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市場調査レポート
商品コード
1725029

OEMの中古車小売戦略:欧州と北米(2025年)

OEMs' Used Car Retail Strategies, Europe and North America, 2025


出版日
ページ情報
英文 46 Pages
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即日から翌営業日
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OEMの中古車小売戦略:欧州と北米(2025年)
出版日: 2025年04月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

CPOプログラムと電動ユニットが将来の変革的成長ポテンシャルを牽引

中古車市場はCOVID-19の大流行以降、価格の高騰と新車の供給不足による需要の抑制によって変化を遂げてきました。OEMが、仲介者であるフランチャイズ・ディーラーを通さずに、最終顧客に直接自動車を販売することは、世界の新たな動向となっています。このビジネスモデルの下では、フランチャイズ・ディーラー(活動している場合)は、主に車両納入とアフターマーケット・サービスを担当します。

欧州と北米の新車市場では直販を行うOEMもありますが、中古車市場では同じ戦略を適用していません。その結果、OEMの中古車小売市場は、ディーラーの販売チャネルに比べると非常に小さいままです。

本調査では、北米と欧州に焦点を当て、これらの地域でOEM傘下のディーラーが採用している中古車小売戦略に焦点を当てています。また、主な業界動向、主要競合企業、成長促進・抑制要因、市場規模、OEMにとっての機会、政治情勢、地域規制についても網羅しています。分析基準年は2023年、調査期間は2021年~2023年です。

主要課題

  • 北米と欧州でOEMが採用している中古車小売戦略とは?
  • OEM中古車市場における業界浸透の主な動向は何か?
  • 各地域における主な競合他社は?
  • 2023年に北米と欧州でOEM直営小売モデルと独立系ディーラーを通じて販売された中古車台数は?
  • 各地域の政治・規制環境は、OEM中古車販売の成長にどのような影響を与えるか?

目次

成長環境:OEMの中古車小売市場の変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8
  • OEMの中古車小売市場における上位3つの戦略的課題の影響

成長環境:OEMの中古車小売市場におけるエコシステム

  • 分析の範囲
  • 定義
  • 本調査が回答する質問
  • セグメンテーション

OEMの中古車小売市場におけるC2A戦略

  • 競合環境
  • 主な競合企業

成長機会の分析:OEMの中古車小売戦略における成長要員

  • 成長指標
  • 主要OEMの市場シェア:地域別
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • OEMの中古車販売の成長に影響を与える世界の潜在動向
  • OEMの中古車小売のアプローチ
  • マルチブランドと自社ブランド中古車アプローチの分析
  • 価格分析

OEMの中古車小売戦略:北米

  • 成長指標
  • 中古車市場における法規制の影響:米国
  • 中古車市場における法規制の影響:カナダ
  • フランチャイズ法
  • 市場規模:OEM直販と独立系中古車小売業者およびフランチャイズ中古車小売業者の比較
  • 中古車直接販売の動向
  • 北米におけるOEMの中古車販売能力
  • OEMの中古車在庫獲得アプローチ
  • OEMの中古車小売戦略の実行評価
  • 中古車小売戦略:Tesla
  • 中古車小売戦略:Polestar

OEMの中古車小売戦略:欧州

  • 成長指標
  • 中古車市場に与える法規制の影響
  • 市場規模:OEM直販と独立系中古車小売業者およびフランチャイズ中古車小売業者の比較
  • 中古車直接販売の動向
  • OEM中古車販売を支える正規ディーラーの役割
  • 欧州におけるOEMの中古車販売能力
  • OEMの中古車在庫獲得アプローチ
  • OEMの中古車小売戦略の実行評価
  • 中古車小売戦略:Tesla
  • 中古車小売戦略:Polestar
  • 中古車販売戦略:Stellantis
  • 中古車販売戦略:Volvo

OEMの中古車小売市場における成長機会領域

  • 成長機会1:CPOプログラム
  • 成長機会2:オンライン販売
  • 成長機会3:電気自動車

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KB48-41

CPO Programs and Electric Units Drive Future Transformative Growth Potential

The used car market has undergone changes since the COVID-19 pandemic, driven by soaring prices and supply shortages of new vehicles that have suppressed demand. OEMs selling vehicles directly to end customers rather than through franchise dealerships as intermediaries is a new trend gaining traction globally. Under this business model, franchise dealers (when active) are primarily responsible for vehicle delivery and aftermarket services.

Although some OEMs operate with direct sales in the new car market in Europe and North America, they do not apply the same strategy for the used car market. As a result, OEMs' used car retail market remains very small compared to dealerships' sales channels.

This study focuses on North America and Europe, highlighting the used car retail strategies employed by OEM-owned dealerships in these regions. In addition, this report encompasses the main industry trends, key competitors, factors driving and restraining growth, market sizing, opportunities for OEMs, the political climate, and regional regulations. The base year for analysis is 2023, and the study period is from 2021 to 2023.

Key Issues Addressed

  • What are the used car retail strategies that OEMs employ in North America and Europe?
  • What are the primary trends driving industry penetration in the OEM used car market?
  • Who are the main competitors in their respective regions?
  • How many used cars were sold through OEM-owned retail models and independent dealerships in North America and Europe in 2023?
  • How will each region's political and regulatory environments impact OEM used car sales growth in these areas?

Table of Contents

Growth Environment: Transformation in the OEM Used Car Retail Market

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the OEM Used Car Retail Market

Growth Environment: Ecosystem in the OEM Used Car Retail Market

  • Scope of Analysis
  • Definitions
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation

C2A in the OEM Used Car Retail Strategy

  • Competitive Environment
  • Key Competitors*

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator in the OEM Used Car Retail Strategy

  • Growth Metrics
  • Market Share of Top OEMs by Region
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Potential Global Trends Impacting the Growth of OEM Used Car Sales
  • OEM Used Car Vehicle Retailing Approaches
  • Analysis of Multi-brand and Own Brand Used Vehicle Approach
  • Pricing Analysis

OEM Used Car Retail Strategies: North America

  • Growth Metrics
  • Impact of Legislation on the Used Car Market United States
  • The Impact of Legislation on the Used Car Market Canada
  • Franchise Laws
  • Market Sizing: OEM Direct Sales vs Independent and Franchise Used Car Retailers
  • Direct Used Car Sales Trend
  • OEM Used Cars Capabilities in North America
  • OEMs' Used Car Inventory Acquisition Approach
  • Evaluation of OEM Used Car Retail Strategies Execution
  • Used Car Retail Strategies: Tesla
  • Used Car Retail Strategies: Polestar

OEM Used Car Retail Strategies: Europe

  • Growth Metrics
  • The Impact of Legislation on the Used Car Market
  • Market Sizing: OEM Direct Sales vs Franchises and Independent Used Car Retailers
  • Direct Used Car Sales Trend
  • Role of Authorized Dealerships in Supporting OEM Used Car Retailing
  • OEM Used Car Capabilities in Europe
  • OEMs' Used Car Inventory Acquisition Approach
  • Evaluation of OEM Used Car Retail Strategies Execution
  • Used Car Retail Strategies: Tesla
  • Used Car Retail Strategies: Polestar
  • Used Car Retail Strategies: Stellantis
  • Used Car Retail Strategies: Volvo

Growth Opportunity Universe in the OEM Used Car Retail Market

  • Growth Opportunity 1: CPO Programs
  • Growth Opportunity 2: Online Sales
  • Growth Opportunity 3: Electric Vehicles

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer