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市場調査レポート
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1632087

南アジアのモバイルゲーム:市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

South Asia Mobile Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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南アジアのモバイルゲーム:市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

南アジアのモバイルゲーム市場は予測期間中にCAGR 8.5%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 同地域におけるモバイルゲームの成長を促進する主な要因は、アクセスのしやすさと技術の進歩です。ゲーム業界は、プレイヤーの現代的なオン・ザ・ゴー・ライフスタイルに対応するため、モバイルファーストへの注視を変えつつあります。これには、以前はPC開発にのみ注力していたゲームスタジオがモバイルにシフトしたことも含まれます。スマートフォンの技術やソフトウェア開発が更新されたため、ゲームの質を落とす必要がなくなったのです。その結果、最も人気のあるPCゲームやコンソールゲームのモバイル版が登場しています。南アジア地域は、スマートフォンの圧倒的な市場のひとつであり、同地域でのモバイルゲームは増加しています。例えば、ベトナムでは若年層のスマートフォン所有者が大幅に集中しているため、ソーシャル・ビデオ・プラットフォームのTik Tokは、すでにユーザーとモバイルゲームの実験を行っています。さらに、5Gでは信じられないほどのスピード(4Gの20倍)と低遅延が可能になった。(20ミリ秒から5ミリ秒)。その結果、市場では制作価値の高いAAA品質のモバイルゲームが増加しています。
  • この地域の人々は、オンラインでスポーツを観戦したりプレイしたりすることを選ぶ。モバイルeスポーツは、この地域のモバイルゲーム市場の成長において最も重要な側面のひとつになると予想されているからです。例えば、モバイルゲーマーが爆発的に拡大しているため、いくつかのパブリッシャーは、プレイヤー間のコミュニティ意識を育む、より親しみやすいゲームの制作に重点を移しています。テンセントのPUBGモバイルは、熱狂的なユーザーを獲得したそのようなゲームの1つです。PUBGモバイルは、この地域に密着した熱心なコミュニティを形成しています。また、2021年東南アジア競技大会のEsportsは、ベトナム・ハノイのナショナルコンベンションセンターで開催されました。国際オリンピック委員会がマルチスポーツ大会のメダル種目としてesports大会を公認するのは2回目となります。
  • クラウドゲーミングにより、ハードウェアを頻繁に更新する必要がなくなり、世界中のゲーマーが現在使用しているデバイスや、スペックは低くてもクラウドゲームをプレイできる将来のデバイスでクラウドゲームをプレイできるようになった。この市場におけるベンダーにとっての最大のチャンスは、ゲーム視聴者のかなりの部分を占め、PCやコンソールゲームを携帯電話でプレイすることを好むスマートフォンゲーマーにアプローチすることです。例えば、マイクロソフトのXbox Game Passは、PC、モバイル、クラウドゲームを網羅するサブスクリプション・プログラムです。現在、インドネシア、マレーシア、タイ、ベトナムで利用可能です。これは、南アジアのモバイルゲーム市場の成長の可能性を示しています。
  • この地域におけるモバイルゲームのユーザー維持は、ゲーム開発者にとって大きな課題です。バグ、ゲーミフィケーションの欠如、難解なUI、より良い代替品などが代表的な理由です。ゲームの場合、ゲーマーはある種のゲームにすぐに飽きてしまいます。開発者は、定期的に新しいステージやキャラクター、デザインの特徴をゲームに追加し続けなければならないが、これは顧客の需要が変動するため、非常に難しい作業です。
  • COVID-19の流行を防ぐため、パンデミック期間中、この地域のすべての国が封鎖されていました。このため、デジタル・エンターテインメント、特にモバイル・ゲームの消費が大幅に増加しました。COVID-19の影響を受けた市場では、大手ゲームサプライヤーが各種モバイルゲームのダウンロード数を大幅に伸ばしました。

南アジアのモバイルゲーム市場動向

同地域におけるeスポーツの成長が、南アジア地域のモバイルゲーム市場を牽引しています。

  • 南アジア地域のインターネット人口が急速に増加し、スマートフォンの普及率が高いことが、同地域の若年層に触発されたモバイルesportsの出現を後押ししています。インフラとインターネットへのアクセスは、この地域のゲーム産業の成長を支えると思われます。企業もまた、ゲーマーをこの地域に引き留めることを奨励しています。例えば、BreederDAOはesports企業であり、プレイ・トゥ・アーンのゲームでプレイヤーが最強のNFTを育成するのを支援しています。一方、AcadArenaは、南アジアの学生ゲーマーが世界の競争に勝てるよう支援しています。
  • この地域におけるesportsインフラ提供の動向には目を見張るものがあります。技術の進歩、5G技術、新興経済が成長を後押しし、ホテルまでもがesportsゲームのテーマに沿って建設されています。例えば、マレーシアのジョホール州セナイにあるThe SEM9 Senai Esports Hotelは、最新のモバイルゲーム技術を備えた美しい宿泊施設を提供しています。これは、この地域におけるモバイルゲームの市場の可能性を示しています。
  • タイのデジタル経済振興庁(DEPA)は、タイのゲーム産業が成長し、新たな雇用を創出すると同時に、経済成長を促進するために取り組んでいます。観光・スポーツ省とタイ国スポーツ庁(SAT)は、ガレナ・オンライン・タイランドと提携し、同国のeスポーツビジネスを強化し、タイをASEANにおけるeスポーツ大会のハブとして確立することを目指しています。同大臣によると、ASEANにおけるeスポーツビジネスは、2020年には3,900万米ドル規模に達し、人々がオンラインゲームに費やす時間が増えるにつれて、2024年には7,200万米ドル規模に成長すると予測されています。
  • この地域では、esports分野でさまざまな合併や買収が行われており、南アジアのモバイルゲーム市場にプラスの影響を与えています。例えば、シンガポールを拠点とするesports企業Ampverseは、Falcon Capitalを筆頭とするシリーズA資金調達で1,200万米ドルを調達しました。Pitchbookやその他の第三者情報源からの統計に基づき、同社は、これは南アジアのesports組織が調達した最大のシリーズAであると主張しています。この資金は、インドネシアとフィリピンにおけるAmpverseのPlay-to-Earn事業の拡大、新たなesportsチームの獲得、同社のPlay-to-Earn部門の規模拡大に充てられます。
  • さらに、シンガポールを拠点とするゲーム・esports企業Skylightz Gamingは、インドでの抱負を発表しました。22年度までに15万米ドルの資金を調達することで、同社はインドのすべてのesportsプレーヤーのために大規模な効果と成長を可能にしたいと考えています。インドでの拡大により、同社は国中で台頭するesportsの才能に国際的な露出を与えたいと考えています。Skylightz Gamingの投資は、プレイヤーに新しいデバイス、ブートキャンプ、ポストプロダクションのためのスタジオを提供するために使用されます。このゲーム会社は、インドネシアで複数のesportsチームをサポートしており、BGMIの経験も豊富です。このようなesportsの開発により、南アジアのモバイルゲーム市場は飛躍的に成長すると思われます。

5Gネットワークと同地域におけるスマートフォンの利用増加が、南アジア地域のモバイルゲーム市場を牽引しています。

  • 米国とシンガポールのハイテク企業Razerは、初期のRazer Phoneで、モバイルデバイスにゲームを導入しようと試みた。これは特に優れた最初の試みだった。一方、この携帯電話にはいくつかの深刻な問題があります。その結果、Razer Phone 2は、最初の製品の欠点のいくつかに対処した後にリリースされました。ボンネットの下では、2番目の反復は、追加のパワーを持っています。しかし、これはモバイルゲーマー向けです。HDR対応のUltra Motion IGZOディスプレイを搭載。また、120Hzのリフレッシュレートも備えています。これは、この地域でのモバイルゲーム市場の成長に貢献すると思われます。
  • 同地域における5Gの普及率の高まりは、携帯電話をよりゲームに適したものにし、南アジアのモバイルゲーム市場を直接的に牽引します。また、この地域の企業は、5Gを導入するために通信事業者と提携しています。例えば、台湾モバイル(TWM)は、5Gのカバレッジを全国に拡大する成長戦略をサポートする技術を提供するためにノキアを選択しました。
  • さらに、700MHz帯と2100MHz帯で構成されるTWMの周波数資産も、4G/5Gのダイナミック・スペクトラム・シェアリング導入の恩恵を受けることになります。ノキアは、LTEインフラを近代化し、ネットワーク管理と最適化を単一のソリューションに統合することで、4G/5G RANネットワークのパフォーマンスを向上させるため、同事業者を支援します。このネットワーク性能の向上は、モバイルゲームの円滑な機能に役立ち、最終的には南アジアのモバイルゲーム市場を牽引することになります。
  • シンガポールを拠点とする通信事業者スターハブ(Star Hub)が発表した新しいクラウド・ゲーミング・サービスにより、ハイエンドのビデオゲームを外出先やローエンドのスマートフォンでプレイすることが可能になった。外出先のゲーマーは、4Gよりもラグが少ないと予測される5Gモバイルネットワークでプレイすることで、新サービスの恩恵を受けることができます。その結果、よりスムーズで反応の良いゲーム体験が可能になります。
  • 多くのゲーム制作会社は、モバイル向けゲームの発売を優先することで、ビジネスを変革してきました。例えば、モバイルに最適化された一人称視点のシューティングゲーム「Hyper Front」は、フィリピン、タイ、マレーシア、シンガポールのユーザー向けにGoogle Playストアで配信されています。これは、南アジア地域におけるモバイルゲームの成長によって理解できます。

南アジアのモバイルゲーム産業概要

南アジアのモバイルゲーム市場は、オンラインゲームの需要に伴い、非常に細分化されています。各社は製品革新、サービス革新、合併、買収などさまざまな戦略を駆使して、競争に勝ち残り、リーチを拡大しています。

  • 2022年5月:南アジアでモバイルゲームが巨大であることは否定できないです。EAが最近リリースしたApex Legends Mobileのように、多くの企業がモバイルゲーム市場への参入を試みています。ソニーもその一翼を担おうとしています。
  • 2022年5月:Blizzard Entertainmentによると、南アジアのプレイヤーは『Diablo Immortal』で灼熱地獄との戦いに参加できるようになります。Diablo Immortalはインドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイのiOSとAndroidでプレイ可能になります。Diablo Immortalにはクロスプレイとクロス・プログレッションが搭載されており、サンクチュアリのヒーローたちはプラットフォームに関係なく互いに戦い、モバイルゲームとPCゲームの間を簡単に移行することができます。
  • 2022年4月:マレーシアの大手デジタル経済機関であるMalaysia Digital Economy Corporation(MDEC)と業界パートナーであるLarian Studiosは、ハウエスト応用科学大学デジタル・アート・エンターテインメント(DAE)プログラムチームを対象とした10日間の実情調査ミッションを開催し、ゲーム開発教育と広範なエコシステムを総合的に向上させるための地元大学や業界関係者との協力の可能性を探りました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 地域におけるeスポーツの成長
    • 5Gネットワークとスマートフォン利用の増加
  • 市場抑制要因
    • モバイルゲームのユーザー維持
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターズ5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • プラットフォーム別
    • Android
    • iOS

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Asiasoft Corporation Public Company Limited
    • IGG Inc.
    • Netmarble Corporation
    • Tencent Holdings Ltd
    • BANDAI NAMCO Entertainment Asia
    • Sherman3D
    • Garena SEA Group
    • Nintendo Co. Ltd
    • Sony Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 91215

The South Asia Mobile Gaming Market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The key factors fuelling mobile gaming growth in the region are accessibility and technological advancement. The gaming industry is changing its attention to mobile-first to accommodate players' modern on-the-go lifestyles. This includes gaming studios that had previously focused solely on PC development has shifted their focus to mobile. They don't have to deteriorate the game quality because of the updated smartphone technology and software developments. As a result, mobile versions of some of the most popular PC and console games are now available. South Asia region is one of the dominating markets for smartphones for which mobile gaming in the region is increasing. For example, due to the significant concentration of younger smartphone owners in Vietnam, the social video platform Tik Tok is already experimenting with mobile games with users. In addition, Incredible speeds (20 times 4G) and low latency were possible with 5G. (20 ms to 5 ms). As a result, the market is seeing an increase in AAA-quality mobile games with high production values.
  • People in the region choose to watch and play sports online because mobile eSports is expected to be one of the most important aspects of the growth of the mobile game market in the region. For example, because of mobile gamers' explosive expansion, several publishers have shifted their focus to creating more accessible games that foster a sense of community among players. Tencent's PUBG Mobile is one such game that has gained a devoted audience. PUBG Mobile has created a dedicated community with good contact in the region. In addition, Esports at the 2021 Southeast Asian Games were held in the National Convention Center in Hanoi, Vietnam. It will be the second time the International Olympic Committee has sanctioned an esports tournament as a medal event in a multi-sport competition.
  • Cloud gaming has eliminated the need for frequent hardware updates, allowing gamers worldwide to play cloud games on their current devices and future devices that may have poor specs but can play cloud games. The biggest opportunity for vendors in the market is to reach out to smartphone gamers, who make up a sizable portion of the gaming audience and prefer to play PC and console games on their phones. For example, Microsoft's Xbox Game Pass subscription program encompasses PC, mobile, and cloud gaming. It is now available in Indonesia, Malaysia, Thailand, and Vietnam. It shows the growth potential of the South Asia Mobile gaming market.
  • User retention for mobile gaming in the region is a major challenge for the game developer. Bugs, a lack of gamification, a difficult UI, better alternatives, and so on are some of the most typical reasons. In the case of games, gamers can quickly become bored with a certain sort of game. The developers must keep adding new stages, characters, and design features to the game regularly, which is a very difficult task because of the fluctuating customer demand.
  • All the countries in the region were under lockdown during the pandemic to prevent the COVID 19 f. Because of this, there has been a huge increase in the consumption of digital entertainment, particularly mobile games. In the COVID-19-affected markets, major gaming suppliers have significantly increased downloads of various mobile games.

South Asia Mobile Gaming Market Trends

The growth of eSports in the region is driving the Mobile Gaming Market in South Asia Region.

  • South Asia's rapidly rising internet population and high smartphone penetration have aided the emergence of mobile esports, inspired by the region's younger demographic. Infrastructure and internet access will help support the region's growing gaming industry. Companies are also encouraged to keep gamers in the region. For example, BreederDAO is an esports firm that helps players breed the strongest NFTs in play-to-earn games. In contrast, AcadArena helps student gamers in South Asia compete globally.
  • The trend of providing esports infrastructure in the region is remarkable. Technological advancement, 5G technology, and Emerging economies are fuelling the growth, and even hotels are built according to the esports gaming theme. For example, The SEM9 Senai Esports Hotel is in Senai, Johor, Malaysia, and offers beautiful accommodations with the most up-to-date mobile gaming technology. This shows the market potential for mobile gaming in the region.
  • Thailand's Digital Economy Promotion Agency (DEPA) is working to promote the Thai gaming industry to grow and create new jobs while also stimulating economic growth. The Tourism and Sports Ministry and Thailand's Sports Authority (SAT) have teamed with Garena Online Thailand to strengthen the country's e-sports business and establish Thailand as an e-sports tournament hub in ASEAN. According to the minister, the e-sports business in ASEAN was worth USD 39 million in 2020 and is predicted to grow to USD 72 million by 2024 as people spend more time playing online games.
  • The region is witnessing various mergers and acquisitions in the esports sector, positively impacting the South Asia Mobile gaming market. For example, Ampverse, an esports company based in Singapore, has raised USD 12 million in Series A funding headed by Falcon Capital. Based on statistics from Pitchbook and other third-party sources, the firm claims that this is the largest Series A raised by an esports organization in South Asia. The funds will be used to expand Ampverse's play-to-earn business in Indonesia and the Philippines, as well as to acquire new esports teams and scale the company's play-to-earn unit.
  • In addition, Skylightz Gaming, a gaming and esports company based in Singapore, has announced its aspirations for India. By financing USD 150,000 by FY22, the company hopes to enable massive effect and growth for all Indian esports players. With the expansion in India, it hopes to give international exposure to the rising esports talent across the country. Skylightz Gaming's investment will be used to provide players with new devices, boot camps, and studios for post-production purposes and practices. The gaming corporation supports multiple esports teams in Indonesia with great BGMI experience. Because of this development in esports, the South Asia Mobile Gaming market will grow exponentially.

5G network and increasing usage of smartphones in the region are driving the mobile gaming market in the South Asia region.

  • With the initial Razer Phone, the American-Singapore tech company Razer attempted to bring gaming to a mobile device. This was a particularly excellent initial try. The phone, on the other hand, has several serious problems. As a result, the Razer Phone 2 was released after the business addressed some of the shortcomings of its first product. Under the hood, the second iteration has additional power. However, it is aimed squarely at mobile gamers. The phone sports an Ultra Motion IGZO display with HDR support. It also features a 120Hz refresh rate. This will help the mobile gaming market to grow in the region.
  • The increasing rate of 5G adoption in the region makes phones more suitable for gaming and directly drives the mobile gaming market in South Asia. Companies in the region are also partnering with telecom providers to implement 5G. For example, Taiwan Mobile (TWM) has chosen Nokia to provide technology to support its growth strategy to expand 5G coverage across the country.
  • In addition, TWM's spectrum assets, which comprise the 700MHz and 2100MHz bands, will also benefit from the introduction of 4G/5G dynamic spectrum sharing. Nokia will assist the operator in modernizing its LTE infrastructure and consolidating network management and optimization into a single solution for improved 4G/5G RAN network performance. This improved network performance will be helpful for mobile gaming's smooth functioning and ultimately drive the mobile gaming market in South Asia.
  • With a new cloud gaming service announced by Singapore-based telco Star Hub, it is now feasible to play high-end video games on the go and on low-end smartphones. Gamers on the go can benefit from the new service by playing on 5G mobile networks, which are predicted to have less lag than 4G. This results in a more smooth and responsive gameplay experience.
  • Many gaming production companies have transformed their businesses by prioritizing launching games for mobiles. For example, Hyper Front, a mobile-optimized first-person shooter, is now available in the Google Play Store for users in the Philippines, Thailand, Malaysia, and Singapore. This can be understandable by the growth of mobile gaming in the South Asia region.

South Asia Mobile Gaming Industry Overview

The South Asia Mobile Gaming Market is highly fragmented as the demand for online games. The companies are involved in various strategies such as product innovation, service innovation, mergers, and acquisitions to remain ahead of the competition and expand their reach.

  • MAY 2022: There's no denying that mobile gaming is huge in South Asia. Many firms are attempting to enter the mobile gaming market, such as EA's recently released Apex Legends Mobile, which is free-to-play, accessible, and easy on our pocket money. Sony now wants a piece of the action as well.
  • May 2022: Players from South Asia will be able to join the fight against the Burning Hells in Diablo Immortal, according to Blizzard Entertainment. Diablo Immortal will be available on iOS and Android in Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, and Thailand. Diablo Immortal has cross-play and cross-progression, allowing Sanctuary's heroes to fight alongside one another regardless of platform and to transition between mobile and PC games easily.
  • April 2022: Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC), Malaysia's leading digital economy agency, and Larian Studios, an industry partner, hosted a 10-day fact-finding mission for the Howest University of Applied Sciences Digital Arts and Entertainment (DAE) program team to explore potential collaboration with local universities and industry players to elevate game development education and the broader ecosystem holistically.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 The growth of eSports in the region
    • 4.2.2 5G network and increasing usage of smartphones
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 User retention for mobile gaming
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porters 5 Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Platform
    • 5.1.1 Android
    • 5.1.2 iOS

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Asiasoft Corporation Public Company Limited
    • 6.1.2 IGG Inc.
    • 6.1.3 Netmarble Corporation
    • 6.1.4 Tencent Holdings Ltd
    • 6.1.5 BANDAI NAMCO Entertainment Asia
    • 6.1.6 Sherman3D
    • 6.1.7 Garena SEA Group
    • 6.1.8 Nintendo Co. Ltd
    • 6.1.9 Sony Corporation

7 Investment Analysis

8 Future of the Market