leaders are focusing on developing new flavors and products in order to make their style statement in the market.

Soup Market Report Highlights:

  • By product, The UHT (ultra-high temperature) segment is expected to register the fastest CAGR during the forecast period. The growth of UHT soups is driven by long-shelf-life ingredients that don't require refrigeration, making them ideal for busy lifestyles and reducing meal waste.
  • The dried segment accounted for the largest market revenue share of 59.5% in 2023. The Growing demand for convenient and prepared-to-eat food alternatives, specifically in busy city populations, offers a significant opportunity for producers to innovate and expand their product services.
  • The supermarkets/hypermarkets segment dominated the market in 2023. Supermarkets/hypermarkets offer various soup varieties from different brands and nutritional needs, providing consumers with vast choices and convenient shopping in the same place.
  • The Europe region dominated the market with a revenue share of 38.9% in 2023. The climate in Europe also plays a role in the growth of the soup market.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.5.1. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Soup Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
      • 3.4.1.1. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Soup Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Soup Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Canned
    • 5.3.1. Canned Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Dried
    • 5.4.1. Dried Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. UHT
    • 5.5.1. UHT Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Soup Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Soup Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Supermarkets/Hypermarkets
    • 6.3.1. Supermarkets/Hypermarkets Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Convenience Stores
    • 6.4.1. Convenience Stores Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Online
    • 6.5.1. Online Market Revenue and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Others Market Revenue and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Soup Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Soup Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. U.K.
      • 7.3.2.1. U.K. Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia & New Zealand
      • 7.4.6.1. Australia & New Zealand Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.7. New Zealand
      • 7.4.7.1. New Zealand Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Argentina
      • 7.5.3.1. Argentina Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. South Africa Soup Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map/ Positioning Analysis
  • 8.4. Strategy Mapping
  • 8.5. Company Profiles
    • 8.5.1. The Campbell Soup Company
      • 8.5.1.1. Company Overview
      • 8.5.1.2. Financial Performance
      • 8.5.1.3. Product Benchmarking
      • 8.5.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.2. Nestle S.A
      • 8.5.2.1. Company Overview
      • 8.5.2.2. Financial Performance
      • 8.5.2.3. Product Benchmarking
      • 8.5.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.3. Baxters Food Group Limited
      • 8.5.3.1. Company Overview
      • 8.5.3.2. Financial Performance
      • 8.5.3.3. Product Benchmarking
      • 8.5.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.4. General Mills, Inc.
      • 8.5.4.1. Company Overview
      • 8.5.4.2. Financial Performance
      • 8.5.4.3. Product Benchmarking
      • 8.5.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.5. Conagra Brands, Inc.
      • 8.5.5.1. Company Overview
      • 8.5.5.2. Financial Performance
      • 8.5.5.3. Product Benchmarking
      • 8.5.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.6. Premier Foods Group Limited
      • 8.5.6.1. Company Overview
      • 8.5.6.2. Financial Performance
      • 8.5.6.3. Product Benchmarking
      • 8.5.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.7. The Kraft Heinz Company
      • 8.5.7.1. Company Overview
      • 8.5.7.2. Financial Performance
      • 8.5.7.3. Product Benchmarking
      • 8.5.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.8. Hindustan Unilever Limited
      • 8.5.8.1. Company Overview
      • 8.5.8.2. Financial Performance
      • 8.5.8.3. Product Benchmarking
      • 8.5.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.9. Ottogi Co., Ltd
      • 8.5.9.1. Company Overview
      • 8.5.9.2. Financial Performance
      • 8.5.9.3. Product Benchmarking
      • 8.5.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.5.10. Associated British Foods plc
      • 8.5.10.1. Company Overview
      • 8.5.10.2. Financial Performance
      • 8.5.10.3. Product Benchmarking
      • 8.5.10.4. Strategic Initiatives