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市場調査レポート
商品コード
1458533
日本の貨物・物流市場:最終産業別、物流機能別、輸送手段別、動向分析、競合情勢、予測、2019年-2030年Japan Freight and Logistics Market, By End Use Industry ; By Logistics Function ; By Mode of Transportation, Trend Analysis, Competitive Landscape & Forecast, 2019-2030 |
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日本の貨物・物流市場:最終産業別、物流機能別、輸送手段別、動向分析、競合情勢、予測、2019年-2030年 |
出版日: 2024年03月26日
発行: Blueweave Consulting
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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日本の貨物・物流市場規模はCAGR 5.74%で大幅拡大、2030年には3,865億米ドルを突破へ
日本の貨物・物流市場は、国際貿易の拡大と港湾、空港、鉄道、道路などのインフラへの投資の増加により活況を呈しています。
戦略コンサルティング・市場調査会社大手のブルーウィーブ・コンサルティング(BlueWeave Consulting)は最近の調査で、2023年の日本の貨物・物流市場規模を3,091億9,000万米ドルと推定しました。2024年から2030年までの予測期間中、BlueWeaveは日本の貨物・物流市場規模がCAGR 5.74%で拡大し、2030年には3,865億4,000万米ドルに達すると予測しています。活発な国際貿易、輸出入業務、日本の急速なインフラ開拓は、日本の貨物・物流市場拡大の主な促進要因です。さらに、日本の貨物・物流市場は、分析期間中、eコマース産業の成長と、センサーやデータ分析を含む最先端技術の取り入れの増加によって牽引されると予測されます。
機会:eコマース部門の繁栄
eコマース分野は、eコマース企業のサプライ・チェーンを管理・統制するために物流サービスを採用し、マーケティングやその他の事業活動に集中できるようにしています。物流がeコマース業界に提供する数多くの利点の結果、物流サービスの採用は急速なペースで増加しており、日本の貨物・物流市場の拡大を後押ししています。
地政学的緊張の高まりが日本の貨物・物流市場に及ぼす影響
地政学的緊張の激化は日本の貨物・物流市場の成長を妨げました。日本はロシアと友好的な貿易関係を結んでおり、石油製品と石油が主な輸入品です。また、機械、原子炉、ゴム、しっくい、石灰、セメントといった他の製品も輸入しており、これらの製品を輸送するために国内での貨物・物流サービスが必要とされています。しかし、2022年2月のロシアのウクライナ侵攻後、日本はロシアに制裁を課し、両国間の輸出入活動に支障をきたしました。日本はロシアへの半導体などの輸出を停止し、これは日本の貨物・物流市場の需要に直接影響を与えました。
日本の貨物・物流市場
セグメント別カバレッジ
日本の貨物・物流市場-輸送手段別
輸送形態に基づき、日本の貨物・物流市場は道路貨物、鉄道貨物、航空貨物、海上貨物、複合一貫輸送に区分されます。海上貨物セグメントは、輸送手段別で日本の貨物・物流市場を独占しています。ドイツを拠点とするロジスティクス・チェーン・ディレクター、シーコン・ロジスティクスによると、海上ルートは日本の貿易の約90%を占めています。日本は島国であり、4つの主要な島と4,000近くの小さな島から構成されているため、この地域の地理的条件は海上貨物の成長を後押しする上で大きな役割を果たしています。
競合情勢
日本の貨物・物流市場で事業を展開する主要企業には、日本通運、ヤマトホールディングス、三菱ロジスティクス、日本貨物航空、日本貨物航空が含まれます。日本通運、ヤマトホールディングス、三菱倉庫、佐川急便、郵船ロジスティクス、近鉄エクスプレス、シェンカーAG、フェデックス、ANAホールディングス、ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ(UPS)などです。
市場シェアをさらに高めるため、これらの企業はM&A、パートナーシップ、ジョイントベンチャー、ライセンス契約、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用しています。
本レポートの詳細な分析により、成長の可能性、今後の動向、日本の貨物・物流市場に関する情報を提供します。また、総市場規模の予測を促進する要因も取り上げています。本レポートは、日本の貨物・物流市場における最近の技術動向や、意思決定者が健全な戦略的意思決定を行うための業界洞察を提供することをお約束します。さらに、市場の成長促進要因・課題・競争力についても分析しています。
Japan Freight and Logistics Market Size Expands at Significant CAGR of 5.74% to Surpass USD 386.5 Billion by 2030
Japan Freight and Logistics Market is flourishing because of the growing international trade and increasing investments in infrastructure, such as ports, airports, railways, and roads.
BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the Japan Freight and Logistics Market size at USD 309.19 billion in 2023. During the forecast period between 2024 and 2030, BlueWeave expects the Japan Freight and Logistics Market size to expand at a CAGR of 5.74% reaching a value of USD 386.54 billion by 2030. The thriving international trade, import and export operations, and the nation's rapid infrastructure development are key drivers of the Japan freight and logistics market's expansion. Furthermore, it is projected that the Japan Freight and Logistics Market will be driven by the growing e-commerce industry and the increasing incorporation of cutting-edge technologies, including sensors and data analytics, during the period in analysis.
Opportunity: Thriving e-commerce sector
The e-commerce sector employs logistics services to manage and control e-commerce enterprises' supply chains, allowing them to focus on marketing and other business activities. As a result of the numerous benefits that logistics provides to the e-commerce industry, the adoption of logistics services is increasing at a rapid pace, propelling the expansion of the Japan freight and logistics markets.
Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Japan Freight and Logistics Market
The escalating geopolitical tensions hindered the growth of the Japan Freight and Logistics Market. Japan has had cordial trade relations with Russia, with petroleum products and oil being the major importing goods. It also imports other products such as machinery, nuclear reactors, rubber, plaster, lime, and cement, which necessitates freight and logistics services in the country to transport these products. However, following Russia's invasion of Ukraine in February 2022, Japan imposed sanctions on Russia, which hampered the import and export activities between the two countries. Japan ceased the export of goods, such as semiconductors, to Russia, which directly impacted the demand for Japan freight and logistics market.
Japan Freight and Logistics Market
Segmental Coverage
Japan Freight and Logistics Market - By Mode of Transportation
Based on the mode of transportation, the Japan Freight and Logistics Market is segmented into road freight, rail freight, air freight, sea freight, and multimodal. The sea freight segment dominates the Japan Freight and Logistics Market by mode of transportation. According to Seacon Logistics, a logistics chain director based in Germany, the sea route accounts for about 90% of Japan's trade. The country's geography plays a major role in boosting the growth of sea freight as it is an island country, consisting of four major islands and nearly 4,000 smaller islands.
Competitive Landscape
Major players operating in the Japan Freight and Logistics Market include Nippon Express, Yamato Holdings Co. Ltd, Mitsubishi Logistics Corporation, Sagawa Express Co., Ltd, YUSEN LOGISTICS CO., LTD, Kintetsu World Express, Schenker AG, FedEx Corporation, ANA HOLDINGS INC., and United Parcel Service of America, Inc. (UPS).
To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.
The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and the Japan Freight and Logistics Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in the Japan Freight and Logistics Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.
*Financial information of non-listed companies can be provided as per availability.
**The segmentation and the companies are subject to modifications based on in-depth secondary research for the final deliverable