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市場調査レポート
商品コード
1291380
オンライン旅行市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Online Travel Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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オンライン旅行市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオンライン旅行市場規模は、2022年に4,597億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に11.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに9,423億米ドルに達すると予測しています。
オンライン旅行会社(OTA)は、旅行者が価格、オファー、割引、アクセスレビューを比較した上で、ホテル宿泊、フライト、車、ツアー、クルーズなどの旅行サービスを調査・予約することを可能にします。OTAは、迅速なオンラインデータ転送により、組織から顧客への応答時間を短縮し、旅行者の予約体験を向上させることができます。現在、世界中のホテルがOTAを利用することで、より高い認知度を獲得し、全体的な売上と収益性を高めています。
航空運賃の低下や政府の好意的な政策により、旅行・観光産業が盛んであることが、市場の成長を後押しする重要な要因のひとつとなっています。OTAは、観光客のターゲット化、予約の確保と処理、宿泊客とのコミュニケーション、レビューの管理など、市場に関する洞察とツールを提供しています。さらに、大手企業は、オンライン広告やテレビ広告、看板やスポンサーシップ、ソーシャルメディア、その他のマーケティングチャネルを使った積極的なプロモーション活動に力を入れています。これは、ノートパソコン、タブレット、スマートフォンの販売台数の増加と相まって、市場にプラスの影響を及ぼしています。このほか、インターネットでは、旅行先の印象を明確に伝える3Dインタラクティブツアーのような仮想表現が提供されるため、従来の旅行代理店の可能性を超える間接的な体験が可能です。その結果、旅行代理店による従来の予約方法は、情報通信技術(ICT)により促進された迅速で直前の予約方法へと進化しました。このことは、一人旅の人気の高まりとともに、市場に明るい展望を生み出しています。また、通信・輸送手段の急速な進歩や、世界のビジネス旅行者の増加などの要因が、今後数年間の市場成長を促進すると予測されます。
The global online travel market size reached US$ 459.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 942.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.5% during 2023-2028.
Online travel agencies (OTAs) enable tourists to research and book travel services, including hotel accommodations, flights, cars, tours, and cruises, after comparing the prices, offers, discounts and access reviews. They can reduce the response time from organizations to customers with rapid online data transmission, which enhances the booking experience of the travelers. At present, hotels across the globe are relying on OTAs to obtain more visibility and increase their overall sales and profitability.
The thriving travel and tourism industry on account of the decreasing airline fares and favorable governmental policies represents one of the key factors propelling the growth of the market. OTAs offer market insights and tools for targeting tourists, securing and processing bookings, communicating with guests, and managing reviews. Moreover, leading players are focusing on aggressive promotional activities using online and television (TV) advertising, billboards and sponsorships, social media, and other marketing channels. This, coupled with the increasing sales of laptops, tablets, and smartphones, is positively influencing the market. Besides this, the Internet provides virtual representations like 3D interactive tours to convey a clear impression of the travel destinations, thereby allowing an indirect experience that surpasses the possibilities of conventional travel agents. As a result, the traditional booking method through travel agents has evolved into a fast-paced, last-minute booking approach facilitated by information and communication technologies (ICTs). This, along with the rising popularity of solo travel, is creating a positive outlook for the market. Other factors, such as rapid advancements in communication and transportation and the increasing number of business travelers worldwide, are projected to facilitate the growth of the market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global online travel market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on service type, platform, mode of booking and age group.
Transportation
Travel Accommodation
Vacation Packages
Mobile
Desktop
Online Travel Agencies (OTAs)
Direct Travel Suppliers
22-31 Years
32-43 Years
44-56 Years
Above 56 Years
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Expedia Group Inc., Fareportal Inc., Hostelworld Group plc, HRS, Hurb, MakeMyTrip Pvt. Ltd., priceline.com LLC (Booking Holdings Inc.), Thomas Cook India Ltd. (Fairfax Financial Holdings Limited), Tripadvisor Inc. and Yatra.com.
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global online travel market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global online travel market during 2023-2028?
3. What are the key factors driving the global online travel market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global online travel market?
5. What is the breakup of the global online travel market based on the service type?
6. What is the breakup of the global online travel market based on the platform?
7. What is the breakup of the global online travel market based on the mode of booking?
8. What is the breakup of the global online travel market based on the age group?
9. What are the key regions in the global online travel market?
10. Who are the key players/companies in the global online travel market?