市場調査レポート
商品コード
1467790
乳タンパク質濃縮物市場レポート:性質、形態、濃度、用途、流通チャネル、地域別、2024~2032年Milk Protein Concentrate Market Report by Nature, Form, Concentration, Application, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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乳タンパク質濃縮物市場レポート:性質、形態、濃度、用途、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の乳タンパク質濃縮物市場規模は2023年に41億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに63億米ドルに達し、2024~2032年の間に4.64%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
乳タンパク質濃縮物(MPC)は、カプセル化された生物学的利用可能なカルシウムを含む濃縮乳製品です。また、カゼイン、カゼイネート、乳清タンパク質の濃縮物と分離物を同じ乳比で含んでいます。脱脂乳を処理し、膜分離技術によってタンパク質画分を濃縮することによって調製されます。カロリー摂取量と甘いものを食べたくなる気持ちを抑えることで、体重管理を促進します。低ラクトースで高タンパク質であるため、さまざまなタンパク質強化飲料、スナック、エネルギー・バー、デザート、低炭水化物食品を調製する際の主要原料として使用されます。この他、MPCはタンパク質サプリメント、乳幼児栄養剤、ラッシー、ダヒ、パニール、チーズスライスなどの包装乳製品の調合にも幅広く利用されています。
肥満、糖尿病、その他の生活習慣病の増加により、栄養食品に対する需要が世界中で高まっています。加えて、健康的なライフスタイルを送り、バランスの取れた食事を摂ることの利点に関する大衆の意識の高まりが、MPCの全体的な売上を増加させています。乳児用調製粉乳の栄養面での利点に関する両親の意識の高まりが、世界中でMPCの需要を牽引しています。これらの濃縮物は、必要な栄養ニーズを満たすことによって乳児の適切な発育のためにベビーフードに使用されます。これとは別に、スポーツ活動やフィットネス・プログラムへの参入企業の積極的な参加が、タンパク質サプリメントへの需要を高めており、これが市場の成長を強化しています。さらに、牛乳生産量の大幅な増加がMPCの供給を増加させ、メーカーに有利な成長機会を提供しています。さらに、乳タンパク質成分の香りと風味を強化したより多くの製品バリエーションを発売するための研究開発(R&D)活動に対する大手市場参入企業の投資の増加は、市場成長を促進すると予想されます。
The global milk protein concentrate market size reached US$ 4.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.64% during 2024-2032.
Milk protein concentrate (MPC) is a concentrated dairy product that contains encapsulated bioavailable calcium. It also contains casein, caseinates, and whey protein concentrates and isolates in the same milk ratio. It is prepared by treating skimmed milk and concentrating the protein fractions through membrane separation technology. It promotes weight management by reducing calorie intake and the desire to consume sugary foods. It is used as a key ingredient in preparing various protein-fortified drinks, snacks, energy bars, desserts, and low-carbohydrate foods due to its low-lactose and high-protein consistency. Besides this, MPC finds extensive applications in formulating protein supplements, infant nutrition, and packaged dairy products, such as lassi, dahi, paneer, and cheese slices.
The increasing prevalence of obesity, diabetes, and other lifestyle diseases is catalyzing the demand for nutritional food products across the globe. In addition, rising awareness among the masses about the benefits of leading a healthy lifestyle and consuming a balanced diet is increasing the overall sales of MPC. The increasing awareness among parents about the nutritional benefits of infant formula is driving the demand for MPC across the globe. These concentrates are used in baby foods for the proper development of infants by fulfilling the required dietary needs. Apart from this, the active participation of individuals in sports activities and fitness programs is increasing the requirement for protein supplements, which, in turn, is strengthening the market growth. Furthermore, a significant rise in milk production is increasing the supply of MPC and offering lucrative growth opportunities for manufacturers. Additionally, rising investments by leading market players in research and development (R&D) activities to launch more product variants with enhanced aroma and flavor of dairy protein ingredients are anticipated to propel the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global milk protein concentrate market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on nature, form, concentration, application and distribution channel.
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Conventional
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Others
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Asia-Pacific
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Latin America
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Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AMCO Proteins, Cabot Creamery Co-operative (Agri-Mark Inc.), Erie Foods International Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Grassland Dairy Products Inc., Idaho Milk Products, Kerry Group plc, Royal FrieslandCampina N.V., Saputo Inc., TATURA Milk Industries Pty. Ltd. (Bega Cheese Limited) and Westland Milk Products (Yili Group).