表紙:会話型AIに対するオペレーターの戦略:ケーススタディと分析
市場調査レポート
商品コード
1788495

会話型AIに対するオペレーターの戦略:ケーススタディと分析

Operators' Strategies for Conversational AI: Case Studies and Analysis


出版日
ページ情報
英文 27 Slides
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.66円
会話型AIに対するオペレーターの戦略:ケーススタディと分析
出版日: 2025年08月12日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 27 Slides
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

"オペレーターは会話型AIを活用することで、顧客満足度を向上させ、従業員の生産性を高め、新たな収益機会を生み出すことができます。"

当レポートでは、10社の通信事業者が顧客エンゲージメント活動を支援するために、どのように様々なタイプの会話型AIソリューションを導入したかを検証しています。また、会話型AIツールの価値を最大化する方法を学びたい通信事業者の技術変革チームへの提言も行っています。

当レポートでお答えする質問

  • 通信事業者は、顧客エンゲージメント活動を強化するために会話型AIソリューションをどのように利用しているか?
  • 通信事業者はどのようにして会話型AIのビジネス価値を最大化できるのか?
  • 会話型AIツールの主な運用上の利点は何か?
  • 通信事業者はどのように会話型AIを利用して新たな収益機会を生み出すことができるのか?

当レポートに含まれるケーススタディ

  • AT&T(米国)
  • BT Group(英国)
  • Deutsche Telekom(ドイツ)
  • Fastweb + Vodafone(イタリア)
  • KDDI(韓国)
  • SK Telecom(韓国)
  • Telefonica(スペイン)
  • TELUS(カナダ)
  • Verizon(アメリカ)
  • Vodafone(英国)
目次

"Operators can use conversational AI to improve customer satisfaction, increase employee productivity and generate new revenue opportunities."

This report examines how ten operators have deployed various types of conversational AI solutions to support their customer engagement activities. It also offers recommendations for technology transformation teams within telecoms operators that wish to learn how to maximise the value of conversational AI tools.

Questions answered in this report:

  • How are telecoms operators using conversational AI solutions to enhance their customer engagement activities?
  • How can operators maximise the business value of conversational AI?
  • What are the main operational benefits of conversational AI tools?
  • How can telecoms operators use conversational AI to generate new revenue opportunities?

Case studies included in this report:

  • AT&T (USA)
  • BT Group (UK)
  • Deutsche Telekom (Germany)
  • Fastweb + Vodafone (Italy)
  • KDDI (South Korea)
  • SK Telecom (South Korea)
  • Telefonica (Spain)
  • TELUS (Canada)
  • Verizon (USA)
  • Vodafone (UK)