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市場調査レポート
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1636619

欧州のIPテレフォニーとUCaaS(Unified Communications-as-a-Service)-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年

Europe IP Telephony And Unified Communications As-a-service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のIPテレフォニーとUCaaS(Unified Communications-as-a-Service)-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のIPテレフォニーとUCaaS(Unified Communications-as-a-Service)市場は予測期間中にCAGR 8.5%を記録する見込み。

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主要ハイライト

  • 欧州のIPテレフォニーとUCaaS(Unified Communications-as-a-Service)市場は急成長しており、企業に価値を、サービスプロバイダーに機会をもたらしています。ISDN(Integrated Services Digital Network)の廃止により、企業はIP(Internet Protocol)ベースの通信ソリューション(回線側VoIP、SIPトランキング、クラウドPBX、UCaaSなど)に移行する機会が生まれている
  • VoIPは過去20年間増加の一途をたどっており、技術の進歩、産業のサポート、普及により、この市場がすぐに減速することはなさそうです。より多くの人々や組織がVoIPを使用し、依存するようになるにつれ、貴社がVoIPを最大限に活用できるよう、市場動向を調査・モニタリングすることが重要になってきます。
  • ここ数年の間に、コミュニケーション・チャネルは着実に単一のサービスに統合されてきました。UCaaS(Unified Communications-as-a-Service)は、このような技術によって誕生しました。VoIPが基盤技術ではあるが、これらのサービスが提供するのは電話だけではないです。ウェブ会議やビデオ会議、ファックス、インスタントメッセージング、チーム・コラボレーション機能などは、単一のサービスプラットフォームに統合できる他のサービスの一部です。
  • UCaaSを利用する最も大きなメリットの1つは、ビデオやオーディオ機器、インスタントメッセージングソフトウェア、電話ソリューションを個別に購入してインストールする必要がなくなるため、通信ネットワークを構築する際の時間とコストを削減できることです。
  • UCaaSのもう一つの重要な利点は、クラウドベースであることです。つまり、顧客はインターネットへのアクセスさえあれば、どこからでもアクセスやログインが可能で、5Gの出番となります。UCaaSはクラウドベースなので、他のマーケティング・ツールとの連携も簡単です。
  • VoIPは、COVID感染の増加を食い止めるため、労働人口の大部分が在宅勤務を余儀なくされたこの不確実な時代に、企業がそのニーズに素早く対応したツールでした。従業員は、同僚とのつながりを保ち、共同作業を行うための技術を必要としていました。VoIP通話はインターネット経由で行われるため、社員は自宅のインターネット接続を使用して同僚に電話をかけたり、ビデオ会議に参加したり、連絡を取り合ったりすることができます。クラウドベースのUCCソリューションの需要は、COVID-19によるロックダウン中も業務を継続するために、多くのITと通信産業が企業活動をオンラインに移行しているために増加しています。UCC、エンタープライズ・テレフォニー、テレプレゼンスで構成されるUCCソリューションは、Google、Microsoft、Zoomを含む大部分の通信プロバイダーによって提供されており、費用対効果の高いコミュニケーションプラットフォームを実現し、ビジネスコストを削減し、生産性を高めています。

欧州のIPテレフォニーとUCaaS市場動向

5Gの採用が市場を牽引

  • 第5世代の無線ネットワーク技術である5Gは、インターネット接続に革命をもたらすと期待されています。その主要メリットは、インターネットの高速化、反応時間の短縮、データ伝送中のパケットロスやジッターの排除などです。VoIPユーザーは、通話品質の向上、発着信時の接続の高速化、大容量化の恩恵を受けることになります。
  • 欧州委員会は5Gの将来性を早くから認識し、5Gの研究開発を加速させるため、2013年に5Gに関する官民パートナーシップ(5G-PPP)を結成しました。欧州委員会は、Horizon 2020プログラムの下、この作業を支援するために7億ユーロ以上の公的資金を割り当てています。
  • O2のブランド名で知られるテレフォニカ・ドイツは、この基地局を配備し、巨大イベントの容量を増強するつもりです。各携帯端末には、最大30メートルまで伸ばせるアンテナが付いています。O2の顧客は、3.6GHz帯を含むさまざまな周波数帯を使用する基地局から4Gと5Gのカバレッジを得ることができます。
  • 5G環境では4Gの20倍のスピードが向上し、スピードとデータ処理能力が向上するため、人工知能技術は大量のデータをほぼリアルタイムで処理できるようになります。より強力なオンラインコラボレーション・ツールを低遅延かつ高速な接続性で使用することが可能になります。5Gワイヤレスはインターネットサービスを新たな高みへと飛躍させ、オフィス、家庭、外出先でより高速な通信速度を提供し、新世代のリモートコラボレーションツールをサポートします。
  • 5Gの進化に伴い、UCaaSはさらに強固なコミュニケーションとコラボレーションソリューションの統合と提供を促進すると考えられます。

人工知能の統合が市場を牽引する

  • AIは多くのセグメントで大きな進歩を遂げているが、VoIP産業も例外ではないです。例えば、電話をかけたり受けたりするのを人間に頼っているコールセンターでは、サービス提供が改善されると考えられます。これは、AIが支援するセルフヘルプソリューションやオプションを消費者に提供し、人間のエージェントに最も困難な問題のみに対応させることで実現できます。
  • AIはまた、エージェントと顧客の間のコールセンターでのやり取りを評価し、顧客の行動や最も頻繁に尋ねられる質問を予測することができます。人間のエージェントは、このデータが理解しやすいように抽出されれば、顧客が必要としているものを予測し、より短時間で問題を解決することで、顧客により良いサービスを提供することができます。
  • 2022年2月、欧州のクラウドとEDGEプロバイダーであるG-Core Labsは、欧州で新しいパブリックAIクラウドサービスを発表しました。同社は、強力で効率的かつ安全なクラウドベースのAIに対する需要の高まりを満たすためにIPUシステムを選択したと述べています。欧州企業、主要ラボ、研究機関のデータ主権要求を満たすため、G-Core Labsの最初のIPUサービスは、ルクセンブルクの初期IPUクラスター上に構築され、中央欧州でのさらなる開発が期待されています。
  • STARLIGHTは、EUが支援するイノベーションプロジェクトで、法執行機関(LEA)の人工知能(AI)セグメントにおけるEUの戦略的自律性を高めることを目的としており、2021年10月1日に開始されました。STARLIGHTは、CEA(フランス代替エネルギー・原子力委員会)が主導する4年間の共同イノベーションプロジェクトであり、法執行機関のAIの法的・倫理的使用に関する理解を向上させ、捜査・サイバーセキュリティ業務を強化し、AIが支援する犯罪やテロの悪用との闘いを支援します。
  • 人工知能とVoIPは、VoIP技術によってのみ達成される今日のメリットと比較して、技術に大きな影響を与えています。特に通信の世界では、人工知能がVoIPの出荷に使用され、中小企業から大企業まで、より多くのメリットと効率性の向上を実現しています。

欧州のIPテレフォニーとUCaaS産業概要

欧州のIPテレフォニーとUCaaS(Unified Communications-as-a-Service)市場は、さまざまな地域参入企業が存在するためセグメント化しています。また、主要企業は他社より優位に立つため、M&Aや製品革新など複数の戦略に取り組んでいます。

  • 2021年9月、RingCentralはユニファイドライセンスを取得し、同社のUCaaS(Unified Communications-as-a-Service)とCCaaS(Contact Center-as-a-Service)ソリューションをインドで提供できるようになりました。これによりRingCentralは、完全準拠の音声とその他のユニファイドクラウドコミュニケーションをインドで提供する初の世界クラウドプロバイダーとなります。RingCentralは、あらゆる規模の世界企業に対し、インドを含む世界でRingCentralのメッセージ・ビデオ電話(MVP)ソリューションへのアクセスを提供し、クラウドへの移行を加速させる。
  • 2021年11月、RingCentral, Inc.は、ビジネスコミュニケーションの世界的パイオニアであるMitelとの戦略的合意を発表し、Mitelの世界顧客ベースにRingCentralのクラウドコミュニケーションプラットフォームであるメッセージビデオ電話(MVP)へのシームレスな移行ルートを記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が国内決済市場に与える影響

第5章 主要市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • タイプ別
    • 統合アクセス/セッション開始プロトコル(SIP)トランキング
    • マネージドIP PBX
    • ホスト型IP PBX
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • 医療
    • 小売
    • IT・通信
    • 政府機関
    • 製造業
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Freshworks Inc
    • Intermedia.net, Inc
    • Microsoft
    • Mitel Networks Corp.
    • Ooma, Inc
    • RingCentral MVP
    • Vonage
    • Ziff Davis, Inc.
    • 8x8, Inc.
    • Ascom Holding AG
    • Cisco Systems, Inc.
    • Panasonic Corporation
    • NEC Corporation
    • Grandstream Networks, Inc.
    • DIALPAD, INC.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 91209

The Europe IP Telephony And Unified Communications As-a-service Market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The European market for IP telephony and unified communications as a service (UCaaS) is growing rapidly, generating value for enterprises and opportunities for service providers. Decommissioning of the Integrated Services Digital Network (ISDN) is creating chances for enterprises to migrate to Internet Protocol (IP)-based communications solutions, such as line-side voice over IP (VoIP), SIP trunking, cloud private branch exchange (PBX), and UCaaS.
  • VoIP has been increasing for the past two decades, and with technology advancements, industry support, and widespread use, it does not appear that this market will slow down anytime soon. As more people and organizations use and rely on VoIP, it's important to research and monitor market trends to ensure that you and your company are getting the most out of it.
  • Communication channels have been steadily consolidated into a single service during the last few years. Unified Communications as a Service was born due to this technique (UCaaS). Although VoIP is the underlying technology, these services provide much more than just phone calls. Web and video conferencing, faxing, instant messaging, and team collaboration features are some of the other services that can be integrated into a single service platform.
  • One of the most significant benefits of utilizing UCaaS is that it may save organizations time and money when setting up their communications networks because they won't have to buy and install separate video and audio equipment, instant messaging software, or phone solutions.
  • Another key benefit of UCaaS is that it is cloud-based, which is why organizations should keep an eye on it. This means that customers can access it or log in from wherever as long as they have access to the Internet, which is where 5G comes in. Because UCaaS is cloud-based, linking it with other marketing tools is simple.
  • VoIP was the tool that businesses quickly adapted to meet their needs in these uncertain times when a large portion of the working world was sent to work from home to help stem the rising tide of COVID infections. Employees needed technology to keep them connected to and collaborate with their coworkers. Employees might work from home and use their domestic Internet connections to call coworkers, participate in video conferences, and stay reachable because VoIP calling happens over the Internet. The demand for cloud-based UCC solutions is increasing due to many IT and telecom industries moving their company activities online to continue operations during the COVID-19-imposed lockdown. UCC solutions, comprising UCC, enterprise telephony, and telepresence, are being offered by the majority of telecom providers, including Google, Microsoft, and Zoom, to enable cost-effective communication platforms, lowering business costs, and boost productivity.

Europe IP Telephony and UCaaS Market Trends

Adoption of 5G will drive the Market

  • The fifth-generation wireless network technology, 5G, is expected to revolutionize internet connectivity. Its primary benefits include higher internet speeds, shorter reaction times, and eliminating packet loss and jitter during data transmission. VoIP users will benefit from improved call quality, faster connectivity while making and receiving calls, and higher capacity.
  • The European Commission recognized 5G prospects early on, forming a public-private partnership on 5G (5G-PPP) in 2013 to speed up 5G research and development. The European Commission has allocated more than EUR 700 million in public funds to support this work under the Horizon 2020 program.
  • Telefonica Germany, which goes by the brand name O2, intends to deploy the base stations to boost capacity for huge events. Each mobile device has an antenna that may be extended up to 30 meters. O2 customers can get 4G and 5G coverage from the base stations, which will use a range of spectrum bands, including the 3.6 GHz band.
  • With a 20-fold increase in speed over 4G in a 5G setting, Artificial intelligence technologies will be able to process large amounts of data in near real-time as speed and data processing capabilities increase. Using more powerful online collaboration tools with lower latency and faster connectivity will be possible. 5G wireless will catapult internet service to new heights, offering faster speeds in the office, at home, and on the go and supporting a new generation of remote collaboration tools.
  • As 5G evolves, UCaaS will facilitate the consolidation and delivery of even more robust communications and collaboration solutions.

Artificial Intelligence Integration will drive the Market

  • AI has made enormous strides in many areas, and the VoIP industry is no exception. Service delivery will improve at call centers that rely on humans to make and pick calls, for example. This can be accomplished by giving consumers AI-assisted self-help solutions and options, leaving human agents to handle only the most difficult issues.
  • AI can also evaluate call center interactions between agents and customers to forecast customer behavior and the most frequently asked questions. Human agents can better serve clients by predicting what they need and resolving their issues in less time once this data has been distilled into an understandable manner.
  • In February 2022 - G-Core Labs, a European cloud and EDGE provider, introduced a new public AI cloud service in Europe, which the company claims to use Graphcore Intelligence Processing Units. The company stated that it chose IPU systems to fulfill the growing demand for cloud-based AI that is powerful, efficient, and safe. To fulfill the data sovereignty demands of European corporations, major labs, and research institutions, G-Core Labs' first IPU service will be constructed on an initial IPU cluster in Luxembourg, with further development anticipated in Central Europe.
  • STARLIGHT, a European Union-backed innovation project aimed at increasing the EU's strategic autonomy in the field of artificial intelligence (AI) for law enforcement agencies (LEAs), began on October 1, 2021. STARLIGHT is a four-year collaborative innovation project led by CEA (the French Alternative Energies and Atomic Energy Commission) to improve law enforcement agencies' understanding of AI's legal and ethical use, bolstering their investigative and cybersecurity operations and assisting them in combating the misuse of AI-supported crime and terrorism.
  • Compared to today's benefits achieved only through VoIP technology, artificial intelligence and VoIP have significantly impacted technology, specifically in the telecommunications world where artificial intelligence is used for shipping VoIP delivering more benefits and increased efficiency for small businesses to large.

Europe IP Telephony and UCaaS Industry Overview

The Europe IP Telephony and Unified Communications as- a- service market is fragmented due to the presence of various regional players. In addition, key companies are involved in multiple strategies such as mergers & acquisitions and product innovation, among others, to gain a competitive edge over others.

  • In September 2021 - RingCentral received a Unified License, allowing it to offer its Unified Communications as a Service (UCaaS) and Contact Center as a Service (CCaaS) solutions in India. This makes RingCentral the first global cloud provider to offer fully compliant voice and other unified cloud communications in India. RingCentral will give global enterprises of all sizes access to RingCentral's Message Video Phone (MVP) solutions globally, including in India, to help them speed their journey to the cloud.
  • In November 2021 - RingCentral, Inc. announced a strategic agreement with Mitel, a global pioneer in business communications, to provide Mitel's global client base with a seamless migration route to RingCentral's Message Video Phone (MVP) cloud communications platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 Key Market Segments

  • 5.1 By Solution
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Integrated Access/Session Initiation Protocol (SIP) Trunking
    • 5.2.2 Managed IP PBX
    • 5.2.3 Hosted IP PBX
  • 5.3 By Organization Size
    • 5.3.1 Large Enterprises
    • 5.3.2 Small and Medium Enterprises
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 BFSI
    • 5.4.2 Healthcare
    • 5.4.3 Retail
    • 5.4.4 IT & Telecom
    • 5.4.5 Government
    • 5.4.6 Manufacturing
    • 5.4.7 Others
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Freshworks Inc
    • 6.1.2 Intermedia.net, Inc
    • 6.1.3 Microsoft
    • 6.1.4 Mitel Networks Corp.
    • 6.1.5 Ooma, Inc
    • 6.1.6 RingCentral MVP
    • 6.1.7 Vonage
    • 6.1.8 Ziff Davis, Inc.
    • 6.1.9 8x8, Inc.
    • 6.1.10 Ascom Holding AG
    • 6.1.11 Cisco Systems, Inc.
    • 6.1.12 Panasonic Corporation
    • 6.1.13 NEC Corporation
    • 6.1.14 Grandstream Networks, Inc.
    • 6.1.15 DIALPAD, INC.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET