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市場調査レポート
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1393645

岐路に立つeスポーツ:ベンダーは"eスポーツの冬"を耐え抜くために適応する

eSports at the Crossroads: Vendors Adapt to Endure the "eSports Winter"

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 16 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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岐路に立つeスポーツ:ベンダーは"eスポーツの冬"を耐え抜くために適応する
出版日: 2023年12月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当IDC Market Perspectiveでは、2023年までの世界のeスポーツ市場ベンダーの収益を測定し、2022年と2023年のeスポーツのトップトーナメントとチーム間の力学を検証し、eスポーツエコシステムベンダーが厳しい経済状況に対応する方法を説明し、2024年と2025年にサービスプロバイダーが成功するための戦略を特定しています。IDCのゲーミング、eスポーツ、VR/AR調査ディレクターLewis Ward氏は、「eスポーツの冬が続いているため、私たちは、今年の中核となるeスポーツ市場は8%縮小すると予想しています。しかし、より多くのエコシステムベンダーが参入するにつれて、この冬は2024年下半期には雪解けに変わると予想しています。しかし、より多くのエコシステムベンダー(チーム、eスポーツトーナメント運営者、ゲームIPライツホルダー、ブランド/スポンサー)が、健全な状態を維持しているファンエンゲージメントをより良く活用し、業績不振に基づいて市場から撤退するため、この冬は24年下半期には雪解けに向かうと予想しています。」と述べています。

エグゼクティブスナップショット

新しい市場の発展と力学

  • 厳しい「eスポーツの冬」が続く
    • ベンダーは生き残るために軸足を置く
      • eスポーツチームと企業
      • ゲームパブリッシャーおよびeスポーツリーグ運営者
      • スポンサーと広告主

サービスプロバイダーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US50069223

This IDC Market Perspective sizes esports market vendor revenue worldwide through 2023, examines the dynamic between esports' top tournaments and teams in 2022 and 2023, describes the ways in which esports ecosystem vendors have responded to tougher economic conditions, and it identifies strategies for service provider success in 2024 and 2025."We expect the core esports market to contract 8% this year as a result of the ongoing esports winter. We anticipate this winter will give way to a thaw in the 2H24 time frame, however, as more ecosystem vendors - teams, esports tournament operators, game IP rights holders, and brands/sponsors -reposition themselves to take better advantage of fan engagement, which remains healthy, or exit the market based on poor performance." - Lewis Ward, research director of IDC's Gaming, eSports, and VR/AR

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • A Biting "eSports Winter" Continues
    • Vendors Pivot to Survive
      • eSports Teams and Companies
      • Game Publishers and eSports League Operators
      • Sponsors and Advertisers

Advice for the Services Provider

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