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市場調査レポート
商品コード
1699584

ワイン市場:製品タイプ別、色別、地域別

Wine Market, By Product Type (Still Wine, Sparkling Wine, Fortified Wine), By Color Type (Red Wine, White Wine, Rose Wine), By Geography (North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa)


出版日
ページ情報
英文 155 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.90円
ワイン市場:製品タイプ別、色別、地域別
出版日: 2025年03月03日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のワイン市場は、2025年には3,143億4,000万米ドルと推定され、2032年には4,220億8,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は4.3%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 3,143億4,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 4.30% 2032年の価値予測 4,220億8,000万米ドル
図.ワイン市場シェア(%)、2025年地域別
Wine Market-IMG1

アルコール消費に対する社会的受容の高まりと可処分所得の増加により、ワインを定期的に消費する人が増えています。さらに、ライフスタイルの変化や世界化による欧米文化への接触により、アジア太平洋やラテンアメリカの発展途上国でもワインは人気の飲料となっています。市場成長の原動力となっているのは、アルコール社会化の進展、西洋文化の浸透、可処分所得の増加といった要因です。COVID-19のパンデミックは世界のワイン市場を混乱させ、パンデミックの中、アルコール消費は全地域でマイナスの需要ショックがみられます。

市場力学:

プレミアム飲料への消費力が高い裕福な中間層消費者の人口増加は、ワイン需要を押し上げる可能性があります。さらに、適度なワイン消費に伴う心臓病リスクの低減などの健康効果も、ワイン人気の一因となっています。健康志向の高まりと糖分に関する意識は、ワイン販売の妨げになる可能性があります。しかし、ミレニアル世代の間で実験的な試みが増えていることや、ロゼ、スパークリング、フレーバーワインなどの新商品が発売されていることは、ベンダーに新たな機会を提供しています。アルコール広告や課税に関する厳しい規制は、市場成長の妨げとなる可能性があります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のワイン市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025-2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、世界のワイン市場における魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 世界のワイン市場における主要企業プロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて掲載しています。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のワイン市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のワイン市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • アルコール消費の社会的受容の高まり
  • ミレニアル世代のワイン消費量増加
    • 抑制要因
  • 厳しい規制
  • 代替飲料との競合激化
    • 機会
  • 製品提供における革新
  • プレミアムおよびスーパープレミアム製品に重点を置く
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界のワイン市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • COVID-19疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済への影響

第5章 世界のワイン市場、製品タイプ別、2020年~2032年

  • スティルワイン
  • スパークリングワイン
  • 強化ワイン

第6章 世界のワイン市場、色別、2020年~2032年

  • 赤ワイン
  • 白ワイン
  • ロゼワイン

第7章 世界のワイン市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • E. &J. Gallo Winery
    • Concha y Toro
    • The Wine Group
    • Bacardi Limited
    • Constellation Brands
    • Pernod Ricard
    • Treasury Wine Estates
    • Caviro
    • Grupo Penaflor

第9章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI940

Global Wine Market is estimated to be valued at USD 314.34 Bn in 2025 and is expected to reach USD 422.08 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 314.34 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 4.30% 2032 Value Projection: USD 422.08 Bn
Figure. Wine Market Share (%), By Region 2025
Wine Market - IMG1

Increasing social acceptance of alcohol consumption, along with rising disposable incomes, has driven more people to consume wine on a regular basis. Moreover, changing lifestyles and exposure to Western culture through globalization have made wine a popular beverage even in developing nations in Asia Pacific and Latin America. The market growth is driven by factors such as rising alcohol socialization, increasing adoption of western culture, and growing disposable income. The COVID-19 pandemic has disrupted the global wine market, with alcohol consumption witnessing a negative demand shock across all regions amid the pandemic.

Market Dynamics:

Rising population of wealthy middle-class consumers with higher spending power on premium beverages can boost demand for wine. Moreover, health benefits associated with moderate wine consumption, such as reduced risk of heart disease, has contributed to the popularity of wine. Increasing health-consciousness and awareness around sugar content can hamper the wine sales. However, growing experimentation among millennial and the launch of new product varieties, including rose, sparkling, and flavoured wines, provide new opportunities for vendors. Stringent regulations regarding alcohol advertisements and taxation can hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global wine market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for the global wine market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global wine market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include E. & J. Gallo Winery, Concha y Toro, The Wine Group, Bacardi Limited, Constellation Brands, Pernod Ricard, Treasury Wine Estates, Caviro, Grupo Penaflor
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • Global wine market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global wine market

Detailed Segmentation:

  • By Product Type
    • Still Wine
    • Sparkling Wine
    • Fortified Wine
  • By Colour Type
    • Red Wine
    • White Wine
    • Rose Wine
  • By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles
    • E. & J. Gallo Winery
    • Concha y Toro
    • The Wine Group
    • Bacardi Limited
    • Constellation Brands
    • Pernod Ricard
    • Treasury Wine Estates
    • Caviro
    • Grupo Penaflor

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumption

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Colour Type
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increasing social acceptance of alcohol consumption
  • Increasing consumption of wine among millennial
    • Restraints
  • Stringent regulations
  • Increased competition from substitute beverages
    • Opportunities
  • Innovation in product offerings
  • Focus on premium and super premium products
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Wine Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Wine Market, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Still Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Sparkling Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Fortified Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)

6. Global Wine Market, By Colour Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Red Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • White Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Rose Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)

7. Global Wine Market, By Region 2020 - 2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Region, 2021 - 2032
    • Region Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Colour Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Colour Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Colour Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Colour Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Colour Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, By Country/Region, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
      • South Africa
      • Central Africa
      • North Africa

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • E. & J. Gallo Winery
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Concha y Toro
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • The Wine Group
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Bacardi Limited
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Constellation Brands
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Pernod Ricard
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Treasury Wine Estates
    • Caviro
    • Grupo Penaflor

9. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us