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市場調査レポート
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1644403

ラテンアメリカのモバイルゲーム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Mobile Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのモバイルゲーム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカモバイルゲーム市場規模は2025年に32億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは10.01%で、2030年には52億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • さらに、インターネット普及率とスマートフォンユーザーの増加が市場の成長を促進しています。さらに、5Gの普及動向も同市場のモバイルゲーム開拓を後押ししています。PagBrasil Pagamentos Eletronicos LTDAの調査によると、ブラジルのモバイルゲーム市場は前年に16億5,000万米ドルの収益を上げました。
  • Ericsson Mobility Reportによると、今年度のラテンアメリカモバイル契約数は7億1,000万件、スマートフォン契約数は5億7,000万件、LTE契約数は5億2,000万件、5G契約数は1,900万件、スマートフォン1台あたりのデータトラフィックは10.5ユニットGB/月、モバイルデータトラフィックは5.3EB/月です。
  • さらに、ラテンアメリカ大国ブラジルは世界で13位、地域で1位となっています。推定によると、ブラジル人の70%が主にモバイル機器でビデオゲームをプレイしています。Pesquisa Games Brasil(PGB)によると、ブラジル人ゲーマーのほぼ半数(51%)が週に20時間以上プレイしています。
  • アルゼンチン文化省の報告によると、新規ユーザーの70%がビデオゲームをプレイしており、60%以上がスマートフォンでのプレイを好んでいます。さらに、COVID-19パンデミックの際の閉鎖シナリオにより、モバイルゲーマーの数が増加しました。したがって、このような大きな需要は、大手ベンダーにとって大きな市場ポテンシャルを生み出す可能性があります。
  • Abragames(ブラジルゲーム企業協会)によるブラジルゲーム輸出プログラムによると、今年のゲーム開発者会議(GDC)はApexBrasil(ブラジル貿易投資促進庁)と提携し、25のスタジオが出展します。ブラジル・ゲームズ・グループは、いくつかの優れたアイテムを発表し、盛んなブラジルのゲーム市場に注目を集める用意があります。パズル、ローグライク、シングル参入企業、マルチ参入企業、その他あらゆるタイプのビデオゲームがこのカテゴリーに含まれます。

ラテンアメリカモバイルゲーム市場動向

スマートフォンユーザーの増加が市場の需要を牽引

  • Ericsson Mobility Reportによると、今年末までに、この地域の全契約の72%が、主要な無線アクセス技術である4Gを利用するようになるといいます。今年、新たに追加された4G契約数は5,600万を超え、4G契約数の伸びは堅調です。しかし、人々が4Gや5Gに切り替えるにつれて、3Gの契約数は減少しています。今後2年間で、いくつかのサービスプロバイダーは3Gネットワークを廃止し、4G展開のために電波スペクトルを再利用できるようにします。
  • 現在、10カ国以上が商用5Gを提供しています。5G加入を促進するため、サービスプロバイダーはミッドバンド(3.5GHz)とローバンドでの5G展開を加速させています。今年末までに約1,900万人の5G加入者が見込まれ、来年にはさらに大幅な普及が見込まれます。
  • ラテンアメリカ全域でデータプランが手頃な価格で提供され、インターネット対応端末が最も安価であることが、ブラジルをはじめとする地域のこの市場の成長に影響を与えています。モバイル契約数はCAGR 2%で増加し、スマートフォン契約数は3%で成長します。
  • また、5Gの普及動向も同市場におけるモバイルゲームの成長を支えています。Global System for Mobile Communications Association(GSMA)は、予測期間内にラテンアメリカ5G接続率が7%になると予想しています。Pubg mobileやCall of duty mobileなど多くのモバイルゲームは、ユニークなゲーム体験を楽しむために高速インターネット接続を必要とします。さらに、モバイルゲームハードウェアも5Gの採用に注力しています。例えば、AsusのROG携帯、Black Shark 2は、ゲーマーのニーズに合わせて装備を変更しました。したがって、この5Gの採用は、この地域でのマルチ参入企業モバイルゲームの成長を可能にします。

ブラジルがこの市場で大きなシェアを占めるだろう

  • ブラジルはラテンアメリカで有望な市場のひとつであり、その理由は都市化人口の急速な増加と若年層のモバイルゲーム需要の高まりにあります。経済協力開発機構(OECD)のデータによると、ブラジルでは総人口の21.3%が若年層であり、これは米国、カナダ、英国よりも高いです。したがって、この急速に成長する若年人口は、この市場の重要なベンダーにとって大きな市場ポテンシャルを生み出すことになります。
  • この地域のさまざまな政府の取り組みも、この市場のモバイルゲームの成長を支えています。たとえば、ブラジル政府はすでにこの地域の電子ゲームの制作と販売に3,525万米ドルを投資しています。さらに、イベントやさまざまなフェスティバルがこの国のモバイルゲームの需要を高めています。前年に開催されたブラジル・インディペンデント・ゲーム(BIG)フェスティバルでは、330社が参加登録し、海外からは120社が参加しました。
  • また、過去2年間で、ブラジルのゲーム人口は、スマートフォンユーザーの急増とインターネット普及率の上昇により、28%増加しています。しかし、前年の科学技術革新通信省は、3.5GHz帯との干渉問題や最近のCOVID-19パンデミックを理由に、5G周波数帯の延期を発表しました。このため、同市場ではモバイルゲームに市場抑制要因が生じる可能性があります。

ラテンアメリカモバイルゲーム産業概要

この地域のモバイルゲーム市場は、Activision、Konami Holdings、RIoT Gamesのような少数の支配的な参入企業の存在により競合が激しいです。さらに、多くの企業は、競合他社との差別化を図るために先進技術の開発に重点的に取り組んでいます。

2022年6月、Green Man Gaming LimitedはPlayStation 4とXBOX向けに、採掘、サルベージ、盗掘、貿易などの新機能を搭載したコメディタッチの宇宙戦闘アドベンチャーゲーム「The Galactic Junkers」を発売しました。

2022年6月、Konami Corporationはモバイル版「Football PES 2021」を発売し、現在は「football 2022」にアップデートされています。また、「シーズン2」をテーマとした様々なゲーム内イベントやキャンペーンも、コンソール版とモバイル版でスタートしました。この新バージョンでは、このモバイルゲーム用にダイナミックなドリブルテクニックであるフィネスドリブルが追加されました。

2022年10月、Riot Gamesはゲームソフト開発スタジオのウォーゲーミング・シドニーの買収を完了しました。このスタジオは、多人数同時参加型オンラインゲーム(MMOG)のような多人数参加型ゲームの構築に必要なソフトウェアアーキテクチャとゲーム開発ツールを製造していました。Riotに買収された後、Wargaming SydneyはRiot Sydneyの名を冠し、Riotと共に『リーグ・オブ・レジェンド』や『ヴァロラント』などのゲームを制作します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19がラテンアメリカモバイルゲーム市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モバイルゲーム参入企業とゲーム内課金の増加
  • 市場抑制要因
    • 不安定な政治情勢、インターネットインフラ、ローカル決済ソリューション、代替決済など

第6章 主要人口統計情報(ラテンアメリカ)

  • スマートフォンの普及率とエコシステム(好まれているブランド、主要OSなど)
  • インターネット普及率
  • ゲーム人口(年齢・性別)
  • ゲームの嗜好(ジャンル、プラットフォームなど)
  • 上位10ゲーム(プラットフォーム別、パブリッシャー別)

第7章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • チリ
    • コロンビア
    • その他のラテンアメリカ(ペルー、ボリビアなど)

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tapps Games
    • TFG Games
    • Dynamic Games(Dynamic Games Entretenimento)
    • PlayKids Inc
    • Media Design and Creative Entertainment S.A. de C.V.(Ennui Studio)
    • Focka Games
    • HyperBeard, Inc
    • WASHAWASHA SA DE CV
    • Konami Holdings Corporation
    • Activision Publishing, Inc.
    • RIoT Games Inc.
    • Abstract Digital Works
    • AmnesiaGames, Inc.
    • Epic Games, Inc.

第9章 投資分析

第10章 マレケットの将来展望

目次
Product Code: 71587

The Latin America Mobile Gaming Market size is estimated at USD 3.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.21 billion by 2030, at a CAGR of 10.01% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Moreover, the growing Internet penetration rate and smartphone users are fuelling the growth of this market. Additionally increasing trend of 5G adoption is also supporting the development of mobile games in this market. According to a survey of PagBrasil Pagamentos Eletronicos LTDA, the mobile gaming market in Brazil generated revenue of USD 1,650 million in the previous year.
  • According to the Ericsson Mobility Report, Latin American mobile subscriptions in the current year are 710 million, smartphone subscriptions are 570 million, LTE subscriptions are 520 million, 5G subscriptions are 19 million, Data traffic per smartphone is 10.5 Units GB/month, and Mobile data traffic 5.3 EB/month.
  • Moreover, Latin American powerhouse Brazil is ranked 13th worldwide and first in the region. Estimates show that 70% of Brazilians play video games, primarily on mobile devices. According to Pesquisa Games Brasil (PGB), almost half (51%) of Brazilian gamers spend more than 20 hours per week playing.
  • The Ministry of Culture of Argentina reported that 70% of new users play video games, with over 60% preferring to do so on smartphones. Additionally, the number of mobile gamers rose due to the lockdown scenario during the COVID-19 pandemic. Hence this considerable demand can create a substantial market potential for the major vendors.
  • According to Brazilian Games Export Program by Abragames (Brazilian Games Companies Association), this year, the Game Developers Conference (GDC), in partnership with ApexBrasil (Brazilian Trade and Investment Promotion Agency), will display 25 studios. The Brazil Games group is prepared to highlight some excellent items and draw attention to the thriving Brazilian gaming market. Puzzlers, roguelikes, single-player, multiplayer, and all other types of video games fall under this category.

Latin America Mobile Gaming Market Trends

Growing Number of Smartphone users will drive the demand in the Market

  • Based on the Ericsson Mobility Report, by the end of this year, 72% of all regional subscriptions will be on 4G, the leading radio access technology. With more than 56 million new 4G subscriptions added in the current year, 4G subscription growth is robust. However, as people switch to 4G and 5G, 3G subscriptions are falling. In the next two years, several service providers will discontinue their 3G networks to allow for the repurposing of radio spectrum for 4G deployments.
  • More than ten countries now provide commercial 5G. To encourage 5G subscription acceptance, service providers are speeding up 5G deployments in the mid-band (3.5 GHz) and low-band. By the end of this year, around 19 million 5G subscribers are anticipated, and a more significant uptake is expected next year.
  • The affordability of data plans and the cheapest Internet-enabled handsets across Latin America is influencing the growth of this market in Brazil and other regions. Mobile subscriptions will increase by a CAGR of 2%, and smartphone subscriptions will grow by 3%.
  • Additionally, the increasing trend of 5G adoption also supports the growth of mobile games in this market. Global System for Mobile Communications Association (GSMA) expected Latin America to have a 7% 5G connection within the forecast period. Many mobile games, such as Pubg mobile, and Call of duty mobile, require a high-speed internet connection to enjoy a unique gaming experience. Moreover, mobile gaming hardware also focuses on 5G adoption. For instance, the Asus ROG phone, Black Shark 2, changed its equipment to suit the gamer's needs. Hence this 5G adoption will enable the growth of multiplayer mobile games within this region.

Brazil will have the substantial market share for this market

  • Brazil is one of the promising markets in the Latin American region due to its rapid growth of urbanized population and the rising demand for mobile games among its young people. According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) data, 21.3% of the total population represents the young population in Brazil, which is higher than in the United States, Canada, and the United Kingdom. Hence this rapidly growing young population will create substantial market potential for the significant vendors of this market.
  • Different government initiatives in this region also support the growth of mobile games for this market. For instance, the Brazilian government has already invested USD 35.25 million to produce and market electronic games for this region. Moreover, the events and different festivals are raising the demand for mobile games in this country. In Brazil's Independent Games (BIG) festival held the previous year, 330 companies were registered to attend the show, whereas 120 came from abroad.
  • Furthermore, during the past two years, the gaming population of Brazil is increased by 28% due to the massive growth of smartphone users and increased Internet penetration rates for this country. However, the previous year's Ministry of Science, Technology, Innovation, and Communications announced postponing the 5G spectrum due to the interference issue with the 3.5GHz band and the recent COVID-19 pandemic. Hence this can create a market restraint on mobile gaming in this market.

Latin America Mobile Gaming Industry Overview

The mobile gaming market in this region is competitive due to the presence of a few dominant players such as Activision, Konami Holdings, Riot Games, etc. Moreover, significant companies focus on developing advanced technology to differentiate them from their competitors.

In June 2022, Green Man Gaming Limited launched the comedic space combat adventure game "The Galactic Junkers" with all new features such as mine, salvage, steal, and trade, and others for PlayStation 4 and XBOX.

In June 2022, Konami Corporation launched the mobile version of Football PES 2021, which has now been updated to football 2022. In addition, various in-game events and campaigns featuring the theme of Season 2 have also started on console and mobile. This new version added finesse dribble, a dynamic dribbling technique for this mobile game.

In October 2022, Riot games completed its acquisitions with Wargaming Sydney, a gaming software development studio. The studio produced the software architecture and game development tools necessary to construct multiplayer games like massively multiplayer online games (MMOGs). After being acquired by Riot, Wargaming Sydney will take the name Riot Sydney and work with Riot to create games like League of Legends and Valorant.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID19 on Mobile Gaming Market in Latin America

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Mobile Gaming Players and In-game Purchases
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Unstable political landscape, internet infrastructure, local payment solutions and also alternative payments etc

6 KEY DEMOGRAPHIC INFORMATION - LATIN AMERICA

  • 6.1 Smartphone Penetration and Ecosystem (Preferred Brands, Major Operating Systems, etc.)
  • 6.2 Internet Penetration
  • 6.3 Gaming Population (By Age and Gender)
  • 6.4 Gaming Preferences (Genre, Platform, etc.)
  • 6.5 Top 10 Games, By Platform And Publishers

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Geography
    • 7.1.1 Brazil
    • 7.1.2 Argentina
    • 7.1.3 Chile
    • 7.1.4 Columbia
    • 7.1.5 Rest of Latin America(Peru, Bolivia etc.)

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Tapps Games
    • 8.1.2 TFG Games
    • 8.1.3 Dynamic Games (Dynamic Games Entretenimento)
    • 8.1.4 PlayKids Inc,
    • 8.1.5 Media Design and Creative Entertainment S.A. de C.V.(Ennui Studio)
    • 8.1.6 Focka Games
    • 8.1.7 HyperBeard, Inc
    • 8.1.8 WASHAWASHA SA DE CV
    • 8.1.9 Konami Holdings Corporation
    • 8.1.10 Activision Publishing, Inc.
    • 8.1.11 Riot Games Inc.
    • 8.1.12 Abstract Digital Works
    • 8.1.13 AmnesiaGames, Inc.
    • 8.1.14 Epic Games, Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MAREKET