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市場調査レポート
商品コード
1750334

中古EVの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測

Used EV Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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中古EVの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測
出版日: 2025年05月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中古EVの世界市場規模は、2024年に158億米ドルとなり、環境意識の高まり、政府のインセンティブ、EV技術の大幅な進歩に後押しされ、CAGR 7.9%で成長し、2034年には327億米ドルに達すると予測されています。

中古EV市場の拡大を促進する主な要因としては、バッテリー寿命の改善、充電インフラの拡大、消費者の信頼性を確保する認定中古車プログラムの利用可能性の増加が挙げられます。

中古EV Market-IMG1

より多くの消費者が新型EVを購入し、アップグレードのために旧型モデルを下取りに出すため、中古EVの入手可能性は増加の一途をたどっており、増加する需要を満たすための安定した供給を提供しています。このシフトは、中古EVが新車の電気自動車への投資をためらう人々にとって、より手頃なエントリー・ポイントを提供するという事実によってさらに促進されています。さらに、バッテリーの長寿命化や充電インフラの普及など、EV技術が向上するにつれて、消費者は中古電気自動車の購入に自信を持つようになっています。政府の政策やインセンティブは、引き続き中古EV市場の促進に重要な役割を果たしています。多くの地域で、電気自動車の新車・中古車購入に対する税額控除やリベートを提供しており、コスト意識の高い購入者にとって電気自動車はさらに魅力的なものとなっています。さらに、二酸化炭素排出量の削減と持続可能な輸送の促進を目的とした規制の進展が、中古セグメントを含めEVの採用を加速させています。

市場範囲
開始年 2024年
予測年 2025年~2034年
開始金額 158億米ドル
予測金額 327億米ドル
CAGR 7.9%

2024年、乗用車セグメントは70%のシェアを占め、2034年までに240億米ドルを生み出すと予想されています。電気乗用車、特にSUVは、性能、実用性、スペースを兼ね備えているため、高い支持を得ています。より多くのメーカーが家族や冒険を求める人々に対応する電動モデルを提供しているため、これらの車両の人気は上昇し続けています。これらの車の需要は、その多用途性と、より大きくて広い車に対する消費者の嗜好の高まりによってさらに高まっています。

バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは、2024年に57%のシェアを生み出しました。持続可能な交通手段に対する消費者の関心の高まりが、BEVを好ましい選択肢として位置づけています。BEVは電気のみを動力源とし、テールパイプからの排出がないことも魅力となっています。また、内燃エンジンに比べて可動部品が少ないため、メンテナンスコストが削減され、機械的な問題が発生する可能性も低くなります。

中国の中古EV 2024年の市場規模は71億米ドルで、EVの大規模生産と市場開拓の初期段階から中古EVの供給が盛んであったため、40%のシェアを占めました。さらに、新車のEVの回転率が高いため、多くの中古モデルが依然として高い人気を誇っています。中国の消費者は、新モデルの急速な減価償却を避けるために、中古EVを選ぶようになってきています。

世界の中古EV市場の主要企業には、テスラ、アウディ、リチアモーターズ、マヒンドラ・ファーストチョイス、OLXなどがあります。市場での存在感を高めるため、中古EV分野の企業は在庫の拡大、認証プログラムによる顧客の信頼性の向上、売買を容易にするオンラインプラットフォームの改善に注力しています。主要企業はまた、戦略的パートナーシップに投資し、より多くの顧客を引き付けるために融資オプションを提供しています。現代自動車、BMW、テスラなどの企業は、保証やアフターサービスを提供し、長期的な顧客満足を確保することで、中古EVをより身近なものにすることに尽力しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
    • サプライヤーの情勢
      • 車両サプライヤー
      • 検査および認証プロバイダー
      • 最終用途
    • 利益率分析
  • トランプ政権による関税への影響
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 報復措置
    • 業界への影響
      • 供給側の影響(原材料)
        • 主要原材料の価格変動
        • サプライチェーンの再構築
        • 生産コストへの影響
      • 需要側の影響(販売価格)
        • 最終市場への価格伝達
        • 市場シェアの動向
        • 消費者の反応パターン
    • 戦略的な業界対応
      • サプライチェーンの再構成
  • 価格設定と製品戦略
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
    • バッテリーの再生とセカンドライフアプリケーション
    • AIを活用したバッテリー健康診断
    • 車両履歴と所有権追跡のためのブロックチェーン
    • 予知保全とテレマティクスの統合
  • 特許分析
  • ユースケース
  • 主なニュースと取り組み
  • コスト内訳分析
  • 価格動向分析
    • 製品
    • 地域
  • 規制情勢
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 中古EVの販売促進に向けた政府のインセンティブ
      • 中古EVの魅力を高める技術の進歩
      • 環境意識の高まりが需要を牽引
      • 認定中古EVプログラムの提供
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • バッテリーの劣化と残寿命の不確実性
      • EVの修理とサービスにおける標準化の限界
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略的展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:車両別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 乗用車
    • セダン
    • SUV
    • ハッチバック
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 中型商用車(MCV)
    • 大型商用車(HCV)
  • 二輪車と三輪車

第6章 市場推計・予測:推進力別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • ハイブリッド電気自動車(HEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PEV)
  • 燃料電池電気自動車(FCEV)

第7章 市場推計・予測:年別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 最長3年
  • 3~5年
  • 5年以上

第8章 市場推計・予測:距離別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 5万キロ未満
  • 5万~10万キロ
  • 10万キロ以上

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • ベネルクス
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第10章 企業プロファイル

  • Arnold Clark
  • Audi
  • AutoNation
  • AutoScout24
  • BMW
  • CarGurus UK
  • Cazoo
  • Cars.com
  • Evans Halshaw
  • Hyundai Motor
  • Lithia Motors
  • Mahindra First Choice
  • Mercedes Benz
  • MG Reassure
  • Mobile.de
  • Mobility Trader
  • Motorway
  • OLX
  • Tesla
  • TrueCar
目次
Product Code: 13809

The Global Used EV Market was valued at USD 15.8 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 7.9% to reach USD 32.7 billion by 2034, fueled by heightened environmental awareness, government incentives, and significant advancements in EV technology. Key factors driving the expansion of the used EV market include improvements in battery life, the expanding charging infrastructure, and the increasing availability of certified pre-owned programs, which ensure reliability for consumers.

Used EV Market - IMG1

As more consumers purchase new EVs and trade in their older models for upgrades, the availability of used EVs continues to rise, providing a steady supply to meet the increasing demand. This shift is further fueled by the fact that used EVs offer a more affordable entry point for those hesitant to invest in new electric vehicles. Additionally, as EV technology improves with longer battery life and more widespread charging infrastructure, consumers feel more confident purchasing pre-owned electric vehicles. Government policies and incentives continue to play a crucial role in promoting the used EV market. Many regions offer tax credits or rebates for purchasing new and used electric vehicles, making them even more attractive to cost-conscious buyers. Furthermore, evolving regulations aimed at reducing carbon emissions and promoting sustainable transportation are accelerating the adoption of EVs, including the used segment.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$15.8 Billion
Forecast Value$32.7 Billion
CAGR7.9%

In 2024, the passenger vehicles segment held a 70% share and is expected to generate USD 24 billion by 2034. Electric passenger vehicles, particularly SUVs, are highly favored due to their combination of performance, practicality, and space. The popularity of these vehicles continues to rise as more manufacturers offer electric models that cater to families and adventure seekers. The demand for these vehicles is further fueled by their versatility and growing consumer preference for larger, more spacious cars.

The Battery Electric Vehicles (BEVs) segment generated a 57% share in 2024. The growing consumer interest in sustainable transportation has positioned BEVs as the preferred choice. BEVs are powered exclusively by electricity and produce no tailpipe emissions, contributing to their appeal. They also have fewer moving parts compared to internal combustion engines, which lowers maintenance costs and reduces the likelihood of mechanical issues.

China Used EV Market generated USD 7.1 billion in 2024, held 40% share attributed to its large-scale production of EVs and early market development, which has created a significant supply of used EVs. Additionally, the high turnover rate of new EVs means that many used models are still highly desirable. Consumers in China are increasingly opting for used EVs to avoid the rapid depreciation of new models.

Leading companies in the Global Used EV Market include Tesla, Audi, Lithia Motors, Mahindra First Choice, and OLX. To strengthen their market presence, companies in the used EV sector focus on expanding their inventories, enhancing customer confidence through certification programs, and improving online platforms for easier buying and selling. Key players are also investing in strategic partnerships and offering financing options to attract more customers. Companies like Hyundai Motor, BMW, and Tesla are committed to making used EVs more accessible by offering warranties and after-sales services, ensuring long-term customer satisfaction.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates & calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope & definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Supplier landscape
      • 3.1.1.1 Vehicle suppliers
      • 3.1.1.2 Inspection and certification providers
      • 3.1.1.3 End use
    • 3.1.2 Profit margin analysis
  • 3.2 Impact of Trump administration tariffs
    • 3.2.1 Impact on trade
      • 3.2.1.1 Trade volume disruptions
      • 3.2.1.2 Retaliatory measures
    • 3.2.2 Impact on industry
      • 3.2.2.1 Supply-side impact (raw materials)
        • 3.2.2.1.1 Price volatility in key materials
        • 3.2.2.1.2 Supply chain restructuring
        • 3.2.2.1.3 Production cost implications
      • 3.2.2.2 Demand-side impact (selling price)
        • 3.2.2.2.1 Price transmission to end markets
        • 3.2.2.2.2 Market share dynamics
        • 3.2.2.2.3 Consumer response patterns
    • 3.2.3 Strategic industry responses
      • 3.2.3.1 Supply chain reconfiguration
  • 3.3 Pricing and product strategies
  • 3.4 Technology & innovation landscape
    • 3.4.1 Battery reconditioning and second-life applications
    • 3.4.2 AI-powered battery health diagnostics
    • 3.4.3 Blockchain for vehicle history and ownership tracking
    • 3.4.4 Predictive maintenance and telematics integration
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Use cases
  • 3.7 Key news & initiatives
  • 3.8 Cost break-down analysis
  • 3.9 Price trend analysis
    • 3.9.1 Product
    • 3.9.2 Region
  • 3.10 Regulatory landscape
  • 3.11 Impact on forces
    • 3.11.1 Growth drivers
      • 3.11.1.1 Government incentives to boost used EV sales
      • 3.11.1.2 Technological advancements enhancing used EV appeal
      • 3.11.1.3 Growing environmental awareness driving demand
      • 3.11.1.4 Availability of certified pre-owned EV programs
    • 3.11.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.11.2.1 Battery degradation and uncertainty of remaining life
      • 3.11.2.2 Limited standardization in EV repair and servicing
  • 3.12 Growth potential analysis
  • 3.13 Porter's analysis
  • 3.14 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Passenger cars
    • 5.2.1 Sedan
    • 5.2.2 SUV
    • 5.2.3 Hatchback
  • 5.3 Commercial vehicles
    • 5.3.1 Light commercial vehicles (LCV)
    • 5.3.2 Medium commercial vehicles (MCV)
    • 5.3.3 Heavy commercial vehicles (HCV)
  • 5.4 Two and three wheelers

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Propulsion, 2021 - 2034 ($Bn Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Battery electric vehicles (BEV)
  • 6.3 Hybrid electric vehicles (HEV)
  • 6.4 Plug-in hybrid electric vehicles (PEV)
  • 6.5 Fuel cell electric vehicles (FCEV)

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Age, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Up to 3 years
  • 7.3 3-5 years
  • 7.4 Above 5 years

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Range, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Less than 50,000
  • 8.3 50,000-100,000 km
  • 8.4 Above 100,000 km

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 U.S.
    • 9.1.2 Canada
  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 UK
    • 9.2.2 Germany
    • 9.2.3 France
    • 9.2.4 Italy
    • 9.2.5 Spain
    • 9.2.6 Russia
    • 9.2.7 Benelux
  • 9.3 Asia Pacific
    • 9.3.1 China
    • 9.3.2 India
    • 9.3.3 Japan
    • 9.3.4 Australia
    • 9.3.5 South Korea
    • 9.3.6 Southeast Asia
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
    • 9.4.2 Mexico
    • 9.4.3 Argentina
  • 9.5 MEA
    • 9.5.1 South Africa
    • 9.5.2 Saudi Arabia
    • 9.5.3 UAE

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Arnold Clark
  • 10.2 Audi
  • 10.3 AutoNation
  • 10.4 AutoScout24
  • 10.5 BMW
  • 10.6 CarGurus UK
  • 10.7 Cazoo
  • 10.8 Cars.com
  • 10.9 Evans Halshaw
  • 10.10 Hyundai Motor
  • 10.11 Lithia Motors
  • 10.12 Mahindra First Choice
  • 10.13 Mercedes Benz
  • 10.14 MG Reassure
  • 10.15 Mobile.de
  • 10.16 Mobility Trader
  • 10.17 Motorway
  • 10.18 OLX
  • 10.19 Tesla
  • 10.20 TrueCar