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市場調査レポート
商品コード
1656096
UCaaS市場:アジア太平洋、2024年~2030年UCaaS Market, Asia-Pacific, 2024-2030 |
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UCaaS市場:アジア太平洋、2024年~2030年 |
出版日: 2025年01月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AIを活用した機能が2030年までにUCaaSの価値提案を再定義する
この調査レポートは、2030年までのインストールユーザー数と平均価格の予測を含め、アジア太平洋のUCaaS市場を詳細に分析しています。本調査では、ASEAN、オーストラリア・ニュージーランド、中国、インド、日本、韓国の5つの国/サブリージョンにおけるUCaaSの導入状況と成長の可能性について論じています。さらに、市場シェアと競合他社の分析も行っています。最後に、アジア太平洋市場でホスト型IPテレフォニー、UCaaS、その他のクラウドサービスを提供するプロバイダーの主な成長機会を特定しています。
同地域は、国やサブリージョンによって技術の成熟度やクラウドベースのサービス、特にUCaaSの採用が異なることが特徴です。世界的な大流行によりクラウドコラボレーションソリューションの利用が大幅に増加したことも、クラウドPBXやUCaaSソリューションの普及を後押ししました。アジア太平洋諸国の多くの企業では、ITインフラコストの削減と俊敏性の向上を目的に、クラウドベースのソリューションへの移行が急速に進んでいます。オーストラリア・ニュージーランド(オーストラリア・ニュージーランド)、韓国、日本は、先進的なITインフラとクラウドに対する強い意識に後押しされ、UCaaSの導入でこの地域をリードしています。
企業がクラウドPBXソリューションの導入を検討していることから、Frost &Sullivanは、予測期間を通じてユーザーの堅調な伸びが続くと予測しています。すべてのアジア太平洋諸国/サブリージョンで同様に見られるわけではないが、ハイブリッドワークスタイルに対応する必要性もUCaaSの成長を促進すると思われます。アジア太平洋市場で事業を展開するサービスプロバイダーには大きな成長機会が存在します。ホスト型IPテレフォニーやUCaaSのプロバイダーは、新機能や能力による既存のソリューションの強化や、新しいサービスの開始、新しい顧客セグメントや新しいサブリージョンへの進出、より創造的なサービスバンドルの開発、コミュニケーションやコラボレーションソリューションをサードパーティのソフトウェアやサービスと統合し新しいユニークなユースケースに対応することができます。
アジア太平洋のICT予算は、オンプレミスのUC導入とUCaaSに二分されると予想されます。UCaaSは事業継続性を高め、どこからでもビジネスコミュニケーションにアクセスできるようにし、不確実な時代に柔軟な容量調整を可能にする一方で、アジア太平洋の顧客増加にとってセキュリティとプロバイダーのオリジンが最重要であるため、オンプレミスUCが好まれると思われます。
AI採用の増加と多様なAI使用事例の出現は、テクノロジー投資にプラスとマイナスの両方の影響を与える可能性があります。AIを活用した機能は、クラウドコミュニケーションとコラボレーションの採用を促進する可能性があります。一方、AIチャットボットとバーチャルエージェントは、コンタクトセンターのエージェント席の需要を減らす可能性があります。すべてのアジア太平洋市場は、インストールされたユーザーと収益の両面で成長を続けると思われます。本調査は、テクノロジー開発者、サービスプロバイダー、再販業者、その他の市場参入企業に対し、短期的には多様なアジア太平洋市場をナビゲートし、長期的には主要な成長機会を特定するための重要な情報を提供します。
本分析には、Microsoft Teams Phoneユーザー向けのDirect Routing、Operator Connect、またはTeams Phone Mobileサービスに関連する収益も含まれます。このようなサービスは、すでにマイクロソフトのUCaaSシートとしてカウントされているため、サードパーティプロバイダのUCaaSシートとしては表示されません。ただし、この調査サービスには、GoogleやMicrosoftが提供するコンシューマー向けサービスなど、主にコンシューマーや住宅ユーザーを対象としたクラウドVoIPサービスは含まれていません。また、この調査サービスには、時分割多重(TDM)Centrex、Centrex IP、Voice over Internet Protocol(VoIP)アクセスおよびSIPトランキングサービスは含まれていません。
AI-Powered Capabilities will Redefine UCaaS Value Propositions by 2030
This study provides an in-depth analysis of the APAC UCaaS market, including a forecast of installed users and average prices until 2030. The study discusses the state of UCaaS adoption and the growth potential across the five countries/sub-regions, including ASEAN, ANZ, China, India, Japan, and South Korea. Furthermore, this study provides market share and competitor analyses. Finally, the study identifies key growth opportunities for providers delivering hosted IP telephony, UCaaS, and other cloud services in APAC markets.
The region is marked by varying technology maturity and adoption of cloud-based services, more specifically for UCaaS, across the different countries and sub-regions. The global pandemic, which led to a tremendous increase in the usage of cloud collaboration solutions, also helped create pull-through for cloud private branch exchange (PBX) and UCaaS solutions. Businesses in many Asia-Pacific countries are rapidly moving towards cloud-based solutions to reduce IT infrastructure costs and improve agility. Australia & New Zealand (ANZ), South Korea, and Japan have led the region in UCaaS adoption, driven by advanced IT infrastructure and strong cloud awareness.
As businesses consider opting for a cloud PBX solution, Frost & Sullivan predicts that user growth will remain strong throughout the forecast period. Although not equally seen in all APAC countries/sub-regions, the need to address hybrid workstyles will also drive UCaaS growth. There exist considerable growth opportunities for service providers operating in the APAC markets. Hosted IP telephony and UCaaS providers can enhance their existing solutions with new features and capabilities, launch new offerings, expand into new customer segments or new sub-regions, develop more creative service bundles, or integrate their communications and collaboration solutions with third-party software and services to address new and unique use cases.
We expect ICT budgets in APAC to be split between on-premises UC deployments and UCaaS. While UCaaS helps boost business continuity, enables access to business communications from anywhere, and allows flexible capacity adjustments in uncertain times, on-premises UC will be preferred as security and provider origin are paramount to increasing APAC customers.
Increased AI adoption and the emergence of diverse AI use cases may have both positive and negative impacts on technology investments. AI-powered features may drive cloud communications and collaboration adoption. On the other hand, AI chatbots and virtual agents may reduce demand for contact center agent seats. All APAC markets will continue to grow in terms of both installed users and revenue. This study provides technology developers, service providers, resellers, and other market participants with important information to navigate the diverse APAC markets in the short term and identify key growth opportunities in the long term.
This analysis also includes revenues associated with Direct Routing, Operator Connect, or Teams Phone Mobile services for Microsoft Teams Phone users. Such services are not shown as third-party provider UCaaS seats as they are already counted as Microsoft UCaaS seats. However, his research service does not include cloud VoIP services that are primarily targeted at consumers and residential users- such as the consumer offerings from Google or Microsoft. Also, this research service does not include time division multiplexing (TDM) Centrex, Centrex IP, or voice over Internet Protocol (VoIP) access and SIP trunking services.