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市場調査レポート
商品コード
1761557

米国のアルコール飲料市場

Alcoholic Drinks in the US


出版日
ページ情報
英文 76 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.41円
米国のアルコール飲料市場
出版日: 2025年06月23日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 76 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年の米国におけるアルコール飲料の販売数量は減少しましたが、年間では金額ベースでは増加しました。レビュー期間の最終年も、アルコール飲料は一人当たりの消費量の減少に苦しみました。アルコール飲料の価格上昇と全般的なインフレが前年から鈍化したとはいえ、消費者の購買意欲は依然として低調でした。ハードセルツァーの赤字が正常化し、RTDの数量が小幅ながら増加に転じたことを除けば、他のすべてのトップライン・カテゴリーは前年を下回っています。

Euromonitor Internationalの調査レポート「米国のアルコール飲料市場」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(2020年~2024年)を提供しており、成長を促進するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(法律、流通、価格問題など)の戦略的分析も提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ビール、サイダー/ベリー、RTD、スピリッツ、ワイン

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • アルコール飲料市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2024年のアルコール飲料:全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の開発
  • オントレードとオフトレードの分割
  • アルコール飲料の次はどうなるのか

市場背景

  • 立法
  • 法定購入年齢および法定飲酒年齢
  • 飲酒運転
  • 広告
  • 喫煙禁止
  • 営業時間
  • オントレード施設

税金と関税

動作環境

  • 密輸/並行輸入
  • 免税
  • 越境輸入/個人輸入

主な新製品の発売

  • 見通し

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

米国のビール

主なデータ結果

2024年の発展

  • 価格上昇と経済課題により販売量が減少
  • AB InBevがトップを維持、Crown Importsがシェア拡大
  • 規制は流通情勢において引き続き重要な役割を果たしている

展望と機会

  • ノンアルコールビールは依然として明るい兆し
  • カンナビノイド飲料の脅威
  • ノンアルコール・低アルコールビールの需要が実験を促進

カテゴリーの背景

  • ラガーの価格帯調査手法

カテゴリーデータ

米国のワイン

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の態度の変化がワイン消費に打撃
  • 主要企業は、ブランドイノベーションを活用し、縮小する市場での競争圧力に対抗するために再配置を行っている
  • オントレードの停滞と低アルコールワインの需要増加により、ワイン流通の動向が変化

展望と機会

  • ワイン業界はイノベーションの取り組みにもかかわらず、引き続き構造的な逆風に直面している
  • 縮小する市場で生き残るためには、持続可能性とプレミアムなポジショニングが不可欠となる
  • ワイン業界のイノベーションは、消費者の代替カテゴリーへの移行を加速させるリスクがある

カテゴリーデータ

米国のスピリッツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 主要カテゴリーは課題に直面
  • サゼラックが首位との差を縮める一方、カンパリはイタリアの旅を想起させる
  • 規制上の制約により、食品・飲料・タバコ専門店が依然として優位に立っている

展望と機会

  • 予測期間後半の成長ポテンシャル
  • 強力な影響力を発揮する関税と対抗関税
  • 既存ポートフォリオの開発に重点を置く可能性が高め

カテゴリーの背景

  • ウォッカ、ジン、その他のブレンデッドスコッチウイスキー、ダークラム、ホワイトラムの価格帯の調査手法

カテゴリーデータ

米国のサイダー/ペリー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 市場の成熟により競合情勢で勝者と敗者が明らかになり、サイダーの成長蜜月は終わりを告げる
  • マージン圧力により地域閉鎖を余儀なくされたにもかかわらず、市場リーダーは細分化されたクラフト部門にシェアを奪われている
  • eコマースの成長は、棚の競合に苦しむクラフトブランドに命綱を提供する

展望と機会

  • 市場の継続的な縮小により統合が加速する一方、帝国フォーマットの革新が価値を生み出す可能性がある
  • 知識豊富な消費者層がプレミアムな体験を求める中、テロワール主導の地域認証は競争上の優位性となる
  • 持続可能なアルミニウム形式が従来のガラスに課題する中、パッケージの革新が重要な差別化要因となる

カテゴリーデータ

米国のRTD

主なデータ結果

2024年の発展

  • RTDが回復
  • Mike's Hard Beverageがトップを維持し、EJ・ギャロが3位に浮上
  • Lobbyistsは若干前進しているが、専門家が依然として優勢

展望と機会

  • インフレ圧力からある程度保護され、明るい見通し
  • 今後の大きな課題
  • ノンアルコールのコードを解読する

カテゴリーデータ

目次
Product Code: ADUS

Volume sales of alcoholic drinks fell in the US in 2024, though sales grew in current value terms during the year. The final year of the review period saw alcoholic drinks continue to suffer from a decline in per capita consumption. Even as alcoholic drinks price rises and general inflation slowed from the previous year, consumers remained bearish in their purchasing habits. Save for a modest return to volume growth for RTDs after hard seltzer's losses normalised, all other topline categories sa...

Euromonitor International's Alcoholic Drinks in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2020-2024), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Beer, Cider/Perry, RTDs, Spirits, Wine.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Alcoholic Drinks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Alcoholic drinks in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • On-trade vs off-trade split
  • What next for alcoholic drinks?

MARKET BACKGROUND

  • Legislation
  • Legal purchasing age and legal drinking age
  • Drink driving
  • Advertising
  • Smoking ban
  • Opening hours
  • On-trade establishments

TAXATION AND DUTY LEVIES

OPERATING ENVIRONMENT

  • Contraband/parallel trade
  • Duty free
  • Cross-border/private imports

KEY NEW PRODUCT LAUNCHES

  • Outlook

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 3 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 5 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 6 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2024
  • Table 7 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2024
  • Table 8 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2024
  • Table 9 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2020-2024
  • Table 10 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2019-2024
  • Table 11 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2024
  • Table 12 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 13 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 14 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 15 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

BEER IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising prices and economic challenges drive down volumes
  • AB InBev stays out in front, while Crown Imports gains share
  • Regulations continue to play key role in distribution landscape

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Non alcoholic beer remains a bright spot
  • Threat from cannabinoid beverages
  • Demand for non/low alcohol beer driving experimentation

CATEGORY BACKGROUND

  • Lager price band methodology
  • Summary 2 Lager by Price Band 2024

CATEGORY DATA

  • Table 16 Sales of Beer by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 17 Sales of Beer by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Beer by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 19 Sales of Beer by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 20 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 21 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 22 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 23 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 24 Sales of Beer by Craft vs Standard 2019-2024
  • Table 25 GBO Company Shares of Beer: % Total Volume 2020-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Beer: % Total Volume 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Beer: % Total Volume 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Beer by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Beer by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 30 Forecast Sales of Beer by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Beer by Category: % Total Value Growth 2024-2029

WINE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Changing consumer attitudes hit wine consumption
  • Top players leverage brand innovation and reposition in a shrinking market to combat competiitve pressures
  • On-trade stagnation and rising demand for lower alcohol options reshape wine distribution trends

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wine category faces continued structural headwinds despite innovation efforts
  • Sustainability and premium positioning become essential for survival in contracting market
  • Wine industry innovation risks accelerating consumer migration to alternative categories

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Wine by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 33 Sales of Wine by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 34 Sales of Wine by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 35 Sales of Wine by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 37 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 38 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 39 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 Sales of Still Red Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 41 Sales of Still Rose Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 42 Sales of Still White Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 43 Sales of Other Sparkling Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 44 GBO Company Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 47 GBO Company Shares of Champagne: % Total Volume 2020-2024
  • Table 48 NBO Company Shares of Champagne: % Total Volume 2020-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Champagne: % Total Volume 2021-2024
  • Table 50 GBO Company Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 51 NBO Company Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 52 LBN Brand Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 53 GBO Company Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2020-2024
  • Table 54 NBO Company Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2020-2024
  • Table 55 LBN Brand Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2021-2024
  • Table 56 GBO Company Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 59 Forecast Sales of Wine by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 60 Forecast Sales of Wine by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Wine by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Wine by Category: % Total Value Growth 2024-2029

SPIRITS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Major categories face challenges
  • Sazerac closes gap on leader, while Campari evokes Italian travels
  • Food/drink/tobacco specialists remain dominant due to regulatory restrictions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth potential in latter part of forecats period
  • Tariffs and counter-tariffs to exert strong influence
  • Likely focus on development of existing portfolios

CATEGORY BACKGROUND

  • Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology
  • Summary 3 Benchmark Brands 2024

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 64 Sales of Spirits by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 65 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 66 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 67 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 68 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 69 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 70 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 72 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 73 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 74 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 75 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 76 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2019-2024
  • Table 77 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 82 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 83 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2024-2029

CIDER/PERRY IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cider's growth honeymoon ends as market maturation reveals winners and losers in increasingly competitive landscape
  • Market leader loses share to fragmented craft segment despite margin pressures forcing regional closures
  • E-commerce growth provides lifeline for craft brands struggling with shelf competition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued market contraction set to accelerate consolidation, while imperial format innovation has potential to generate value
  • Terroir-driven regional authentication becomes competitive advantage as educated consumer base seeks premium expeirences
  • Packaging innovation a critical differentiator as sustainable aluminium formats challenge traditional glass

CATEGORY DATA

  • Table 84 Sales of Cider/Perry: Total Volume 2019-2024
  • Table 85 Sales of Cider/Perry: Total Value 2019-2024
  • Table 86 Sales of Cider/Perry: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 87 Sales of Cider/Perry: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 88 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 89 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 90 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 91 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 92 GBO Company Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2020-2024
  • Table 93 NBO Company Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2020-2024
  • Table 94 LBN Brand Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2021-2024
  • Table 95 Forecast Sales of Cider/Perry: Total Volume 2024-2029
  • Table 96 Forecast Sales of Cider/Perry: Total Value 2024-2029
  • Table 97 Forecast Sales of Cider/Perry: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 98 Forecast Sales of Cider/Perry: % Total Value Growth 2024-2029

RTDS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • RTDs bounces back
  • Mike's Hard Beverage stays out in front, while EJ Gallo rises to third
  • Lobbyists make some headway, but specialists still dominate

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook, with some protection from inflationary pressures
  • Significant challenges ahead
  • Cracking the non alcoholic code

CATEGORY DATA

  • Table 99 Sales of RTDs by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 100 Sales of RTDs by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 103 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 104 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 105 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 106 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 107 GBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2020-2024
  • Table 108 NBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2020-2024
  • Table 109 LBN Brand Shares of RTDs: % Total Volume 2021-2024
  • Table 110 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 113 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2024-2029