市場調査レポート
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1630461

ASEAN諸国のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場:シェア分析、業界動向、成長予測(2025年~2030年)

ASEAN Unified Communication-as-a-Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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ASEAN諸国のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場:シェア分析、業界動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ASEAN諸国のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場は予測期間中に12.27%のCAGRで推移する見込みです。

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主要ハイライト

  • IT予算が限られている組織では、コスト効率の高いクラウドベースのソリューションの導入が進んでいます。消費者向けのモバイルソリューションは、同じデバイス上でチャット、音声、ビデオ通話によるコミュニケーションを提供し、顧客のあらゆる質問に対応します。そのため、これらのソリューションは、セルフサービス、製品に関する問い合わせ、カスタマーサポートの支援を改善することを目的としています。バーチャルトレーニングや製品管理システムの利用は、従業員にとってもメリットがあります。
  • この地域には時代遅れのコンタクトセンターが存在するため、多数の企業間で効率的なコミュニケーションを可能にする、メンテナンスが容易なネットワークシステムの必要性が高まっていることは明らかです。
  • さらに、非効率なコンタクトセンターが存在することから、メンテナンスが簡単で、医療、小売業、製造業など、さまざまなエンドユーザー産業にわたって効率的なコミュニケーションを促進できるネットワークシステムへの需要が高まっていることは明らかです。Interactive Multimedia &Collaborative Communications Alliance(IMCCA)によると、リモートワーカーの90%が、ビデオは同僚との緊密なつながりを維持するのに役立つと考えています。
  • 消費者に関しては、同じデバイスを通じてチャット、音声、ビデオ通話によるコミュニケーションが可能なモバイルファーストソリューションは、あらゆる顧客からの問い合わせに対応することができます。したがって、これらのソリューションは、顧客サービス支援、商品問い合わせ、セルフサービスを強化します。従業員にとっても、バーチャルトレーニングや商品管理ツールの導入はメリットがあります。
  • サイバー脅威の複雑化により、組織のセキュリティ業務の1つ以上をクラウドベースのサービスにアウトソーシングする傾向が強まっています。
  • COVID-19の発生により、ASEAN諸国の企業はUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)への投資を増加させました。Voxboneの調査によると、COVID-19によってクラウド通信の需要が大幅に増加しました。企業は、グループでの集まりや通勤時間などの脅威を減らす方法を模索してきました。

ASEAN諸国のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場動向

企業におけるBYOD導入が市場を牽引する見込み

  • BYODは、モバイルデバイス管理(MDM)、経費精算手続き、セキュリティ対策を統合したシステムです。これにより、重要な活動を自動化するための便利で集中化されたプラットフォームが提供され、企業内で使用されているデバイスの可視性が高まっている
  • BYODの動向やその他のモビリティソリューションの利用が拡大していることから、UCaaSソリューションの普及が進むと予想されます。様々な企業で働く従業員が柔軟性を持ち、ネットワークにアクセスしやすいこの時代において、BYOD(Bring Your Own Device)は職場の生産性を向上させる重要な動向として浮上しています。
  • さらに、BYODにより、企業は「ゼロ・タッチ」でセキュリティの懸念を管理できます。BYODソリューションが導入されると、モバイルデバイス管理(MDM)システムをBYODと統合して従業員のセキュリティを確保できるため、企業のデータ要件が保護されます。
  • モバイルUC統合でサポートされるBYODルールを実装することで、これらのトップ・アプリケーションはすべて1つの流動的なユーザーエクスペリエンスに統合され、電子メール、ビジネス電話、ビデオ会議、インスタント・メッセージなどを介してモバイルワーカーを完全にサポートします。モバイルワーカーが生産性を高め、コミュニケーションを改善するために必要なツールは、ユニファイドコミュニケーションソリューションによって提供されます。しかし、BYODは、従業員の満足度だけでなく、企業が直面するセキュリティ上の懸念を増大させる可能性があります。ユニファイドコミュニケーション用途へのアクセスはあらゆるデバイスで可能であるため、リモート・ネットワーク上のアクセスを保護する必要性が高まっている

インドネシアが大きなシェアを占める見込み

  • 通信規制は、国際的なサービスプロバイダーがインド、中国、インドネシア、ベトナムなどのアジア諸国に進出する際の大きな障害となっています。これらの国では、外資系サービスプロバイダーはVoIPやクラウドサービスのホスティングができないです。その結果、UCaaS市場では現地の通信事業者がある程度独占的な優位性を享受しています。
  • ボイス・オーバー・インターネット・プロトコル、音声会議、ビデオ会議のような通信サービスの需要は、この地域の中小企業におけるインターネットベースの通信ニーズの拡大と増加によって牽引されると予測されます。
  • さらに、昨年TelkomMetrainを通じてPT Telkom Indonesia(Persero)に買収された後、Telkomtelstra(PT Teltranet TeltranetSolusi)はTelkom Indonesia(PT Digital Application Solusi)によってDigiserveと改名されました。Digiserveは、この移行により顧客のビジネスを後押しし、より良い成果を達成する手助けをするという考えのもと、サービスの開発にますます力を注いでいます。DigiserveUC&Cは、企業の生産性を向上させる没入型体験を創造します。人々は、チーム全体でより効果的にコラボレーションを行うことができ、どこにいても、あらゆるデバイスで接続を維持することができます。
  • さらに、この地域では高速インターネットが手ごろな価格で積極的に導入されており、スマートフォンの普及が急速に進んでいるため、企業は従業員のリモートワークを可能にするUCaaSソリューションを選択するようになっています。これらの要因は、同地域全体におけるUCaaSソリューションとプラットフォームの普及を後押ししており、予測期間中の全体的な需要に貢献すると予想されます。

ASEAN諸国のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)産業概要

ASEAN諸国のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場は、Mitel Networks Corporation、Ring Central Inc.、Cisco Systems Inc.など少数の企業が大きなシェアを占めているため、統合が進んでいます。これらの企業は、研究開発への多額の投資を通じてイノベーションを導入しているため、他の企業よりも競争優位に立つことができます。これらの企業の戦略的提携、合併、買収により、市場の大部分を占めるに至っています。

2022年3月、8x8 Inc.は、インドネシアやタイを含む50カ国で事業を展開する多国籍企業向けに、完全クラウドベースの包括的なUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)とコンタクトセンターソリューションを初めて提供しました。8x8はUCaaSとCCaaSを組み合わせた初めての企業であり、差別化された顧客体験を提供するためにコラボレーションしながら、世界中の全従業員のコミュニケーションニーズに応えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売業、製造業などでの急速なクラウド導入
    • 企業におけるBYODの採用
  • 市場抑制要因
    • クラウドベースのサービスに対するセキュリティ懸念の高まりなど

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • VOIPソリューション
    • エンタープライズ・コラボレーション
    • コンタクトセンターサービス
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 医療
    • 小売業
    • 製造業
    • 金融サービス
    • その他
  • 導入タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 国別
    • シンガポール
    • マレーシア
    • フィリピン
    • インドネシア
    • その他のASEAN諸国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mitel Networks Corporation
    • Ring Central Inc.
    • 8X8 Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Vonage Holdings Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Avaya Inc.
    • VADS Berhad
    • Singapore Telecommunications Limited
    • PLDT Enterprise
    • NTT Communication Corporation
    • Telstra Corporation Limited
    • PCCW Global
    • Mitel Networks Corporation
    • Maxis Communications

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71586

The ASEAN Unified Communication-as-a-Service Market is expected to register a CAGR of 12.27% during the forecast period.

ASEAN Unified Communication-as-a-Service - Market - IMG1

Key Highlights

  • Organizations, which are frequently characterized as having minimal IT budgets, have boosted their adoption of cost-effective cloud-based solutions. Consumer-focused mobile solutions that offer communication via chat, audio, and video calls on the same device to respond to all customer questions. Therefore, these solutions are meant to improve self-service, product inquiries, and customer support assistance. The use of virtual training and product management systems benefits employees as well.
  • The region's presence of outdated contact centers makes it clear that there is a growing need for an easily maintained network system that can enable efficient communications across numerous enterprises.
  • Furthermore, given the ineffective contact centers, it is clear that a growing demand exists for network systems that are simple to maintain and can facilitate efficient communications across various end-user industries, including healthcare, retail, and manufacturing. 90% of remote workers believe that video helps them maintain a closer connection with their coworkers, according to the Interactive Multimedia & Collaborative Communications Alliance (IMCCA).
  • Concerning consumers, mobile-first solutions where communication is enabled through chat, audio, and video call through the same device can address all customer queries. Thus, these solutions enhance customer service assistance, merchandise inquiries, and self-service. Employees also benefit from deploying virtual training and merchandise management tools.
  • The increasing complexity of cyber threats has driven the trend toward outsourcing one or more of an organization's security operations for cloud-based services.
  • With the outbreak of COVID-19, businesses in the ASEAN region increased their investment in unified communications (UC). According to a study by Voxbone, COVID-19 pushed a massive increase in demand for cloud communications. Businesses have been looking for ways to reduce threats, such as group gatherings and the work commute.

ASEAN Unified Communication-as-a-Service Market Trends

BYOD adoption among the Enterprises is Expected to Drive the Market

  • BYOD is a system that integrates mobile device management (MDM), reimbursement procedures, and security measures. This provides a handy, centralized platform for automating crucial activities and enhances the visibility of the devices used within the enterprise.
  • It is anticipated that UCaaS solutions will become more popular due to the growing use of the BYOD trend and other mobility solutions. In this era of flexibility and network accessibility for employees working in the area for various businesses, Bring Your Own Device (BYOD) is emerging as a significant trend, increasing productivity in the workplace.
  • Additionally, BYOD enables businesses to manage security concerns with "zero touches." When a BYOD solution is implemented, corporate data requirements are secured since the mobile device management (MDM) system can be integrated with BYOD to enable employee security.
  • All of these top applications are combined into one fluid user experience that provides complete support for mobile workers via email, business phone, video conferencing, instant messaging, and more by implementing BYOD rules supported with Mobile UC integration. The tools mobile workers need to increase productivity and improve communications are provided by unified communications solutions. However, BYOD can increase security concerns a firm confronts as well as employee satisfaction. Access to unified communication applications can happen on any device, making the need to safeguard access on remote networks a growing concern.

Indonesia is Expected to Hold Significant Share

  • Telecommunications regulations are one of the significant impediments to international service providers entering Asian countries, such as India, China, Indonesia, and Vietnam. In these nations, foreign service providers cannot host their VoIP and cloud services. As a result, local telecom carriers in the UCaaSmarket enjoy a monopolistic advantage to some extent.
  • Demand for communication services like voice over internet protocol, audio conferencing, and video conferencing is projected to be driven by the expansion and increase in the need for internet-based communication among small and medium-sized businesses in the area.
  • Moreover, after being bought by PT Telkom Indonesia (Persero) through TelkomMetrain last year, Telkomtelstra (PT Teltranet TeltranetSolusi) was renamed Digiserve by Telkom Indonesia (PT Digital Application Solusi). Digiserveis increasingly encouraged in developing services with the notion that it will boost the customer's business and help them achieve better outcomes due to this transition. DigiserveUC&C creates immersive experiences that allow companies to become more productive. People can collaborate more effectively across teams and stay connected on any device, no matter where they are.
  • Furthermore, the aggressive rollout of high-speed internet at affordable prices in the region and the rapid uptake of smartphones encourage businesses to choose UCaaS solutions to enable employees to work remotely. These factors are driving the uptake of UCaaS solutions and platforms throughout the region and are anticipated to contribute to the overall demand during the forecast period.

ASEAN Unified Communication-as-a-Service Industry Overview

The ASEAN Unified Communication-as-a-Service Market is consolidated as a few players, such as Mitel Networks Corporation, Ring Central Inc., and Cisco Systems Inc., hold a significant share. Due to their capacity to introduce innovations through substantial investments in research and development, these organizations can achieve a competitive advantage over the other players. The corporations' strategic alliances, mergers, and acquisitions have allowed them to occupy a large portion of the market.

In March 2022, 8x8 Inc. was the first to offer a completely cloud-based, comprehensive, unified communications and contact center solution for multinational organizations operating in 50 countries, including Indonesia and Thailand. 8x8 is the first company to combine UCaaS and CCaaS to meet the communications needs of all employees worldwide while they collaborate to offer differentiated customer experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Cloud Adoption across Retail, Manufacturing, etc.
    • 5.1.2 BYOD Adoption among the Enterprises
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security Concerns for Cloud-based Services, etc.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 VOIP Solutions
    • 6.1.2 Enterprise Collaboration
    • 6.1.3 Contact Center Services
    • 6.1.4 Other Types
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Healthcare
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Financial Services
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Deployment Type
    • 6.3.1 Cloud
    • 6.3.2 On-premise
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Singapore
    • 6.4.2 Malaysia
    • 6.4.3 Philippines
    • 6.4.4 Indonesia
    • 6.4.5 Rest of the ASEAN Region

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mitel Networks Corporation
    • 7.1.2 Ring Central Inc.
    • 7.1.3 8X8 Inc.
    • 7.1.4 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.5 Vonage Holdings Inc.
    • 7.1.6 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.7 Avaya Inc.
    • 7.1.8 VADS Berhad
    • 7.1.9 Singapore Telecommunications Limited
    • 7.1.10 PLDT Enterprise
    • 7.1.11 NTT Communication Corporation
    • 7.1.12 Telstra Corporation Limited
    • 7.1.13 PCCW Global
    • 7.1.14 Mitel Networks Corporation
    • 7.1.15 Maxis Communications

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FRUTURE OF THE MARKET