![]() |
市場調査レポート
商品コード
1686587
北米のスープ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)North America Soup - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
北米のスープ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
|
北米のスープ市場規模は2025年に61億4,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは1.65%で、2030年には66億6,000万米ドルに達すると予測されます。
資本主義化、都市化、産業の成長により、消費者は調理済みのコンビニエンスフードを好むようになりました。人々の健康と栄養に対する意識が高まるにつれ、量が少なく栄養価の高い食品が全国的に好まれるようになっています。さまざまな形態のスープは、さまざまな年齢層の消費者に好まれています。インスタントスープや乾燥スープは、多忙なライフスタイルや消費者の嗜好の変化に伴うイノベーションの需要により、近い将来に成長すると予想されます。
中期的には、新しい文化の影響と料理動向の高まりが北米のスープ市場を押し上げる主な要因です。消費者は夏よりも冬にスープを購入する傾向があるため、市場は季節的な売上急増も目の当たりにしています。製品の種類の増加、健康・ウェルネス製品の消費、市場参入企業による積極的なプロモーションが、ここ数年の市場成長に寄与しています。
健康食品に対する需要の高まりは、市場の大きなシェアを占める同地域のスープ需要を押し上げると予想されます。さらに、間食の選択肢として、インスタントヌードルやカップヌードルスープなどのインスタントスープを好む消費者が増えています。スープに天然素材や栄養価の高い素材を提供する企業や、便利な食品への嗜好の高まりが、同地域のスープ市場を牽引しています。
特に中・高所得層の消費者の間で、コンビニエンスフードの利用が大幅に増加しています。この急増は、同地域の労働人口と、手早く時間を節約できる食事の選択肢に対する需要の高まりに起因しています。このため、包装、調理時間、賞味期限などの点で利便性の高い製品形式への需要がさらに高まっています。例えば、調理に必要な時間が短いことから、すぐに食卓に出せるインスタントスープは消費者の間で非常に好まれています。
さらに、各社はこれらの製品を「Cup-a-Soup」として販売し、ターゲットとする消費者に明確なフォーマットの目的を示しています。メーカー各社はまた、消費者の使い勝手を向上させる革新的な製品を提供し、市場の成長をさらに後押ししています。例えば、Campbellは2021年11月に、革新的な植物性のスパイシーな風味と体に良い素材を使ったスープシリーズを発売しました。コンビニエンスフードや植物性食品の動向が市場の成長を後押ししており、市場プレーヤーも消費者へのリーチ向上に努めています。
健康的な食品の選択肢としてのスープに対する認識の変化、頻繁に好まれるクイックミール、プレミアムで斬新なフレーバーのスープの発売などが、同国の市場成長を後押ししています。進化する小売業界の状況とさまざまなブランドでのスープの導入は、市場の進展を決定づける重要な要因です。国内のミレニアル世代は健康志向を強めており、多くのスープ製品に含まれる高塩分や人工的な原材料を避けるようになっています。
そのため、多くの企業が国内の個人の健康要求をターゲットにした製品を製造しています。例えば、Hain Celestialの子会社であるHealth Valley Organicは、塩分無添加のレンズ豆スープやエンドウ豆スープを提供しています。これらはアメリカ心臓協会の認定も受けており、消費者の製品に対する信頼感を高めています。Campbell Soupは米国で最も人気のあるスープブランドです。Campbellは、そのまま飲めるもの、濃縮したもの、チルド、UHTなど幅広い製品を提供しています。
北米のスープ市場は競争が激しく、国際的、地域的なプレーヤーが存在します。大手企業は市場でより高い収益を得るため、技術革新、価格設定、流通の面で競争しています。市場の主要企業には、Campbell Soup Company、Unilever PLC、Blount Fine Foods Corp.、Loblaw Cos Ltd.、General Mills Inc.などがあります。著名な市場プレイヤーは、革新的な製品を開発し、新しい消費者層をターゲットにしています。さらに、これらの企業は研究開発活動に投資する一方で、既存工場の生産能力の増強に注力しています。
The North America Soup Market size is estimated at USD 6.14 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.66 billion by 2030, at a CAGR of 1.65% during the forecast period (2025-2030).
Because of capitalization, urbanization, and the growth of industries, consumers have begun to prefer ready-to-cook convenience foods. As people have become more aware of their health and nutrition, foods with less quantity and better nutrition are being preferred across the country. Soups in their different forms are preferred by different age groups of consumers. Instant and dehydrated soups are expected to grow in the near future due to the demand for innovations followed by busier lifestyles and consumer preferences.
Over the medium term, new cultural influences and rising culinary trends are the major factors boosting the soups market in North America. The market is also witnessing a seasonal sales surge, as consumers tend to buy soups more during the winter compared to the summer. The increasing product varieties, consumption of health and wellness products, and active promotions by the market players have contributed to the market's growth over the past few years.
The rising demand for healthy food products is expected to boost the demand for soups in the region, which accounts for a significant share of the market. Moreover, there is an increasing consumer preference for instant soup, such as instant noodles and cup noodles soup, as a snacking option. Companies offering natural and nutritious ingredients in soups and the increasing preference for convenient food are driving the soup market in the region.
There is a significant rise in convenience food products, particularly among middle-to-higher-income consumers. The surge can be attributed to the working population in the region and the growing demand for quick and time-saving meal options. This further leverages the demand for product formats that offer greater convenience in terms of packaging, cooking time, shelf-life, etc. For instance, ready-to-serve and instant soup formats are highly preferred among consumers, given the lesser time required to prepare them.
Furthermore, companies are marketing these products as 'Cup-a-Soup,' projecting a clear format purpose to its target consumers. Manufacturers are also coming up with innovative product offerings to ease consumer experience, further augmenting the market's growth. For instance, in November 2021, Campbell launched a series of soups with innovative plant-based, spicy flavors and better-for-you ingredients. The trend of convenience food and plant-based food is driving the growth of the market, and market players are also making efforts to reach consumers better.
Changing perceptions about soups as a healthier food choice, frequently preferred quick meals, and the launch of premium and novel flavors in soups are some of the factors propelling the growth of the market in the country. The evolving retail landscape and the introduction of soup across brands are the key factors dictating the progress of the market. Millennials in the country are increasingly becoming health-conscious and avoiding high-sodium and artificial ingredients which are contained in many soup products.
Thus, many companies manufacture products targeting the health requirements of individuals in the country. For example, Health Valley Organic, a subsidiary of Hain Celestial, offers lentil soups and split pea soups that contain no added salt. These are also certified by the American Heart Association, increasing the consumers' confidence in the products. Campbell Soup is the most popular soup brand in the United States. Campbell offers a wide range of products, such as ready-to-serve, condensed, chilled, and UHT.
The North American soup market is highly competitive, with a presence of international and regional players. The leading players compete in terms of innovation, pricing, and distribution to gain higher revenue in the market. Some of the major players in the market include Campbell Soup Company, Unilever PLC, Blount Fine Foods Corp., Loblaw Cos Ltd., and General Mills Inc.. The prominent market players are developing innovative products and targeting new consumer demographics. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants while investing in R&D activities.