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市場調査レポート
商品コード
1725029
OEMの中古車小売戦略:欧州と北米(2025年)OEMs' Used Car Retail Strategies, Europe and North America, 2025 |
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OEMの中古車小売戦略:欧州と北米(2025年) |
出版日: 2025年04月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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CPOプログラムと電動ユニットが将来の変革的成長ポテンシャルを牽引
中古車市場はCOVID-19の大流行以降、価格の高騰と新車の供給不足による需要の抑制によって変化を遂げてきました。OEMが、仲介者であるフランチャイズ・ディーラーを通さずに、最終顧客に直接自動車を販売することは、世界の新たな動向となっています。このビジネスモデルの下では、フランチャイズ・ディーラー(活動している場合)は、主に車両納入とアフターマーケット・サービスを担当します。
欧州と北米の新車市場では直販を行うOEMもありますが、中古車市場では同じ戦略を適用していません。その結果、OEMの中古車小売市場は、ディーラーの販売チャネルに比べると非常に小さいままです。
本調査では、北米と欧州に焦点を当て、これらの地域でOEM傘下のディーラーが採用している中古車小売戦略に焦点を当てています。また、主な業界動向、主要競合企業、成長促進・抑制要因、市場規模、OEMにとっての機会、政治情勢、地域規制についても網羅しています。分析基準年は2023年、調査期間は2021年~2023年です。
主要課題
CPO Programs and Electric Units Drive Future Transformative Growth Potential
The used car market has undergone changes since the COVID-19 pandemic, driven by soaring prices and supply shortages of new vehicles that have suppressed demand. OEMs selling vehicles directly to end customers rather than through franchise dealerships as intermediaries is a new trend gaining traction globally. Under this business model, franchise dealers (when active) are primarily responsible for vehicle delivery and aftermarket services.
Although some OEMs operate with direct sales in the new car market in Europe and North America, they do not apply the same strategy for the used car market. As a result, OEMs' used car retail market remains very small compared to dealerships' sales channels.
This study focuses on North America and Europe, highlighting the used car retail strategies employed by OEM-owned dealerships in these regions. In addition, this report encompasses the main industry trends, key competitors, factors driving and restraining growth, market sizing, opportunities for OEMs, the political climate, and regional regulations. The base year for analysis is 2023, and the study period is from 2021 to 2023.
Key Issues Addressed