|
市場調査レポート
商品コード
1370348
クラウドITSM市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Cloud ITSM Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
クラウドITSM市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のクラウドITSM市場規模は2022年に73億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に17.76%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに197億米ドルに達すると予測しています。
クラウドITサービス管理(ITSM)とは、組織のITサービスを設計、実装、提供、サポート、管理するプロセスを指します。ハードウェア、ソフトウェア、コンピューティング・リソース、クラウド・ストレージ、ウェブ・モバイル・アプリケーション、仮想サーバーで構成されます。予期せぬ出来事や新たな機会、競合の脅威に対して、迅速かつ俊敏でリスクのない対応を提供します。さらに、限られたリソースを使用する中小企業の生産性向上を支援します。クラウドITSMは、サービスに対する現実的な期待を設定し、それに応えることにも役立ち、その結果、透明性とユーザー満足度が向上します。
クラウドベースのテクノロジーは費用対効果が高く、さまざまなソリューションやサービスの展開を支援します。これとは別に、組織はデータを効率的かつ効果的に管理できます。その結果、クラウドITSMの需要は世界中で高まっています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の患者が急増したため、各国政府は封鎖措置を講じ、パンデミックの拡大を最小限に抑えるために社会的距離を置く手段の採用を推進しています。そのため、いくつかの組織ではリモートワークが行われるようになり、それがクラウドITSMの売上を押し上げています。これに加えて、BYOD(Bring Your Own Device:個人所有のデバイスを持ち込む)の導入が進んでいるため、従業員はどこからでも組織のデータやリソースにアクセスできるようになり、それが高度なITSMソリューションの需要を押し上げています。さらに、ビッグデータ、ブロックチェーン、機械学習、モノのインターネット(IoT)、予測分析、拡張現実(AI)、仮想現実(VR)などの技術の出現は、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。
The global cloud ITSM market size reached US$ 7.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 19.7 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.76% during 2023-2028.
Cloud IT service management (ITSM) refers to the process of designing, implementing, delivering, supporting and managing IT services of an organization. It comprises hardware, software, computing resources, cloud storage, web and mobile applications, and virtual servers. It provides a fast, agile and risk-free response to unexpected events, new opportunities and competitive threats. Moreover, it assists in improving productivity in small or mid-sized businesses using limited resources. Cloud ITSM also helps in setting and meeting realistic expectations for services, which results in improved transparency and user satisfaction.
Cloud-based technology is cost-effective and aids in the deployment of various solutions and services. Apart from this, it enables organizations to manage their data efficiently and effectively. Consequently, the demand for cloud ITSM is escalating across the globe. Furthermore, owing to the sudden surge in the cases of the coronavirus disease (COVID-19), governments of various countries have imposed lockdowns and are promoting the adoption of social distancing measures to minimize the spread of the pandemic. Therefore, several organizations have resorted to working remotely, which in turn is driving the sales of cloud ITSM. Besides this, the increasing adoption of the bring your own device (BYOD) trend is allowing employees to access organizational data and resources from anywhere, which, in turn, is boosting the demand for advanced ITSM solutions. Moreover, the advent of technologies such as Big Data, blockchain, machine learning, Internet of Things (IoT), predictive analytics, augmented reality (AI) and virtual reality (VR) is anticipated to propel the market growth in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global cloud ITSM market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, end user and vertical.
Solutions
Operation and Performance Management
Service Portfolio Management
Service Desk Software
Dashboard Reporting and Analytics
Configuration and Change Management
Services
Professional Services
Managed Services
Large Enterprises
Small and Medium Enterprises
BFSI
IT and Telecommunication
Healthcare
Manufacturing
Retail
Education
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Axios Systems, BMC Software Inc., CA Technologies (Broadcom Inc.), Cherwell Software LLC, Citrix Systems Inc., Hewlett Packard Enterprise, International Business Machines Corporation (IBM), Micro Focus International Plc, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, ServiceNow and SysAid Technologies Ltd.