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市場調査レポート
商品コード
1795115

インドネシアのアルコール飲料市場

Alcoholic Drinks in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 74 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.53円
インドネシアのアルコール飲料市場
出版日: 2025年08月15日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年、インドネシアにおけるアルコール飲料の総販売数量は堅調な伸びを示し、現在の販売金額はより大幅に増加しました。成長の主な要因は、観光業の力強い回復と、特にジャカルタなどの都市中心部やバリなどの人気観光地におけるホスピタリティの拡大です。観光客の流入とバー、レストラン、ホテルへの入場者数の増加が数量売上を大幅に押し上げる一方、地元の小規模食料品店などの非売品チャネルは数量売上を大きく伸ばしました。

この調査レポートはインドネシアのアルコール飲料を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データ(2020年~2024年)を提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(法律、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ビール、サイダー/ベリー、RTD、スピリッツ、ワイン

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • アルコール飲料市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2024年のアルコール飲料:全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の開発
  • オントレードとオフトレードの分割
  • アルコール飲料の次はどうなるのか

市場背景

  • 立法
  • 法定購入年齢および法定飲酒年齢
  • 飲酒運転
  • 広告
  • 喫煙禁止
  • 営業時間
  • オントレード施設

税金と関税

動作環境

  • 密輸/並行輸入
  • 免税
  • 越境輸入/個人輸入

主な新製品の発売

  • 見通し

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアのビール

主なデータ結果

2024年の発展

  • 不確実な経済状況の中、ビールの販売数量は伸び鈍化
  • Multi Bintang Indonesiaは引き続きビール業界の覇権を握っている
  • 地元の小さな食料品店がビールの衝動買いをサポート

展望と機会

  • 予測期間中、観光業がビールの売上成長を牽引すると予想されている
  • プレミアム化とフレーバーイノベーションが体験主導の成長を促進
  • ビール会社別持続可能な取り組みの増加が予想される

カテゴリーの背景

  • ラージ価格調査手法

カテゴリーデータ

インドネシアのワイン

主なデータ結果

2024年の発展

  • フルーツワインとハーブワインがインドネシアのワイン売上と成長を牽引
  • 地元ブランドと世界的ブランドがイノベーションを通じて競争
  • 地元の小規模食料品店が引き続き優勢

展望と機会

  • 都市部の飲食と社交文化が、予測期間中にワインのダイナミックな成長を推進する見込み
  • ワインの魅力を高める地域アイデンティティとプレミアムな体験
  • 持続可能性と健康志向のイノベーションがワインの嗜好を変える可能性

カテゴリーデータ

インドネシアのスピリッツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 都市部の飲酒文化と観光が酒類の成長を促進
  • Diageo Plcは引き続き酒類市場をリードしているが、小規模な企業が躍進しているためシェアは低下する見通し
  • 専門店は、豊富な品揃えと利便性で引き続きリードしている

展望と機会

  • 集中的なブランドエンゲージメントを通じて、酒類は安定した成長が見込まれる
  • 地元のイノベーションが消費者の酒類への関心を高めると期待される
  • 世界のブランドが、酒類における持続可能性の取り組みを引き続き主導する可能性が高め

カテゴリーの背景

  • ウォッカ、ジン、その他のブレンデッドスコッチウイスキー、ダークラム、ホワイトラムの価格帯の調査手法

カテゴリーデータ

インドネシアのサイダー/ペリー

主なデータ結果

2024年の発展

  • サイダー/ペリーは、低いベースからの消費者の関心の低下に苦しんでいる
  • Indosarnia PTは、競争の激しいカテゴリーで優位を維持している
  • 食品・飲料・タバコ専門店はサイダー・ペリーの主要流通チャネル

展望と機会

  • サイダー/ペリーは、RTDやフレーバービールとの競合が激化し、予測期間中も引き続き課題に直面する
  • ライフスタイルのポジショニングとターゲットエンゲージメント
  • 味覚の革新と消費機会の拡大が重要になる

カテゴリーデータ

インドネシアのRTDS

主なデータ結果

2024年の発展

  • イノベーションが限られる中で緩やかな成長、スピリッツベースのRTDが主流
  • Diageo Plcは、小規模ブランドとの競合が激化する中でも、トップの地位を維持
  • 現代の食料品小売業者はRTDの流通を支配し続けている

展望と機会

  • RTDは着実な成長が見込まれ、デジタルエンゲージメントとフレーバーの多様性が消費者の関心を維持する鍵となる
  • Smirnoff Iceは、Z世代の魅力と棚のインパクトを高めるためにパッケージを刷新
  • RTDは、フェスティバルへの参加や低アルコールの訴求別関連性を高めることができる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: ADID

In 2024, total volume sales of alcoholic drinks in Indonesia experienced a robust increase, with a more significant rise in current value sales. Growth was mainly attributed to a strong rebound in tourism, and the expansion of hospitality, particularly in urban centres such as Jakarta, and popular tourist destinations like Bali. The influx of visitors and increased footfall in bars, restaurants, and hotels significantly boosted volume sales, while off-trade channels, including small local grocer...

Euromonitor International's Alcoholic Drinks in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2020-2024), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Beer, Cider/Perry, RTDs, Spirits, Wine.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Alcoholic Drinks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Alcoholic drinks in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • On-trade vs off-trade split
  • What next for alcoholic drinks?

MARKET BACKGROUND

  • Legislation
  • Legal purchasing age and legal drinking age
  • Drink driving
  • Advertising
  • Smoking ban
  • Opening hours
  • On-trade establishments

TAXATION AND DUTY LEVIES

OPERATING ENVIRONMENT

  • Contraband/parallel trade
  • Duty free
  • Cross-border/private imports

KEY NEW PRODUCT LAUNCHES

  • Outlook

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 3 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 5 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 6 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2020-2024
  • Table 7 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 12 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

BEER IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Beer sees slower volume growth amidst uncertain economic conditions
  • Multi Bintang Indonesia continues to dominate beer
  • Small local grocers supports impulse purchases of beer

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tourism expected to drive growth in sales of beer over the forecast period
  • Premiumisation and flavour innovation set to drive experience-led growth
  • Increase in sustainable practices anticipated amongst beer companies

CATEGORY BACKGROUND

  • Lager price band methodology
  • Summary 2 Lager by Price Band 2024

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Beer by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 14 Sales of Beer by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Beer by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Beer by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 17 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 18 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 20 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Sales of Beer by Craft vs Standard 2019-2024
  • Table 22 GBO Company Shares of Beer: % Total Volume 2020-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Beer: % Total Volume 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Beer: % Total Volume 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Beer by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Beer by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 27 Forecast Sales of Beer by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 28 Forecast Sales of Beer by Category: % Total Value Growth 2024-2029

WINE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fruit and herbal wines drives sales and growth in wine in Indonesia
  • Local and global brands compete through innovation
  • Small local grocers continues to dominate

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urban dining and social culture set to propel dynamic growth for wine over the forecast period
  • Local identity and premium experiences to elevate the appeal of wine
  • Sustainability and health-conscious innovations likely to reshape wine preferences

CATEGORY DATA

  • Table 29 Sales of Wine by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 30 Sales of Wine by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Wine by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 32 Sales of Wine by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 33 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 34 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 37 Sales of Still Red Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 38 Sales of Still Rose Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 39 Sales of Still White Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 40 Sales of Other Sparkling Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 41 GBO Company Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 42 NBO Company Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 43 LBN Brand Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 44 GBO Company Shares of Champagne: % Total Volume 2020-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Champagne: % Total Volume 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Champagne: % Total Volume 2021-2024
  • Table 47 GBO Company Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 48 NBO Company Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 50 GBO Company Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2020-2024
  • Table 51 NBO Company Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2020-2024
  • Table 52 LBN Brand Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2021-2024
  • Table 53 GBO Company Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 54 NBO Company Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 55 LBN Brand Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 56 Forecast Sales of Wine by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 57 Forecast Sales of Wine by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 58 Forecast Sales of Wine by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 59 Forecast Sales of Wine by Category: % Total Value Growth 2024-2029

SPIRITS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Urban drinking culture and tourism fuel growth in spirits
  • Diageo Plc continues to lead spirits, but sees a share decline as smaller players are dynamic
  • Specialist outlets continue to lead thanks to a wide variety and convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Spirits expected to see stable growth through intensive brand engagement
  • Local innovation expected to drive greater consumer interest in spirits
  • Global brands likely to continue to lead sustainability efforts in spirits

CATEGORY BACKGROUND

  • Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology
  • Summary 3 Benchmark Brands 2024

CATEGORY DATA

  • Table 60 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 61 Sales of Spirits by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 62 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 63 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 65 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 66 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 67 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 68 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 69 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 70 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 71 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 72 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 73 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2019-2024
  • Table 74 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2024
  • Table 75 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2024
  • Table 76 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2021-2024
  • Table 77 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 78 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 79 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 80 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2024-2029

CIDER/PERRY IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cider/perry struggles with waning consumer interest from a low base
  • Indosarnia PT maintains its dominance in a challenged category
  • Food/drink/tobacco specialists is the key distribution channel for cider/perry

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cider/perry will continue face challenges in the forecast period, with increased competition from RTDs and flavoured beers
  • Lifestyle positioning and targeted engagement
  • Flavour innovation and expansion of consumption occasions will be important

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Cider/Perry: Total Volume 2019-2024
  • Table 82 Sales of Cider/Perry: Total Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Cider/Perry: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 84 Sales of Cider/Perry: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 85 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 86 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 87 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 88 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 89 GBO Company Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2020-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Cider/Perry: Total Volume 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Cider/Perry: Total Value 2024-2029
  • Table 94 Forecast Sales of Cider/Perry: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 95 Forecast Sales of Cider/Perry: % Total Value Growth 2024-2029

RTDS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth amidst limited innovation, with spirit-based RTDs dominant
  • Diageo Plc maintains its leading position, although the competition from smaller brands rises
  • Modern grocery retailers continue to dominate the distribution of RTDs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth expected in RTDs, with digital engagement and flavour variety key to sustaining consumer interest
  • Smirnoff Ice refreshes its packaging to boost Gen Z appeal and shelf impact
  • RTDs could benefit from a presence at festivals and low alcohol appeal to drive relevance

CATEGORY DATA

  • Table 96 Sales of RTDs by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 97 Sales of RTDs by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 98 Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 99 Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 100 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 101 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 102 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 103 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 GBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of RTDs: % Total Volume 2021-2024
  • Table 107 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 108 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 109 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2024-2029