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市場調査レポート
商品コード
1370592
モバイルゲーム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測Mobile Gaming Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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モバイルゲーム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のモバイルゲーム市場規模は2022年に825億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて9.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年には1,493億米ドルに達すると予測しています。
モバイルゲームとは、スマートフォン、フィーチャーフォン、スマートウォッチ、ポケットPC、タブレットなどのモバイルデバイスでプレイするゲームを指します。モバイルゲームは2Dまたは3Dグラフィックスを特徴とし、通常はロイヤリティフリーのクロスプラットフォーム・アプリケーション・プログラミング・デバイスを使用して記述されます。モバイル機器でのゲームには通常、高速の中央処理装置(CPU)、専用のグラフィック処理装置(GPU)、大容量のランダムアクセスメモリ(RAM)、高解像度のディスプレイが必要です。最近の携帯電話には、赤外線、Bluetooth、Wi-Fi、4G接続機能が搭載され、ユーザーはオンライン・モバイル・ゲームにアクセスできるようになっています。これらの技術により、ワイヤレスマルチプレイヤーゲームをライブ同期トーナメントやターンベースの非同期トーナメントでプレイすることができます。モバイルゲームは、シンプルで基本的なゲームから、より洗練されたゲーム(3Dゲームや拡張現実ゲーム)まで幅広いです。現在、モバイルゲームは通常、アプリストアや携帯電話事業者のポータルからダウンロードできます。
市場は、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)ゲーム、3Dゲームを開発するための革新的技術の利用が増加していることが主な要因となっています。この背景には、大衆の間でモバイル機器が広く普及していることがあります。これに加えて、ARおよびVR対応ゲームで没入感のある実世界を体験できるゲーミングフォンの需要が高まっていることも、市場に弾みをつけています。さらに、esportsリーグとモバイルゲーマーの数が増加していることも、市場のもう1つの重要な成長促進要因として作用しています。さらに、高速5Gインターネットの登場により、データ速度の高速化とリアルタイム制御の向上が市場を後押ししています。これとは別に、人気ソーシャルメディア・プラットフォームが広告戦術を改善するために、没入型モバイル・ゲームや広告を活用する動きがかなり活発化していることも、市場をさらに活性化しています。その他の市場寄与要因としては、可処分所得水準の上昇、主要プレーヤーによるフリーミアムビジネスモデルの採用拡大、広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global mobile gaming market size reached US$ 82.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 149.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.8% during 2023-2028.
Mobile gaming refers to the games that are played in mobile devices, including smartphones, feature phones, smartwatches, pocket PCs, or tablets. Mobile gaming features 2D or 3D graphics that are usually written using royalty-free, cross-platform application programming devices. Gaming on mobile devices usually requires fast central processing units (CPUs), dedicated graphics processing units (GPUs), large random-access memory (RAM), and high-resolution displays. Modern mobile phones are now equipped with infrared, Bluetooth, Wi-Fi, and 4G connectivity, thus enabling users to access mobile gaming online. With these technologies, wireless multiplayer games can be played in live synchronous tournaments and turn-based asynchronous tournaments. Mobile gaming ranges from simple and basic games to more sophisticated games (3D and augmented reality games). Nowadays, mobile games can usually be downloaded from an app store or from a mobile operator's portal.
The market is majorly driven by the increasing utilization of innovative technologies for developing augmented reality (AR) and virtual reality (VR) games and 3D gaming. This can be attributed to the widespread adoption of mobile devices among the masses. In addition to this, the escalating demand for gaming phones with an immersive real-world experience in AR- and VR-enabled games is providing an impetus to the market. Moreover, the rising number of esports leagues and mobile gamers is acting as another significant growth-inducing factor for the market. The market is further propelled by the advent of high-speed 5G internet resulting in faster data speeds and improved real-time control. Apart from this, a considerable rise in leveraging immersive mobile gaming and advertisements by popular social media platforms to improve their advertising tactics is further fueling the market. Some of the other factors contributing to the market include the inflating disposable income levels, the augmenting adoption of the freemium business model by the key players, and extensive research and development (R&D) activities.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile gaming market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, device type, platform and business model.
Action or Adventure
Casino
Sports and Role Playing
Strategy and Brain
Smartphone
Smartwatch
PDA
Tablet
Others
Android
iOS
Others
Freemium
Paid
Free
Paymium
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Activision Blizzard Inc., Electronic Arts Inc., Gameloft SE (Vivendi SE), GungHo Online Entertainment Inc., Kabam Games Inc, Nintendo Co. Ltd, Rovio Entertainment Oyj, Supercell Oy (Tencent Holdings Ltd), Take-Two Interactive Software Inc. and Ubisoft Entertainment SA.