表紙:クラウドゲーミングの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ゲーマータイプ別、デバイス別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1321369

クラウドゲーミングの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ゲーマータイプ別、デバイス別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Cloud Gaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (File Streaming, Video Streaming), By Gamer Type (Casual Gamers, Avid Gamers), By Device, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 300 Pages | 納期: 2~10営業日

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クラウドゲーミングの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ゲーマータイプ別、デバイス別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月11日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

クラウドゲーミング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、世界のクラウドゲーミングの市場規模は、2023年から2030年にかけて45.5%のCAGRで成長し、2030年には209億3,000万米ドルに達すると推定されます。

オンラインゲームの進行状況の保存やファイルストリーミングなど、クラウドベースのゲーム動向が市場成長を促進すると予測されています。

さらに、クラウドゲーミングは、無制限のデータ保存とローカルデバイスのストレージへの負担軽減という利点があるため、開発者やゲーマーを魅了すると予測されています。さらに、5G技術の登場と、さまざまなクラウドベースのゲームへの手頃なアクセスが、市場の拡大を後押しするとみられます。低遅延で高速インターネットが利用できるようになった結果、各社はクラウドゲーミング機能をユーザーに提供する傾向が強まると予想されます。

例えば、マイクロソフト社のXboxクラウドゲーミングサービスは、高速インターネットを利用することで、高価なハードウェアを必要とせず、没入感のあるゲーム体験を提供しています。さらに、COVID-19の登場により、ゲーマーがクラウドゲーミングを提供するサービスに乗り換えたため、市場の成長が促進されました。また、政府が発令した封鎖期間中は屋外での活動や社会的交流が制限されるため、このような成長が促進されました。

しかし、このようなゲーム需要の急増により、Microsoft CorporationやSony Group Corporationなどの多くのクラウドゲーミングサービスは、パンデミックのピーク時に高いトラフィックによりサーバーに膨大な負荷がかかることになっています。さらに、パンデミック期間中には、Call of DutyやPlayer Unknown's Battlegroundsといった人気のマルチプレイヤーゲームにより、スマートフォンでのクラウドベースゲームが増加しました。

クラウドゲーミング市場レポートハイライト

  • 地域別では、アジア太平洋地域がインターネットの普及率が高いため、世界市場の40%以上を占め、最大の収益シェアを占めています。
  • タイプ別では、ファイルストリーミングセグメントが、ユーザーが完全にダウンロードする前にビデオゲームの特定のセクションを起動できる部分ダウンロードの傾向により、予測期間中に45%以上の最速CAGRで成長すると予想されています。
  • デバイス別では、スマートフォンセグメントが、格安スマートフォンと手頃なモバイルデータプランの普及拡大により、予測期間中に約49%という最速のCAGRで成長すると予想されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 調査範囲と前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • クラウドゲーミング市場- 動向分析
    • 技術動向
    • 規制の動向
    • ベンダーの動向
    • 購入者/エンドユーザーの動向
  • クラウドゲーミング市場-COVID-19の影響分析
  • データ生成・ストレージ分析
  • ネットワークトラフィック動向分析

第4章 タイプの推定・動向分析

  • 市場規模の推定、予測、動向分析、2018~2030年
  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • ファイルストリーミング
    • ビデオストリーミング

第5章 デバイスの推定・動向分析

  • 市場規模の推定、予測、動向分析、2018~2030年
  • デバイスの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • デバイス別
    • スマートフォン
    • タブレット
    • ゲーム機
    • PC・ラップトップ
    • スマートテレビ
    • ヘッドマウントディスプレイ

第6章 ゲーマータイプの推定・動向分析

  • 市場規模の推定、予測、動向分析、2018~2030年
  • ゲーマータイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ゲーマータイプ別
    • カジュアルなゲーマー
    • 熱心なゲーマー
    • ライフスタイルゲーマー

第7章 地域の展望

  • 地域別のクラウドゲーミング市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米のクラウドゲーミング市場、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のクラウドゲーミング市場、2018~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のクラウドゲーミング市場、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのクラウドゲーミング市場、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのクラウドゲーミング市場、2018~2030年
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要参入企業
    • Amazon.com, Inc.
    • Apple Inc.
    • Electronic Arts, Inc.
    • Google, LLC
    • Intel Corporation
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Sony Interactive Entertainment
    • Ubitus Inc.
    • Tencent Holdings Inc.
  • 主要市場参入企業による最近の開発と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 戦略マッピング
    • 研究開発
    • パートナーシップ
    • 新製品/新機能の発表
    • 拡張
図表

List of Tables

  • Table 1 Cloud gaming market revenue estimates and forecast, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Cloud gaming market revenue estimates and forecast, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Cloud gaming market revenue estimates and forecast, by gamer type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Company heat map analysis
  • Table 5 Key companies undergoing research & development
  • Table 6 Key companies involved in the partnership
  • Table 7 Key companies involved in new product launch
  • Table 8 Key companies involved in expansions

List of Figures

  • Fig. 1 Information procurement (1/2)
  • Fig. 2 Information procurement (2/2)
  • Fig. 3 Information Procurement
  • Fig. 4 Data Analysis Models
  • Fig. 5 Market Formulation and Validation
  • Fig. 6 Data Validating & Publishing
  • Fig. 7 Market snapshot
  • Fig. 8 Segment snapshot
  • Fig. 9 Industry snapshot
  • Fig. 10 Cloud Gaming Market Value, 2022 & 2030, (USD Million)
  • Fig. 11 Value chain analysis
  • Fig. 12 Market dynamics
  • Fig. 13 Key market restraint/challenges impact
  • Fig. 14 PORTER's Analysis
  • Fig. 15 PESTEL Analysis
  • Fig. 16 Cloud gaming market, by type, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 17 Cloud gaming market, by type market share, 2022 & 2030
  • Fig. 18 File streaming market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Video streaming market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Cloud gaming market, by device, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 21 Cloud gaming market, by device: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 22 Smartphones market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Tablets enforcement market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Gaming consoles market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 PCs & laptops enforcement market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Smart TVs market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Head-mounted displays enforcement market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Cloud gaming market, by gamer type, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 29 Cloud gaming market, by gamer type market share, 2022 & 2030
  • Fig. 30 Casual gamers market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Avid gamers market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Lifestyle gamers market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Cloud gaming market revenue, by region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 North America cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 U.S. cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Canada cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Europe cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 UK cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Germany cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Italy cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 France cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Spain cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Asia Pacific cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 China cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Japan cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 South Korea cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 India cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Latin America cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Brazil cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 Mexico cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 MEA cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 Saudi Arabia cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 South Africa cloud gaming market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 Key company categorization
  • Fig. 55 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 56 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68038-847-3

Cloud Gaming Market Growth & Trends

The global cloud gaming market size is estimated to reach USD 20.93 billion by 2030, growing at a CAGR of 45.5% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The trend of cloud-based gaming, including online game progress saving and file streaming, is expected to drive market growth.

Furthermore, cloud gaming is anticipated to attract developers and gamers because of its benefits of unlimited data storage and reduced stress on local device storage. Moreover, the advent of 5G technology and affordable access to various cloud-based games will likely aid in the expansion of the market. Companies are expected to increasingly offer cloud gaming features to users as a result of the availability of high-speed internet at low latency.

For instance, Microsoft Corporation's Xbox Cloud Gaming service uses high-speed internet to offer an immersive gaming experience without any requirement of expensive hardware. Furthermore, the onset of COVID-19 has enhanced the growth of the market as gamers switched to services that offered cloud gaming. This growth was also enhanced due to limited outdoor activities and social interactions during the government-issued lockdowns.

However, this surge in demand for gaming led to many cloud gaming services, such as Microsoft Corporation and Sony Group Corporation, encountering immense server loads due to high traffic during the peak of the pandemic. In addition, there was an increase in cloud-based gaming on smartphones during the pandemic due to popular multiplayer games such as Call of Duty and Player Unknown's Battlegrounds.

Cloud Gaming Market Report Highlights

  • By region, the Asia Pacific region accounted for the largest revenue share of more than 40% of the global market because of the high level of internet penetration in the region
  • By type, the file streaming segment is anticipated to grow at the fastest CAGR of more than 45% over the forecast period due to the trend of partial download so that users can launch certain sections of a videogame before it fully downloads
  • By device, the smartphones segment is expected to grow at the fastest CAGR of approximately 49% over the forecast period due to the growing penetration of budget smartphones and affordable mobile data plans

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information analysis
    • 1.3.2 Market formulation & data visualization
    • 1.3.3 Data validation & publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1 List of data sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market driver analysis
    • 3.3.2 Market restraint analysis
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 PORTER's analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic analysis
  • 3.5 Cloud Gaming Market - Trend Analysis
    • 3.5.1 Technology trends
    • 3.5.2 Regulatory trends
    • 3.5.3 Vendor trends
    • 3.5.4 Buyer/end-user trends
  • 3.6 Cloud Gaming Market - COVID-19 Impact Analysis
  • 3.7 Data Generation & Storage Analysis
  • 3.8 Network Traffic Trend Analysis

Chapter 4 Type Estimates and Trend Analysis

  • 4.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.2 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.3 Cloud Gaming Market Estimates & Forecast, By Type, (USD Million)
    • 4.3.1 File streaming
    • 4.3.2 Video streaming

Chapter 5 Device Estimates and Trend Analysis

  • 5.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.2 Device Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.3 Cloud Gaming Market Estimates & Forecast, By Device (USD Million)
    • 5.3.1 Smartphones
    • 5.3.2 Tablets
    • 5.3.3 Gaming consoles
    • 5.3.4 PCs & laptops
    • 5.3.5 Smart TVs
    • 5.3.6 Head-mounted displays

Chapter 6 Gamer Type Estimates and Trend Analysis

  • 6.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.2 Gamer Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.3 Cloud Gaming Market Estimates & Forecast, By Gamer Type, (USD Million)
    • 6.3.1 Casual gamers
    • 6.3.2 Avid gamers
    • 6.3.3 Lifestyle gamers

Chapter 7 Regional Outlook

  • 7.1 Cloud Gaming Market Share By Region, 2022 & 2030
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 North America cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2 U.S.
      • 7.2.2.1 U.S. cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3 Canada
      • 7.2.3.1 Canada cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Europe cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2 UK
      • 7.3.2.1 UK cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3 Germany
      • 7.3.3.1 Germany cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4 Italy
      • 7.3.4.1 Italy cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5 France
      • 7.3.5.1 France cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6 Spain
      • 7.3.6.1 Spain cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million) 
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Asia Pacific cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2 China
      • 7.4.2.1 China cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3 Japan
      • 7.4.3.1 Japan cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4 South Korea
      • 7.4.4.1 South Korea cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5 India
      • 7.4.5.1 India cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Latin America cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2 Brazil
      • 7.5.2.1 Brazil cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3 Mexico
      • 7.5.3.1 Mexico cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6 MEA
    • 7.6.1 MEA cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2 Saudi Arabia
      • 7.6.2.1 Saudi Arabia cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3 South Africa
      • 7.6.3.1 South Africa cloud gaming market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8 Competitive Landscape

  • 8.1 Key Participants
    • 8.1.1 Amazon.com, Inc.
    • 8.1.2 Apple Inc.
    • 8.1.3 Electronic Arts, Inc.
    • 8.1.4 Google, LLC
    • 8.1.5 Intel Corporation
    • 8.1.6 IBM Corporation
    • 8.1.7 Microsoft Corporation
    • 8.1.8 NVIDIA Corporation
    • 8.1.9 Sony Interactive Entertainment
    • 8.1.10 Ubitus Inc.
    • 8.1.11 Tencent Holdings Inc.
  • 8.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.3 Company Categorization
  • 8.4 Participant's Overview
  • 8.5 Financial Performance
  • 8.6 Product Benchmarking
  • 8.7 Company Heat Map Analysis
  • 8.8 Company Market Share Analysis, 2022
  • 8.9 Strategy Mapping
    • 8.9.1 Research & development
    • 8.9.2 Partnership
    • 8.9.3 New product/feature launch
    • 8.9.4 Expansion