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市場調査レポート
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1643864

欧州のUCaaS市場の分析(2024年~2030年)

Analysis of European UCaaS Market, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 70 Pages
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即日から翌営業日
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欧州のUCaaS市場の分析(2024年~2030年)
出版日: 2025年01月03日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

ビジネス価値の向上がUCaaSの継続的な採用を促進

マクロ経済、社会、政治の動向は、2020年初頭以降、欧州のUCaaS市場に大きな影響を与えています。COVID-19の大流行は、リモートワークやハイブリッドワークへの大規模なシフトを引き起こし、多くの業界でサプライチェーンやビジネスモデルを破壊し、デジタル変革の必要性を浮き彫りにしました。これらの出来事は、UCaaSソリューションを構成するデスクトップやモバイルのソフトクライアントだけでなく、クラウドミーティング、チームメッセージング、通話の大幅な普及を促進しました。

多くの経済は、消費者と企業の不安を増大させ、景気回復を遅らせる一因となったロシア・ウクライナ戦争の影響を依然として受けています。中東での情勢不安の高まり、販売サイクルの長期化、取引規模の縮小、技術投資の意思決定における全体的な慎重さの高まりがさらに状況を悪化させています。米国に迫る関税引き上げと中国経済の低迷も、世界の顧客が当面技術投資に使えるリソースに影響を与える可能性があります。

持続的なマクロ課題が購買サイクルを長期化させ、保守主義を強める一方で、組織が近代化とデジタル化に必要な努力を続ける中で、クラウドコミュニケーションとコラボレーション、その他のデジタルテクノロジーへの投資は成長軌道を維持すると予想されます。オフィス回帰の顕著な動きや、比較的低い失業率による熟練従業員の不足が、テクノロジー投資における従業員エンゲージメントと従業員体験の重視に寄与しています。また、UCaaS市場の成長は、UCaaSを初めて採用する前や、環境全体にUCaaSをより広範に展開する前に、躊躇していた顧客が必要としていた、より垂直的な、事業部門に特化した、役割に特化したソリューションが利用可能になることによって、後押しされると予想しています。AI採用の増加と多様なAI使用事例の出現は、テクノロジー投資にプラスにもマイナスにも影響する可能性があります。

成長率と成長軌道は小地域によって異なります。これは、GDPの回復率とインフレ率の低下率の違い、現在の普及レベルの違い、ホスト型IPテレフォニーとUCaaSサービスの採用傾向の違い、ウクライナと中東の戦争に対する経済的・政治的な影響などによるものです。

欧州市場は依然として非常に断片化されており、上位5社の合計で導入シート数の35%を占めています。上位プロバイダー間の市場シェア分布は、通信事業者による勢力維持とクラウドベンダーの急成長を物語っています。M&A(合併・買収)は、欧州の競合情勢を再編成し続けています。M&Aや提携は、とりわけプロバイダーのビジネスモデルに変化をもたらすと思われます。多くのプロバイダーは、より多様化したポートフォリオを持ち、直販と多様なパートナー再販モデルの両方を活用した市場参入戦略をもって、こうした動きから台頭してくると思われます。

主な成長要因としては、ネットワークの所有権、ブランド認知度、チャネルとの関係、ホスト型IPテレフォニーやUCaaSサービスへの取り組みなどが挙げられます。マクロ環境が変化する中、クラウド・ネイティブ・ソリューションと魅力的なウェブベースまたはモバイルのユーザー・エクスペリエンスを持つプロバイダーは、サービスの展開に新規回線やハードウェアの設置を必要とするプロバイダーと比較して、引き続き良好な結果を示しています。

目次

成長機会:調査範囲

  • 分析範囲
  • 調査範囲と市場定義

成長環境:変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 欧州のUCaaS業界における上位3つの戦略的課題の影響

エコシステム

  • 競合環境
  • 主な競合企業

成長要因

  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • UCCソリューション投資促進要因
  • 構内PBX、クラウドPBX、モバイルPBXへの投資
  • PSTN通話プランへの投資
  • クラウドまたはモバイルPBXサービスの導入
  • 既存ユーザーにおけるクラウドまたはモバイルPBXサービスへの投資
  • 欧州のマクロ情勢が投資に与える影響
  • 現在および将来の企業電話/ビジネス通話制御環境
  • 予測に関する考察
  • 収益と導入シート数の予測
  • 純新規シート数予測
  • 導入シート数と収益予測分析
  • サブ地域別の導入ユーザー数予測
  • サブ地域別の導入ユーザー数予測分析
  • 価格動向と予測
  • 価格動向と予測分析
  • サブ地域別の価格動向と予測分析
  • 導入ユーザー別のサービスプロバイダー市場シェア分析
  • プラットフォームベンダー別の導入シート数シェア分析
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューションプロバイダー
  • 今後のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューションプロバイダー
  • 完全に統合されたUCaaSソリューションの重要性

成長機会領域

  • 成長機会1:コンタクトセンター
  • 成長機会2:AIの導入
  • 成長機会3:クラウド接続型コールイネーブルメント
  • 成長機会4:モバイルファーストUCaaS
  • 成長機会5:CPaaSとAPIエコノミー
  • 成長機会6:業界別・現場労働者向け戦略

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットとインパクト
  • 次のステップ
  • 付録:他の欧州のUCaaSプロバイダーに含まれる競合企業
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KAA1-64

Enhanced Business Value Will Drive Continued UCaaS Adoption

Macro-economic, social and political trends have considerably impacted the European UCaaS market since early 2020. The COVID-19 pandemic triggered a massive shift to remote and hybrid work, disrupted supply chains and business models in many industries, and highlighted the need for digital transformation. These events catalyzed significant adoption of cloud meetings, team messaging and calling as well as desktop and mobile soft clients that comprise UCaaS solutions.

Many economies remain affected by the Russo-Ukrainian war that has contributed to increased consumer and business anxiety and slow economic recovery. Conditions are further impacted by increased unrest in the Middle East, longer sales cycles, reduced deal sizes, and an overall higher caution in technology investment decision-making. Looming tariff hikes in the US and the struggling economy in China may also affect the resources customers worldwide have available for technology investments in the near term.

While persistent macro challenges are lengthening buying cycles and increasing conservatism, we expect investments in cloud communications and collaboration and other digital technologies to remain on a growth trajectory as organizations continue their necessary efforts to modernize and digitize. Notable movements to return to the office, and scarcity of skilled employees due to relatively low unemployment are contributing to a focus on employee engagement and employee experiences in technology investments. We also expect UCaaS market growth to be aided by the availability of more vertical, line-of-business, and role-specific solutions that hesitant customers have required before they adopt UCaaS for the first time or deploy UCaaS more pervasively throughout their environments. Increased AI adoption and emergence of diverse AI use cases may both positively and negatively impact technology investments.

Growth rates and trajectories will vary across subregions. This is driven by the differing GDP recovery and inflation decline rates, divergent current penetration levels, the varied market propensity to adopt hosted IP telephony and UCaaS services, as well as economic and political exposure to the wars in Ukraine and the Middle East.

The European market remains highly fragmented with the top -five providers holding a combined 35% of installed seats. The distribution of market share among the top providers evidences the retention of power by telecom operators and as well as the rapid growth of cloud vendors. Mergers and acquisitions (M&A) continue to reshape the European competitive landscape. M&As and partnerships, among other factors, will lead to changes in provider business models. Many providers will emerge from these with more diversified portfolios and go-to-market strategies leveraging both direct sales and a variety of partner resale models.

Key growth factors include network ownership, brand recognition, channel relationships, and commitment to hosted IP telephony and UCaaS services. Amid shifting macro conditions providers with cloud-native solutions and a compelling web-based or mobile user experience continue to fair well in comparison to providers that require new circuits and/or hardware installations to deploy their services.

Table of Contents

Growth Opportunity: Research Scope

  • Scope of Analysis
  • Scope and Market Definitions

Growth Environment: Transformation

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the European UCaaS Industry

Ecosystem

  • Competitive Environment
  • Key Competitors

Growth Generator

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • UCC Solution Investment Drivers
  • Premises-based PBX, Cloud PBX or Mobile PBX Investments
  • PSTN Calling Plan Investments
  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users
  • Macro Conditions Impact on Investments in Europe
  • Current and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments
  • Forecast Considerations
  • Revenue and Installed Seats Forecast
  • Net New Seats Forecast
  • Installed Seats and Revenue Forecast Analysis
  • Installed Users Forecast by Subregion
  • Installed Users Forecast Analysis by Subregion
  • Pricing Trends and Forecast
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis by Subregion
  • Service Provider Market Share Analysis by Installed Users
  • Installed Seat Share by Platform Vendor
  • Service Provider Market Share Analysis by Installed Users
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Contact Center
  • Growth Opportunity 2: AI Infusion
  • Growth Opportunity 3: Cloud-connected Call Enablement
  • Growth Opportunity 4: Mobile-first UCaaS
  • Growth Opportunity 5: CPaaS and the API Economy
  • Growth Opportunity 6: Vertical and Frontline Worker Strategies

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Appendix-Competitors Included in Other Europe UCaaS Providers
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer