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市場調査レポート
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製造業におけるUCaaS:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

UCaaS In The Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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製造業におけるUCaaS:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

製造業におけるUCaaS市場規模は2025年に154億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは19.88%で、2030年には382億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • サービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)は、業務効率を高め、プロセスを合理化し、イノベーションを促進する統合コミュニケーションおよびコラボレーション・ソリューションを提供することで、製造業を変革しています。
  • 製造業におけるUCaaS市場の成長は、地理的に分散したチーム間でのシームレスなコミュニケーションに対するニーズの高まり、リモートワークの増加、業界内のデジタル変革の取り組みが原動力となっています。製造業はUCaaSを活用することで、社内外のコミュニケーションを改善し、ダウンタイムを削減し、リアルタイムのデータ共有やコラボレーションツールによって意思決定プロセスを強化しています。
  • さらに、UCaaSソリューションの拡張性と柔軟性は、あらゆる規模の製造企業に理想的です。製造業の中小企業(SME)は、UCaaSのコスト効率と拡張性の高さから恩恵を受けることができ、多額の先行投資をすることなく、高度なコミュニケーションツールやコラボレーションツールを利用することができます。このようなテクノロジーの民主化により、中小企業は業務効率と敏捷性を高めることで、大手企業との競争をより効果的に展開できるようになります。
  • 例えば、ユニファイド・コミュニケーション、SIPトランキング、ビジネス・メッセージング、Microsoft Teams用ダイレクト・ルーティング、コンタクトセンター・ソリューションのホールセール・プロバイダーであるラインベント・テレコムは、2024年 8月、次世代ユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション(UC&C)プラットフォームであるMyCloud UCaaSを発表しました。MyCloud UCaaSは、ラインベントのホワイトラベルおよび共同ブランドのリセラー・パートナーの収益を最大化するために一から設計されました。
  • これに加え、Office 365と統合されたMicrosoft Teamsにより、製造チームは文書での共同作業、仮想会議の開催、さまざまなビジネスアプリケーションとの統合が可能になり、ワークフローの合理化と生産性の向上が実現します。RingCentralのUCaaSソリューションは、音声、ビデオ、メッセージング、コンタクトセンター機能を含む包括的なコミュニケーションツール群を提供し、製造業における効率的なコミュニケーションチャネルの維持に不可欠です。
  • 結論として、製造業におけるUCaaS市場の成長は、コミュニケーションとコラボレーションの強化、デジタルトランスフォーメーションの台頭、IoTなどの先進技術の統合に対するニーズによって推進されています。

製造業におけるUCaaS市場動向

クラウド展開モデルセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • 製造業におけるUCaas(Unified Communication as a Service)のクラウド展開は、コラボレーションと能力の強化を目指す組織にさまざまなメリットをもたらします。製造業では、生産サイクルやビジネスの成長に応じて、さまざまなコミュニケーション需要が発生する可能性があります。このようなソリューションでは、必要に応じて通信リソースを増減できるため、リソースを過剰に投入することなく、変化する要件に対応することができます。
  • クラウド導入により、ハードウェア、ソフトウェア、インフラストラクチャへの多額の先行投資が不要になります。製造業者は、オンプレミス機器の購入、保守、アップグレードに関連するコストを回避し、代わりにサブスクリプション・ベースでUCaasサービスの料金を支払うことができます。
  • さらに、NTTデータは2023年11月、特にユニファイド・コミュニケーション(UC)やユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)の分野におけるコラボレーション・ツールの最適化において組織が直面する課題に対応するために設計された、2層構造のサービスであるEXマネージド・サービスを発表しました。UCaaSのようなクラウド提供モデルは、包括的なコミュニケーションおよびコラボレーション・アプリケーションとサービスのセットを企業に提供します。UCaaSは、音声通話、ビデオ会議、インスタント・メッセージングなど、さまざまなコミュニケーション・ツールを単一の統合プラットフォームにまとめることができます。
  • さらに、これらのソリューションは、従来のオンプレミス・システムに比べて比較的短期間で導入できます。これは、オペレーションの俊敏性と応答性が重要な製造業では特に価値があります。クラウドベースのUcaasは、コミュニケーション・ツールへのリモート・アクセスやモバイル・アクセスを可能にします。これは、従業員が遠隔地から製造現場に配置される可能性のある製造環境では重要です。リモートアクセスは、コラボレーションとコミュニケーションの効率を高めます。
  • 製造環境のIoTデバイスは、機械、センサー、機器から膨大な量のデータを収集します。このデータはクラウドに送られ、保存、分析、可視化されます。クラウドプラットフォームは、このデータを処理し、そこから洞察を得るために必要な計算能力とストレージを提供します。シスコシステムズによると、モノのインターネット(IoT)は、人、データ、プロセス、モノがインターネットや相互に接続するシステムとして普及しています。M2M接続は、2018年の61億から2023年には147億へと、世界全体で2.4倍に成長すると予想されています。2023年には、世界人口1人当たり1.8件のM2M接続が存在することになります。

アジア太平洋地域は市場の大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は、世界の製造拠点である中国をはじめ、インドや日本などの経済大国の存在により、大きな成長が見込まれています。この地域には、いくつかの新興経済圏があり、製造業大国としての地位を確立しています。これらの経済諸国が発展を続けるにつれ、効率的なコミュニケーションとコラボレーション・ソリューションに対するニーズが高まり、UCaaSは価値ある提案となっています。
  • IBEFによると、インドは、2025年までにGDPに占める製造業の割合を25%に引き上げることを目指す国家製造政策や、中核製造業を世界の製造業水準と同等に発展させるために2022年に開始された製造業向けPLIスキームのようなインド政府のイニシアチブを通じて、インダストリー4.0への道を徐々に進んでいます。
  • GSMAによると、2025年までに中国のモバイルユーザーの40~50%が5Gを利用する可能性があるといいます。同国はネットワークの仮想化、コンバージェンス、スライシングに関して、より多くのことを獲得しています。政府はまた、4Gネットワークを5Gネットワークに進化させるために時間を費やすよりも、地上から5Gネットワークを構築するために、初期の5G展開の一部としてスタンドアロンを含めるようになった。また、地元ベンダーの成長にも貢献しています。
  • さらに、2023年6月、RingCentralはインドでクラウドテレフォニーサービスを開始しました。RingCentralは、この動きにより、準拠したエンタープライズグレードのクラウドテレフォニーを提供するインド初の世界クラウドプロバイダーとなったと発表しました。インドにクラウド電話サービスを設立したベンダーは、インドに拠点を置く多国籍企業がクラウド電話機能を利用できるようにし、顧客、パートナー、リーダー、従業員との円滑なコミュニケーションを実現します。
  • また、Make in Indiaのようなインド政府のイニシアチブは、企業にインドでの製品製造を奨励し、製造業への熱心な投資を促すもので、市場が飛躍的に成長する機会を提供しています。したがって、これらすべての要因が、この地域の製造業市場におけるユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービスの成長を補完すると予想されます。
  • さらに、世界のハイテク製造部門で中国を優位に立たせることを目的とした「メイド・イン・チャイナ2025」などの政府の取り組みが他地域に影響を及ぼしており、これが市場を牽引しています。この構想は、電気自動車やその他の新エネルギー自動車、次世代情報技術(IT)・通信、先進ロボット・人工知能の製造に焦点を当てています。これが製造業におけるサービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)を牽引すると期待されています。

製造業におけるUCaaS業界の概要

製造業におけるユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)市場は、シスコシステムズ社、タタ・コミュニケーションズ社、アバヤ社、8X8社、マイクロソフト社などの大手企業が存在し、非常に断片化されています。同市場の企業は、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場の洞察

  • 市場促進要因
    • モビリティとBYODに向けた動向の高まり
    • 統合サプライチェーン管理
  • 市場抑制要因
    • ユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービスに対する認識不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 企業規模別
    • 中小企業
    • エンタープライズ
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリアとニュージーランド
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems, Inc.
    • Tata Communications Limited
    • Avaya Inc.
    • 8X8, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Dimension Data
    • DXC Technology Company
    • Getronics
    • IBM Corporation
    • Mitel Networks Corporation
    • RingCentral, Inc
    • Verizon Wireless(Verizon Communications)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 55901

The UCaaS In The Manufacturing Market size is estimated at USD 15.45 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.26 billion by 2030, at a CAGR of 19.88% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Unified Communication as a Service (UCaaS) is transforming the manufacturing industry by offering integrated communication and collaboration solutions that enhance operational efficiency, streamline processes, and foster innovation.
  • The growth of the UCaaS market in manufacturing is driven by the increasing need for seamless communication across geographically dispersed teams, the rise of remote work, and the digital transformation initiatives within the industry. Manufacturers are leveraging UCaaS to improve internal and external communication, reduce downtime, and enhance decision-making processes through real-time data sharing and collaboration tools.
  • Moreover, the scalability and flexibility of UCaaS solutions make them ideal for manufacturing companies of all sizes. Small and medium-sized enterprises (SMEs) in the manufacturing sector can benefit from the cost-effective and scalable nature of UCaaS, which allows them to access advanced communication and collaboration tools without significant upfront investment. This democratization of technology is enabling SMEs to compete more effectively with larger players by enhancing their operational efficiency and agility.
  • For instance, in August 2024, Reinvent Telecom, which is a provider of wholesale unified communications, SIP trunking, business messaging, direct routing for Microsoft Teams and contact center solutions, launched MyCloud UCaaS, its next-generation unified communications and collaboration (UC&C) platform. MyCloud UCaaS was designed from the ground up to maximize revenue for Reinvent's white-label and co-branded reseller partners.
  • In addition to this, Microsoft Teams, integrated with Office 365, enables manufacturing teams to collaborate on documents, hold virtual meetings, and integrate with various business applications, thereby streamlining workflow and enhancing productivity. RingCentral's UCaaS solutions provide a comprehensive suite of communication tools, including voice, video, messaging, and contact center capabilities, which are crucial for maintaining efficient communication channels within manufacturing operations.
  • In conclusion, the growth of the UCaaS market in the manufacturing industry is being propelled by the need for enhanced communication and collaboration, the rise of digital transformation, and the integration of advanced technologies such as IoT.

UCaaS Manufacturing Market Trends

Cloud Deployment Model Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Cloud deployment of UCaas (Unified Communication as a Service) in manufacturing offers various benefits to organizations seeking to enhance their collaboration and capabilities. Manufacturing operations can experience varying communication demands based on production cycles and business growth. These solutions allow manufacturers to scale their communication resources up or down as needed, ensuring they can accommodate changing requirements without over-committing resources.
  • Cloud deployment eliminates the need for substantial upfront investments in hardware, software, and infrastructure. Manufacturers can avoid the costs associated with purchasing, maintaining, and upgrading on-premises equipment and instead pay for UCaas services on a subscription basis.
  • Furthermore, in November 2023, NTT DATA announced EX Managed Services which is a two-tier service that's designed to address the challenges faced by organizations in optimizing their collaboration tools particularly in the areas of unified communications (UC) and unified communications as a service (UCaaS). A cloud-delivery model such as UCaaS makes a comprehensive set of communication and collaboration applications and services available to enterprises. UCaaS can bring together a range of communication tools, such as voice calling, videoconferencing and instant messaging, into a single unified platform.
  • In addition to this, these solutions can be deployed relatively quickly compared to traditional on-premises systems. This is particularly valuable in manufacturing, where operational agility and responsiveness are crucial. Cloud-based Ucaas enables remote and mobile access to communication tools. This is important in manufacturing environments where employees may locate on the production floor remotely. Remote access enhances collaboration and communication efficiency.
  • IoT devices in manufacturing environments collect vast amounts of data from machines, sensors, and equipment. This data can be sent to the cloud for storage, analysis, and visualization. Cloud platforms provide the computational power and storage needed to process and derive insights from this data. According to Cisco Systems, the Internet of Things (IoT) has become a prevalent system in which people, data, processes, and things connect to the Internet and each other. M2M connections are expected to grow 2.4-fold globally, from 6.1 billion in 2018 to 14.7 billion by 2023. There would be 1.8 M2M connections for each member of the global population by 2023.

Asia Pacific Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • Asia-Pacific is expected to witness significant growth owing to the presence of the global manufacturing hub, i.e., China, and other big economies such as India and Japan. The region is home to several emerging economies and an established manufacturing powerhouse. As these economies continue to develop, there is a growing need for efficient communication and collaboration solutions, making UCaaS a valuable proposition.
  • According to IBEF, India is gradually progressing on the road to Industry 4.0 through the Government of India's initiatives like the National Manufacturing Policy, which aims to increase the share of manufacturing in GDP to 25% by 2025, and the PLI scheme for manufacturing which was launched in 2022 to develop the core manufacturing sector at par with global manufacturing standards.
  • According to the GSMA, by 2025, 40-50% of China's mobile users may be using 5G. The country is gaining more regarding network virtualization, convergence, and slicing. The government also started to include standalone as part of its initial 5G deployment, owing to building a 5G network from the ground rather than spending the time to evolve a 4G network into a 5G network. It has also helped the growth of local vendors.
  • Moreover, in June 2023, RingCentral launched Cloud Telephony Service in India. RingCentral announced the move makes it India's first global cloud provider to provide compliant enterprise-grade cloud telephony. The vendor establishing a cloud phone service in India enables multinational organizations with a basis in India to access cloud phone capabilities, empowering smoother communication with customers, partners, leaders, and workers.
  • Additionally, Indian government initiatives such as Make in India which encourages companies to manufacture their products in India and enthuse with dedicated investments into manufacturing, are providing an opportunity for the market to grow exponentially. Therefore, all the factors are expected to complement the growth of the unified communication-as-a-service in the manufacturing market in the region.
  • Furthermore, government initiatives such as Made in China 2025, which aim to make China dominant in the global high-tech manufacturing sector, are influencing other regions, which in return is driving the market. This initiative is focused on manufacturing electric cars and other new energy vehicles, next-generation information technology (IT) and telecommunications, and advanced robotics and artificial intelligence. It is expected to drive the unified communication-as-a-service in the manufacturing market.

UCaaS Manufacturing Industry Overview

Unified Communication-as-a-service in the Manufacturing market is highly fragmented, with the presence of major players like Cisco Systems, Inc., Tata Communications, Avaya Inc., 8X8, Inc., and Microsoft Corporation. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET INSIGHTS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Trends Towards Mobility and BYOD
    • 5.1.2 Integrated Supply Chain Management
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness About the Unified Communication-as-a-service

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Business Size
    • 6.1.1 Small and Midsize Business
    • 6.1.2 Enterprise
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 On-Premises
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.4 Rest of World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.2 Tata Communications Limited
    • 7.1.3 Avaya Inc.
    • 7.1.4 8X8, Inc.
    • 7.1.5 Microsoft Corporation
    • 7.1.6 Dimension Data
    • 7.1.7 DXC Technology Company
    • 7.1.8 Getronics
    • 7.1.9 IBM Corporation
    • 7.1.10 Mitel Networks Corporation
    • 7.1.11 RingCentral, Inc
    • 7.1.12 Verizon Wireless (Verizon Communications)

8 INVESTMENT ANANLYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET